mìkæl2
Member
- Liittynyt
- 22.11.2000
- Viestit
- 10
Burns - vaikka ajoittain toki käyttäytyy kovin rehdin ja fiksun lailla - tuli Peugeot-vuonnaan Grönholmin tyrmäämäksi. Ensin maailmanmestari tietenkin uhkui ajohaluja. Sitten vastoinkäymisten rassatessa lipesi jo moittimaan autoaankin. Hieman tasaannuttuaan lupasi voittaa tänä vuonna jo kohta ensin yhden ja ensimmäisen osakilpailunsa pösöllä - mutta viimeksi Uudenseelannin kisassa tyri tämänkin liialliseen yrittämiseen. Olkoonkin, ettei Riku lainkaan vähätellyt bossen mestaruutta, itseasiassa sanoi sen näin jälkeenpäin - kuuluvan eniten juuri Grönholmille kuin kenellekkään muulle. Silti itseään pönkittääkseen piti sanoa myös todistaneensa olevansa jo bossea nopeampi - tämä suomen rallin ja viimeksi nähdyn rallin pohja-aikojen perusteella.
Luulisi jo McRaen esimerkin kertovan, ettei se nopeus ole kaikki kaikessa. Että suomalaisetkin toki pääsisivät nopeampaa - mutta vaarantaisivat silloin maaliinpääsynsä. Taito on ajaa sillä rajalla. Mestaruuteen vievä taito. Tästä ehkä viimevuosi oli poikkeus ja harhattaako se Burnsiä vielä pitkäänkin. Toki Tommikin sortuu välillä yliyrittämiseen kalustolla jota ei ole saanut hanskaan - mutta tosipaikoissa se hermo on pitänyt jo monen kerran.
Tuosta Uudenseelannin rollauksesta sanottakoon, että useampi matkalla ihmetteli Burnsin epärealistista uskoa kykyihinsä: ulos ajon enteet olivat ilmassa jo pitkään ennen lopullista kaatoa. Johto oli selkeä joskaan ei huoleton ja jälleen britille tuli ongelmia hallita kasvava egonsa. Pienikin bossen kiri riitti suistamaan Burnsin toivottomaan vauhtiin. Ominaisuus josta Burns voikärsiä jatkossakin ja josta McRae ei tahdo päästä eroon. Kuinka suuri osuus onkaan kylmillä hermoilla tässä menestyksessä.
Ainakin Proveda oli huolestunut sijoituksestaan. Siis Burnsistä jonka palkasta bossekin loukkaantui kun se oli hänen omaansa isompi. Ja ilman perusteita. Näistä perusteistako se tallipäällikkökin huolestui kun halusi Burnsin voittavan Uudenseelannin rallin ja toki Grönholmin sittemmin maailmanmestaruuden. Nyt Burnsin ulosajo söi itseluottamuksen rippeitä häneltä rotan lailla.
Toki Burns sanoi jo haastavansa Grönholmin loppukisoissa voittotaisteluun - mutta kyseessä tietenkin on jo ensi kautta pohjaavaa nokkimista. Grönholmin kehittyessä asfaltilla nähdyn lailla ( vaikka vain asfalttispesialisteilta kopioiduin säädöin ) voi Burnsin urakka olla tuskainen jatkossakin. Voittaja autolla britti kuitenkin jatkaa - ilman yhtäkään osakilpailuvoittoa. Rovanperäkin on hänellä tässä vielä kantona kaskessa joten onpä väärin laskea Harri pois kuvioista aussien tai brittien kisoista.
<small>[ 01-11-2002, 10:26: Message edited by: mikæl ]</small>
Luulisi jo McRaen esimerkin kertovan, ettei se nopeus ole kaikki kaikessa. Että suomalaisetkin toki pääsisivät nopeampaa - mutta vaarantaisivat silloin maaliinpääsynsä. Taito on ajaa sillä rajalla. Mestaruuteen vievä taito. Tästä ehkä viimevuosi oli poikkeus ja harhattaako se Burnsiä vielä pitkäänkin. Toki Tommikin sortuu välillä yliyrittämiseen kalustolla jota ei ole saanut hanskaan - mutta tosipaikoissa se hermo on pitänyt jo monen kerran.
Tuosta Uudenseelannin rollauksesta sanottakoon, että useampi matkalla ihmetteli Burnsin epärealistista uskoa kykyihinsä: ulos ajon enteet olivat ilmassa jo pitkään ennen lopullista kaatoa. Johto oli selkeä joskaan ei huoleton ja jälleen britille tuli ongelmia hallita kasvava egonsa. Pienikin bossen kiri riitti suistamaan Burnsin toivottomaan vauhtiin. Ominaisuus josta Burns voikärsiä jatkossakin ja josta McRae ei tahdo päästä eroon. Kuinka suuri osuus onkaan kylmillä hermoilla tässä menestyksessä.
Ainakin Proveda oli huolestunut sijoituksestaan. Siis Burnsistä jonka palkasta bossekin loukkaantui kun se oli hänen omaansa isompi. Ja ilman perusteita. Näistä perusteistako se tallipäällikkökin huolestui kun halusi Burnsin voittavan Uudenseelannin rallin ja toki Grönholmin sittemmin maailmanmestaruuden. Nyt Burnsin ulosajo söi itseluottamuksen rippeitä häneltä rotan lailla.
Toki Burns sanoi jo haastavansa Grönholmin loppukisoissa voittotaisteluun - mutta kyseessä tietenkin on jo ensi kautta pohjaavaa nokkimista. Grönholmin kehittyessä asfaltilla nähdyn lailla ( vaikka vain asfalttispesialisteilta kopioiduin säädöin ) voi Burnsin urakka olla tuskainen jatkossakin. Voittaja autolla britti kuitenkin jatkaa - ilman yhtäkään osakilpailuvoittoa. Rovanperäkin on hänellä tässä vielä kantona kaskessa joten onpä väärin laskea Harri pois kuvioista aussien tai brittien kisoista.
<small>[ 01-11-2002, 10:26: Message edited by: mikæl ]</small>