OoPee
Nuori ikäisekseen
Olin joo.Vellu sanoi:taisit olla vähän hias
Mun mielestä niissä halvemmissa DYSON-malleissa ei ole tuota HEPA-filtteriä vai muistanko väärin?
Olin joo.Vellu sanoi:taisit olla vähän hias
Täällähän pyöri talvella ahkerasti telkkarissakin Dysonin mainos.burb sanoi:Enpä ollut tällaisesta aiemmin kuullutkaan/lukenutkaan. Nyt olen.
OoPee sanoi:Niin, rupesin oikein pohtimana, olisko tuosta mitään negatiivista sanottavaa. Ehkäpä se, ettei Dysonin moottorin tehoa voi säätää, väittävät, ettei käytetty tekniikka mahdollista sitä. Imutehoa voi toki säätää sillä varressa olevalla läpällä ja sitä kyllä tosiaan joutuukin käyttämään joitakin mattoja imuroidessa, se imuteho on meinaan niin suuri, että tuppaa olemaan muutoin aika työlästä maton imurointi. En kuitenkaan ukso, että matto tuosta millääntavoin kärsisi, tosin varmana maton laadullakin saattaa olla tuon kanssa tekemistä.
Merkki taisi olla Lux Royal...Runar ja Kyllikki sanoi:Jos merkki oli Dyson, niin ehkä suotta.
Jos joku muun, niin luultavasti aiheesta.
Näistähän on jotain ennakkotapauksia (mutu) olemassa että on kauppa saatu peruttua sillä perusteella että on myyty vanhukselle melkeen väkisin.
OoPee sanoi:Olin joo.
Mun mielestä niissä halvemmissa DYSON-malleissa ei ole tuota HEPA-filtteriä vai muistanko väärin?
En oikein usko, että kiertävät pölynimurikauppiaat myyvät Dysonia.Runar ja Kyllikki sanoi:Jos merkki oli Dyson, niin ehkä suotta.
No joo, kyllä mä uskon tuota liittoa. Varmastikin ihan pähee laite.Runar ja Kyllikki sanoi:Allergia- ja astmaliitto sanoo näin:
Knoukkari sanoi:Suosittelen, mutta tsekkaa tarkasti malli ja suulakkeet. Ainakin yhdessä vanhemmassa (en tiedä onko korjattu) Dysonissa oli luvattoman kömpelöt suulakkeet, ei mahtunut oikein mihinkään väliin eikä kaapin alle.
Jätkä oli TAAS hidas!! Toisen kerran samassa toikissa.OoPee sanoi:En oikein usko, että kiertävät pölynimurikauppiaat myyvät Dysonia.
Joo siis mun mielestä siinä ihan tavallisessa teleskoopittomassa DC 08:ssa ei ole Hepa-filtteriä, mutta ehkä sitä ei saa Suomesta?Runar ja Kyllikki sanoi:Ton sivun mukaan kaikissa Suomessa myytävissä malleissa ois. Rikkaimurissa ei. http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Page706.htm
Noissa halvemmissa on Hepa12 kalliimmissa Hepa13. Siitä serlokkina päättelen että hepa13 on parempi.
:frown:Runar ja Kyllikki sanoi:Jätkä oli TAAS hidas!! Toisen kerran samassa toikissa.
Joo ei tartte tutkia, voin vakuutta, että sitä ei ole. Paitti siis sen varressa olevan läpän ominaisuudessa. Itseasiassa ihan näppärästi se silläkin sujuu.Runar ja Kyllikki sanoi:Tuo imutehon säätö oli muuten asia jota en ollenkaan huomannut edes tutkia. :jaska: :jaska:
Se imurien ovelta-ovelle kauppa on muuten tosi härskiä hommaa. Moni varmaan näkikin sen dokumentin joka tuli telkkarista.Formulanomi sanoi:Taisin muuten tuosta täälläkin silloin mainita. (ja tarkistelinkin esim. tuota firmaa jne.) No joo muisti palaa pätkittäin....
Hinta oli ehkä enemmän kuin 1000e....
Mitä suulakkeita sä nyt tarkoitat? Niitä semmosia pienehköjä suulakkeita, jotka tulevat about kaikkien imurien kylkiäisinä vaiko niitä varsinaisia isoja lattiasuulakkeita? Tossa meidän mallissa siis ei ole kuin yksi lattiasuulake, jonka saa vaihdettua matto- tahi lattia-asentoon, ei se mun mielestä oo yhtään sen kömpelömpi kuin muissakaan imureissa. Noista turbosuulakkeista yms., joita Runarin mutsin laitteen mukana tuli, en osaa sanoa.Knoukkari sanoi:Suosittelen, mutta tsekkaa tarkasti malli ja suulakkeet. Ainakin yhdessä vanhemmassa (en tiedä onko korjattu) Dysonissa oli luvattoman kömpelöt suulakkeet, ei mahtunut oikein mihinkään väliin eikä kaapin alle.
OoPee sanoi:Runar, toi sun mutsis imuri maksaa muuten Saksan Amazonissa 299 euroa
Tossa on tosiaan toi "normaalisuulake" ihan erilainen kuin meidän imurissa.