Mr. Kulta on taas hieman väärässä, Turun Sanomat:
"Tekniset säännöt määräävät, että formula 1 -auton täytyy painaa vähintään 605 kiloa GP-viikonlopun kaikissa tilanteissa. Usein autot kilpailun päättyessä kunniakierroksen jälkeen ovat hyvin lähellä minimipainoa, kun tankki on lähes tyhjä."
FIA:n säännöt (article 4.1 Technical Regulations):
"The weight of the car must not be less than 605 kg during the qualifying practice session and no less than 600 kg at all other times during the Event."
Mitä tulee itse alipainoon, niin mielestäni FIA määrittelee 600kg painon ehdottomaksi (Technical Regulations 4.1), vaikka Sporting Regulations (77c) ehkä antaakin jurylle mahdollisuuden "armahtaa" alipainoinen auto.
"Tekniset säännöt määräävät, että formula 1 -auton täytyy painaa vähintään 605 kiloa GP-viikonlopun kaikissa tilanteissa. Usein autot kilpailun päättyessä kunniakierroksen jälkeen ovat hyvin lähellä minimipainoa, kun tankki on lähes tyhjä."
FIA:n säännöt (article 4.1 Technical Regulations):
"The weight of the car must not be less than 605 kg during the qualifying practice session and no less than 600 kg at all other times during the Event."
Mitä tulee itse alipainoon, niin mielestäni FIA määrittelee 600kg painon ehdottomaksi (Technical Regulations 4.1), vaikka Sporting Regulations (77c) ehkä antaakin jurylle mahdollisuuden "armahtaa" alipainoinen auto.
Viimeksi muokattu: