Niin, niin nähdään. Ferkulla ollaan tosiaan panostettu uuteen autoon jo pidemmän aikaa. Tosin ensi kauden säännöt julkistettiin vasta menneellä viikolla.Ferrari 4ever sanoi:Schumacherin suoritustaso ennen mestaruuden varmistumista puhuu puolestaan. Olen täysin varma, että ailahtelut jäävät sikseen kun uusi kausi pyörähtää käyntiin. Ja Ferrarihan on panostanut uuteen autoonsa jo pidemmän aikaa. Todt´co totesi Saksan GP:n yhteydessä (eli joskus heinäkuussa ) että kilpailijat tulevat olemaan lähempänä loppukaudesta, koska nykyisen auton kehitys on lopetettu kokonaan. Ja samaan aikaanhan Mclaren alkoi vasta saamaan iskukykyä "uuteen" ajokkiinsa kovan kehitystyön tuloksena.
No, sittenpähän se taas nähdään.
niin, eikös Ferrari testannut jo syyskuussa FIA:n suunnittelemia muutoksia radalla autoissaan? (vai oliko Elokuussa)Jeeves sanoi:Tosin ensi kauden säännöt julkistettiin vasta menneellä viikolla.
Niitä jotka nyt tulevat voimaan.FO110K sanoi:niin, eikös Ferrari testannut jo syyskuussa FIA:n suunnittelemia muutoksia radalla autoissaan? (vai oliko Elokuussa)
Kiinnostaisikin tietää kokeiltiinko siellä näitä asioita jotka tulevat nyt voimaan, vai jotain muuta...
näin luulen kans, kellekäs muulle annettaiskaan koskaan etumatkaa osien kehittelyssäthInk sanoi:Niitä jotka nyt tulevat voimaan.
Sori nyt vaan kaveri, kyllä se on Rubensin sijaan Schumi kenestä puhutaan kaikian aikojen kuskina. Aika huvittavia puheita tuollaiset, joissa Rubens oletetaan yhtäläiseksi kuskiksi, joka vain tallin syrjinnän vuoksi häviää Schumille. Rubens on erinomainen kuski, mutta ei kuitenkaan läheskään samalla tasolla historian parhaan tittelistä kisailevan miehen kanssa (kuten Keke Rosberg esim. on todennut). Schumin haparointi viimeisissä kisoissa on varsin ymmärrettävää: kun alla on lähes koko kauden mittainen voittoputki ja mestaruus, niin keskittyminen ei ole enää samaa tasoa kuin varsinaisen mittelön aikana. Lisäksi Rubens ei ole ollut ajamalla nopeampi loppukaudesta kuin Monzan aika-ajoissa, kisassa voimasuhteet palautuivat normaaleiksi.Jeeves sanoi:Niin, niin nähdään. Ferkulla ollaan tosiaan panostettu uuteen autoon jo pidemmän aikaa. Tosin ensi kauden säännöt julkistettiin vasta menneellä viikolla.
Schumacherin suoritustasosta on vaikea sanoa mitään, kun auto oli noinkin ylivoimainen ja tiimikaveri sai nimellisen määrän testiajoja ennen kautta. Jos huomasit, Rubens alkoi kauden loppupuolella ottaa kiinnin MS:ää suoritustasossa ja meni vielä ohikin. Kun uusi kausi taas alkaa, Schumacherilla on taas huomattava määrä enemmän testiä kuin RB:llä. Se näkyy suoritustasossa.
Tarkoitukseni ei ollut suinkaan nostaa RB:tä tasavertaiseksi kuskiksi Schumacherin kanssa, vaan provosoida Ferrari4everiä jatkamaan keskustelua. :alppu:Valde sanoi:Sori nyt vaan kaveri, kyllä se on Rubensin sijaan Schumi kenestä puhutaan kaikian aikojen kuskina. Aika huvittavia puheita tuollaiset, joissa Rubens oletetaan yhtäläiseksi kuskiksi, joka vain tallin syrjinnän vuoksi häviää Schumille. Rubens on erinomainen kuski, mutta ei kuitenkaan läheskään samalla tasolla historian parhaan tittelistä kisailevan miehen kanssa (kuten Keke Rosberg esim. on todennut). Schumin haparointi viimeisissä kisoissa on varsin ymmärrettävää: kun alla on lähes koko kauden mittainen voittoputki ja mestaruus, niin keskittyminen ei ole enää samaa tasoa kuin varsinaisen mittelön aikana. Lisäksi Rubens ei ole ollut ajamalla nopeampi loppukaudesta kuin Monzan aika-ajoissa, kisassa voimasuhteet palautuivat normaaleiksi.
