Digikameraa hankkimassa

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
No tarvii sanoa, että hyvä ostos tuli tehtyä.

Case closed. :thumbup:

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Toi on kyllä onnistunut kuva. On siellä jo noin kevät tammikuussa?

Vesku

Maatalousneuvos
jaska sanoi:
"käytä taustakuvana"
Niinpä laitoin!:thumbup:

Se kevät taisi kestää kolmisen tuntia!Meni taas ihan harmaaksi...
Eteläpuolen räystäslumet alkaa tietysti sulaa heti, kun lämpötila plussalla ja aurinko paistaa. Muuten semmoinen 50 senttiä lunta.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Noniin, kyllä tulee kivoja kuvia kameralla kun on valoa enämpi. Tässä muutamia otoksia, toiset parempia ja toiset huonompia :tongue:
http://personal.inet.fi/hima/jr/kuvat/

Nyt seuraavaks olis hankintalistalla pari vara-akkua, isompi muistikortti, sovitinrengas ja siihen erinäkösiä filttereitä. Niin ja rahaa noiden hankintaan tarvis kans olla :dunno:

Tässä on muuten aika sankari kun on tälläsen tehnyt
http://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=53049&forum_id=23

Vois itekki tehdä joskus, ku olis vaan rahaa hankkia tollanen "akkupaketti":tongue:

Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Perskeles juu. Kyllä se Canoni on hankittava ja juurikin tuo 350D.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olen pikkuhiljaa tullu siihen tulokseen, että haluaisin etsiä seuraajaa vanhalle Olympus C-350 Zoomille. Edeltäjänsä tavoin seuraajankin tulisi olla kompaktikamera (pieni, näppärä ja täyttää mun tarpeet). Luonnollinen jatke vanhalle olisi tietysti Olympus johtuen ihan siitä, että voisin käyttää vanhoja xD-kortteja, mutta Olympuksen tuotevalikoimasta ei oikein tunnu löytyvän mua kiehtovaa vempainta ja olenkin kiinnittänyt huomioni lähinnä Canon Ixus-sarjaan.
Lähinnä nyt tässä askartelen sen ajatuksen kanssa, että ostaisko 5 megapixelin Ixus 55:n vaiko pitäiskö samantien siirtyä 7 megapixelin 750:een. Mulle toki viisi megapixeliä riittäisi varsin mainiosti, koska vanha 3.2 megapixeläkin on ollut mun tarpeisiin kelpaava, mutta jos tuo 750 muutoin on laadultaan huntin verran parempi kuin 55, niin voisihan tuotakin harkita. Testeihin ja käyttäjämielipiteisiin olen toki tutustunut, mutta kovin tuntuu olevan ristiriitaisia nuo mielipiteet. Jotkut ovat vahvasti sitä mieltä, että 750 tekee parempia kuvia kuin 55 vaikka käyttäisi samaa kuvakokoa, kun taas jotkut ovat vakuuttuneita siitä, että kompaktikameroissa (myös Ixusessa) paremmat kuvat syntyvät 5 megapixelillä. Joistakin testeissä olin ymmärtävinäni, että 750:n salama olisi jonkunverran parempi verrattuna noihin pienempiin (siis ei kooltaan vaan ominaisuuksiltaan pienempiin) Ixuksiin, mikä kieltämättä saattaisi olla merkittävä ero, sillä ainakin tuossa vanhassa Olympuksessa mua on pikkuisen häirinnyt se, että yökuvista ei tahdo tulla mitään, paitsi jos kohde on heti siinä tappituntuman päässä :rolleyes: Toki mulle on selvää, että sisäänrakennettu salama ei koskaan tuota vastaavaa tulosta kuin ulkoinen, mutta olishan tuo tietysti kiva, jos se nyt edes jotenkuten toimis.

Elieli... jos täältä nyt löytyy joltakulta Ixus 50/55 (ihan sama kumpi, ero ei ole kuin lähinnä näytön koossa ja muutamassa lisäominaisuudessa, muuten sama kamera) tahi 700/750 (sama kuin edellä) , niin sopii kertoa rehellisen mielipiteensä ja tyytyväisyytensä/tyytymättömyytensä asteen :)

Niinjuu... kuinkas suuria noi 7 megapixelin kuvat on. Siis megatavuina? (ok, näyttäis olevan n. neljä megaa, pitäneekö paikkansa?)

Niinjuu... eihän sen toki välttämättä Canon tartte olla. Esim. seitsemän megapixelin Casio Exilim EX-Z750 vaikuttais myös pätevältä ja on lisäksi halpa (noin 300 eurolla sais), ero Casion viisimegaiseen on niin pieni, että sen melkein jättäisin hyllyyn, paitsi jos on muuten parempi...

Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
OoPee sanoi:
Niinjuu... eihän sen toki välttämättä Canon tartte olla. Esim. seitsemän megapixelin Casio Exilim EX-Z750 vaikuttais myös pätevältä ja on lisäksi halpa (noin 300 eurolla sais), ero Casion viisimegaiseen on niin pieni, että sen melkein jättäisin hyllyyn, paitsi jos on muuten parempi...
Panasonic tekee myös laatupokkareita Leican optiikalla.

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/lz2.html

Tuossa Panasonicissa on hyvää 6x optinen zoom sekä kuvanvakaaja. Katseleppa tuolta muitakin arvioita.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jr- sanoi:
Panasonic tekee myös laatupokkareita Leican optiikalla.

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/lz2.html

Tuossa Panasonicissa on hyvää 6x optinen zoom sekä kuvanvakaaja. Katseleppa tuolta muitakin arvioita.
Juu kiitos, kyllä mä Panasoniciakin jo kattelin, mutta ei siinä tuonkaan reviewn perusteella tuntuis olevan mitään muuta hyvää Canoniin verrattuna kuin 6 kertainen optimen zoom (joka toki on hieno juttu). Muutoin ei nuo ominaisuudet (lähinnä kuvanlaatu) kuulostaneet kovin vakuuttavilta.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Itse päätin siirtää haaveilun tuohon EOS 20D:hen. 350D ois kyllä muuten OK perinteisen EOS 300:n pariks, mutta hiukan hidas...

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Nyt sitten tilasin ja odotus alkakoon :eek:

Tilattua tuli:
1 Canon AF lens EF 28-200/3.5-5.6 USM 330,17€
1 Canon AF cameras EOS 350 D Gehäuse 643,97€
1 Canon flashes Speedlite 420EX 168,10€
+toimituskulut ~20€
Yhteensä: 1161,21€

www.ac-foto.de oli putiikki josta tilasin. Sitte lisäks tilasin Suomesta 1gb:n cf-muistikortin hintaan 56€. Kunhan kamera saapuu niin tilaan lisäksi vielä akkukahvan ja pari vara-akkua.

:thumbfh:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Jr- sanoi:
Nyt sitten tilasin ja odotus alkakoon :eek:

Tilattua tuli:
1 Canon AF lens EF 28-200/3.5-5.6 USM 330,17€
1 Canon AF cameras EOS 350 D Gehäuse 643,97€
1 Canon flashes Speedlite 420EX 168,10€
+toimituskulut ~20€
Yhteensä: 1161,21€

www.ac-foto.de oli putiikki josta tilasin. Sitte lisäks tilasin Suomesta 1gb:n cf-muistikortin hintaan 56€. Kunhan kamera saapuu niin tilaan lisäksi vielä akkukahvan ja pari vara-akkua.

:thumbfh:
Ekkös sä vasta kameran ostanu?
Jaa, tasan vuossitte toikin mukaan. :)

Heh, olisit ostanu Canon EOS 5D:n. Vaatimaton 12.8Mpikselin kamera. Pari tonnia hinta, ihan uus malli. :D

Kuvatkin ihan suhteellisen hyvätasoisia, Steve's Digicamin samplekuvista yksi. Sekä toinen samplekuva, kyllä kelpais tämmönen laatu!

Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Matxi sanoi:
Ekkös sä vasta kameran ostanu?
Jaa, tasan vuossitte toikin mukaan. :)

Heh, olisit ostanu Canon EOS 5D:n. Vaatimaton 12.8Mpikselin kamera. Pari tonnia hinta, ihan uus malli. :D

[/URL]
Joo, olis vissiin heti pitänyt ostaa digijärkkäri. Toi 5d olis kyllä kiva kamera, mutta eipä mulla tollasia rahoja ole :eek:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Oopee uusimmassa TM lehdessä oli pokkarivertailu. Testin voitti Panasonicin DMC-FX9 ja se keräsi kehuja optisesta kuvanvakaimesta, objektiivista ja pitkästä toiminta ajasta. Haukkuja tuli iso herkkyyttä kasvattaessa kohinan lisääntymisestä. Vertailussa oli myös mukana Casio Exilim EX- Z500. Testissä se sai kehuja toiminta-ajasta sekä valmiskuvausmodeista, haukkuja tuli kohinasta iso arvon kasvaessa sekä kuvan reunaterävyydestä. Myös Canonin Digital Ixus 55 oli vertailussa sitä kehuttiin optisesta etsimestä, suomenkielisistä valikoista sekä kuvan laadusta haukkuja tuli valikkorakenteesta sekä huonosta varustelusta. Voin skannata artikkelin jos kiinnostaa.

Vertailussa oli

TM vertailu:
400 euron taskukamerat
- Canon Digital Ixus 55
- Casio Exilim EX-Z500
- Fujifilm FinePix Z1
- Kodak EasyShare V550
- KonicaMinolta DiMage X1
- Nikon Coolpix S3
- Olympus Digital 800
- Panasonic Lumix DMC-FX9
- Pentax Optio S6