reason
Well-known member
- Liittynyt
- 20.4.2006
- Viestit
- 541
Niinpä niin. Suomessa ollaan. :thumbup:Karpow sanoi:Korjaus: Renaultin luistonesto on Häkkisen ja Räikkösen tasoa. :alppu:
Niinpä niin. Suomessa ollaan. :thumbup:Karpow sanoi:Korjaus: Renaultin luistonesto on Häkkisen ja Räikkösen tasoa. :alppu:
Tota noin kauankos se Schumacher odotteli Ferrari mestaruuksia. Onkohan nomi unohtanut nyt historiaa? McLaren ei ollut huipulla ennen Mikan mestaruuksia. Silloin parhaat oli Benetton ja Williams. Paluu huipulle on aina pitkä!Formulanomi sanoi:Niinäkin vuosina on kämmäilty, kun on menestytty. Myös esim. Häkän mestaruuskausina.
En väitä, että aina on epäonnistuttu taktiikan suhteen tai tekniikankaan suhteen. Löytyy esimerkkejä onnistuneista taktiikoista. Jotenkin vain sellainen mielikuva (pitäisi olla kättä pidempää eli statistiikkaa, kun väitän näin), että nimenomaan Mäcci on se huipputalli, jolle niitä (mestaruuksia/voittoja vieviä) kömmähdyksiä eniten kasaantunut. Voi se tosin olla niinkin, että Ferrarilla/Williamsilla ja nykypäivänä Renaultilla on vain useammin parempi tai Mäcciin nähden loistava taktiikka useammin. Ja toki jo tämän jälkimmäisenkin syyn takia Kimin kannattaisi tosiaan harkita toista tallia.
Häkän mestaruuksia joutui odottamaan melkoisen pitkään. Samaa en toivoisi käyvän Kimille. Ennen kuin kaikki Mäcillä osuu kohdalleen (tai muut "isot" joutuvat sattumalta samaan aikaan aallonpohjalle) voi joutua odottamaan pitkän tovin. Ehkä sitä ei edes tapahdu.
Mäcci voi olla huipulla ja sillä voidaan saavuttaa tulevina vuosina voittoja. Näihin muihin huipputalleihin verrattuna "kämmit" (luotettavuus ja tallin laatu) ovat kuitenkin Mäcillä yleisempiä. Mäcci on mielestäni tasoltaan muita heikompi. Ei jaksa enää pelätä, että koskas sieltä suuttimista tulee taas tulta tai koska esmes takaripustus sinkoutuu taivaalle tai koska voiton vei 5 sentin osa... :doubtful:
Kuten postauksessani toin ilmi niin tällä hetkellä ensi vuosi ei näytä yhtään nykyistä paremmalta. McLarenin tarttis nyt kovan joukon poistuneiden inssien tilalle. Ja heidän hitsautumisensa tiimiksi voi viedä tovin. Renaultilla ja Ferrarilla on ollut sama runko kasassa jo jonkin aikaa.Rapu-70 sanoi:Niin, ei kai tässä nyt voida ottaa huomioon kuin tämän vuoden tekemiset, koska vuoden 2000 kuskeista ei enää edes kovin moni ole mukana sarjassa, ja muutenkin sen kauden tekemisillä on aika vähän relevanssia tähän kauteen ja eri toten ensi kauteen.
Mitä tulee vuoteen 2005, väittäisin että suorituskyky ei perustunut taktikointiin vaan siihen, että auto oli by far paras. Strategisesti kausi meni perseelleen siinä, että talli ei ymmärtänyt kuinka auto toimii uuden rengassäännön kanssa ennenkuin mm oltiin jo hävitty. Ja taisinhan siinä olla jotain luotettavuusongelmiakin..
Jos otetaan tarkastelujaksoksi viimeiset kolme vuotta, niin on perusteltua olla huolissaan Mclarenin kyvystä pärjätä nykyaikaisessa F1:ssä, jossa ei enää pärjätä samoilla eväillä kuin vuonna 2000. Tämä brittish racing green stiff upper lip -tyyppinen lähestymistapa ja rahan mälläys ei vaan näytä enää tuottavan tuloksia, mutta mikä on Mäcin kyky muuttua? Siitä minusta näissä "ut med Ron" -kommenteissa on oikeutetusti kysymys.
Niin en tarkoittanut mitään pomottamista enkä Montoya-tyyliä, vaan sitä että Alonso pystyy kääntään tilanteen positiiviseks........joukkuepeliä, joukkuehenkeä.......sitä että Ron huomaa itsekin mikä on parasta tiimille....kuulostaa aika kliseiseltä, mutta kuitenkin......ja lobbaminenhan ei oo pomottamista......WebSlave sanoi:Jep, omistajalle ja pomolle aukomallahan sitä saadaan lisää ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa... Tunnetusti suorapuheisemman Montoyan suorituksethan ovat tällä hetkellä suorastaan loistavia McLarenilla?
Alonso saattaa olla sosiaalisempaa tyyppiä tallin suuntaa, en tiedä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Alonso alkaisi pomottaa Ronia ja määräillä saako hän olla "muurilla".
Minä vastasin siihen, mitä kirjoitit. En voi tietää mitä oikeasti ajattelet.reason sanoi:Niin en tarkoittanut mitään pomottamista
No ei tarvitse kuin katsoa incar-kameraa ja TC:n käyttöä, niin ei ole vaikea huomata, että Alonson ajotyyli on paljon riippuvampi TC:ta kuin esim. Schumin tai Kimin. Alonso käyttää TC:ia varmasti yhtään liioittelematta 50% enemmän kuin em. Herrat. :alppu:reason sanoi:Niinpä niin. Suomessa ollaan. :thumbup:
Joo, sori kun kirjoitan epäselvästi........mut se miten se ajaa sen, on eri asia. Mut mistäs mä sen tietäisin.......ja toisaalta, tuskin se Montoyakaan on mitään Ronille uskaltanu sanoo, niinkuin että pois nyt muurilta. Muuten vaan kiukuttelee Kimin tekemisistä koko ajan....mut en tosiaan tiedä miten asiat siellä on.....WebSlave sanoi:Minä vastasin siihen, mitä kirjoitit. En voi tietää mitä oikeasti ajattelet.
"ens kaudella Lonso ajaa Ronin muurilta muualle. Se ei kauaa kattele tollasta."
Ei kuulosta minusta miltään joukkuehengeltä.
Joo, sanoin tosiaan väärin kun väitin Alonson olevan Häkän ja Räkän tasoo. Oikeesti se on paljon parempi, mut olin nyt vähän vaatimaton kun Suomessa kerran ollaan.......Karpow sanoi:No ei tarvitse kuin katsoa incar-kameraa ja TC:n käyttöä, niin ei ole vaikea huomata, että Alonson ajotyyli on paljon riippuvampi TC:ta kuin esim. Schumin tai Kimin. Alonso käyttää TC:ia varmasti yhtään liioittelematta 50% enemmän kuin em. Herrat. :alppu:
Tsot, tsot. Lasken huipulle "kolme-neljä suurta". Siinä joukossa Mäcci on ollut toki pitkään ja tulee varmaan olemaankin. Itsekin kirjoitit muuten kaikista menestyneimmästä tallista 20 vuoteen.patriot sanoi:Tota noin kauankos se Schumacher odotteli Ferrari mestaruuksia. Onkohan nomi unohtanut nyt historiaa? McLaren ei ollut huipulla ennen Mikan mestaruuksia. Silloin parhaat oli Benetton ja Williams. Paluu huipulle on aina pitkä!
Odotus johtui pitkälti siitä, että McLaren vasta rakensi mestaruus organisaatiotaan.
Kuten kirjoitin sellainen mielikuva on, että Mäcille on sattunut eniten huipputalleista "kömmähdyksiä".Ja ootko miettinyt, että kiinnitit enemmän huomiota McLarenin tekemisiin kuin muiden huippujen? Kyllä mulla tulee paljon mieleen mokia missä Renault on mokannut kaksoisvoiton tai esim Ferrari on hävinnyt taktikoinnissa McLarenille. Sitä tulee tuollainen kuvitelma kun seuraa yhden virheitä tarkemmin. Aika moni talli mokailee mestaruusvuosinaan.
Eli Alonso osaa hyödyntää sitä paremmin?Karpow sanoi:No ei tarvitse kuin katsoa incar-kameraa ja TC:n käyttöä, niin ei ole vaikea huomata, että Alonson ajotyyli on paljon riippuvampi TC:ta kuin esim. Schumin tai Kimin. Alonso käyttää TC:ia varmasti yhtään liioittelematta 50% enemmän kuin em. Herrat.
Loistavasti kiteytetty.WebSlave sanoi:Eli Alonso osaa hyödyntää sitä paremmin?
Varmasti päättä, siis viime kädessä, mutta eiköhän hän saa riittävää informaatiota muilta asiaan perehtyneiltä. Esim: Monacossa 2005 kun Räksä pidettiin radalla, eikä kutsuttu sisään.reason sanoi:Onko totta että Ron vastaa vieläkin Larenin kisataktiikan luomisesta ja kisan aikana tapahtuvasta sekoilusta?? edit: en tarkoita varikkosekoiluja vaan taktiikan muutoksia kisan aikana, tai lähinnä sitä että Larenilla näytetään päätettävän kisataktiikka etukäteen ja siitä ei sitten pystytä improvisoimaan jos kisan aikana tapahtuu jotain odottamatonta tai vastustaja muuttaakin omaa taktiikkaansa.
