Siinä on tasan samat perusongelmat kuin passiivisessa f-ductissa oli. Ensimmäinen on saada virtauskytkin toimimaan aina samassa nopeudessa ja toinen saada siiven sakkaaminen sekä ilmavirran kiinnittyminen takaisin siipeen tapahtumaan joka kerta samalla tavalla. Ero on lähinnä siinä, että jälkimmäinen on huomattavasti hankalampi toteuttaa nyt kuin f-ductin kohdalla.
Voipi olla. Tosin oliko kellään edes passiivista f-ductia? Aktiivisia ne oli kaikilla mun mielestä. Kuski käytti ohjaavaa ilmakanavaa ohjaamon sivulla.
Mersu taisi olla ainoa joka yritti passiivista kehittää silloin. Heillä kun ei aktiivista ollut muistaakseni ollenkaan.
Lisäksi mun nähdäkseni DRD:ssä ei ole mitään virtauskytkintä. Tai ainakaan sellaisesta ei ole missään puhuttu tai siihen liittyvää ilmakanavaa missään näkynyt. Siis sillain kun minä ymmärrän tämän asian. F-putkessa virtauskytkin meni ohjaamon ohitse ja varsinainen sakkausilma otettiin turvakaaren takaa.
Siiven sakkaamisen ja siiven ilmavirtojen suhteen asia on samanlainen joo, mutta juuri kuten aiemmin sanoin, DRD-virtaus tulee siivelle täysin erilailla kuin f-putken tapauksessa. Paikka on eri, ilman syöttötapa on eri ja syöttökanavan koko on erilainen.
Perusilmiöt siis tietenkin on samat, mutta en siltikään usko, että kukaan f-putken täysin hallinnut talli voisi tuosta vaan esim. kuukaudessa tuoda DRD:n autoonsa ja saada sen toimimaan.
Saa nähdä saako sitä kukaan toimimaan lainkaan. Kova usko tuntuu olevan Lotuksella ja Mersulla ainakin... Sauberissa en oo sitä nähnyt kuin kerran tai kaksi.