Cänädän GräänPrii 2006

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Törni sanoi:
Mitään muuta kuvaa tuosta kommentoimastani viestiastä on mahdoton saada kuin että Kimi ja Schumi eivät osaa ajaa limiitillä TC:n avulla (tai että Alonso on siinä peräti 50% parempi). Itse en usko että asia on näin.
Hetkinen hetkinen, korjataan nyt ennenkuin tulee väärinkäsityksiä....
Itsehän sinä tuon kommentin ilmeisesti vitsinä heitit........
Ei Kimiä, Alonsoa ja Schumia voi täysin verrata ennen kuin heillä kaikilla on samanlainen auto alla, silloin voisi saada vasta vastauksen kuka kuski on todellisuudessa paras!
Kaikki kolme ovat kuitenkin ylivoimasesti parhaat kuljettajat tällä hetkellä F1 sarjassa!
Kuljettajista kuitenkin itse kannatan eniten Kimiä, vaikka McLaren on ollut myrkkyä minulle jo Häkkisen ajoilta lähtien (Niin monen kisan pilasit....).
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Hermanni sanoi:
Niinpä niin, kaikillahan tuo TC on käytössä, miten muuten sitä voi hyödyntää paremmin kuin ajaa limitillä sen avulla (Aivan kuin väittäisi ettei Kimi ja Schumi näin tekisi).
Jos hissuttelisi vain, silloin ei tarvitsisikaan tuota TC:eetä......
TC:een tarkoistushan on rajoittaa tehoja maksimaallisen pidon rajalle, tarvittaessa pienemmäksikin, sen avulla ei todellakaan voi painaa joka mutkassa kaasua pohjaan (Se estää vain perän irtoamisen sutimisen takia, sillä ei ole mitään tekemistä F1 autossa eturenkaiden kanssa).
Jos Alonso painaisi kaasun pohjaan mutkassa, hänen todella paljon (Muihin verrattuna) aliohjaava auto pamahtaisi saman tien reunavalliin.....
Katsokaapa joskus tarkemmin, Alonso siis säätelee kaartosädettä kaasulla melkein enemmän kuin ratilla.
Samaa käänteisenä näkee myös Schumin monasti tekevän, Schumilla on useasti näyttänyt olevan yliohjaava auto (Tosin hän säätää balanssia jakuvasti).
Schumi kääntää välillä autoa "irroittamalla" perän pieneen luisuun, silloin myös autoa ohjataan ratin lisäksi kaasulla......
Kimi on taas näistä kuskeista "eleettömin", Kimillä harvemmin näkee että auto puskee tai perä irtoaa, tosin näissä tilanteissa (Jos puskee tai perä irtoaa äkisti) Kimillä on yleensä "kabiini täynnä käsiä"....
Käytännössä "perä irti" on hitain tapa edetä, tällöin osa kiihtyvyydestä ja mutkanopeudesta katoaa renkaiden luiston takia, toisaalta ei se puskeminenkaan nopein tapa ole, senkin voisi hyödyntää kaarrenopeuden nostamiseksi.
Mutta yleensä auto säädetään hivenen jompaan kumpaan "suuntaan" (F1 autot näyttäisi olevan pääsääntöisesti puskevia, harvemmin niillä "kahva edellä" ajetaan), on erittäin hankala ajaa sellaisella autolla, josta ei voi olla varma kumpi pää menettää pidon ensin...
Eli onko asia niin, että Kimi onkin näistä kolmesta se kaikkein "haavoittuvin" kuski, vastoin yleistä luuloa??

