Cänädän GräänPrii 2006

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Hermanni sanoi:
Viimme kisassa kyllä trulli nosti osakkeitaan reilusti ainakin minun silmissä, olikohan sittenkin Flaviolta vikatikki antaa Trullille potkut ja ottaa Fisichella tilalle.
Jospa potkujen antaminen liittyi enemmän henkilökemioihin kuin suorituskykyyn? Ihan tasapäinhän Trulli kilpaili Alonsoa vastaan. Itseasiassa voitti Alonson suurinpiirtein puoliksi, toisin kuin Fisi. Trulli näyttäisi olevan täysin Alonson tasoinen kuljettaja, tai Alonso Trullin, kumminpäin asian haluaa nähdä.

Ja "trullijuna" tuskin on Trullin vika, vaan Toyota nyt vaan yksinkertaisesti on niin hidas. On ollut aina tähän saakka. Tojo on paljon syyttänyt aina kuljettajia siitä ettei kulje, mutta kyllä se vika on autossa ollut.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Henkilökemiathan siinä olivat suurimpana syynä joo. Briatore riitautui Trullin kanssa. Harmillista koska Trullihan teki urotyön mm. voittamalla Monacon GP:n vuonna 2004, jolloin Schumi oli mykistävän ylivoimainen.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
justF1fan sanoi:
Jospa potkujen antaminen liittyi enemmän henkilökemioihin kuin suorituskykyyn? Ihan tasapäinhän Trulli kilpaili Alonsoa vastaan. Itseasiassa voitti Alonson suurinpiirtein puoliksi, toisin kuin Fisi. Trulli näyttäisi olevan täysin Alonson tasoinen kuljettaja, tai Alonso Trullin, kumminpäin asian haluaa nähdä.

Ja "trullijuna" tuskin on Trullin vika, vaan Toyota nyt vaan yksinkertaisesti on niin hidas. On ollut aina tähän saakka. Tojo on paljon syyttänyt aina kuljettajia siitä ettei kulje, mutta kyllä se vika on autossa ollut.

Kyllä trulli hyvä kuski on. Onhan se ralfkin hyvänä päivänään. Ralf ehkä kovempi kaksinkamppailuissa? :confused:

Trullilla oli sitäpaitsi ongelmia autossa kisan ajan. Joku pirun kone ongelma: engine misfire. Toyotan pomo tosin oli sitä mieltä että heillä on 4:ksi nopein auto nyt. Saattaa pitää paikkansa kyllä. Ilman huonoo "tuuria" pisteitä olisi voinu tulla trullille huomattavasti enemmän. Joka tapauksessa ootan toyota kaksikolta hyvää suoritusta.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Teemu-84 sanoi:
Henkilökemiathan siinä olivat suurimpana syynä joo. Briatore riitautui Trullin kanssa. Harmillista koska Trullihan teki urotyön mm. voittamalla Monacon GP:n vuonna 2004, jolloin Schumi oli mykistävän ylivoimainen.

