Kimi on yleisrepivämpi.patriot sanoi:Niin en noista ajotyyleistä niin tiedä.... Joku muu voisi heittää niistä syvempää analyysiä...
Mika kyllä yritti kaikkensa kauden 2001 alussa ja oli kisoissa kärjen mukana taistelussa. Australia, Espanja, Monaco... Luovutus tapahtui mielestäni vasta Itävallan jälkeen: aika-ajot poskelleen ja auto sammui ruutuun. Silloin mestaruus karkasi lopullisesti tavoittamattomiin.CaPtEeNi sanoi:Hmm..Kyllähän Kimi 2002 oli jo niskanpäällä verrattaen Daavidiin. Huonoa onnea vaan piisasi. 2003 oli sitten erittäin hyvä tuuri ja luotettava auto, ei kuitenkaan hirmuisen nopea. En tiedä olisiko Mikalla motivaatio riittänyt ajamaan niissä kisoissa yhtä hyvin kuin Kimi jolloin autolla ei ollut mahdollisuutta kärkeen.
Olihan Mikan motivaatio koetuksella jo 2001 ja mitä sitten Kimin 2002 tapainen kausi olisi Mikan motivaatiolle...:thumbdown
Kun kaveri kerran tosissaan luulee että oli Ronin ja tallin vika ettei hän kyennyt parempaan, on vaikea ottaa tosissaan hänen arvioitaan tallin työskentelystä, tallikaverit mukaan lukien. Siis jäbä tosissaan kuvittelee että häntä jotenkin kahlittiin Mäkillä tai ainakin tallikaveria suosittiin selvästi. Siis Mäkillä. Ja että nyt Red Bullilla on paremmin. Naurettavaa. Mitenköhän jäbä selittää epätasaisuutensa Red Bullilla. Mäkillähän se oli Ronin vika. Ja tallikaverin.Jeeves sanoi:
Itse asiassa vakuuttavammin (2003, 2004) kuin Mika koskaan. Jos verrataan nopeuseroa (aika-ajot tai kisa-vauhti koko kauden keskiarvona) tai prosenttiosuutta tallin saavuttamasta pistemäärästä, niin Kimi rökitti Davidin pahemmin kuin Mika koskaan. Tämä siitä huolimatta että nykyisellä pistesysteemillä David pystyi saalistamaan suhteessa enemmän pisteitä, so. enemmän jämäpisteitä tarjolla ja podiumsijoitusten pisteiden ja ns. jämäpisteiden välinen suhteellinen ero on pienempi. Esim. voitosta 10p vs. 6. sijasta 1p, tai toisaalta voitosta 10p vs. 6. sijasta 3p. Verrataan siis suhteita 10/1 ja 10/3.Observer sanoi:Kautta 2002 lukuunottamatta Kimi on kepittänyt DC:tä ihan yhtä vakuuttavasti kuin Häkä aikoinaan. Eli tämä tarkoittanee sitä että DC pitää itseään aiempaa huonompana kuskina mikäli Kimi ei ole Mikan tasolla. :ahem:
Miksi Coulthard valehtelee? Mitä David hyötyy valehtelusta? Voi olla että Coulthard on väärässä, mutta triviaali tulosten tarkastelu on aika heikko peruste väittää ukkoa valehtelijaksi. Coulthard kuitenkin tietää, ja luultavasti ymmärtää tietämänsä, sikäli kun se liittyy F1:siin ja tallitovereihinsa paremmin kuin yksikään tämän palstan kirjoittajista. Itse asisassa Tahvolla lienee maailman paras asiantuntemus asian tiimoilta.Calvin sanoi:Itse asiassa vakuuttavammin (2003, 2004) kuin Mika koskaan. Jos verrataan nopeuseroa (aika-ajot tai kisa-vauhti koko kauden keskiarvona) tai .......