Ymmärsin tuosta edellisestä Kimin olevan, tai hakevan täydellisyyttä kuskina, eli Kimillä pitää olla myös täydellinen auto, ei saa puskee eikä yliohjata, tai sit on "kabiini täynnä käsiä". Sumi ja Lonso ikäänkuin nojaavat vahvuuksiinsa ja käyttävät kaiken saatavan hyödyn niistä, vaikkei se nopein tapa oliskaan, muuten kuin pitkällä tähtäimellä, eli auto on nopeampi säätää kilpailuviikonlopusta toiseen. Ja kun homma on ees siellä päin niin pisteitä tulee.....
Toisaalta edellisestä voi myös ymmärtää, että kun Kimillä on auto kohillaan niin hän on näistä kolmesta nopein kuski, koska hän hakee enemmän "täydellisyyttä" kun nää kaks muuta vähänniinkuin "romuralli"-miestä. :) Siis ei millään pahalla.


Kimin maine on vaan ollu sellainen, että hän ajaa millä tahansa kulkuneuvolla lujaa, niin sillä tavalla hämmentää jos hän onkin "oikeesti" se varovaisin ja tavallaan laskelmoivin tyyppi, siis näistä kolmesta........Oliskohan se se juttu mikä esim. Räikkösen kohdalla on tökkinyt henk.koht.....eli olisko Kimin yleinen hypetys perustunut tähän asti vääriin seikkoihin. Mun mielestä Kimifanit yleensä antaa sellaisen vaikutelman, että Räikkönen on "kovin" kuski kaikista.....ja siitä tulee mielikuva että kova kuski on sellanen joka ottaa riskejä ja on vähän niinkuin rämäpää, tai ei ihan vähänkään. Kun nyt näyttäis että Kimi onkin se porukan "älykkö". Vähän niinkuin Button, mut ei niin pehmee.......

Kirjoitinkin aikaisemmin, että oon Häkkinen-fani, mutta Kimi ei oo menny läpi tähän asti.....jos se jokin olikin tää juttu. "Fanit" on pilannu Kimin todellisen kuvan..... :) Ja sinivalkoiset silmälasit, jotka tukevat kyllä Räikkösen hyvyyttä, mutta mun mielestä "väärällä" tavalla.......tajuaako kukaan mitä ajan takaa?? täytyy kelata vielä ittekin.......no, iceman viittaa kyllä enemmän älyllisyyteen kuin suomalaiskansalliseen lipunheiluttamiseen ja kohellukseen.......jos se onkin oikeesti iceman.....


ja edit: Toisaalta nää teoriat tukee kans sitä että ens vuonna Alonso ajaa Larenilla ihan yhtä lujaa kun nyt Renulla. Vähän kärjistetysti kuvaten, se vaan säätää auton puskeen ja lyö kaasun pohjaan...... :ahem: Kimin kannattajat on ties kuinka moneen kertaan täällä foorumilla kuvailleet kuinka vaikea ajettava Mclaren on ja kuinka paljon cabincamera-kuvissa Kimi tekee töitä......mutta jos se onkin vaikea ajettava vaan Kimille, siis näistä kolmesta, tai Kimin tyylille.......ja ehkä onkin niin, vastoin kaikkea yleistä käsitystä, että Kimi on näistä kolmesta se joka tarvii täydellisen auton että siitä tulis wdc, mut nää kaks muuta ei tarvii........ja ne on jo mestareita.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Hermanni sanoi:
Hetkinen hetkinen, korjataan nyt ennenkuin tulee väärinkäsityksiä....
Itsehän sinä tuon kommentin ilmeisesti vitsinä heitit........
Siis minkä kommentin?

Eräs kirjoittaja totesi että Alonso käyttää TC:tä 50% "enemmän" kuin Kimi ja Schumi. Minä heitin siihen vitsinä että sittenhän herrat pitää laittaa ajokouluun.

Kirjottajan alkuperäinen päämäärä oli kuitenkin hieman erilainen kuin sinun tieteellinen lähestymistapasi. Hän halusi dissata Alonson ajotaitoja väittämällä että Kimi ja Schumi muka tavallaan luonnostaan ajavat autoa ikään kuin siinä ei olisi TC:tä. Samalla hän halusi vihjaista, että jos TC poistetaan niin Alonsosta ei ole enää mihinkään koska hän ei osaa ajaa ilman TC:tä yhtä hyvin kuin nämä "luonnonlahjakkaat" kilpakumppanit.

