pmv
Well-known member
Mielestäni ihan mielenkiintoinen kisa, jossa tapahtumia piisasi. Radan kunto oli kiistatta paikoin alle arvostelun, mutta sehän juuri toi väriä.
Mitä noihin tapahtumiin tulee, niin ensinnäkin Montoya-Rosberg kolarin syyllisyys on subjektiivinen juttu, mutta ehkä se oli enemmän JPM:n vika. On kuitenkin hyvä katsoa, mitä kierrosta aikaisemmin tuossa paikassa tapahtui. Ekalla kierroksellahan Schumi ja Montoya painoivat mutkaan samaan malliin, silloin Schumi veti nurmikolle ja antoi JPM:n suosiolla mennä. Mielestäni se oli varsin fiksu liikku, vaikk saksalainen tavallaan antoikin periksi. Idea oli siinä, että tapahtumaa tarkasteltiin kokonaisuuden kannalta, ei ollut järkevää terminoida omaa kisaa siinä kohtaa, vaikka syy olisi ollut kokonaan muualla.
Ehkä Nicon oli hyvä näyttää JPM:lle että häntä ei voi radalla kohdella miten sattuu, mutta jatkossa kannattaa antaa ihan suosiolla periksi. Ei muuten, mutta keskeytysten ottaminen on ihan turhaa. Siinä voi käydä niin kuin Jarno Trullille, joka on aika usein kisasta ulkona oltuaan kolarissa syytön osapuoli. Ei paljoa lohduta.
Kanadan rata on siitä hieno, että siellä näkee kuinka limiitillä kuskit ajavat. Kaiteiden vierestä mennään aivan nuolemalla ja välillä tulee kosketuksia. Niinhän se pitääkin olla, täysillä aina.
Mitä noihin tapahtumiin tulee, niin ensinnäkin Montoya-Rosberg kolarin syyllisyys on subjektiivinen juttu, mutta ehkä se oli enemmän JPM:n vika. On kuitenkin hyvä katsoa, mitä kierrosta aikaisemmin tuossa paikassa tapahtui. Ekalla kierroksellahan Schumi ja Montoya painoivat mutkaan samaan malliin, silloin Schumi veti nurmikolle ja antoi JPM:n suosiolla mennä. Mielestäni se oli varsin fiksu liikku, vaikk saksalainen tavallaan antoikin periksi. Idea oli siinä, että tapahtumaa tarkasteltiin kokonaisuuden kannalta, ei ollut järkevää terminoida omaa kisaa siinä kohtaa, vaikka syy olisi ollut kokonaan muualla.
Ehkä Nicon oli hyvä näyttää JPM:lle että häntä ei voi radalla kohdella miten sattuu, mutta jatkossa kannattaa antaa ihan suosiolla periksi. Ei muuten, mutta keskeytysten ottaminen on ihan turhaa. Siinä voi käydä niin kuin Jarno Trullille, joka on aika usein kisasta ulkona oltuaan kolarissa syytön osapuoli. Ei paljoa lohduta.
Kanadan rata on siitä hieno, että siellä näkee kuinka limiitillä kuskit ajavat. Kaiteiden vierestä mennään aivan nuolemalla ja välillä tulee kosketuksia. Niinhän se pitääkin olla, täysillä aina.