Gearloose
Member
- Liittynyt
- 13.6.2003
- Viestit
- 379
BAR-tallin Jenson Buttonin autossa epäillään olleen formula ykkösten San Marinon osakilpailussa salainen lisäpolttoainetankki. Näin kirjoitti arvovaltainen Auto, Motor und Sport -ammattilehti (AMS) internet-sivuillaan. Button sijoittui kisassa kolmanneksi.
AMS:n mukaan BAR:n tekninen johtaja Geoff Willis valehteli kisan jälkeen toimitsijoille, jotka kysyivät punnituksessa, onko Buttonin autossa ylimääräinen polttoainesäiliö. Punnituksessa Buttonin auto todettiin alipainoiseksi.
Toimitsijat sanoivat sunnuntaina, että Buttonin auto oli yli minimirajan välittömästi kisan jälkeen, mutta alipainoinen polttoaineen tyhjentämisen jälkeen.
Toimitsijat eivät ryhtyneet jatkotoimiin, mistä Kansainvälinen autoliitto FIA on valittanut asiasta FIA:n vetoomustuomioistuimeen. Asiaa käsitellään toukokuun neljäntenä. (STT)
Tämäpäs onkin mielenkiintoista. Mitäs hyötyä on ylimääräisestä polttoainesäiliöstä? Onko tankkien maksimikoko määritelty säännöissä? Valvooko FIA kulutetun polttoaineen määrää? Vai onko joku taas ymmärtänyt jotain väärin...?
AMS:n mukaan BAR:n tekninen johtaja Geoff Willis valehteli kisan jälkeen toimitsijoille, jotka kysyivät punnituksessa, onko Buttonin autossa ylimääräinen polttoainesäiliö. Punnituksessa Buttonin auto todettiin alipainoiseksi.
Toimitsijat sanoivat sunnuntaina, että Buttonin auto oli yli minimirajan välittömästi kisan jälkeen, mutta alipainoinen polttoaineen tyhjentämisen jälkeen.
Toimitsijat eivät ryhtyneet jatkotoimiin, mistä Kansainvälinen autoliitto FIA on valittanut asiasta FIA:n vetoomustuomioistuimeen. Asiaa käsitellään toukokuun neljäntenä. (STT)
Tämäpäs onkin mielenkiintoista. Mitäs hyötyä on ylimääräisestä polttoainesäiliöstä? Onko tankkien maksimikoko määritelty säännöissä? Valvooko FIA kulutetun polttoaineen määrää? Vai onko joku taas ymmärtänyt jotain väärin...?