Kyseessä oli siis eräänlainen provo, johon hölmöyksissäni tartuin ( ei ollut juuri nyt muutakaan tekemistä :D ).
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Eikö Alonso ollut aika tarkkaan tasaväkinen Trullin kanssa, vaikka ajoi ykkösautoa? Trulli nyt ei ainakaan ole Schumin/Kimin tasoinen kuljettaja. Tästä päätellen Renault vaan on yksinkertaisesti kaikkein nopein. Ylivoimaisesti nopein.

Hankala verrata Alonson minardi aikoja, kun ei ollut kunnollista kakkoskuljettajaa johon verrata.

Jännityksellä odotan sitä, miltä Alonson meno näyttää huonosti ajettavalla Mäcillä. Nähtiinhän se Montoyankin kohdalta. Sälli on kiistatta nopea kuski kun saa hyvän auton alleen, kuten joku vuosi sitten, mutta toisin on nyt, kun auto on huonosti ajettava. Ei ne taidot oikeasti mihinkään katoa. Monty olisi edelleen nopea jos saisi "helposti ajettavan" ja sarjan nopeimman auton alleen.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
reason sanoi:
Kimin maine on vaan ollu sellainen, että hän ajaa millä tahansa kulkuneuvolla lujaa, niin sillä tavalla hämmentää jos hän onkin "oikeesti" se varovaisin ja tavallaan laskelmoivin tyyppi, siis näistä kolmesta........Oliskohan se se juttu mikä esim. Räikkösen kohdalla on tökkinyt henk.koht.....eli olisko Kimin yleinen hypetys perustunut tähän asti vääriin seikkoihin. Mun mielestä Kimifanit yleensä antaa sellaisen vaikutelman, että Räikkönen on "kovin" kuski kaikista.....ja siitä tulee mielikuva että kova kuski on sellanen joka ottaa riskejä ja on vähän niinkuin rämäpää, tai ei ihan vähänkään. Kun nyt näyttäis että Kimi onkin se porukan "älykkö". Vähän niinkuin Button, mut ei niin pehmee.......
No jaa, kyllähän räkä on nopea kuski. Et voi väittää vastaan, hän on ehkä jopa suomalaisista kaikkein nopein ikinä, ja se on jo paljon sanottu! Fakta on vaan että Kimillä ei ikinä ole ollut mestaruustason kalustoa alla. Ei se minua haittaa vaikka se mm antaakin odottaa itseään, eihän häkkinenkään sitä tosta vaan voittanut... Hiljaa hyvää tulee.

Trulli kuulemma kärsi engine misfirestä. Mitä se on?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
justF1fan sanoi:
Hankala verrata Alonson minardi aikoja, kun ei ollut kunnollista kakkoskuljettajaa johon verrata.
Jos tarkoitat Tarso Marquesia niin täytyy sanoa että kyllä oli kunnollinen kakkoskuski kaikinpuolin. Sanallakaan ei maininnut ettei hän saa samanlaista kalustoa käyttöönsä kuin Alonso. Ainoa jolle vähän rähisi oli Ralf Schumacher jonka haastoi kaksintaisteluun millätahansa identtisellä nelipyöräisellä millä radalla tahansa.
-Kyllä Marques on paljon parempi kuski kuin mitä kausi 2001 näytti. Briatore toi vain rahoituksen talliin kun Marques ei tuonut mitään. Eli Alonso sai paremman auton. Pari kertaa sillä kaudella kun Tarso pääsi hyppäämään Alonson autoon ajoi hän sillä aivan yhtä hyvin kuin Alonsokin olisi ajanut. Jos ei jopa paremmin.
Jos Minardi olisi valinnut kuskinsa nopeuden eikä kansalaisuuden takia vuonna 1996 olisi paikka mennyt Marquesille eikä Fisicolle, sillä Tarso oli nopeampi testeissä kuin Fisi. Ja kun katsoo Marquesin otteita Minardilla varsinkin 1996 otti hän Minardin parhaan lähtöpaikan sillä kaudella (14). 1997 oli valitettavasti samanlainen juttu kuin 2001. Elikkä Katayama toi talliin rahat ja Marques putosi kakkoseksi mutta ei niin pahasti kuin 2001 ja ei niin pahasti ettei olisi paikkapaikoin pistänyt turpiin Katayamalle. Sitten kun katsoo vielä Marquesin otteita CART/Champ Car sarjassa voi todeta että kyseessä ei ole todellakaan mikään "kakkoskuski" josta ei ole kunnollista vastusta.
Joitku CART sarjan tulokset eivät kuitenkaan tee oikeutusta (kuten ei F1-urakaan) Tarson taidoille sillä vuonna 2000 ajaessaan aina niin alirahoitetuissa Dale Coynen projekteissa nimeltään Payton-Coyne (tällä kertaa :D ) hän ajoi sarjan ainoaa Swift-autoa joka ei ollut millään mittapuulla kilpailukykyinen kalusto muihin sarjan osallistuneisiin nähden. Myöskään hänen "suuri hetkensä" Pensken ratissa ei ole kovin vertailukelpoinen sillä tuolloin Penske käytti viimeistä kauttaan omaa runkoaan jotka olivat olleet kilpailu kyvyttömiä jo vuodesta 1998. Ehkä parhaiten Marques on väläytellyt nopeuttaan 2004-05 Champ Car aika-ajoissa. Ajettuaan Dale Coynella parissa kisassa aika-ajoissa pariin otteeseen top10-sakkiin. Valitettavasti kisoissa oli epäonnea eikä tuloksia sen kummemmin tullut.

Se olisi mukava tietää kuinka paljon Marques ajoi ollessaan Bridgestonen (TWR?) testikuski 1998 (vai 99?)
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Formulanomi sanoi:
Siinähän niitä jo tulikin.

Teini on se ite, joka noita teini/lapsellisuus/typeryys -kommentteja viljelee. :thumbup:
Kyllä sun perustelut on niin teinejä! :thumbup:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Ja itse kisaan...olipahan kisa. Johtuiko sitten radan huonosta kunnosta vai? -varmaankin.
kun miettii tuota Räkän virhettä viimisillä kierroksilla niin lienee kyse ollut vain paineista. Schumi painosti ja kaikki tietävät että Ferrari on nopeampi auto kuin McLaren. Pakko vetää riskirajoilla jotta pysyisi edellä. Sitä oliko varikon sählinki Kimin vika niinku Dennis väitti vai oliko kytkimessä oikeasti vikaa. (Miten lähet varikolta jos kytkin ei toimi?) on toissijainen juttu. Kolmas sija McLarenilla on hyvä suoritus sillä Kimillä kävi tuuri että Fisico otti varaslähdön, vaikkei siitä mitään hyötyä saanutkaan. Jos kuski ottaa nuin huomattavan varaslähdön kannattaisi myös lähteä kiitämään niin perkuleesti että muut jää näppejään nuolemaan eikä pysähtyä ja odottaa "oikeaa" starttia.

Montakohan kuskia ajoi virheettömän kisan (tai piilossa teeveeltä? -Trulli, Heidfeld ja Coulthard ainoastaan? Kuutio muuten ajoi aikamoisen kisan kun pääsi viimeisestä ruudusta pisteille. Tosin vetäisi Satolta etusiiven rikki ohittaessaan tätä, se siitä kuution virheettömyydestä. Kova kisa Davylta kuitenkin.
Nuista virheistä sen verran että yhtälailla MSchumi teki saman mokan kuin Monty mutta ihme kyllä Ferrari kesti, liekkö Ferrari kovempaa ainesta vai viottuiko Montyn auto jo kolarissa Nicon kanssa? -Ja se kolari sitten. On vaikea sanoa kumman vika se oli mutta Nico olisi hyvin voinut päästää Montyn menemään sillä seuraavaan mutkaan tultaessa tilaa ei olisi kuitenkaan ollut.
Aikaisemmin mainitsemani kolmikko joka ei ilmeisesti tehnyt virheitä, heidän lisäkseen hyvän kisan ajoivat mielestäni myös tietenkin Renaultit, Ferrarit.
Tämän kauden säälittävin esitys oli ehdottomasti (mukaan luettuna Iden kommellukset) tietty Ralf Schumacher. On surkeaa puolustelua että valitsi muka väärät renkaat kun pyörii radalla kuin hyrrä. Vaikea kuvitella että mies on voittanut kilpailuja ja tällä kaudella ollut vielä palkintopallilla. Trulli on valovuoden edellä vaikka moottori pätki. Tosin tuskin sijoitus olisi parantunut tuosta, Toyota on kuitenkin sen verran kolmea parasta tallia jäljessä. Toinen tunari joka olisi hävinnyt jopa Satolle jos Taku ei olisi tapojensa mukaan itsekkin mokaillut oli Monteiro joka veti ekalla kierroksella tallikaverinsa Alberssin ulos ja rikkoi siinä samassa oman autonsa.

Muutoin varsin mielenkiintoinen kisa, mutta harmittaa etten nähnyt Clevelandin Champ Car kisaa jossa tapahtumia olisi riittänyt varmaan vieläkin enemmän!
 
Viimeksi muokattu:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
reason sanoi:
ja edit: Toisaalta nää teoriat tukee kans sitä että ens vuonna Alonso ajaa Larenilla ihan yhtä lujaa kun nyt Renulla.
Vauhdithan paranee yleisesti joka vuosi (paitsi jos säännöt muuttuu huonommiksi). Aika surkeaa, jos pääsee vain edellisen vuoden vauhtia.
Vähän kärjistetysti kuvaten, se vaan säätää auton puskeen ja lyö kaasun pohjaan...... :ahem: Kimin kannattajat on ties kuinka moneen kertaan täällä foorumilla kuvailleet kuinka vaikea ajettava Mclaren on ja kuinka paljon cabincamera-kuvissa Kimi tekee töitä......mutta jos se onkin vaikea ajettava vaan Kimille, siis näistä kolmesta, tai Kimin tyylille.......ja ehkä onkin niin, vastoin kaikkea yleistä käsitystä, että Kimi on näistä kolmesta se joka tarvii täydellisen auton että siitä tulis wdc, mut nää kaks muuta ei tarvii........ja ne on jo mestareita.
Kyllähän se Räkä on vaan hidas. Viime vuonna sentään Monacossa Montoya jäi aika-ajossa 1,2 sekuntia, tänä vuonna hyvä että sekunnin on jäänyt. Alonso tai Hamilttonihan veis tuolla välillä puoli sekuntia hitaammalla McLadalla helposti mestaruuden.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
"Renaultin tallipäällikkö Flavio Briatoren mukaan Fernando Alonso ajoi koko Kanadan Grand Prix -kilpailussa täysillä vain seitsemän kierrosta - eli vaivaiset kymmenen prosenttia kisapituudesta.

- Säästimme kaikilla sektoreilla, Briatore vakuutti."
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
butterfly sanoi:
No jaa, kyllähän räkä on nopea kuski. Et voi väittää vastaan, hän on ehkä jopa suomalaisista kaikkein nopein ikinä, ja se on jo paljon sanottu! Fakta on vaan että Kimillä ei ikinä ole ollut mestaruustason kalustoa alla. Ei se minua haittaa vaikka se mm antaakin odottaa itseään, eihän häkkinenkään sitä tosta vaan voittanut... Hiljaa hyvää tulee.
No sitähän mä just tarkoitin että Kimi on nopee kuski........
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Suomen Huippu sanoi:
Vauhdithan paranee yleisesti joka vuosi (paitsi jos säännöt muuttuu huonommiksi). Aika surkeaa, jos pääsee vain edellisen vuoden vauhtia..
Aivan.