Itsekkin laitoin kovat odotukset tf-106b auton ensiesiintymiseen ja trullin ajotaidoille paljon odotuksia monacossa. Eikä mies pettänyt. 3 sija oli hallussa ennen kuin auto hajosi. :alppu:
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
justF1fan sanoi:
Jospa potkujen antaminen liittyi enemmän henkilökemioihin kuin suorituskykyyn? Ihan tasapäinhän Trulli kilpaili Alonsoa vastaan. Itseasiassa voitti Alonson suurinpiirtein puoliksi, toisin kuin Fisi. Trulli näyttäisi olevan täysin Alonson tasoinen kuljettaja, tai Alonso Trullin, kumminpäin asian haluaa nähdä.
Onkohan niitä kisoja taas katsottu ollenkaan? Kyllähän Alonso oli koko ajan selvästi niskan päällä miesten ajaessa Renaultilla, lukuunottamatta muutamaa kisaa kauden 2004 alkupuoliskolla. Niissäkin Renault-kuskien kisavauhti oli suurin piirtein samaa tasoa. Useimmiten Alonso oli valovuosia edellä; esimerkiksi voittaessaan Unkarissa 2003 hän ohitti Trullin kierroksella, eikä tainnut olla edes ainoa kerta. Trullin ongelmana on läpi uran ollut suoritustason suuri vaihtelu. Parhaimmillaan italialainen voi kyllä olla Alonson, Kimin tai Schumin tasoinen kuljettaja, mutta niitä hyviä päiviä osuu kohdalle kovin harvoin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
justF1fan sanoi:
Jospa potkujen antaminen liittyi enemmän henkilökemioihin kuin suorituskykyyn? Ihan tasapäinhän Trulli kilpaili Alonsoa vastaan.
Eikös se ole henkilökemioita ja suorituskykyä, jos talli syyttää ettei kuski anna kaikkeaan? Porun takana saattoi olla Trullin kaavailema siirto Toyotalle. Tallin tuki loppui kun seinään, olihan se lopultakin saanut Trullin parhaat puolet esiin ja tavoitteet olivat kovat vuodelle 2005. Sitä Trulli on itkenyt että tulipas tehtyä tyhmä siirto taas kerran.
Itseasiassa voitti Alonson suurinpiirtein puoliksi, toisin kuin Fisi. Trulli näyttäisi olevan täysin Alonson tasoinen kuljettaja, tai Alonso Trullin, kumminpäin asian haluaa nähdä.
Kyllähän Trulli onnistui usein Alonson edellä ajamaan, mutta kisavauhti ei silti aivan riittänyt.
Ja "trullijuna" tuskin on Trullin vika, vaan Toyota nyt vaan yksinkertaisesti on niin hidas. On ollut aina tähän saakka. Tojo on paljon syyttänyt aina kuljettajia siitä ettei kulje, mutta kyllä se vika on autossa ollut.
Sikäli se on Trullin vika, että on laittanut autonsa hyvään lähtöruutuun eikä pysty samaan kisassa :eek:
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
JT sanoi:
Onkohan niitä kisoja taas katsottu ollenkaan?
Vissiin tarkemmin kuin siellä, sillä Trulli voitti Alonson useammin, ja nykypisteillä laskettuna keräsi niitä enemmän, eikä tainnut spinnailla tai kolaroida, toisin kuin tiimikaveri.

7 march australian
Alonso 3 =6
Trulli 7 =2

21 march malaysian
Trulli 5 =2+5=7
Alonso 7 =6+2=8

4 april Bahrain
Trulli 4 =7+5=12
Alonso 6 =8+3=11

25. april San marino
Alonso 4 =11+5=16
Trulli 5 =12+4=16

9.may Spanish
Trulli 3 =16+6=22
Alonso 4 =16+5=21

23.may Monaco
Trulli 1 =22+10=32
Alonso accident =21+0=21

30.may Nurburgring
Trulli 4 =32+5=37
Alonso 5 =21+4=25

13.june Canadian
Trulli Mechanical 37+0=37
Alonso Suspension 25+0=25

20.june USA
Trulli 4 37+5=42
Alonso Puncture 25+0=25

4.July France
Alonso 2 25+8=33
Trulli 4 42+5=47

11.july British
Alonso 10 33+0=33
Trulli Crash 47+0=47

25.july Hockenheim
Alonso 3 33+6=39
Trulli 11 47+0=47

15.aug Hungarian
Alonso 3 39+6=45
Trulli engine 47+0=47

29.aug Belgian
Trulli 9 47+0=47
Alonso oil leak 45+0=45

12.sep Italian
Trulli 10 47+0=47
Alonso pyörähti 45+0=45

15 kisasta trulli vei 8kpl
15 kisasta alonso vei 6kpl
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Hermanni sanoi:
Itse en allekkirjoittaisi tuota, ajaahan Heikki rellulla aivan huippuaikoja testeissä, myöskin Fisichella on hyvänä päivänään erittäin nopea (Niin kuin juuri viimmeksi aika-ajoissa).
Koko jutun pointtihan on siinä, että Rellu on Alonsolle tehty. Et voi tietää kuinka lujaa Heikki tai jopa Fisico ajaisivat heille tehdyllä autolla.. :wink:
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
justF1fan sanoi:
15 kisasta trulli vei 8kpl
15 kisasta alonso vei 6kpl
No jos samanlainen vertailu tehtäisiin vaikkapa kaudesta 2002, niin Coulthard saataisiin todistettua Kimiä paremmaksi kuskiksi. Alonso joutui keskeyttämään esim. Belgian GP:ssä moottoririkkoon kärkipaikalta ja oli muistaakseni mukana voittotaistelussa myös Indianapolisissa ennen rengasrikkoaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
2004 kausi Rellujen osalta jotenkin näin:

AUS: Aika-ajoissa Alonso 5. Trulli 9. Molemmat paransivat asemiaan aika-ajoista ja loppusijoitukset 3 ja 7.

MAL: Alonso mokasi aika-ajossa ja oli 19. Trulli 8. FA nousi nopeasti mukaan pistekamppailuun, mutta jäi lopulta sijalle 7. Trulli 5.

BRN: Jälleen Alonsolle virhe aika-ajoissa ja ruutu 16. Taisi kolaroida heti alussa ja rikkoa vielä etusiiven. Trulli aika-ajoissa 7. Lopputuloksissa JT 4. ja FA 6.

RSM: Alonso 6. ja Trulli 9. aika-ajoissa. Kisassa FA 4. ja JT 5. Ei ihmeellisempiä tapauksia.

ESP: Trulli 4. ja Alonso 8. Trulli nousi startissa kärkeen mutta putosi sitten Ferrareiden taakse kolmanneksi. Alonso tuli maaliin ihan perässä.

MON: Trulli paalulle ja Alonso 3. Startista kaksoisjohto Trulli edellä ja se piti ennen kuin Alonso ajoi seinään ohittaessaan Ralfia. Trulli piti kärkipaikan loppuun asti.

EUR: Trulli 3. ja Alonso 6. aika-ajoissa. Kisassa 4. ja 5. sija.

CAN: Trulli 3. ja Alonso 5. Kisassa Trulli jäi starttiin ja Alonso keskeytti puolivälin jälkeen tekniseen vikaan. Trullin nopeudesta ei voi sanoa, mutta Alonso olisi todennäköisesti ottanut Ferrarien jälkeen kolmossijan. (radalla neljännen)

USA: Alonso 9. ja Trulli viimeinen teknisten ongelmien takia. Alonso nousi startissa kuusi sijaa ja pysyi siellä ennen rengasrikkoa ja ulosajoa. Trulli nousi lopulta neljänneksi ja palkintosijakin oli lähellä.

FRA: Alonso paalulle, Trulli 5. Kisassa Alonso kamppaili voitosta mutta Ferrari oli lopulta varikkotaktiikassa ovelampi ja myöskin radalla erittäin nopea. Alonson kakkossija ei kuitenkaan ollut uhattuna. Trulli menetti kolmossijan viimeistä edellisessä kaarteessa.

GBR: Trulli 5. ja Alonso moottorinvaihdonjälkeen 16. Taktiikka ei oikein onnistunut ja FA jäi sijalle 10. Trulli ajoi jousitusvian jälkeen rajusti seinään.

GER: Alonso 5. ja Trulli 6. Alonso oli kärkikahinoissa koko ajan ja taisteli erityisesti Buttonin kanssa kakkossijasta häviten sen. Trulli oli vaisu ja 11. sija.

HUN: Alonso 5. Trulli 9. Alonso taisi nousta heti kolmanneksi ja piti sen helposti. Trulli keskeytti muttei taistellut pisteistä.

BEL: Rellut pääsivät ajamaan aika-ajon sopivassa raossa ja Trulli otti paalun ja Alonso kolmospaikan. Lähdöstä kaksoisjohtoon. Trulli meni ensin varikolle, Alonso ei ehtinyt tehdä varikkokäyntiä ennen öljyvuotoa ja siitä johtunutta ulosajoa. Trulli hyytyi täysin ja kolari Montoyan kanssa haittasi myös menoa. Maalissa 9.

ITA: Alonso 4. Trulli 9. Samaan tahtiin kuin aikaisemmat kisat, Alonso oli kärkijoukossa ja Trulli keskikastissa. Alonso pyörähti shikaanissa ja keskeytti. Trulli maalissa 10.

Sitten Trulli saikin lähteä, joten viimeisiä kisoja ei tarvitse kerrata näiden kahden osalta.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Pitää muistaa että Briatoren ja Trullin välit menivät täysin poikki jo Magny-Courssissa. Sen jälkeen ei Trulli varmaan ollut enää tasaväkisessä asemassa Alonsoon verrattuna. En väitä että Renault olisi tahallaan jättänyt Trullin mahdollisesti keräämät pisteet ottamatta mutta kyllä Briatore painoi kovalla kädellä Trullia alaspäin :thumbfh:
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Eikös tuo ole ihan vakiokäytäntö, jos ei miehestä pidetä/ilmoittaa lähtevänsä, niin kakkoskaluston beta osia tilalle. Kummasti Kimin autokin rupesi sauberilla tökkimään heti kun mersu soppari oli taskussa, vaikka tosiasiassa oli kokoajan enemmän kierroksia F1sellä takana, ja taatusti ajoi paremmin, eikä huonommin loppukaudesta.
edit: Ja tokihan tässä tiedetään, että Trulli ajoi kokoajan kakkosautoa. Ehkä briatore ei tykännyt, kun hänen tähdeksi suunnittelema Alonso ei häikäissyt uskomattomalla tavalla Trullin rinnalla. Fisicon rinnalla loistaa tähti paljon kirkkaammin. :wink: Tai ainakin äkkiseltään näyttää siltä, että Trulli pärjäsi Fisicoa paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
No kyllähän se tuostakin Bleun postaamasta listauksesta näkyy, että Trullille tapahtui hyytymisiä kisoissa liian usein ja muutenkin suoritukset olivat huomattavasti epätasaisempia kuin Alonsolla, jonka kisavauhti oli noita kevään muutamaa kisaa lukuunottamatta poikkeuksetta parempaa. Mitä jos otettaisiin myös kausi 2003 mukaan, silloin Alonso oli vielä selvemmin niskan päällä. Sitä paitsi Alonson F1-ura oli tuolloin vasta alussa, joten hän on varmasti niistä vuosista kehittynyt kuljettajana melkoisesti.

Eikös Alonso ole ilmoittanut lähtevänsä McLarenille ja Fisichella tehnyt jatkosopimuksen? Miten oikein on mahdollista, että Fisichella ajaa täällä vallitsevan käsityksen mukaan edelleen Renaultin kakkosautoa?
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Auton hyvyys on suoraan verrannollinen kuljettajan suorituksiin. Alonso on hyvä esimerkki. Kun auto ei ole mestaruustasoa, virheitä tulee aikamoinen määrä.

Kun auto on mestaruustasoa, ei sitä tarvitse "yliajaa", vaan varman päälle. Tulos: ei virheitä. Haastajat joutuvat repimään autostaan enemmän kuin siitä oikeastaan irti saa. Tulos: virheitä.

Missä oli esimerkiksi se itsevarma ja virheetön Schumacher viime vuonna? Vastaus: huonon auton ratissa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Karpow sanoi:
Auton hyvyys on suoraan verrannollinen kuljettajan suorituksiin. Alonso on hyvä esimerkki. Kun auto ei ole mestaruustasoa, virheitä tulee aikamoinen määrä.

Kun auto on mestaruustasoa, ei sitä tarvitse "yliajaa", vaan varman päälle. Tulos: ei virheitä. Haastajat joutuvat repimään autostaan enemmän kuin siitä oikeastaan irti saa. Tulos: virheitä.

Missä oli esimerkiksi se itsevarma ja virheetön Schumacher viime vuonna? Vastaus: huonon auton ratissa.

No joo, onhan tuo aika mustavalkoinen näkemys kuitenkin, vaikka siinä osa totuutta epäilemättä onkin.

Toinen osa on sitten se, että on myös nopeita "hyviä" autoja, joita on kuitenkin vaikea ajaa. niin kuin monasti on ollut juttua esim. Neweyn autoista. Kapea säätöikkuna yms. Jotkut autot taas menevät suht-hyvin iskipä niihin mitkä säädöt tahansa. Toiset on ronkelimpia.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Karpow sanoi:
Auton hyvyys on suoraan verrannollinen kuljettajan suorituksiin. Alonso on hyvä esimerkki. Kun auto ei ole mestaruustasoa, virheitä tulee aikamoinen määrä.

Kun auto on mestaruustasoa, ei sitä tarvitse "yliajaa", vaan varman päälle. Tulos: ei virheitä. Haastajat joutuvat repimään autostaan enemmän kuin siitä oikeastaan irti saa. Tulos: virheitä.

Missä oli esimerkiksi se itsevarma ja virheetön Schumacher viime vuonna? Vastaus: huonon auton ratissa.
Täytyypä sanoa että on kyllä niin katkeraa tilitystä ettei ole vastaavaa nähty. Alonso on voittanut jo yhden mestaruuden ja on voittamassa toista uudestaan, ei mestaruuksia ihan helposti voiteta. Säälittävää sinulta Karpow.
 
Ylös