Dallaran urkuri
Well-known member
- Liittynyt
- 7.4.2016
- Viestit
- 1460
Siitä oliko Verstappenin seivaus taitoa vai tuuria. No auto on paras sadekelin pidoltaan, joten ehkä se oli tekniikkaa.Verstappen on huikea kuski sateella. :thumbup:
Siitä oliko Verstappenin seivaus taitoa vai tuuria. No auto on paras sadekelin pidoltaan, joten ehkä se oli tekniikkaa.Verstappen on huikea kuski sateella. :thumbup:
Siitä oliko Verstappenin seivaus taitoa vai tuuria. No auto on paras sadekelin pidoltaan, joten ehkä se oli tekniikkaa.
Tuollaiset tilanteet on aina vähän hyvä tuurin ja taidon sekoituksia. Tuuria oli mukana, että auto lähti suurimmaksi osaksi liukumaan radan myötäisesti, eikä suoraan kohti seinää. Max tosin myös taidokkaasti nosti jarrua oikealla hetkellä, jotta sai pidon palautettua.Kyllähän Kimillä voi olla(tai ehkä väkisinkin näin käynyt) millisekunteja hidastunut reaktioajat iän myötä. Verstappenin seivi oli joko nuoruuden salamannopeiden reaktioiden mahdollistama tai kerran sadasta onnistuva jediseivi joita vaan silloin tällöin tulee ja sitten itsekin ihmettelee miten sen teki.
Itse asiassa tuo kahden tunnin ajoaika tuli täyteen viimeisellä kierroksella, eli jos kellolle olisi menty niin kisaa olisi ajettu enää yksi kierros. Ajoaikahan on siis 2 tuntia + 1 kierros ja koko kisan aika 4 tuntia + 1 kierros.Kun tässä jossain välin toikkia oli puhetta kisan pituudesta niin tämä kisa tosiaan oli pitkä. 3 tuntia, minuutti ja hieman yli sekunti päälle kaikkiaan.
Kilpailuaikaa kaikkiaan aivan kaikki keinot huomioiden oli siis käytettävissä aivan maksimissaan noin vajaan tunnin verran enää ja vähintään aikaa oli ajettavissa pelkän ajoajan perusteella ilmeisesti enää hieman yli 10 minuuttia jolloin kilpailu olisi lopetettu muun ajoajan täyteen tulemisen perusteella. Tämä siis tietenkin ilman mahdollisen keskeytysajan tai muun ajan muuta vapaata käyttöönottoa jolloin aikaa olisi sitten ollut aina tuon vajaan tunnin verran korkeintaan vielä antaa käyttöön esimerkiksi jos taas olisivat tulleet punaiset liput jossakin vaiheessa kisaa.
Redbulleissa oli sadekelin säädöt mikä saattoi hiukan auttaa pidon palauttamisessa...Siitä oliko Verstappenin seivaus taitoa vai tuuria. No auto on paras sadekelin pidoltaan, joten ehkä se oli tekniikkaa.
Samaa ihmettelin, kun kuitenkin sunnuntain vesisade oli selviö kaikille.Minkähän ihmeen takia RB oli ainoa talli joka sääti autoa viime tipassa sadekelin suuntaan. Aina näissä
saa sen vaikutelman että jotkut tallit tekee aina vaan typeriä virheitä/tai eivät edes käytä olemassa olevia
mahdollisuuksia.
Eikö tuo kuskin neuvominen ajohommissa ole nykyään kiellettyä.Nyt yksikään kärkinimi Maxin lisäksi ei ollut aktiivinen vaan lähinnä piti rengaslämpöjä ja ajeli letkassa. Miten varikkomuurilla voidaan nukkua, eikä ohjeisteta kuskeja heti kun nähdään vaihtoehtoja joita kannattaisi saattaa kuskin tietoon. Turva-auton takana olisi hyvin aikaa käydä tällaista keskustelua.
Ei.Eikö tuo kuskin neuvominen ajohommissa ole nykyään kiellettyä.
Sadekeli taitaa olla ainoa tilanne, jossa Verstappen vie Ricciardoa. Muuten ovat tasaväkisiä. Esim. Malesia osoitti, ettei Tappenin tempuilla päästä Ricistä ohi. Toki ei tarjonnut törkeimpiä manööverejään, mutta tuskin tekee niin ensi kaudellakaan, kun kyseessä on kuitenkin tallikaveria.Ricciardo näytti keskitason suharilta Verstappenin rinnalla. Pahoin pelkään, että ensi kaudella Verstappen pieksee Ricciardon, kun kumpikin pääsevät lähtemään samalta viivalta uuteen kauteen. Tällä kaudella Verstappen oli heti samassa vauhdissa, vaikka hyppäsi kylmiltään kesken kauden Red Bullille. Harmi homma, kun pidän Ricciardosta ja Verstappen puolestaan vaikuttaa aika mulkulta.