No nopeat mutkat voi vakuuttaa katsojia mutta jos Tahvo vertaisena jostain Häkän telemetriassa on vaikuttunut niin uskoisin kyseen olevan enemmänkin kolmosella nelosella ajettavista mutkista, joissa menee paljon aikaa.J.Heldenview sanoi:Ehkä ne Häkän tekemät vaikutukset oli niitä kovia flat out juttuja. Kimi repii eroa tylsästi hitaammissa mutkissa ...
Vilases 96 uudestaan, David otti aika rankasti selkäänsä, suunnilleen puolet pisteistä ja aika ajoissa joitain 11-5 päihin (selvemmn kuin Mika otti päihin 2001), muutenkin David oli harvakseltaan Mikaa nopeampi. 97 Kaudella Tahvo oli Mikaa parempi suunnillen kauden ekan puoliskon mutta jäi kyllä sen jälkeen aika pahasti Häkkisen varjoon mitä vauhtiin ja soritustasoon tulee, Monza ja Jerez ei asiaa juurikaan muuta. Jerez ja Melbourne tuntuvat kyllä lähinnä tekosyiltä.pmv sanoi:
Kaudet 96 ja 97 olivat menneet Mikan ja Coulthardin kesken melko tasan. Välillä toinen oli ollut nopeampi välillä toinen. Merkittävää eroa ei ollut vielä tullut. Jostain syystä kaudella 98 Mika oli suorastaan murskaava.
Jos Räikkönen ei olisi saanut paikkaa McLarenilta, ottajia olisi varmasti riittänyt. Miehen debyyttikausi kun oli kaikkea muuta kuin tusinakuskin ensimmäinen kausi.Misa1 sanoi:Kyllä minä aika pitkälti allekirjoitan DC:n kommentit!
Tarkemmin ei voi sanoa miten Häkkinen olisi pärjännyt 03 McLarenilla, sen enempää kuin voi sanoa miten Kimi olisi pärjännyt 00 McLarenilla!
Molemmat ovat loistavia kuljettajia mutta veikkaan, että Kimi ei olisi tuolla tasolla ellei hän olisi saanut paikkaa McLarenilta! Voisi hyvinkin mennä hermot tai ainakin nykyisen tason saavuttaminen vaatisi enemmän työtä, sitä työtä mitä hänen ei nyt tarvitse tehdä! Voisi olla että hän olisi joutunut samaan asemaan kuin moni muu "tusina" -kuljettaja! Tätähän ei voi ikinä tietää!
Häkkisen ero Kimiin ja moniin muihin on se, että hän puursi uransa alussa pari kautta "loistavalla" Lotuksella, sen jälkeen vara-kuskina alaspäin menossa olevalla McLarenilla! Se että Mika luotti kykyihinsä ja Dennis luotti Mikaan on osoitus siitä että nuo data-tiedot epäilemättä pitävät paikkaansa!
Jos Mika ei olisi huonolla autolla tehnyt hyhää työtä, niin tuskinpa Dennis olisi Häkää tallissa noin pitkään pitänyt!
Mitä tulee Häkän suorituksiin 96 ja 97, milloin DC ylsi lähes samalle tasolle, niin kyllä sillä ulos ajolla 95 varmasti oli jonkinlaista vaikutusta! Sen lisäksi että 97 tuli muutamakin sellainen tilanne missä voitto olisi tullut selkeästi ajamalla mutta kalusto vaan petti alta! Tuskin hirveesti parantaa suoritustasoa jos jo useamman vuoden ajaneena kalustoon ei edelleenkään voi luottaa! Varsinkin kun se kerran hajoaa alta siten, että meinaa henki lähteä!
Kimillä ja DC:llä ei vastaavaa tilannetta ole ollut, he ovat näitä poikkeuksia jotka ovat lähes suoraan päässeet siihen parempaa kalustoon käsiksi! Tosin epäluotettavahan tuo McLaren on kuitenkin ollut myös Kimin ja DC:n alla
Itseasiassa luulenpa, että telemetria tiedot näyttävät Häkällä vielä uskomattomimmilta Spa:n kisasta kuin Kimillä! Vaikka eri vuosista ja autoista puhutaankin!