Suomen Huippu sanoi:
Kyllähän se Räkä on vaan hidas. Viime vuonna sentään Monacossa Montoya jäi aika-ajossa 1,2 sekuntia, tänä vuonna hyvä että sekunnin on jäänyt. Alonso tai Hamilttonihan veis tuolla välillä puoli sekuntia hitaammalla McLadalla helposti mestaruuden.
Niin en mä mielestäni Kimiä mitenkään hitaaks väittäny, päinvastoin. Ja tuossa edellä tehtiin siis vertailua kolmen kovan välillä. Who cares about Montoya.....
Kyse oli siis siitä kuka näistä kolmesta saa säätönsä nopeemmin kohdalleen.....mut kai tääkin kuuluis taas vapaan puolelle...... :)

Alonson kohdalla tarkoitin sitä, että ei se niin varmaa oo että se on hitaampi kuin Kimi Larenilla niinkuin Kimittäjät täälä jo hehkuttaa ens kautta......ja sitä seuraavaa kun TC poistuu ja Lonso ei pysy radalla ollenkaan.......Kimittäjien mukaan.....mut aika turhaahan tää kirjottelu täällä on.....Suomessa ollaan.... :ahem:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
reason sanoi:
Kyse oli siis siitä kuka näistä kolmesta saa säätönsä nopeemmin kohdalleen.....
No täytyy kyllä rehellisesti myöntää, että Kovalainen osaa hoitaa nuo Alonson säätöhommat aika hyvin...
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
reason sanoi:
Eli onko asia niin, että Kimi onkin näistä kolmesta se kaikkein "haavoittuvin" kuski, vastoin yleistä luuloa??

Ymmärsin tuosta edellisestä Kimin olevan, tai hakevan täydellisyyttä kuskina, eli Kimillä pitää olla myös täydellinen auto, ei saa puskee eikä yliohjata, tai sit on "kabiini täynnä käsiä". Sumi ja Lonso ikäänkuin nojaavat vahvuuksiinsa ja käyttävät kaiken saatavan hyödyn niistä, vaikkei se nopein tapa oliskaan, muuten kuin pitkällä tähtäimellä, eli auto on nopeampi säätää kilpailuviikonlopusta toiseen. Ja kun homma on ees siellä päin niin pisteitä tulee.....
Toisaalta edellisestä voi myös ymmärtää, että kun Kimillä on auto kohillaan niin hän on näistä kolmesta nopein kuski, koska hän hakee enemmän "täydellisyyttä" kun nää kaks muuta vähänniinkuin "romuralli"-miestä. :) Siis ei millään pahalla.


Kimin maine on vaan ollu sellainen, että hän ajaa millä tahansa kulkuneuvolla lujaa, niin sillä tavalla hämmentää jos hän onkin "oikeesti" se varovaisin ja tavallaan laskelmoivin tyyppi, siis näistä kolmesta........Oliskohan se se juttu mikä esim. Räikkösen kohdalla on tökkinyt henk.koht.....eli olisko Kimin yleinen hypetys perustunut tähän asti vääriin seikkoihin. Mun mielestä Kimifanit yleensä antaa sellaisen vaikutelman, että Räikkönen on "kovin" kuski kaikista.....ja siitä tulee mielikuva että kova kuski on sellanen joka ottaa riskejä ja on vähän niinkuin rämäpää, tai ei ihan vähänkään. Kun nyt näyttäis että Kimi onkin se porukan "älykkö". Vähän niinkuin Button, mut ei niin pehmee.......

