Ok, lähen tulemaan :thumbup:markoj sanoi:Semmosta. Enää ei tarvittas ku hyvä kuvaaja :frank:
Ok, lähen tulemaan :thumbup:markoj sanoi:Semmosta. Enää ei tarvittas ku hyvä kuvaaja :frank:
Jos hyvä filmaaja kävis, niin niillä olis kuulemma nyt pikkasen luppoaikaa, kun noi MM-skabatkin päätty. Kysy niiltä :ahem:markoj sanoi:Semmosta. Enää ei tarvittas ku hyvä kuvaaja :frank:
Tuota se varmaan jaskaki tarkotti.OoPee sanoi:Jos hyvä filmaaja kävis, niin niillä olis kuulemma nyt pikkasen luppoaikaa, kun noi MM-skabatkin päätty. Kysy niiltä :ahem:
Ja tänään koitti se ensi viikko. Just soitti, että ois niinku tullu... :thumbfh:markoj sanoi:08-07-2006 Sain tänään ton D70s:n ja sen kittilinssin (18-70). Sigma on vielä matkalla, mutta kovasti lupaili ensi viikolle.
Tossa on vaan sellanen juttu, että just sillon ku ei sais, nii eiköhän akku lopu kuiteski. Toki jos patteritki käy niin vara-akku lienee turha.markoj sanoi:Akun kesto on ainakin pääosin salamattomassa käytössä aika uskomaton. Ei ole normaalikäytössä juuri tarvetta vara-akulle tai pattereiden käytölle.
Jos muuten pikkasen haluaa säästää, niin ehkäpä kannattaisi kokeilla nuita eBay-akkuja. Itte ostin semmosen Ixukseen muutamalla eurolla (tais olla akku n. 3 euroa ja lähestyskulut Saksasta 4 tai jotain sinnepäin) ja toimii kyllä aivan yhtä hyvin kuin alkuperäinenkin, on itteasiassa ainakin paperilla jopa parempi kuin Canonin oma. Se hintaero alkuperäiseen oli kuitenkin aika merkittävä, alkuperäinen kun maksaa esim. Amazonissa tällä hetkellä 37 euroa, silloin kun vara-akkua tilasin, oli vielä yli 40 euroa.markoj sanoi:Tavalliset AA-paristot ei tohon käy. Lithium-paristot (CR2) käy. Akkukahvan jos hankkii, niin siihen sitte saa noita aa-paristoja. Luultavasti kuitenki hankin toisen akun. Yhden kerran mulla on kans loppunu, kun en alussa oikein tajunnu tota akun tilaa ilmoittavaa merkkiä oikein. Sen jälkeen on homma toiminu.
Tuskin ovat. Ainakin mä ostin omani ihan akkuja myyvästä firmasta (joku berliiniläinen putiikki se oli) enkä siis yksityishenkilöltä. 1.99 euroa olis näköjään halvin hinta Ixus 750:n akulle, ton verran taisin mäkin maksaa. Ja on kaikki maailman suojaukset niin kuumenemista, ylilatausta kuin oikosulkuakin vastaan. Ei kai tommosen akun valmistaminen paljon paskaakaan maksa, se mikä maksaa, on se firman logo siinä päällämarkoj sanoi:Hmm... miten ne noin halpoja on. Varastettua kamaa?
No mä ajattelin asian lähinnä niin, että kun kuitenkin ostin lafkasta, jolla oli satoja eBay-arvosteluita ja niistä melkein kaikki olivat positiivisia, niin tuskin ne akut nyt ainakaan kameraa rikkoo ja toisaalta taas tolla summalla uskaltaa ottaa jo senkin riskin, että se akku on vuoden kuluttua sökö. Kaikenlisäksi noihinkin (siis firmoihin) pätee se, että sulla on oikeus lähettää se akku takaisin. No mulle kävi itteasiassa niin, että ekaks ne lähetti erehdyksessä väärän akun , sitten ne lähetti sen oikeen, mutta se ei toiminu kunnolla. Aika usein käynnistyksen yhteydessä kamera valitti, että akku on tyhjä, mutta kun teki "rebootin" niin toimi taas moitteetta. Lähetin kuitenkin senkin takaisin (luonnollisesti vaadin ja sainkin postikulut takaisin) ja ne lähetti vielä yhden, joka toimii täydellisesti ja pitkään. Melkein väittäisin että tekivät persnettoa mun kanssa, koska niitä maksettavaksi kertyneitä postikuluja tuli ihan kiitettävästi, mutta eipä tuo mua haittaamarkoj sanoi:Juu, nimihän noissa lähinnä maksaa. Yleensä vaan tommosten tarvikeakkujenki hinta on sitte aika korkee, jos ja kun originaali on kallis. Pitää vähä funtsia hommaa. :thumbfh:
Paljonko noi sun tarvitsemat originaaliakut sitten maksais suoraan liikkeestä?markoj sanoi:Postikulut noissa just näytti oleva suurin kustannus. Suomeen vaihteli jotain 10 ja 25 euron välillä itse akun maksaessa reilusti alle kympin.
Halpojahan nuo on On noita vähä halvemmallaki jossain, mutta suuntaa antaa tuo.OoPee sanoi:Paljonko noi sun tarvitsemat originaaliakut sitten maksais suoraan liikkeestä?