- Olen turhautunut, että jouduin keskeyttämään niin aikaisessa vaiheessa. Olin huomattavasti nopeampi ja tulin rinnan Tomczykin kanssa ensimmäiseen mutkaan tultaessa. Käänsimme molemmat oikealle ja hänen autonsa osui minun autooni. Se oli kilpailutilanne, Häkkinen kommentoi tallinsa tiedotteessa.
Skandaalin kisasta teki se, että Audi veti kaikki kuljettajansa pois kisasta yhdeksän kierrosta ennen maalia ja näin maaliin ajeli vain Mercedes-Benzillä kisaavia kuljettajia. Audin moottoriurheilujohtaja Wolfgang Ullrichin mielestä Mercedes yritti tahallaan suistaa Audin kärkikuljettajia pois radalta.
Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbet Haug kommentoi asiaa samassa tiedotteessa.
Tämä oli hyvin tunteikas kisa. Kaikkien tulisi tarkastella kisan videonauhoituksia kaikessa rauhassa saadakseen oikean kuvan tapahtumista ja kilpailusta. Kaikki kuljettajamme olivat huomattavasti nopeampia kuin kärjessä ajanut Martin Tomczyk. Mikan ohitusyritys oli optimistinen, mutta toisaalta törmäys olisi ollut vältettävissä, vaikka en haluakaan kritisoida Tomczykiä, Haug tiedotti.
- Mattias Ekström teki kovan liikkeen Daniel la Rosaa vastaan ja osui häneen. Kuvanauhalta näkyy selvästi, että Daniel hidasti, mutta radalla ei yksinkertaisesti ollut tilaa. Hänet työnnettiin nurmelle, jossa hänen oli mahdotonta jarruttaa voimakkaasti, Haug kommentoi toista tilannetta.
- Mielestäni kilpailijamme vetäytymispäätös ei ollut oikea. Talli tulee valittamaan Mikan ja Daniel la Rosan saamista sakoista. Sarjassa on ollut vastaavia tilanteita, jotka on tuomittu toisella tapaa. Toivon, että Hockenheimissa käydään jännittävä kauden päätöskisa, jossa Barcelonan tapahtumat ovat historiaa. Me tarjoamme yhteistyötä tämän päämäärän saavuttamiseksi, Haug sanoi.
(MTV3)