WebSlave sanoi:
Autojen näyttäminen paremmalta on huono asia?
F1 on aina ollut sääntöjen kahlitsema luokka. Sääntöjä on täytynyt muuttaa, lisätä ja tiukentaa erilaisista syistä. Härpäkkeiden poistamistoiveen takana on estetiikka ja näyttävämpi (viihdyttävämpi) kilpailu, sekä ajajien taidon merkityksen korostaminen. FIA:n tekemien kyselyjen perusteella teknologinen aspekti on erittäin tärkeää niukasti alle puolelle (kyselyyn vastanneista) faneista. Tärkeimmät asiat löytyivät muualta.
Ainakin mun mielestä ne on ulkonäöltään mielenkiintoisempia, jos ovat täynnä yksityiskohtia.
Kauneus on katsojan silmässä, enkä ainakaan itse voi sanoa, että ne olis kauniimpia mun mielestä, jos härpäkkeet poistus. Olen vaan ymmärtänyt, että monet on sitä mieltä, että se on tärkeetä, ettei ole härpäkkeitä.
Ihan sama miltä näyttää, kunhan eroja voi syntyä tekniikankin puolella ja kunhan ne on "tehokkaita" laitteina.
Yksistään härpäkkeiden osuus lajin näyttävyyden ja ohitusten kannalta on kohtuu pieni. Enemmän esim. siivillä on merkitystä downforce arvojen kannalta.
Tiedän olevani osa vähemmistö, kun mua kiinnostaa ne autot itseisarvona todella paljon. Mua kiinnostaa, että löytyykö edes tältä foorumilta ihmisiä, joita kiinnostaa muukin, kuin jännät kisat ja kuskit. Ainakin ihmettelen kovasti, kun noissa tämän vuoden autoja käsittelevissä ketjuissa puhutaan hirveesti siitä, että onko se uusi auto nyt nätimpi kuin edeltäjänsä ja onx siinä ihqt värit.
Jos todellisuuden rajoittavat tekijät unohdetaan, niin hienoin rata-laji olisi sellainen, missä sais rakentaa lähes vapaasti auton (mun mielestä). Olis hauska nähdä, että mihin nykytekniikalla pystytään. Tajuan, mitä ongelmia tuollaisen sarjan kanssa käytännössä olisi, joten ei tartte luetella.