Digijärkkäri: Canon, Nikon, Olympus joku muu???

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Semmosta. Enää ei tarvittas ku hyvä kuvaaja :frank:
Jos hyvä filmaaja kävis, niin niillä olis kuulemma nyt pikkasen luppoaikaa, kun noi MM-skabatkin päätty. Kysy niiltä :ahem:

markoj

Custom User
OoPee sanoi:
Jos hyvä filmaaja kävis, niin niillä olis kuulemma nyt pikkasen luppoaikaa, kun noi MM-skabatkin päätty. Kysy niiltä :ahem:
Tuota se varmaan jaskaki tarkotti.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Tuli sitten viimein repäistyä ja hankittiin avovaimon kanssa EOS 300:n pariksi EOS 30D. Näin viikon kokemuksella ei voi sanoa kuin -TYYTYVÄINEN! Nyt pitäis varmaan alkaa kattoon kahden järkkärin reppua tai laukkua ja suunnata kaukainen katse 300++ ja makro-objekteihin...

markoj

Custom User
markoj sanoi:
08-07-2006 Sain tänään ton D70s:n ja sen kittilinssin (18-70). Sigma on vielä matkalla, mutta kovasti lupaili ensi viikolle.
Ja tänään koitti se ensi viikko. Just soitti, että ois niinku tullu... :thumbfh:

Tuota noin. Mitä kokemuksia teillä on noista toimitusajoista ja kaman saatavuudesta? Canonin vehkeitä varmaan löytyyy enämpi hyllystä, mutta mites te Nikonin omistajat? Tota Sigmaa mä vähä hämmästelin, kun veny näin pitkään.

FO110K

Banned
Canonin linsseistä sen verran että aina on löytynyt hyllystä ne mitä on tarvinnut (Tokina/Sigma/Canon), eli ei mitään outoa toimareissa...

reppuvalinnaksi usosittelen tutustuun LowePron tuotteisiin, erittäin laadukkaita, tosin eivät kovinkaan edullisia...

markoj

Custom User
Tokihan tossa pitää ottaa huomioon, että kyseessä on pienen paikan pieni liike, jolla ei ole pahemmin resursseja pitää tavaraa hyllyssä. Sain myös sellaisen käsityksen, että jotkut merkkivalmistajat suosivat toimituksissa isoja liikkeitä. Eli vaikka tavaraa ois tilattu aiemmin muualla ensiksi toimitetaan isoille asiakkaille. Näin ei kuulemma kuitenkaan ole Nikonin kanssa.

Mutta eihän tossa sinällään ihmeitä. Mä vaan en osannut varautua odotusaikoihin, kun nykysi on tottunut saamaan kaman heti käteen.

abc

DNF
markoj sanoi:
Akun kesto on ainakin pääosin salamattomassa käytössä aika uskomaton. Ei ole normaalikäytössä juuri tarvetta vara-akulle tai pattereiden käytölle.
Tossa on vaan sellanen juttu, että just sillon ku ei sais, nii eiköhän akku lopu kuiteski. Toki jos patteritki käy niin vara-akku lienee turha.

Mullon tollanen Olympus C-7070, jossa on joku ihme akku, joka kestää huomattavan pitkään. Silti aina, jos on oikea tarvis kuvata jotain, niin täytyy kantaa matkassa vara-akkua. Tohon ei edes sormipatterit käy (toi on muuten seikka, jota aiemmin pidin huonona asiana kamerassa, mutta ny ton kameran kans ku on huomannu kuinka paljon pidempään tuolla akulla kuvaa kuin vanhan kameran kanssa ladattavilla AA-kokoisilla paristoilla, niin on kelkka vähä niinku kääntyny)

markoj

Custom User
Tavalliset AA-paristot ei tohon käy. Lithium-paristot (CR2) käy. Akkukahvan jos hankkii, niin siihen sitte saa noita aa-paristoja. Luultavasti kuitenki hankin toisen akun. Yhden kerran mulla on kans loppunu, kun en alussa oikein tajunnu tota akun tilaa ilmoittavaa merkkiä oikein. Sen jälkeen on homma toiminu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Tavalliset AA-paristot ei tohon käy. Lithium-paristot (CR2) käy. Akkukahvan jos hankkii, niin siihen sitte saa noita aa-paristoja. Luultavasti kuitenki hankin toisen akun. Yhden kerran mulla on kans loppunu, kun en alussa oikein tajunnu tota akun tilaa ilmoittavaa merkkiä oikein. Sen jälkeen on homma toiminu.
Jos muuten pikkasen haluaa säästää, niin ehkäpä kannattaisi kokeilla nuita eBay-akkuja. Itte ostin semmosen Ixukseen muutamalla eurolla (tais olla akku n. 3 euroa ja lähestyskulut Saksasta 4 tai jotain sinnepäin) ja toimii kyllä aivan yhtä hyvin kuin alkuperäinenkin, on itteasiassa ainakin paperilla jopa parempi kuin Canonin oma. Se hintaero alkuperäiseen oli kuitenkin aika merkittävä, alkuperäinen kun maksaa esim. Amazonissa tällä hetkellä 37 euroa, silloin kun vara-akkua tilasin, oli vielä yli 40 euroa.

markoj

Custom User
Hmm... miten ne noin halpoja on. Varastettua kamaa?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Hmm... miten ne noin halpoja on. Varastettua kamaa?
Tuskin ovat. Ainakin mä ostin omani ihan akkuja myyvästä firmasta (joku berliiniläinen putiikki se oli) enkä siis yksityishenkilöltä. 1.99 euroa olis näköjään halvin hinta Ixus 750:n akulle, ton verran taisin mäkin maksaa. Ja on kaikki maailman suojaukset niin kuumenemista, ylilatausta kuin oikosulkuakin vastaan. Ei kai tommosen akun valmistaminen paljon paskaakaan maksa, se mikä maksaa, on se firman logo siinä päällä ;)

markoj

Custom User
Juu, nimihän noissa lähinnä maksaa. Yleensä vaan tommosten tarvikeakkujenki hinta on sitte aika korkee, jos ja kun originaali on kallis. Pitää vähä funtsia hommaa. :thumbfh:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Juu, nimihän noissa lähinnä maksaa. Yleensä vaan tommosten tarvikeakkujenki hinta on sitte aika korkee, jos ja kun originaali on kallis. Pitää vähä funtsia hommaa. :thumbfh:
No mä ajattelin asian lähinnä niin, että kun kuitenkin ostin lafkasta, jolla oli satoja eBay-arvosteluita ja niistä melkein kaikki olivat positiivisia, niin tuskin ne akut nyt ainakaan kameraa rikkoo ja toisaalta taas tolla summalla uskaltaa ottaa jo senkin riskin, että se akku on vuoden kuluttua sökö. Kaikenlisäksi noihinkin (siis firmoihin) pätee se, että sulla on oikeus lähettää se akku takaisin. No mulle kävi itteasiassa niin, että ekaks ne lähetti erehdyksessä väärän akun :D, sitten ne lähetti sen oikeen, mutta se ei toiminu kunnolla. Aika usein käynnistyksen yhteydessä kamera valitti, että akku on tyhjä, mutta kun teki "rebootin" niin toimi taas moitteetta. Lähetin kuitenkin senkin takaisin (luonnollisesti vaadin ja sainkin postikulut takaisin) ja ne lähetti vielä yhden, joka toimii täydellisesti ja pitkään. Melkein väittäisin että tekivät persnettoa mun kanssa, koska niitä maksettavaksi kertyneitä postikuluja tuli ihan kiitettävästi, mutta eipä tuo mua haittaa :)

Veikkaan, että nuo (tai ne, niitä lafkoja kun on useampia) tilaavat nuo akut suoraan jostain kiinalaiselta valmistajalta ilman välikäsiä ja siksi ne on niin pirun halpoja. Mistäpä sitä tietää, vaikka noi akut olis loppujenlopuks samalta hihnalta kuin ne alkuperäisetkin. Tuskin Canonillakaan omaa akkutehdasta on.

Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
Postikulut noissa just näytti oleva suurin kustannus. Suomeen vaihteli jotain 10 ja 25 euron välillä itse akun maksaessa reilusti alle kympin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Postikulut noissa just näytti oleva suurin kustannus. Suomeen vaihteli jotain 10 ja 25 euron välillä itse akun maksaessa reilusti alle kympin.
Paljonko noi sun tarvitsemat originaaliakut sitten maksais suoraan liikkeestä?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Se, jolta mä muuten ostin, on nimeltään dasgutegeschaeft (elikkäs hyväkauppa) ja sillä on tällä hetkellä lähemmäs 33 000 arvostelua (meni ulkomuistista se "satoja" aikalailla alakanttiin :D), joista 99.9% positiivisia. Voi aika rauhallisin mielin noilta ostaa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.