BRAZILIAN GP

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eihän siitä ole kovin kauaa, kun Brawn totesi, että uuden Ferrarin suunnittelutyö meni roskikseen uusien sääntömuutosten takia. :thumbup:
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
No mutta, eikös täälläkin väitetty, että Ferrari tietää tulevat sääntömuutokset aina parin vuoden tähtäimellä?

Eipä silti, toivottavasti vastapuoli ei taas hehkuta liikaa - viimevuoden tapaan - talvitesteissä saavutettuja aikoja ja yksittäisiä uutisia. Ferrarin katastrofinen kausihan oli sinettiä vaille saletti ja Kimin maailmanmestaruus varma juttu ennen Melbournea. :p
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Ferrari 4ever sanoi:
Schumacherin suoritustaso ennen mestaruuden varmistumista puhuu puolestaan. Olen täysin varma, että ailahtelut jäävät sikseen kun uusi kausi pyörähtää käyntiin. Ja Ferrarihan on panostanut uuteen autoonsa jo pidemmän aikaa. Todt´co totesi Saksan GP:n yhteydessä (eli joskus heinäkuussa :D) että kilpailijat tulevat olemaan lähempänä loppukaudesta, koska nykyisen auton kehitys on lopetettu kokonaan. Ja samaan aikaanhan Mclaren alkoi vasta saamaan iskukykyä "uuteen" ajokkiinsa kovan kehitystyön tuloksena.

No, sittenpähän se taas nähdään.
Niin, niin nähdään. Ferkulla ollaan tosiaan panostettu uuteen autoon jo pidemmän aikaa. Tosin ensi kauden säännöt julkistettiin vasta menneellä viikolla.

Schumacherin suoritustasosta on vaikea sanoa mitään, kun auto oli noinkin ylivoimainen ja tiimikaveri sai nimellisen määrän testiajoja ennen kautta. Jos huomasit, Rubens alkoi kauden loppupuolella ottaa kiinnin MS:ää suoritustasossa ja meni vielä ohikin. Kun uusi kausi taas alkaa, Schumacherilla on taas huomattava määrä enemmän testiä kuin RB:llä. Se näkyy suoritustasossa.
:)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jeeves sanoi:
Tosin ensi kauden säännöt julkistettiin vasta menneellä viikolla.
niin, eikös Ferrari testannut jo syyskuussa FIA:n suunnittelemia muutoksia radalla autoissaan? (vai oliko Elokuussa)
Kiinnostaisikin tietää kokeiltiinko siellä näitä asioita jotka tulevat nyt voimaan, vai jotain muuta...
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
FO110K sanoi:
niin, eikös Ferrari testannut jo syyskuussa FIA:n suunnittelemia muutoksia radalla autoissaan? (vai oliko Elokuussa)
Kiinnostaisikin tietää kokeiltiinko siellä näitä asioita jotka tulevat nyt voimaan, vai jotain muuta...
Niitä jotka nyt tulevat voimaan.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Eikös sekä McLaren että Ferrari ollut Jerezin viimeisissä testeissä testaamassa osia ensi kaudeksi? Siinä mielessä aika tasoissa mennään. Rengasetukaan ei tule olemaan niin suuri ensikaudella.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jeeves sanoi:
Niin, niin nähdään. Ferkulla ollaan tosiaan panostettu uuteen autoon jo pidemmän aikaa. Tosin ensi kauden säännöt julkistettiin vasta menneellä viikolla.

Schumacherin suoritustasosta on vaikea sanoa mitään, kun auto oli noinkin ylivoimainen ja tiimikaveri sai nimellisen määrän testiajoja ennen kautta. Jos huomasit, Rubens alkoi kauden loppupuolella ottaa kiinnin MS:ää suoritustasossa ja meni vielä ohikin. Kun uusi kausi taas alkaa, Schumacherilla on taas huomattava määrä enemmän testiä kuin RB:llä. Se näkyy suoritustasossa.
:)
Sori nyt vaan kaveri, kyllä se on Rubensin sijaan Schumi kenestä puhutaan kaikian aikojen kuskina. Aika huvittavia puheita tuollaiset, joissa Rubens oletetaan yhtäläiseksi kuskiksi, joka vain tallin syrjinnän vuoksi häviää Schumille. Rubens on erinomainen kuski, mutta ei kuitenkaan läheskään samalla tasolla historian parhaan tittelistä kisailevan miehen kanssa (kuten Keke Rosberg esim. on todennut). Schumin haparointi viimeisissä kisoissa on varsin ymmärrettävää: kun alla on lähes koko kauden mittainen voittoputki ja mestaruus, niin keskittyminen ei ole enää samaa tasoa kuin varsinaisen mittelön aikana. Lisäksi Rubens ei ole ollut ajamalla nopeampi loppukaudesta kuin Monzan aika-ajoissa, kisassa voimasuhteet palautuivat normaaleiksi.

Jos nyt Schumin nopeus johtusi vain siitä, että hän saa säätää autoa enemmän mieleisekseen, niin miksi Schumi on lähes aina neljän vuoden aikana erikoisolosuhteissa tehnyt eroa saman verran tai vielä enemmän kuin normaaliajossa? Esim. kun rata kastuu ja ajetaan slickseillä, niin silloinhan ei ole mitään säätöetuja.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Valde sanoi:
Sori nyt vaan kaveri, kyllä se on Rubensin sijaan Schumi kenestä puhutaan kaikian aikojen kuskina. Aika huvittavia puheita tuollaiset, joissa Rubens oletetaan yhtäläiseksi kuskiksi, joka vain tallin syrjinnän vuoksi häviää Schumille. Rubens on erinomainen kuski, mutta ei kuitenkaan läheskään samalla tasolla historian parhaan tittelistä kisailevan miehen kanssa (kuten Keke Rosberg esim. on todennut). Schumin haparointi viimeisissä kisoissa on varsin ymmärrettävää: kun alla on lähes koko kauden mittainen voittoputki ja mestaruus, niin keskittyminen ei ole enää samaa tasoa kuin varsinaisen mittelön aikana. Lisäksi Rubens ei ole ollut ajamalla nopeampi loppukaudesta kuin Monzan aika-ajoissa, kisassa voimasuhteet palautuivat normaaleiksi.

Jos nyt Schumin nopeus johtusi vain siitä, että hän saa säätää autoa enemmän mieleisekseen, niin miksi Schumi on lähes aina neljän vuoden aikana erikoisolosuhteissa tehnyt eroa saman verran tai vielä enemmän kuin normaaliajossa? Esim. kun rata kastuu ja ajetaan slickseillä, niin silloinhan ei ole mitään säätöetuja.
Tarkoitukseni ei ollut suinkaan nostaa RB:tä tasavertaiseksi kuskiksi Schumacherin kanssa, vaan provosoida Ferrari4everiä jatkamaan keskustelua. :alppu:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Valde sanoi:
Aika huvittavia puheita tuollaiset, joissa Rubens oletetaan yhtäläiseksi kuskiksi, joka vain tallin syrjinnän vuoksi häviää Schumille.


"After Michael won the championship, I think the team relaxed in a way that gave the chance for both drivers to have a chance to win. The team is giving me a VIP feeling and I’m feeling good."


Lisäksi Rubens ei ole ollut ajamalla nopeampi loppukaudesta kuin Monzan aika-ajoissa, kisassa voimasuhteet palautuivat normaaleiksi.
No toki kuten tuloksista nähdään. :D


miksi Schumi on lähes aina neljän vuoden aikana erikoisolosuhteissa tehnyt eroa saman verran tai vielä enemmän kuin normaaliajossa?
Vähän niinku Brasiliassa tänä vuonna, viime vuonna ja 2001. :D
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Jeeves sanoi:

Schumacherin suoritustasosta on vaikea sanoa mitään, kun auto oli noinkin ylivoimainen ja tiimikaveri sai nimellisen määrän testiajoja ennen kautta. Jos huomasit, Rubens alkoi kauden loppupuolella ottaa kiinnin MS:ää suoritustasossa ja meni vielä ohikin. Kun uusi kausi taas alkaa, Schumacherilla on taas huomattava määrä enemmän testiä kuin RB:llä. Se näkyy suoritustasossa.
:)
Ajokohan Schumi uudella autolla testiä 16 päivää ja Rubens 14 ennen kauden alkua...

Edit. ups ne olikin kokonaisuudessaan talvitestit, ei vain uudella autolla ajetut.
 
Viimeksi muokattu:

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
maaahhdddoollissiimmann hiiiitaaaassssti puhuva "einomies porkkakoski"ovat sitä parasta viihdettä korvaamaan
Käytän ko. nimimerkkiä yleisestikkin, toivoisin ettette pilkkaisi sitä.
Todellisuudessa Einomies Porkkakoski on verbaalisesti melko korkealla tasolla, ainakin jos vertaa, tälle palstalle kirjoittajia.


edit kijoitus vihre
 
Viimeksi muokattu:

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Ferrari 4ever sanoi:
Eipä silti, toivottavasti vastapuoli ei taas hehkuta liikaa - viimevuoden tapaan - talvitesteissä saavutettuja aikoja ja yksittäisiä uutisia. Ferrarin katastrofinen kausihan oli sinettiä vaille saletti ja Kimin maailmanmestaruus varma juttu ennen Melbournea. :p
Nyt kyllä aika näet asian juuri niin miten halusit sen nähdä, ja näin se maistuu makeimmalta :thumbup:

Totuus oli toisenlainen...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Rami sanoi:
__________________
Jacques Villeneuve. Mestari on säilyttänyt entisen vauhtinsa, sääli että muut menee nykyään jo 3 sekuntia kovempaa.
Katos, Ruupeni päässyt jo siguksi asti;)
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Ihan hyvä kisa kauden päätteeksi, jäi hyvä maku suuhun talveksi.

