Coulthard avautuu! Kimi ei vielä niin hyvä kuin Mika!

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Tähän mennessä Kimi on tupeloinut kyllä ihan samalla tahdilla kuin Häkä, joten noita vertauksia on edes turha tehdä!

Häkkinen oli uransa aikana yksi vähiten omia virheitä tehnyt kuljettaja, joten tämä naukkis nyt keksii omasta päästään näitä "hyviä" mielipiteitään!

Ja silloin kun mies teki oman karkeimman virheensä, eli Imolan vaihtovirheen johtoasemasta(joka sekin oli itseasiassa tekninen vika), näytti hän tunteensa selkeästi! Ja mitä tekevät idiootti tifosot? Kivittävät Ferrarin pahinta vihollista, Vittu mitä luusereita!?! :mad_old:

Täytyykö tuota edes paljon ihmetellä miksi Häkä on esim. saksassa suositumpi kuin heidän oma poika Schumi?

Häkkinen on kymmenen kertaa suurempi mestari kuin Schumi tulee koskaan olemaan vaikka Schumi uransa aikana voittaisi 20 kertaa enemmän mestaruuksia!

Kaikenlaisia sankareita sitä täältäkin löytyy? :dunno: :jaska:
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Mun ymmärtääkseni Kimi ei oo vielä ollu kilpailukiellossa törttöilyn takia. Mutta mutta, vaikuttaisi siltä että nykyajan autot on helpompia ajaa kuin esim. 10v sitten.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Misa1 sanoi:
Tähän mennessä Kimi on tupeloinut kyllä ihan samalla tahdilla kuin Häkä, joten noita vertauksia on edes turha tehdä!

Häkkinen oli uransa aikana yksi vähiten omia virheitä tehnyt kuljettaja, joten tämä naukkis nyt keksii omasta päästään näitä "hyviä" mielipiteitään!

Ja silloin kun mies teki oman karkeimman virheensä, eli Imolan vaihtovirheen johtoasemasta(joka sekin oli itseasiassa tekninen vika), näytti hän tunteensa selkeästi! Ja mitä tekevät idiootti tifosot? Kivittävät Ferrarin pahinta vihollista, Vittu mitä luusereita!?! :mad_old:

Täytyykö tuota edes paljon ihmetellä miksi Häkä on esim. saksassa suositumpi kuin heidän oma poika Schumi?

Häkkinen on kymmenen kertaa suurempi mestari kuin Schumi tulee koskaan olemaan vaikka Schumi uransa aikana voittaisi 20 kertaa enemmän mestaruuksia!

Kaikenlaisia sankareita sitä täältäkin löytyy? :dunno: :jaska:
Tarkoitit varmaan Monzan vaihtovirhettä? Imolassa auto lähti kanttarin päältä lapasesta ;)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Se törttöily mistä Häkä sai kilpailukiellon aikanaan on aina ollut vähän kyseenalainen? Minun mielestä niin tunnetuksi tullut normaali kilpailutilanne nykyaikana! Mutta siihen aikaan se katsottiin Häkän syyksi! Nyt kun Schumi on saanut tehdä suurinpiirtein mitä tahansa, niin hankala on enää muillekkaan antaa mitään kilpailukieltoa! Sakkoja vaan, joko rahallisia tai ajallisia!?

Mitä tulee tuohon Monza-Imola juttuun, niin joo ne meni päinvastoin mutta auto ei lähtenyt kanttarin päällä lapasesta, vaan autosta hajosi muistaakseni jarrut! Hieman eriasia kun mainitaan miksi auto lähtee lapasesta, eikö? ;)

Se milloin Häkältä lähti auto lapasesta kanttarin päällä oli Spa 2000, vaikka voittikin kisan uskomattomalla ajolla ja loistavalla ohituksella spinnin jälkeen! :ahem:
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Misa1 sanoi:
Se törttöily mistä Häkä sai kilpailukiellon aikanaan on aina ollut vähän kyseenalainen? Minun mielestä niin tunnetuksi tullut normaali kilpailutilanne nykyaikana! Mutta siihen aikaan se katsottiin Häkän syyksi! Nyt kun Schumi on saanut tehdä suurinpiirtein mitä tahansa, niin hankala on enää muillekkaan antaa mitään kilpailukieltoa! Sakkoja vaan, joko rahallisia tai ajallisia!?