Jos nyt Schumin nopeus johtusi vain siitä, että hän saa säätää autoa enemmän mieleisekseen, niin miksi Schumi on lähes aina neljän vuoden aikana erikoisolosuhteissa tehnyt eroa saman verran tai vielä enemmän kuin normaaliajossa? Esim. kun rata kastuu ja ajetaan slickseillä, niin silloinhan ei ole mitään säätöetuja.
Valde sanoi:Aika huvittavia puheita tuollaiset, joissa Rubens oletetaan yhtäläiseksi kuskiksi, joka vain tallin syrjinnän vuoksi häviää Schumille.
No toki kuten tuloksista nähdään.
Lisäksi Rubens ei ole ollut ajamalla nopeampi loppukaudesta kuin Monzan aika-ajoissa, kisassa voimasuhteet palautuivat normaaleiksi.
Vähän niinku Brasiliassa tänä vuonna, viime vuonna ja 2001.
miksi Schumi on lähes aina neljän vuoden aikana erikoisolosuhteissa tehnyt eroa saman verran tai vielä enemmän kuin normaaliajossa?
Ajokohan Schumi uudella autolla testiä 16 päivää ja Rubens 14 ennen kauden alkua...Jeeves sanoi:
Schumacherin suoritustasosta on vaikea sanoa mitään, kun auto oli noinkin ylivoimainen ja tiimikaveri sai nimellisen määrän testiajoja ennen kautta. Jos huomasit, Rubens alkoi kauden loppupuolella ottaa kiinnin MS:ää suoritustasossa ja meni vielä ohikin. Kun uusi kausi taas alkaa, Schumacherilla on taas huomattava määrä enemmän testiä kuin RB:llä. Se näkyy suoritustasossa.
Käytän ko. nimimerkkiä yleisestikkin, toivoisin ettette pilkkaisi sitä.maaahhdddoollissiimmann hiiiitaaaassssti puhuva "einomies porkkakoski"ovat sitä parasta viihdettä korvaamaan
Nyt kyllä aika näet asian juuri niin miten halusit sen nähdä, ja näin se maistuu makeimmalta :thumbup:Ferrari 4ever sanoi:Eipä silti, toivottavasti vastapuoli ei taas hehkuta liikaa - viimevuoden tapaan - talvitesteissä saavutettuja aikoja ja yksittäisiä uutisia. Ferrarin katastrofinen kausihan oli sinettiä vaille saletti ja Kimin maailmanmestaruus varma juttu ennen Melbournea.
Katos, Ruupeni päässyt jo siguksi astiRami sanoi:__________________
Jacques Villeneuve. Mestari on säilyttänyt entisen vauhtinsa, sääli että muut menee nykyään jo 3 sekuntia kovempaa.
Pyydän anteeksi etten muistanut, jaksanut tms. kysyä lupaa ko. tekstin lainaukseksi. On sen verran magee, otin ihan luvatta käyttöön, anteeksi luvaton käyttöönotto.Jones sanoi:Katos, Ruupeni päässyt jo siguksi asti
Väärinkäsitys.....Rami sanoi:Käytän ko. nimimerkkiä yleisestikkin, toivoisin ettette pilkkaisi sitä.
Todellisuudessa Einomies Porkkakoski on verbaalisesti melko korkealla tasolla, ainakin jos vertaa, tälle palstalle kirjoittajia.
edit kijoitus vihre
Kisahan oli varsin loistava: vaihtuvia olosuhteita, erilaisia taktiikoita ja jännittävää sekuntipeliä tai oikeammin sekunnin kymmenysosapeliä voitosta F1:sten kahden nopeimman kuljettajan ja ensi kauden tallitovereiden välillä. Lisäksi Barrichello ajoi hienosti maaliin ja palkintopallille rikkoen samalla epäonnen kirouksensa. Alla oli toki paras auto kuten tavallisesti mutta tällä kertaa eväät eivät riittäneet voittoon asti.General FUp sanoi:Olipahan aikas unettava kisa. Tai no, "kisa".
Kaudella ei sitten millään saatu ajettua edes yhtä sadekelin kisaa, ja satamattomuus tuhosi Brasilian GP:nkin. Sitä pikku ripottelua en ihan sateeksi laske, missään vaiheessahan rata ei varsinaisesti märkä ollut.
Se täytyy sentään sanoa, että on ne Michelinit vaan hurjat renkaat kostealla radalla, taikka Alonsosta on sitten kehkeytynyt varsinainen sadekelin taitaja. Vahinko ettei tuota riskinottoa palkittu podiumilla.
Ohituksia ei oikeastaan ollut alun hässäköinnin jälkeen nimeksikään, ja Ralfin ohitus Satostakin jäi tyystin näkemättä. Lienee virheen tehnyt Nipponin poika kun kerran muutoin ajelivat 4 tallin autot siististi peräkanaa viimeisen stopin jälkeen. Ei tuosta voitostakaan ihan oikeaa taistelua ollut.
LOLObserver sanoi:F1:sten kahden nopeimman kuljettajan