Coulthard avautuu! Kimi ei vielä niin hyvä kuin Mika!

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Aika paljon 'piiloviestintää' tuossa kirjassa kun siihen oikein keskittyy.
Mikä kirja?

Itse olen lukenut Mika Häkkinen (Hilton) ja Mestarin paluu, hämmästyn ihan kauhiast jos kyse on tästä mestarin paluu kirjasta.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Aiwinar sanoi:
Se onki sinänsä jännä juttu, että hyvällä tai huonolla insinööritekemisellä voitetaa/hävitään mestaruudet. Joka vuos on mahdollisuus kehittää voittaja-auto. Jos taas kisat olis kuskista kiinni niin lahjakkain voittaisi käytännössä aina. Eli ei mene yksitotikseks.

Toisaalta sitten voi käydä se Ferrari-ilmiö että lahjakkaimmilla insinööreillä teet parhaan auton ja voitat about aina.
Olisi minun mielestäni viihdyttävämpää jos kisat olisivat kuskista kiinni.
Nyt korostuu enemmän autojen suorituskyky.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Aiwinar sanoi:
Jos taas kisat olis kuskista kiinni niin lahjakkain voittaisi käytännössä aina.
Mä uskon että aivan huipulla on niin tasaisia kuskeja ettei sieltä kukaan erotu selvästi nopeimmaksi.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8252
Sijainti
Helsinki
hannu^ sanoi:
Olisi minun mielestäni viihdyttävämpää jos kisat olisivat kuskista kiinni.
Nyt korostuu enemmän autojen suorituskyky.
Tämäkin on aikalailla hankala juttu! Teoriassahan GP2 kaluston pitäisi olla tasavertainen kaikille! Kuitenkin alkuperäistä F3000 sarjaa on "hallinnut" aikaisemmin Arden talli!

Siinä just tulee esille ne pienet seikat, eli insinöörit yms. kuskin takana, jolloin kalustosta saadaan enemmän irti! Toki kuljettajat erottuvat tässä sarjassa toisistaan ja sen perusteellahan he sitten etenevät näihin jatkoluokkiin!

Periaatteessa budjetin puolesta Toyotan, Ferrarin ja McLarenin pitäisi olla samalla viivalla mutta viimeaikoina on selkeästi osoitettu, että Ferrarilla miehistö on tehnyt ylivoimaisesti parasta työtä verrattuna McLarenin ja Toyotan miehistöön!

Toyota on tietenkin suht junioritiimi verrattuna noihin kahteen mutta McLaren on ollut selkeä pettymys! Ja suurin syy on yleensä ollut auton luotettavuus! Toki se on ollut myös selkeästi hitaampikin!

Johtotähti ei vaan ole saanut sitä aikaiseksi minkä legendaarinen Ferrari on tehnyt, eipä ole ollut, eikä taida tullakkaan enää sellaisia luotettavuuden putkia mitä Ferrari on saanut aikaiseksi!?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3784
Joskus pohtinut, kumman Suomalaisen F1-maailmanmestarin David Coulthard arvostaa korkeammalle. Mika Häkkisen vaiko Kimi Räikkösen.

Kummatkin Suomalaiset maailmanmestarit ajoivat David Coulthardin kanssa McLarenilla tiimikaverina useammankin kauden. Häkkinen kaudet 1996-2001, Räikkönen kaudet 2002-2004.

No tämän topicin löydettyäni vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Ainakin vielä vuonna 2005 David arvosti Häkkisen korkeammalle kuin Räikkösen. Ei varmaankaan mielipide ole tästä vaihtunut.
 
Ylös