Kirjoitinkin aikaisemmin, että oon Häkkinen-fani, mutta Kimi ei oo menny läpi tähän asti.....jos se jokin olikin tää juttu. "Fanit" on pilannu Kimin todellisen kuvan..... :) Ja sinivalkoiset silmälasit, jotka tukevat kyllä Räikkösen hyvyyttä, mutta mun mielestä "väärällä" tavalla.......tajuaako kukaan mitä ajan takaa?? täytyy kelata vielä ittekin.......no, iceman viittaa kyllä enemmän älyllisyyteen kuin suomalaiskansalliseen lipunheiluttamiseen ja kohellukseen.......jos se onkin oikeesti iceman.....


ja edit: Toisaalta nää teoriat tukee kans sitä että ens vuonna Alonso ajaa Larenilla ihan yhtä lujaa kun nyt Renulla. Vähän kärjistetysti kuvaten, se vaan säätää auton puskeen ja lyö kaasun pohjaan...... :ahem: Kimin kannattajat on ties kuinka moneen kertaan täällä foorumilla kuvailleet kuinka vaikea ajettava Mclaren on ja kuinka paljon cabincamera-kuvissa Kimi tekee töitä......mutta jos se onkin vaikea ajettava vaan Kimille, siis näistä kolmesta, tai Kimin tyylille.......ja ehkä onkin niin, vastoin kaikkea yleistä käsitystä, että Kimi on näistä kolmesta se joka tarvii täydellisen auton että siitä tulis wdc, mut nää kaks muuta ei tarvii........ja ne on jo mestareita.
Schumilla ja Kimillä on näistä kolmesta ehdottomasti 'normaalein' ajotyyli. Ei mitään erityistä siinä. Kuten kaikki varmaan ovat huomanneet, Alonsolla on se eirtyinen ajotyyli ja uskallan vannoa että juuri hän tarvii auton joka on juuri hänelle mieleen.

Kimin ajotyylistä en ole kyllä koskaan kuullut puhuttavan eleettömänä. Muut kuskit ovat aina sanoneet hänen tyyliään rajuksi.
Omasta mielestäni ykkösissä on ollut vain kolme erityistä kuskia viimeisen kymmenen vuoden aikana, kaksi niistä on suomalaista ja yksi saksalainen...
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
mh_84 sanoi:
Schumilla ja Kimillä on näistä kolmesta ehdottomasti 'normaalein' ajotyyli. Ei mitään erityistä siinä. Kuten kaikki varmaan ovat huomanneet, Alonsolla on se eirtyinen ajotyyli ja uskallan vannoa että juuri hän tarvii auton joka on juuri hänelle mieleen.

Kimin ajotyylistä en ole kyllä koskaan kuullut puhuttavan eleettömänä. Muut kuskit ovat aina sanoneet hänen tyyliään rajuksi.
Nii-i. Noin asiat voi kans olla, en kiellä ollenkaan.


Mut onko Alonsolle mieleinen auto helpompi tehdä kuin Kimille ja Sumille mieleinen?

Toi oli siis kysymys, en väitä mitään, oon kiinnostunut asiasta.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
reason sanoi:
Nii-i. Noin asiat voi kans olla, en kiellä ollenkaan.


Mut onko Alonsolle mieleinen auto helpompi tehdä kuin Kimille ja Sumille mieleinen?

Toi oli siis kysymys, en väitä mitään, oon kiinnostunut asiasta.
En usko, että sellaisen auton tekeminen olisi kenelläkään sen vaikeampaa. Alonson tyylille tehtyä autoa vain ei pysty muut ajamaan ;)
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
mh_84 sanoi:
En usko, että sellaisen auton tekeminen olisi kenelläkään sen vaikeampaa. Alonson tyylille tehtyä autoa vain ei pysty muut ajamaan ;)
Mäkki siis siirtyy ensi vuonna mestaruuskantaan ;)
 

Ephram

Active member
Liittynyt
25.6.2006
Viestit
32
Sijainti
Espoo
Kisa oli itsessään varsin viihdyttävä. Vaikkei voittajasta alkukierroksien jälkeen ollutkaan loppujen lopuksi mitään epäselvyyttä.