Mitä tulee siihen, että olisiko Häkä ollut yhden kierroksen kuljettajana aika-ajoissa kova, niin eikös nuo aikaisemmat tulokset aika hyvin puhu puolestaan? Vaikka käytössä oli useita kierroksia, niin yleensä se viimeinen oli Häkältä aina se älyttömin rutistus!
Enpä usko että olisi ollut mikään sen kummempi ongelma kuin esim. Trullille tai Kimille!
No enpä väittänyt ettei ottajia olisi ollut! Vaan olisiko päässyt sellaiseen talliin missä olisi voinut jatkaa hommaa nousujohteisesti? Ei se homma olisi välttämättä jossain muussa tallissa onnistunut ja olisi hyvinkin saattanut käydä kuten monille monille huipuille, joita emme edes tiedä olevan olemassa!Jeeves sanoi:Jos Räikkönen ei olisi saanut paikkaa McLarenilta, ottajia olisi varmasti riittänyt. Miehen debyyttikausi kun oli kaikkea muuta kuin tusinakuskin ensimmäinen kausi.
No, Kimi on hyvä kuski ja sen takia Mc otti hänet. Samaahan voidaan miettiä Häkän kohdalla, entä jos ottajia ei olisikaan ollut?No enpä väittänyt ettei ottajia olisi ollut! Vaan olisiko päässyt sellaiseen talliin missä olisi voinut jatkaa hommaa nousujohteisesti? Ei se homma olisi välttämättä jossain muussa tallissa onnistunut ja olisi hyvinkin saattanut käydä kuten monille monille huipuille, joita emme edes tiedä olevan olemassa!
Kukas täällä väittää Davidia valehtelijaksi? Totuus lienee se että pisteissä ja vissiin nopeudessakin Kimi on pistänyt DC:tä turpaan, mutta Mika oli silti Davidin mielestä parempi. Ehkä kyse voi olla motivaatiosta tai jostain, sillä nyt Kimin aikoina tahvo on ollut aika paska kuski, eikä se ihan sitä ollut Häkkisen aikoina.Miksi Coulthard valehtelee? Mitä David hyötyy valehtelusta? Voi olla että Coulthard on väärässä, mutta triviaali tulosten tarkastelu on aika heikko peruste väittää ukkoa valehtelijaksi.
Tästä vuosikymmenestä ei taida olla enää kenenkään muun "vuosikymentä" kuin Michael Scumacherin, viidestä jaossa olleesta maailmanmestaruudesta ko. mies on vienyt kaikki. Enää on jaossa toiset viisi, en jaska uskoa että Kimi niitä kaikkia veisi vaikka olenkin miehen uskollinen kannattaja henkeen ja vereen.Ace17 sanoi:Kyllähän Häkkisen nopeudessa oli jotain ainutlaatuista, se on selvää. Vanhaa fraasia käyttääkseni jos samanlaisen lahjan omaavia kuljettajia tulee kerran vuosikymmenessä ja kun kerran Häkkinen omi 90-luvun, ehkäpä tämä vuosikymmen on Räikkösen.
Niinno, tässä nyt varmaan on pointtina, että kerran kymmenenä vuotena tulee lahjakkuus tyyliin Häkkinen. elikkä ei sillä nyt ole väliä mistä kohtaa vuosikymmentä sitä "lähdetään liikkeelle"...Pyrys sanoi:Tästä vuosikymmenestä ei taida olla enää kenenkään muun "vuosikymentä" kuin Michael Scumacherin, viidestä jaossa olleesta maailmanmestaruudesta ko. mies on vienyt kaikki. Enää on jaossa toiset viisi, en jaska uskoa että Kimi niitä kaikkia veisi vaikka olenkin miehen uskollinen kannattaja henkeen ja vereen.
Vaikka Kimi loput viisi veisikin, ei tämä vuosikymmen olisi yksinomaan Kimin.
Ai Skotti, Skotti David Coulthard?mn97 sanoi:Mestarin nimi on Skotti Coulthard!!