No aika typerää lausua, että ei halua ko. talliin ketään suomalaista. McLaren on kuitenkin yksi kolmesta, neljästä tallista joka voi lähivuosina jotain voittaa.Formulanomi sanoi:Kuten kirjoitin sellainen mielikuva on, että Mäcille on sattunut eniten huipputalleista "kömmähdyksiä".
Tota mä kyllä luulen, että tallijohtajan tehtäviin kuuluu tallin pyörittäminen ja johtaminen pitkällä tähtäimellä, mutta kisakohtaiset strategiat laatii ihan muut hemmot ja varmaan niistä päättäkin ihan erillinen strateginen johto.Mossi Superstar sanoi:Varmasti päättä, siis viime kädessä, mutta eiköhän hän saa riittävää informaatiota muilta asiaan perehtyneiltä. Esim: Monacossa 2005 kun Räksä pidettiin radalla, eikä kutsuttu sisään.
Jonkunhan se täytyy ottaa vastuu tallintapahtumista ja väittäisin, että kaikissa talleissa sen tekee viimekädessä tallipäälikkö.
"Toisin sanoen joku insinöörin tapainen Renaultilla (Simmons), ehdottaa Briatolle että uusimpien laskujen mukaan Alonson taktiikkaa voitaisiin muokata -> ja Flafio hyväksyy tai on hyväksymättä sen"
Sitä varten on johtajat, jonkun kun on tehtävä lopullinen päätös...
Ja mitä tulee Ron:nin meritteihin niin hyvin hän on hoitanut pestinsä Mclarenin tallipäälikkönä vallan hyvin, meritteinä on tullut mestaruuksia useiden kuljettajien kanssa.
Voi Mäcillä tosiaan voittaa jotain, mutta saattaisi olla paremmat mahdollisuudet muualla.patriot sanoi:No aika typerää lausua, että ei halua ko. talliin ketään suomalaista. McLaren on kuitenkin yksi kolmesta, neljästä tallista joka voi lähivuosina jotain voittaa.
Omituinen kommentti. Alonso siis osaa hyödyntää nykytekniikalla varustettua F1-autoa hirvittävän paljon paremmin kuin pahimmat kilpakumppanit.Karpow sanoi:No ei tarvitse kuin katsoa incar-kameraa ja TC:n käyttöä, niin ei ole vaikea huomata, että Alonson ajotyyli on paljon riippuvampi TC:ta kuin esim. Schumin tai Kimin. Alonso käyttää TC:ia varmasti yhtään liioittelematta 50% enemmän kuin em. Herrat. :alppu:
No en mä näe muita kuin Renaultin, Ferrarin tai ehkä BMW:n.. Kuitenkin melko teinikommentti!Formulanomi sanoi:Voi Mäcillä tosiaan voittaa jotain, mutta saattaisi olla paremmat mahdollisuudet muualla.
Mieluummin suomipojat muualle kuin Mäcille....täs kannas pysyn. Oli sitten sun mielestäsi typerää tai ei.
Siinähän niitä jo tulikin.patriot sanoi:No en mä näe muita kuin Renaultin, Ferrarin tai ehkä BMW:n.. Kuitenkin melko teinikommentti!
Niinpä niin, kaikillahan tuo TC on käytössä, miten muuten sitä voi hyödyntää paremmin kuin ajaa limitillä sen avulla (Aivan kuin väittäisi ettei Kimi ja Schumi näin tekisi).Törni sanoi:Omituinen kommentti. Alonso siis osaa hyödyntää nykytekniikalla varustettua F1-autoa hirvittävän paljon paremmin kuin pahimmat kilpakumppanit.
Täytyy passittaa Kimi ja Schumi ajokouluun, jossa heille opetetaan F1-autoilun salat, niin saadaan jännitystä kilpailuihin
Mitään muuta kuvaa tuosta kommentoimastani viestiastä on mahdoton saada kuin että Kimi ja Schumi eivät osaa ajaa limiitillä TC:n avulla (tai että Alonso on siinä peräti 50% parempi). Itse en usko että asia on näin.Hermanni sanoi:Niinpä niin, kaikillahan tuo TC on käytössä, miten muuten sitä voi hyödyntää paremmin kuin ajaa limitillä sen avulla (Aivan kuin väittäisi ettei Kimi ja Schumi näin tekisi).