Tämän uutisen mukaan uusi nimi on kokonaisuudessaan Burj Khalifa Bin Zayed.Se on nyt sitten Burj Khalifa.
Lopullinen korkeus 828 metriä aiemmin huhutun 818 metrin sijaan.
Tämän uutisen mukaan uusi nimi on kokonaisuudessaan Burj Khalifa Bin Zayed.Se on nyt sitten Burj Khalifa.
Chicago Spire'n rakentaminen lienee tällä hetkellä jäissä, joten sun täytyy hommata lippu Kiinaan. Shanghai Tower valmistuu vuonna 2014.Milloinkohan näitä superkorkeita pilvenpiirtäjiä saataisiin ihan länsimaihinkin?
Ei nimittäin oikein nappaa lähteä näköalatasanteen takia käymään noissa hunnutus- ja raippausmaissa, vaikka olisikin maailman korkein rakennus.
Maisemat kyllä latistuu kun liian ylös mennään jos ei ne maisemat samalla itse sinne nouse kuten vaikkapa vuoristossa. Paraatikerroksesta taasen, meri, kaupunki tai mikä lie, näyttytyy luontevimmin ja ihmissilmälle mukaviten. Eli siis yleensä kolmosesta.Milloinkohan näitä superkorkeita pilvenpiirtäjiä saataisiin ihan länsimaihinkin?
Ei nimittäin oikein nappaa lähteä näköalatasanteen takia käymään noissa hunnutus- ja raippausmaissa, vaikka olisikin maailman korkein rakennus.
Mitäs, jos käyttää portaita?Maisemat kyllä latistuu kun liian ylös mennään jos ei ne maisemat samalla itse sinne nouse kuten vaikkapa vuoristossa.
Nyt joku vois muuten mennä juoksemaan ne ylös ja tekemään pohja-ajan Ennätystehdasta varten.Mitäs, jos käyttää portaita?
Eka pitäisi kuitenkin tietää, että näyttääkö maisemat silloin paremmalta, vai kannattaako kuitenkin mennä hissillä.Nyt joku vois muuten mennä juoksemaan ne ylös ja tekemään pohja-ajan Ennätystehdasta varten.
Suuttuuko Jumala tälläkin kertaa ja pistää tehosekottimensa käyntiin?Ihmiskunta halusi rakentaa tornin tavoittaakseen taivaan.
Jumala suuttui ihmiskunnalle sen ylimielisyydestä.
Siksi hän sekoitti ihmisten kielet ja ihmiset hajaantuivat ympäri maailmaa
Mä olen käynyt Helsingin korkeimmassa rakennuksessa joka ei ole savupiippu tai masto vaan johon pääsee mukavasti hissillä mutta ei kuitenkaan ole kaikille avoin rakennus.Maisemat kyllä latistuu kun liian ylös mennään jos ei ne maisemat samalla itse sinne nouse kuten vaikkapa vuoristossa. Paraatikerroksesta taasen, meri, kaupunki tai mikä lie, näyttytyy luontevimmin ja ihmissilmälle mukaviten.
Mä olen käynyt Helsingin korkeimmassa rakennuksessa joka ei ole savupiippu tai masto
Maailman korkein pilvenpiirtäjä Dubaissa on yllättäen sulkenut näköalatasanteensa vain kuukausi näyttävien avajaisten jälkeen. Sulkemisen tarkka syy jäi epäselväksi, eikä ole tietoa, koska rakennus taas avataan. Lippuja sinnikkäästi jonottaneet turistit ovat pettyneitä.
Sähköongelmat ovat ainakin osasyy Burj Khalifa -rakennuksen näköalatasanteen sulkemiseen, mutta tarkasta syystä ei ollut maanantaina tietoa. Tornin omistaja Emaar Properties syytti lyhyessä tiedotteessaan sulkemisesta odottamattoman runsaita kävijämääriä, mutta vihjasi myös sähköongelmilla olevan osuutta asiaan.
Näköalatasanteen lisäksi muita osia rakennuksesta ei ole vielä avattu. Omistajan tiedotteesta ei käy ilmi, onko näköalatasanteen sulkemisella vaikutusta rakennuksen muihin osiin.
828 metrin korkeuteen kohoavasta Burj Khalifasta on odotettu vetonaulaa turisteille. Pääsyliput maksavat noin 20 euroa kappale.
Viime viikkoina turistit ovat jonottaneet lippuja pilvenpiirtäjään jopa useita päiviä etuajassa. Nyt moni joutuu taas jonoon: hakemaan rahoja takaisin jo ostetusta lipusta.
- Olen hyvin pettynyt. Torni oli yksi tärkeimmistä syistä tulla tänne, sanoo englantilainen turisti Wayne Boyes.
Sillä on kuulemma tuhansia kätyreitä pitkin foorumia. Kaikki viestit kyllä menee läpi koottujen uutisten valvovan silmän, myös privaviestit ja osa forumistien tekstiviesteistä.Täällä pitäis olla nappula "Vinkkaa Archielle koottuihin uutisiin"
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194663403134/artikkeli/katso+kuvat++dubaissa+voi+istua+ravintolassa+442+metrissa.htmlDubaissa avattiin sunnuntaina ravintola, joka kiikkuu tiettävästi korkeammalla yläilmoissa kuin yksikään kilpailijansa.
Loistoravintola sijaitsee maailman korkeimman rakennuksen Burj Khalifan 122. kerroksessa 442 metrin korkeudessa. Ravintolaan mahtuu yli 200 asiakasta.
828-metrisessä Burj Khalifassa on asuntoja, toimistoja, huippusuunnittelija Giorgio Armanin nimikkohotelli ja näköalatasanne.
Vuosi sitten käyttöön vihitty pilvenpiirtäjä maksoi 1,5 miljardia dollaria eli noin 1,1 miljardia euroa. STT
Todella mielenkiintoista ja tuossa kotisivut: Burjkhalifa