Ei oikein vakuuta kun 4xxhv autoilla ajetaan kilpaa samalla kun monessa vakiossa perussporttiautossa reilusti +100hv tehokkaampi kone nykypäivänä (Esim Porsche 997 GT-2 tai Corvette ZR-1).
Tämä olisi lajin imagon kannalta merkityksellistä: kyllähän 90-luvun alussa se reilu 400hv oli kova sana kun se oli kuitenkin selvästi enemmän kuin aikalaisissa urheiluautoissa yleisesti, mutta lajia tulisi kehittää tehomielessä vastaamaan paremmin aikaa. Hyvin tämä käy katsomalla esimerkiksi luokkaa läheltä liippaavan BMW M5:n kehitystä: aluksi reilu 300hv, nyt jo uusimmassa mallissa liikutaan +-600hv tietämillä.
- 92 muistaakseni E3 M3:ssa oli parhaimmillaa n 350 - 370 hp ja saman aikaan M5:ssä 340, eli samoissa tehoissa. Noin ajatellen, ei "edistystä ole kovin paljoa tapahtunut.
Toisaalta, esim WTCC:ssä taitaa olla n 300 hp:n koneita, sama tehohan tulee jo perusdieselistä nykyään
Tilanne koko M-malleissa on naurettava. Tehoa on jopa Saksan baanoille liikaa. Suomessa taitaa jo ykkkösellä lähteä kortti, muualla paitsi motareilla.
Jos tehoa DTM-koneissa nostettaisiin, pitäisi koneen kokoakin kasvattaa samalla, koska muistaakseni sääntöjen mukaan koko kausi ajetaan yhdellä koneella. Lujille joutuu.
Onhan F3:llakin ajettu iät ajat n 200 hp:n tehoilla ja aika harva pysyy niiden perässä.