Alonson ylivoima on tappanut selvästi mielenkiintoa tähän kauteen, aivan kuten Schumin vastaava teki kausilla 02 ja 04. Luulen, että jopa Ferrari-faneille se oli silloin paikka paikoin erittäin pitkästyttävää. Sillä vaikka voittamiseen ei ikinä kyllästy, toivoo varmasti fanaattisinkin fani lajin kannalta mielenkiintoisinta mahdollisinta tilannetta, eikä vain oman suosikkinsa voitosta voittoon marssimista. Näin ainakin minä: olen Schumi-fani, ja noiden kausien aikana kaipasin silti erittäin paljon kunnon voittotaisteluita.

Renault on tehnyt asioita todella hyvin ja parhaillaan se kerää siitä hedelmiä. Tallille ja Alonsolle on nostettava hattua. Mutta, herää kysymys: Onko Renault autona sittenkään mikään sarjan ylivoimaisin? Ylivoimaisella autolla Renault ottaisi jatkuvasti kaksoisvoittoja, aivan kuten Ferrari murskakausillaan, mutta niitä ei yllättäen ollakaan tällä kaudella Renaultille suotu, muistaakseni, kuin yksi.

Huolimatta Alonson ylivoimasta, on mielenkiinto kautta kohtaa pysynyt kuitenkin suhteellisen korkealla. Tämä taas johtuu siitä, että Räikkösellä ja Schumacherilla on, ainakin teoriassa, jokaisessa kisassa mahdollisuus haastaa lentävä Espanjalainen.

David Coulthard vastasi kyllä yhdestä kisan parhaimmista suorituksista; jonon hänniltä pisteille ajaminen näytti, että Skotti on kaikkea muuta kuin valmis kiikkustuoliin. Hatunnoston arvoinen suoritus.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
mh_84 sanoi:
En usko, että sellaisen auton tekeminen olisi kenelläkään sen vaikeampaa. Alonson tyylille tehtyä autoa vain ei pysty muut ajamaan ;)
Itse en allekkirjoittaisi tuota, ajaahan Heikki rellulla aivan huippuaikoja testeissä, myöskin Fisichella on hyvänä päivänään erittäin nopea (Niin kuin juuri viimmeksi aika-ajoissa).
Minustakaan Kimin ajo ei kyllä eleetöntä ole, päinvastoin ajaa rajusti esim kanttareiden yli....
Tosin Kimin auto ajossa näyttää "eleettömältä", tällä tarkoitan ettei "sladeja" pahemmin nähdä (Eikä auto puske rajusti niin kuin Alonsolla).
Viimme kisassa kyllä trulli nosti osakkeitaan reilusti ainakin minun silmissä, olikohan sittenkin Flaviolta vikatikki antaa Trullille potkut ja ottaa Fisichella tilalle.
Minusta ainakin näytti Trullin ajo surastaan erinomaisen hyvältä, varsinkin kun vertasi tallikaveriinsa Ralfiin (en nyt usko että Ralf on "kädeksi" yhdessä yössä muuttunut).
Tuntui jopa että Trulli kiidätti Toyotaansa lujempaa kuin on mahdollista, vaikka aina puhutaankin "trullijunasta".
No, ensi sunnuntaina USA:n GP kilpailussa nähdään oliko se vain "sattumaa" (Tosin Trullihan on ollut todella vahva aina aika-ajossa).
Hondan näyttää olevan kyllä aikamoisessa syöksykierteessä (Jäi nytkin pisteittä), varsinkin kun muistaa testit ennen kauden alkua, silloinhan vielä veikattiin Hondaa yhdeksi haastajaksi kärkikahinoihin.
 
Ylös