Coulthard avautuu! Kimi ei vielä niin hyvä kuin Mika!

vtormane

Member
Liittynyt
2.4.2005
Viestit
9
Sijainti
Kuusamo
Pittääpä varsin avautua 1. kerran kun tuli rekisteröityäkin tänne jokunen aika sitten.
Niin, mielestäni Kimillä on vielä paljon opittavaa nimenomaan henkisellä puolella ennenkuin on Häkkisen tasolla sillä saralla. Kimi vaikuttaa jotenkin "keskenkasvuiselta".
Kyllähän Häkkinen oli täyttä rautaa silloin huippuvuosinaan niin henkisesti kuin fyysisesti. Jotenkin tuntuu että Kimistä ei tule ikinä maailmanmestaria. Mutta aika näyttää.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
vtormane sanoi:
Niin, mielestäni Kimillä on vielä paljon opittavaa nimenomaan henkisellä puolella ennenkuin on Häkkisen tasolla sillä saralla. Kimi vaikuttaa jotenkin "keskenkasvuiselta".
Kertoisitko vielä lyhyesti miten tämä näkyy Kimin suorituksissa radalla?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
vtormane sanoi:
Pittääpä varsin avautua 1. kerran kun tuli rekisteröityäkin tänne jokunen aika sitten.
Niin, mielestäni Kimillä on vielä paljon opittavaa nimenomaan henkisellä puolella ennenkuin on Häkkisen tasolla sillä saralla. Kimi vaikuttaa jotenkin "keskenkasvuiselta".
Kyllähän Häkkinen oli täyttä rautaa silloin huippuvuosinaan niin henkisesti kuin fyysisesti. Jotenkin tuntuu että Kimistä ei tule ikinä maailmanmestaria. Mutta aika näyttää.
Just. On se kumma miten lyhyt muisti ihmisillä taas on. Kyllä se mun mielestä oli Räikkönen joka sen jo ois voittanu -03 ilman nurren moottoririkkoa...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
formulastara sanoi:
Just. On se kumma miten lyhyt muisti ihmisillä taas on. Kyllä se mun mielestä oli Räikkönen joka sen jo ois voittanu -03 ilman nurren moottoririkkoa...
Kyllä! Samoin Mika kolmannen ilman USA:n 2000 moottoririkkoa!
 

vtormane

Member
Liittynyt
2.4.2005
Viestit
9
Sijainti
Kuusamo
Törni sanoi:
Kertoisitko vielä lyhyesti miten tämä näkyy Kimin suorituksissa radalla?
Ei se välttämättä radalla näykkään mutta seuraavat havainnot olen tehnyt:
Ei ole tarpeeksi nopea läpi kisan eli kierrosajat vaihtelee liiaksi. Myös paineensietokyky on vähän heikohko kun katselee kisoja.

Myös pojan olemuksesta näkee että tarvitaan vielä jokunen vuosi ennenkuin on henkisesti valmis. Fyysisesti on kunnossa(kannattaa kuitenkin jättää ryyppyhommat vähän vähemmälle että pysyykin kunnossa) ja suht nopeahan Kimi on.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Pystyisitkö mahdollisesti kertomaan esimerkin tästä Kimin huonosta paineensietokyvystä kisoissa joka ei välttämättä näy mutta näkyy kuitenkin?:confused:
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
formulastara sanoi:
Just. On se kumma miten lyhyt muisti ihmisillä taas on. Kyllä se mun mielestä oli Räikkönen joka sen jo ois voittanu -03 ilman nurren moottoririkkoa...
Tää on kyllä sellainen mielipide mitä en pysty ymmärtämään sitten kirveelläkään.

Aluksikaan, kukaan ei pysty tietämään mitä olisi tapahtunut kilpailun loppuosalla, jos Mersun mylly olisi sinne asti jaksanut laulaa. Kimi olisi aivan hyvin voinut kolaroida jonkun Jaguarin kanssa kierroksella ohituksen yhteydessä tai mitä tahansa muuta olisi voinut tapahtua.

Ja vaikka Kimi olisi voittanutkin, emme voi tietää mitä seuraavissa kilpailuissa olisi tapahtunut. Kyllähän pitäisi olla itsestään selvää, että kilpailut eivät ole yksittäisiä tapahtumia, joilla ei ole yhteyttä toisiinsa. Varmasti edellisten kisojen suoritukset heijastelevat kuljettajan vauhtiin ym. Muutenkin varmasti moottoririkko vaikutti tallinkin (tai Mersun) työtapoihin/ilmapiiriin/jne.

Eiköhän Schumikin olisi vähän eri tavalla ajellut Japanin kisassa, jos yksi piste ei olisi riittänyt...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Formulastarahan syytti Kekeä siitä, että herra on kaikkitietävän oloinen!;)
 

vtormane

Member
Liittynyt
2.4.2005
Viestit
9
Sijainti
Kuusamo
Vilperi sanoi:
Pystyisitkö mahdollisesti kertomaan esimerkin tästä Kimin huonosta paineensietokyvystä kisoissa joka ei välttämättä näy mutta näkyy kuitenkin?:confused:
Pystyn, kerroin jo tuossa edellisessä viestissäni.

No joo, onhan se hyvä että jotkut on sitä mieltä että Kimi on tarpeeksi kypsä jo nyt. Mielipiteitä on monia, sanoin nyt omani.

-Keep the Faith-
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Törni sanoi:
Kertoisitko vielä lyhyesti miten tämä näkyy Kimin suorituksissa radalla?
Radalla tiukassa paikassa ei tulekaan sitä kauden parasta suoritusta toisin kuin Häkkisellä. Radan ulkopuolella sen näkee siitä, että Kimi ei ikinä tunnusta itse tekevänsä virheitä vaan kaikki on aina jonkun muun syytä, milloin öljyläikän milloin mekaanikkojen milloin kenenkin, Vastuuta ei oteta mistään toisin kuin Häkkinen, joka itse myönsi tekevänsä virheen mm. kun pyörähti ulos Imolassa vuonna 1999. Kimi on kuin pikku lapsi jota äiti ja isi on kehunut liikaa läpi lapsuuden.

Ei Kimi ole mikään äärettömän lujahermoinen, kaikki vain ajattelevat niin, koska kaikki vertaavat häntä Häkkiseen.

Kimin "icemen" imagokin on ihan keksitty juttu vain ja ainoastaan Mclarenin etuja ajamaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, se on ihan normaali juttu, mitä kaikki korkean imagon yritykset käyttävät. Kimi on persoonana ihan jotain muuta kuin "icemen" . Häkkistä voidaan kyllä kutsua "icemeniksi".
 

jimpo

Well-known member
Liittynyt
28.6.2003
Viestit
283
mn97 sanoi:
Radan ulkopuolella sen näkee siitä, että Kimi ei ikinä tunnusta itse tekevänsä virheitä vaan kaikki on aina jonkun muun syytä, milloin öljyläikän milloin mekaanikkojen milloin kenenkin, Vastuuta ei oteta mistään toisin kuin Häkkinen, joka itse myönsi tekevänsä virheen mm. kun pyörähti ulos Imolassa vuonna 1999. Kimi on kuin pikku lapsi jota äiti ja isi on kehunut liikaa läpi lapsuuden.
Luepa esim. kommentit Australian GPn lähtöruudukkoon sammumisen jälkeen. Huonoja puolia Kimistä löytyy, mutta ylläoleva on kyllä soopaa.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
mn97 sanoi:
Radalla tiukassa paikassa ei tulekaan sitä kauden parasta suoritusta toisin kuin Häkkisellä. Radan ulkopuolella sen näkee siitä, että Kimi ei ikinä tunnusta itse tekevänsä virheitä vaan kaikki on aina jonkun muun syytä, milloin öljyläikän milloin mekaanikkojen milloin kenenkin, Vastuuta ei oteta mistään toisin kuin Häkkinen, joka itse myönsi tekevänsä virheen mm. kun pyörähti ulos Imolassa vuonna 1999. Kimi on kuin pikku lapsi jota äiti ja isi on kehunut liikaa läpi lapsuuden.

Ei Kimi ole mikään äärettömän lujahermoinen, kaikki vain ajattelevat niin, koska kaikki vertaavat häntä Häkkiseen.

Kimin "icemen" imagokin on ihan keksitty juttu vain ja ainoastaan Mclarenin etuja ajamaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, se on ihan normaali juttu, mitä kaikki korkean imagon yritykset käyttävät. Kimi on persoonana ihan jotain muuta kuin "icemen" . Häkkistä voidaan kyllä kutsua "icemeniksi".
Ketäs Räikkönen syytti Australiassa? Kyllä se mies osaa itseäänkin tukistaa, kun huomaa tehneensä virheen.

Muuhun tekstiin en sitten jaksakaan puuttua. Keskustelun herättäminen provosoimalla toinen osapuoli pohtimaan omaa kantaansa on hieno juttu kun sen osaa, mutta vain siinä tapauksessa, kun kykenee itse tarjoamaan faktatietoa oman väittämänsä tueksi.

Tai sitten voi lisätä postauksensa loppuun, että kyse on vain henkilökohtaisesta mielipiteestä.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Jeeves sanoi:
Ketäs Räikkönen syytti Australiassa? Kyllä se mies osaa itseäänkin tukistaa, kun huomaa tehneensä virheen.

Muuhun tekstiin en sitten jaksakaan puuttua. Keskustelun herättäminen provosoimalla toinen osapuoli pohtimaan omaa kantaansa on hieno juttu kun sen osaa, mutta vain siinä tapauksessa, kun kykenee itse tarjoamaan faktatietoa oman väittämänsä tueksi.

Tai sitten voi lisätä postauksensa loppuun, että kyse on vain henkilökohtaisesta mielipiteestä.
No, okei herra on kerran pitkähköllä formula urallaan syyttänyt itseään tilanteessa, jossa ei paljon muuta jossiteltavaa jäänyt.

Voi olla, että Räikkönen on hieman kasvanut urallaan, muta esim. siinä ranskan öljyläikkä liukastumisessa Häkä olisi aivan varmasti ottanut vastuuta itselleen eikä vain syytellyt tallia kaikesta. Räikkösen ajatuksia lainaten " ei se minun vika ollut, se oli tallin vika, tallin olisi pitänyt minua varoittaa, äidin olisi pitänyt tulla pyyhkimään perse kun en itse sitä osaa"....
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
mn97 sanoi:
No, okei herra on kerran pitkähköllä formula urallaan syyttänyt itseään tilanteessa, jossa ei paljon muuta jossiteltavaa jäänyt.

Voi olla, että Räikkönen on hieman kasvanut urallaan, muta esim. siinä ranskan öljyläikkä liukastumisessa Häkä olisi aivan varmasti ottanut vastuuta itselleen eikä vain syytellyt tallia kaikesta. Räikkösen ajatuksia lainaten " ei se minun vika ollut, se oli tallin vika, tallin olisi pitänyt minua varoittaa, äidin olisi pitänyt tulla pyyhkimään perse kun en itse sitä osaa"....
Väittämäsi ovat muuten edelleen silkkaa oletusta. :rolleyes:
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Eihän Räikkönen siitä tallia syyttänyt vaan itseään. Joku muu keksi sitten selityksen tallia kohtaan että Ferrari tiesi ja ilmoitti läikästä Schumille mutta Macci ei näin tehnyt.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Nurren 2003 konerikko maksoi siinä mielessä mestaruuden Kimille että Schumin Ferrari ei hajonnut tuon kauden aikana kertaakaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
formulastara sanoi:
mn97: Kukaan suomalainen ei liene vielä ollut "icemen".:rolleyes:
No Häkkinen tuon "arvonimen" alunperin sai 98-99 aikoihin median silmissä, päihitettyään "henkisessä" taistossa Schumin. :thumbup:

Mutta virallisesti nimitys tuli Ronilta Kimille, Ronin laitettua Kimin kypärään tekstin Iceman. Tuskin Ron antaisi tuota nimitystä Kimille vain pelkästään media mielessä!?

Kimi on siis Ronin mielestä vielä kylmähermoisempi kaveri kuin Häkä aikoinaan, joka kertoo minun mielestä aika paljon :)

mn97 voisi miettiä ja tutkia hieman tarkemmin väittämiensä perusteita! Juuri Kimi on tunnettu loistavista kisa suorituksista sekä siitä, että hänelle yhden kierroksen aika-ajot sopii kuin nyrkki silmään! Mistähän olet nämä "fakta" tietosi hommannut?

Minä kun en ole hirveästi lukenut sellaisia juttuja, että Kimi syyttelisi tallia tai mekaanikkoja virheistä koskaan, vaikka olisi hieman syytä joskus ollutkin! Yhtälailla korrekti kuin Häkäkin noiden asioiden suhteen! Ainut mistä mies on kritisoinut, on auto silloin kun se leviää alle, ja silloinkin tyyliin, eipä näille mitään voi! Niitä jotka ovat yleensä kritisoineet tallejaan taitavat minun muistin mukaan olla Ruben, Alonso, Trulli ja Webber?

Sitäpaitsi, tuskin Kimissä montaa Jäämiestä on :D:alppu:

edit: jepjep :eek!:
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Misa1! Tais meinata, että se on "Iceman" eikä "Icemen"...Tai sitten ei...
 
Ylös