Taas nähtiin miten sade-/välikeli on tekee autourheilulle hyvää. Aluksi ajeltiin jopa rinnakkain pitkiä pätkiä ja taistelu oli kovaa. Sitten kun rata kuivui, meno tylsistyi samanlaiseksi kuten ennenkin. Kisa oli sentään tasainen loppuun asti, vaikka ohituksia olikin aika turha edes toivoa. Ralf pääsi jotenkin viime kierroksilla Satosta ohi.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Jones sanoi:
Katos, Ruupeni päässyt jo siguksi asti;)
Pyydän anteeksi etten muistanut, jaksanut tms. kysyä lupaa ko. tekstin lainaukseksi. On sen verran magee, otin ihan luvatta käyttöön, anteeksi luvaton käyttöönotto.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Rami sanoi:
Käytän ko. nimimerkkiä yleisestikkin, toivoisin ettette pilkkaisi sitä.
Todellisuudessa Einomies Porkkakoski on verbaalisesti melko korkealla tasolla, ainakin jos vertaa, tälle palstalle kirjoittajia.


edit kijoitus vihre
Väärinkäsitys.....

Kysymys oli Brasilian kisaan ajoitetusta MTV3 vaalistudion vakavasta ja hitaasti puhuvasta politiikan toimittajasta, joka ei tuntunut olevan liiemmin autourheilun ystävä......
 
Viimeksi muokattu:

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Olipahan aikas unettava kisa. Tai no, "kisa".

Kaudella ei sitten millään saatu ajettua edes yhtä sadekelin kisaa, ja satamattomuus tuhosi Brasilian GP:nkin. Sitä pikku ripottelua en ihan sateeksi laske, missään vaiheessahan rata ei varsinaisesti märkä ollut.

Se täytyy sentään sanoa, että on ne Michelinit vaan hurjat renkaat kostealla radalla, taikka Alonsosta on sitten kehkeytynyt varsinainen sadekelin taitaja. Vahinko ettei tuota riskinottoa palkittu podiumilla.

Ohituksia ei oikeastaan ollut alun hässäköinnin jälkeen nimeksikään, ja Ralfin ohitus Satostakin jäi tyystin näkemättä. Lienee virheen tehnyt Nipponin poika kun kerran muutoin ajelivat 4 tallin autot siististi peräkanaa viimeisen stopin jälkeen. Ei tuosta voitostakaan ihan oikeaa taistelua ollut.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
General FUp sanoi:
Olipahan aikas unettava kisa. Tai no, "kisa".

Kaudella ei sitten millään saatu ajettua edes yhtä sadekelin kisaa, ja satamattomuus tuhosi Brasilian GP:nkin. Sitä pikku ripottelua en ihan sateeksi laske, missään vaiheessahan rata ei varsinaisesti märkä ollut.

Se täytyy sentään sanoa, että on ne Michelinit vaan hurjat renkaat kostealla radalla, taikka Alonsosta on sitten kehkeytynyt varsinainen sadekelin taitaja. Vahinko ettei tuota riskinottoa palkittu podiumilla.

Ohituksia ei oikeastaan ollut alun hässäköinnin jälkeen nimeksikään, ja Ralfin ohitus Satostakin jäi tyystin näkemättä. Lienee virheen tehnyt Nipponin poika kun kerran muutoin ajelivat 4 tallin autot siististi peräkanaa viimeisen stopin jälkeen. Ei tuosta voitostakaan ihan oikeaa taistelua ollut.
Kisahan oli varsin loistava: vaihtuvia olosuhteita, erilaisia taktiikoita ja jännittävää sekuntipeliä tai oikeammin sekunnin kymmenysosapeliä voitosta F1:sten kahden nopeimman kuljettajan ja ensi kauden tallitovereiden välillä. Lisäksi Barrichello ajoi hienosti maaliin ja palkintopallille rikkoen samalla epäonnen kirouksensa. Alla oli toki paras auto kuten tavallisesti mutta tällä kertaa eväät eivät riittäneet voittoon asti.
 
Ylös