BMW Sauber F1 08

  • Viestiketjun aloittaja Dev
  • Aloituspäivämäärä

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Keula on tyylikäs ja erikoisia omanlaisia ratkaisuja näyttää ponttoonien sivuista löytyvän. Mielenkiintoinen kieli tuossa etusiivessä keskellä ja häränsarvet on näköjään vielä todettu tarpeelliseksi.

Kyllähän tuo on huomattavasti omaperäisempi ja tyylikkäämpi kokonaisuus kuin Toyota.

Saapa nähä miten kulkee radalla mut noin niinku ulkonäöllisesti nostaisin tämän haastamaan Ferrarit ja Macit :ahem:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Näistä 4 tallista jotka ovat esitteleet jo autonsa niin sanoisin että tämä menee kauneudessa sijalle 1. Erittäin tyylikäs nokka autossa.
 

hara-kimi

Well-known member
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
152
Device sanoi:
Näistä 4 tallista jotka ovat esitteleet jo autonsa niin sanoisin että tämä menee kauneudessa sijalle 1. Erittäin tyylikäs nokka autossa.
Joo sama täällä...Ferrari mun mielestä rumin mut toivottavasti nopein :)
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Heidin mielestä kaunein Bemu koskaan. Kyllähän tuo ihan nopeelta näyttää ja härpäkkeitä on niin perkeleesti.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Päivää taas...

formulastara sanoi:
Uudessa bemarissa ennennäkemättömän radikaaleja ratkaisuja. BMW lanseeraa uudentyylisen keskisiivekkeen ponttoonien molemmin puolin. Näiden siivekkeiden alla ponttoonit madaltuvat aivan järkyttävän matalalle.

Uutta ja rohkeaa. Toimiessaan varmasti todella tehokas ratkaisu. Bemari noussee lähemmäksi kahta kärkitallia. Mielenkiintoista odottaa Renaultin vastausta haasteeseen.
En mä nyt ihan vielä sanaa radikaali käyttäis.
Onhan bemmussa matala perse kyllä, mutta tuo pieni siiven pätkä sivuhärpäkkeistä moottorikatteeseen nyt on vaan yks lisä härpäke. Kenties toimiikin ei kait se muuten tuossa olis. Katsotaan kun saavat radalle.

Uutta ja rohkeaa? Eipä tuo nyt juuri nykylinjasta kyllä eroo...
Ja onko sulla jotain taustaa tälle "Toimiessaan varmasti todella tehokas ratkaisu."? Vai ihan mutuako laitoit? Mä kun luulen, että jokainen formula on suunniteltu olemaan tehokas toimiessaan...mutta saa nähdä mitkä toimii ja mitkä ei... :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Misa1 sanoi:
Keula on tyylikäs ja erikoisia omanlaisia ratkaisuja näyttää ponttoonien sivuista löytyvän. Mielenkiintoinen kieli tuossa etusiivessä keskellä ja häränsarvet on näköjään vielä todettu tarpeelliseksi.
Etusiiven rakennehan on kopsattu mäkkäriltä melko suoraa. Mitä nyt mela on vaan isompi kun toisella saksalaisella... :D

Jännä nähdä mitä käyttävät kun auto radalle rullaa. Viime vuoden mäkkärissäkin oli julkistuksessa kolmiprofiilinen etusiipi joka oli kiinnitetty keskiprofiilista kuten tämäkin, mutta eipä sitä käytetty vielä alkuvuonna.

Nykysellään mäkkäri näyttää käyttävän oikein neljää profiilia etusiivessä tuolla samaisella keskikiinnityksellä.
Jerezin shake-down'ista:

 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Viime vuoden Hondassa oli myös matalalle laskevat ponttoonit. En ole ollenkaan varma väitteestä, että mitä matalemmat ponttoonit, sitä parempi tulos.. (kukaan ei ole täällä näin väittänytkään..)

Nokka on hieno, ja etusiiven "kieli" on aika matalalla muiden siipiin verrattuna. Muilta (ja varmaan BMW:ltä) tulee toki uutta osaa jos ei koko siipeä ennen kauden alkua.

Ponttoonin päällä olevat vaakasiivet on kans aika mielenkiintoinen näky.

Väritys ei tuo mitään uutta eikä ihmeellistä, ei se rumakaan ole, mutta wanha. (kuten kaikki 4 esitellyn tallin autot)
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Nätti nykyformulaksi :thumbup: Aika ison näköinen etusiipi tosiaan. Vielä kun kulkisi hyvin.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Sopusuhtaisen ja tehokkaan näköinen paketti. 2008 voi olla Heidfeldin uran paras vuosi. :thumbup:
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Näyttää nopealta. Hieno auto ja hiukan erilaisia aerodynaamisia ratkaisuja kuin muilla tähän asti julkistaneilla talleilla. Wroooom!
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ei oo sit vahingossakaan yhtään kuvaa suoraan edestä uudesta bemarista.
Tai en ainakaan ole vielä huomannut yhtään sellaista kuvaa.

Ei oikein oo nähny vielä ponttoonien suuaukkoja mistään kuvasta, mutta kauheen pieniltä ne ei näytä noista kuvista mitä oon nähnyt.

Tai eivät ainakaan ihan extra pieniltä....

Ja mitä muuten tulee tohon etusiipeen niin jotenkin se näyttäs vain ja ainoastaan esittely lapiolta. Paljon tilaa sponsseille ja silleen.
Siiven kulma on ihan hirvee, ottaa melkein nokkaan kiinni ja sit toi juustohöylän korvike näyttää kyllä niin matalalta, että mahtaako olla jo laittoman matalalla...? :D
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Amatöörin silmin homma on selvä. BMW:n uudet radikaalit keskisiivet tehostavat takasiiven toimintaa, joka lisää aerodynaamista pitoa. Tällä saadaan parempi pito takarenkaille luistoneston poistuttua. 08 BMW säästää takarenkaita ja siivittää Heidfeldin kahteen ja Kubican yhteen voittoon kaudella 2008 ;)
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Ghost_Glove sanoi:
Ja mitä muuten tulee tohon etusiipeen niin jotenkin se näyttäs vain ja ainoastaan esittely lapiolta. Paljon tilaa sponsseille ja silleen.
Siiven kulma on ihan hirvee, ottaa melkein nokkaan kiinni ja sit toi juustohöylän korvike näyttää kyllä niin matalalta, että mahtaako olla jo laittoman matalalla...? :D
Minulla kävi mielessä ihan sama. Tuo on vielä aika paljon radikaalimpi kuin viime vuoden Monacon kisassa ollut etusiipi;



 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Hmm... Etusiiven olisi syytä muuttua, jos mielivät välttyä venturitunnelin epäpuhtailta virtauksilta, ja sitä myötä epästabiililta käyttäytymiseltä etenkin keskinopeissa mutkissa.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
formulastara sanoi:
Hmm... Etusiiven olisi syytä muuttua, jos mielivät välttyä venturitunnelin epäpuhtailta virtauksilta, ja sitä myötä epästabiililta käyttäytymiseltä etenkin keskinopeissa mutkissa.
Vihjaatko uuden etusiiven turbulenssin vaikuttavan jotenkin myös golfvirtaan ja sitä kautta edelleen ilmaston lämpenemiseen?
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Ronttu sanoi:
Vihjaatko uuden etusiiven turbulenssin vaikuttavan jotenkin myös golfvirtaan ja sitä kautta edelleen ilmaston lämpenemiseen?
:D

Erittäin tyylikäs tämä uusi BMW. :)
 
Ylös