Berliinin muuri!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Berliinin muurin murtumisesta tulee huomenna kuluneeksi 20 vuotta.

Missä sinä olit tuolloin ja minkälaisia muistikuvia hahmoilla on tapahtuneesta? Tämä on erityisesti foorumin vanhemmalle kaartille osoitettu kysymys, koska me nuoremmat olimme silloin aika pieniä ja osa vasta pilkkeenä isänsä silmäkulmassa.

Itse olin silloin 9 vuotias, enkä muista asiasta paljoa yksityiskohtia. Seurasin siihen aikaan ikäisekseni ehkä paljonkin uutisointia ja joitain mielikuvia tuosta muurin murtumisestakin on jäänyt. Se oli niin iso juttu.. Berliinin muurin merkitystä en tuolloin kuitenkaan ymmärtänyt enkä oikein tiennyt tarkemmin mistä oli kyse.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Olin siellä paikanpäällä. Hakkua heiluttamassa. Perkeleen lapsityövoima!

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
No ei vaan tuosta mulla ei kyllä ole muistikuvia. Kun ei voi satavarmaksi sanoa onko ne uutispätkät mitä muistaa niin sitten myöhemmin näytettyjä.
Mutta se on jäänyt mieleen kun Virossa duunailivat itsenäisyyttä. Makasin sohvalla joko kuumeessa, oksennustaudissa tai ripulissa. Radiossa uutisissa seurailivat tilannetta kun ne oli jossain koolla.

Sitten sen mä muistan kans hyvin kun juhlivat Berliinin muurin murtumisen 20 vuotispäivää!!

Lunssila

Well-known member
Olin kutinana isän pusseissa. Muistikuvat tapahtuneesta luonnollisesti aika heikot.

Mangelo

Well-known member
Berliinin muurin murtumisesta tulee huomenna kuluneeksi 20 vuotta.
Jonkinlainen muistikuva on että olisin tietoinen asiasta ollut. Muurin merkitystä en kyllä varmastikaan tiennyt. Se selvisi myöhemmin historiankirjasta.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Jokos siitäkin on 20 vuotta, niin se aika rientää.

Muistan kuinka Länsi-Saksalaisissa lehdissä ihmiset purkivat tuntojaan siitä, että nyt ne Itä-Saksalaiset tulevat Trabanteineen lännen autobahnoille ja tukkivat ne, sekä aiheuttavat onnettomuuksia sekä hidastavat liikennettä. Kai ne suunnittelivat jonkunlaisia rajoituksiakin Trabanteille, etteivät tulisi moottoriteille tien tukkeeksi.

Muurihan mureni pikkuhiljaa kun ihmiset rynnivät rajalle ja uusien rajanylityspaikkojen aukeamisen myötä koko muuri sitten päätettiin purkaa.

Trullinkaasu

Well-known member
Tuolloin olin entisessä elämässäni. Ei ole mitään muistikuvia, eikä mitään hajua siitä, missä olin.