Mitä tulee tuohon Monza-Imola juttuun, niin joo ne meni päinvastoin mutta auto ei lähtenyt kanttarin päällä lapasesta, vaan autosta hajosi muistaakseni jarrut! Hieman eriasia kun mainitaan miksi auto lähtee lapasesta, eikö? ;)

Se milloin Häkältä lähti auto lapasesta kanttarin päällä oli Spa 2000, vaikka voittikin kisan uskomattomalla ajolla ja loistavalla ohituksella spinnin jälkeen! :ahem:
94 Hockenheimissa Häkällä oli ehdollinen päällä jostain Silverstonen tötöilyistä, muuten startti oli lähinnä ylioptimistinen yritys, joita on ennen ja jälkeen näkynyt rangaistuksetta pilvin pimein.

98 Levis jarrut Monzassa. Jarrut oli käsittääkseni koottu väärin, toisella puolella toinen pala kantoi ja kului pois.

99 Imolassa Bassasta ulos tullessa, Häkä nosti katseensa varikkotauluun, sai toisen takarenkaan kiilattua päällysteen ja nurtsin väliin, fillarin nousetessa radalle auto heitti ja väärään asiaan keskittynyt Häkkinen ei saanut tilannetta tarpeeksi nopeasti korjattua.

99 Monzassa auto Häkä ei tyytynyt kakkoseen vaan vaihtoi ykköselle, miksi softa ei, vaikka olisi saanut, estänyt tapahtumaa oli hiukan kummaa. Kyse oli herpaantumisesta kuten esim. Sennalla Monacossa joskus 80 luvun lopulla ja täydellisellä Schumacherilla Indianapoliksessa 00.

Spassa Häkkisen auto lähti jarrutuksen lopussa, kun Mika oli pannut toisen takafillarin määrälle maalille. Kanttaria ei kohdassa tainnut edes olla. Kiinniotto olikin sitten mestarinäyte. Ukko udotti kunnes etufillarit tippuivat heikosti pitävälle alustalle ja polkas jarrua.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tuosta -99 Imolasta näyttää olevan vähän erilaisia näkemyksiä liikkeellä.

Mistä tämä varikkotauluun katsominen on peräisin? Lähde kehiin.

Mutta ei kai siinä mistään teknisestä viasta kuitenkaan ollut kyse? Toisin kuin Monzassa.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Joidenkin henkilöiden olisi varmaan syytä vetää välillä henkeä ja pistää faktat kuntoon. Sen verran asiavirheitä pursuavaa tekstiä näyttää tulevan. En muuten ole kuullutkaan, että Häkkisen Imolan tai Monzan ulosajoihin vuonna -99 olisi liittynyt minkäänlaista teknistä vikaa.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
formulastara sanoi:
Tuosta -99 Imolasta näyttää olevan vähän erilaisia näkemyksiä liikkeellä.

Mistä tämä varikkotauluun katsominen on peräisin? Lähde kehiin.

Mutta ei kai siinä mistään teknisestä viasta kuitenkaan ollut kyse? Toisin kuin Monzassa.
Ei tässä mitään lähteitä kaivata, ei tää mikään väitöskirja ole, ja tuskin ne lähteet ketään vakuuttaisi. Muistan jostain lukeneeni kommentin suoraan hevosen suusta. Vai oisko ollut Keke joka asian tiimoilta kommentoi. Oli miten oli Larenin pilttuu oli hyvin lähellä Bassan ulostuloa, jos Mika taulun halusi nähdä oli hänen sitä katsottava jo ennen kuin hän oli kunnolla suoralla.
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Charlie sanoi:
En muuten ole kuullutkaan, että Häkkisen Imolan tai Monzan ulosajoihin vuonna -99 olisi liittynyt minkäänlaista teknistä vikaa.
Ei kait siinä mitään teknistä vikaa ollut, softat vaan sallivat vaihtamisen ykköselle, vaikka järjestelmä olisi saanut kieltäytyä.

En tiedä oliko Häkkinen liian itsepintainen vai oliko askin ohjaussoftat vaan niin hanurista, ettei ne tajunneet koneen stumppaavan ihan liian pienin sisällä olevan vaihteen takia, kuten kävi.
 

imthesun

Well-known member
Liittynyt
26.1.2004
Viestit
196
naukkis sanoi:
Kimi ja MsC vain ovat kisassa aina täydellisiä ei siitä pääse mihinkään.
Viimeksi taisi tulla naurettua oikein urakalla MsC:n jarrutesteille Monacon tunnelissa.
Sitä edellisellä kaudella niitä ns. täydellisiä kisoja oli vielä enemmän ;)
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Oho sanoi:
Ei kait siinä mitään teknistä vikaa ollut, softat vaan sallivat vaihtamisen ykköselle, vaikka järjestelmä olisi saanut kieltäytyä.

En tiedä oliko Häkkinen liian itsepintainen vai oliko askin ohjaussoftat vaan niin hanurista, ettei ne tajunneet koneen stumppaavan ihan liian pienin sisällä olevan vaihteen takia, kuten kävi.
Jotenkin mulle on jäänyt semmoinen kuva että spinni tapahtui kun takarenkaat menettivät pidon ylisuuren moottorijarrutuksen takia kun ykkönen meni sisään. Siinä sählingissä moottori pääsi sammumaan. Toki voi olla tosiaan myös niin että vaihde oli aivan liian lyhyt ja sammui kun kierrokset saavutti rajoittimen tjsp, ja renkaat lukkiutuivat sen johdosta.

Yksi juttu vielä mikä tuli mieleen, että aika ruhtinaalliset olot on näillä kuskeilla kun softat suojelee monelta jutulta. Ja miten paljon ollaankaan kehitytty noista Häkän ajoista. Ei siinä kuskille paljoa jää huolehdittavaa kun elektroniikka pitää huolen kaikesta. Tämän asian voisi järjestää myös niin että elektroniikka otetaan autosta huitsin nevadaan ja annetaan kuskien mieluummin hallita auto kokonaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
hannu^ sanoi:
Jotenkin mulle on jäänyt semmoinen kuva että spinni tapahtui kun takarenkaat menettivät pidon ylisuuren moottorijarrutuksen takia kun ykkönen meni sisään.
Näin minäkin sen tilanteen näin. Moottori stumppa käytännössä aina takafillareiden lukkiutuessa kytkin kun tuppaa olemaan kiinni. Autoissa on joinkin sortin anti stall laite ja nopeasti vapaalle vaihto stumppaamisen estämiseksi mutta tossa tilanteessa sellaisella ei millään ehtinyt hätiin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mä muistelisin että siinä ratissa olisi ollut joku semi-systeemi jolla se heittäis napinpainalluksesta suoraan kakkoselle vai oliko se että pudottaa kaks vaihdetta kerrallaan. Joka tapauksessa Häkän moka.

Sen jälkeen tulikin Tifosien järjestämä kivi- /pullosade.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mika:
Naturally I am very disappointed to have made a mistake which ruined the chance for me to extend my lead in the championship. After the start I pulled out a pretty good lead and I was feeling very comfortable with the car when on lap 29 I went into the first chicane, which I have taken all weekend in second gear and I made a mistake and selected first. The rear wheels partially locked up and I spun off with a stalled engine. Of course I am upset with myself but I will make sure this is the last error I make this year.'
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
"I will make sure this is the last error I make this year."

Tais pitää toi lupaus, ellen väärin muista.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
En mä tota renkulahommelia edes suoranaiseksi virheeksi laskis. Virhearvioinniksi ehkäpä. Niistä tallilla on kokemusta ja osaamista.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Se neljän kisan ajanjakso 99 kauden loppupuolella ei ollut Mikalta mikään paras suoritus. Spa-Monza.-Nürburgring-Malesia tuotti vain 12 pistettä, eli 3 pistettä per kisa eikä Mikalla ollut teknisiä ongelmia. Ehkä siinä oli sellainen mini-notkahdus, kun kumminkin näitä kisoja ennen ja jälkeen tuli ylivoimaiset voitot.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Olihan siellä tosiaan se Monzan kämmi. Spa taas oli vähä erikoinen ekan mutkan osalta. Ei kait ole vieläkään tietoa mitkä pelisäännöt David ja Mika oli sopinut tommosiin tilanteisiin. Mika kuitenki vaikutti aika vittuuntuneelta kisan päätyttyä. Mun uskon ja tuntuman mukaan nopeus ois riittänyt Davidin päihittämiseen. Nyrre oli sekava kisa ja Häkä/McLaren ei ollut ainoat alisuorittajat. Johdosta tais vetästä pihalle useampikin kuski. Ainakin David sen teki. Malesiassa taas Mika ja McLaren oli myöhemminkin hieman altavastaajana. Sumi dominoi jostain syystä tota rataa sen alkuvuosina ja tossa kisassa määräs pitkälle Häkän kisan kulun.

Mutta toki oli huono jakso ja tais olla varsin raskas Häkälle.

Edit: Mutta tuona vuonna Häkän pistemenetyksistä muutamista omista virheistä huolimatta suurin osa aiheutui hänestä riippumattomista tekijöistä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös