Dyson imurit?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Toi meitin malli taasen olis 309 euroa, mikä on enemmän kuin vajaa vuosi sitten, mutta johtunee osittain siitä, että Saksa nosti vuoden alussa arvonlisäveron 16 prossasta 19 prossaan. Tosin se Itävallankin hinta (20 rossaa AVL:ää) oli tuolloin edullisempi kuin nykyään.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Se imurien ovelta-ovelle kauppa on muuten tosi härskiä hommaa. Moni varmaan näkikin sen dokumentin joka tuli telkkarista.
Varsinkin sillä huippumyyjänaisella oli todella painostava myyntitekniikka. Heitti semmosta legendaa, että esim. mä olisin heittänyt sen ulos mutta varmasti moni ihminen huolestui kun sellasia heitteli.
Tyyliin "Niin, nyt sun täytyy tehdä valinta elätkö lopun elämääsi täällä lian keskellä vai ostatko tuon imurin ja elät puhtaassa asunnossa ja ilmassa" ja antoi ymmärtää että päätös on tehtävä JUURI NYT tai menee elämän paras tilaisuus saada maailman paras imuri sivu suun.

Minäkin muistan että olet tosta episodista kertonut aiemminkin.
Joo ja kun naapuritkin kuulemma osti (en tiedä ostiko, mutta se taisi tehota) niin pitihän mutsinkin. Lisäksi kun tämä kauppias oli levitellyt jotain roskia matolle niin se teki niin kauhian puhdasta jälkeä. Varmaan siihen ostopäätökseen vaikutti sekin, kun oli just todettu allergioita yms.

Epäilen nyt, että hinta olisi ollut lähempänä 2000e kuin 1000e eli ehkä 1500-1700e. En ole löytänyt hintaa...enkä oikein muista vuottakaan. Sementia vaivaa. Tuolta löytyy tämä samperin Lux näiden muiden tehoimureiden joukosta.
http://www.allergia.com/index.phtml?s=658

Joo tuo oli sellainen kuuma puheenaihe mutsin kanssa pitkän aikaan. Eikä siihen imuriin saaneet muut edes koskea jne. jne.:D
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Se mikä meillä muuten oli aikaisemmin, oli Dirt Devil. Aivan paska, mitä laatuun tulee. Letku on niin ohutta materiaalia, että repes (tästä on moni valittanut). Sen kyllä sain fiksattua, mutta homma loppu siihen, kun eräänä päivänä imuri ei sitten enää suostunut käynnistymään.
Heh, erotessani exästä sen tavaroita oli vielä mun luona ja mm. imuri (taitaa olla joku halpis-Hoover), kävi sitten niin, ettei se käynnistynyt, ei sitten millään. Se sitten mainitessani asiasta sanoi, ettei vie sitä sitten mukanaan ja mä tietysti aattelin, että ehkä mä sen voin korjata, tuskin se mikään suuri ongelma on, kun ei näy sinistä savua eikä muutenkaan oireillut mitenkään. Sitten, kun muutaman kuukauden jälkeen otin sen projektiksi ja kokeilin käynnistää, niin sehän käynnistyi ilman mitään toimenpiteitä. Sitä on sitten tullut käytettyä autotalli-imurina sen jälkeen. Eipä sekään mikään ihmeellinen imuri ollut, mutta ihan hyvä ja kätevä tuohon tarkoitukseen.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Matxi sanoi:
Saa olla täysautomaattinen superpölynimuri (joka imuroi automaattisesti koko kämpän äänettömästi yön aikana) että noin paljon maksaisin imurista. Nykyinen maksoi 170€ ja oli jo mielestäni pölynimuriksi samaa tasoa, siis hinnallisesti, kuin autoissa joku 300 tuhannen euron Bentley.

Ei sitä imuria tule niin usein käyteltyä että sillä on paskankaan väliä jos jokunen pölynhiukkanen jää lattialle/mattoon. :D

Niin asut yksin ja varmaankaan et paljoa sottaa. Joten ei sillä imurillakaan ole niin väliks, toista se varmaankin on lapsiperheillä ja ihmisillä joilla on koira/kissa.

Me ostettiin Electroluxin keskuspölynimuri ja se on ainakin parin kk:n perusteella ihan jees vehjes. Aika hiljainenkin on.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
OoPee sanoi:
Mitä suulakkeita sä nyt tarkoitat? Niitä semmosia pienehköjä suulakkeita, jotka tulevat about kaikkien imurien kylkiäisinä vaiko niitä varsinaisia isoja lattiasuulakkeita? Tossa meidän mallissa siis ei ole kuin yksi lattiasuulake, jonka saa vaihdettua matto- tahi lattia-asentoon, ei se mun mielestä oo yhtään sen kömpelömpi kuin muissakaan imureissa. Noista turbosuulakkeista yms., joita Runarin mutsin laitteen mukana tuli, en osaa sanoa.
Sitä ihan normaalia lattiasuulaketta, joka oli hankalan ja poikkeuksellisen korkee siitä putken lähdön kohdalta.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Huh...taas yks hyvä esimerkki siitä miten paljon halvemmalla kamat saa Saksasta.
Joo nyt pitää tosin muistaa, että jos meet ostamaan ton likkeestä (Mediamarkt jne.), niin se hinta on ihan helvesti enemmän kuin Amazonissa.

Oikein sääliks kävi meinaan sitäkin kundia, joka meilla Saturnissa (iso elektroniikkaketju meilläpäin) esitteli meille tota laitetta, harvoin on niin asiantuntevaan ja auttavaiseen myyjään törmänny, siis etenkään noissa isommissa ketjuissa, mutta oli lopussa pakko sanoa, että kun on noin valtava hintaero, niin ymmärrät varmaan, että ostan mieluummin Amazonista. Olin jopa valmis maksamaan 50 euroa enemmän kuin Amazonista (tai no ok, olis joutunu ainakin harkitsemaan), mutta kundi joutu levittelemään käsiään todeten, ettei nimenomaan juuri Dysonin kohdalla heillä ei ole lupa antaa pienintäkään alennusta.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Matxi sanoi:
Saa olla täysautomaattinen superpölynimuri (joka imuroi automaattisesti koko kämpän äänettömästi yön aikana) että noin paljon maksaisin imurista. Nykyinen maksoi 170€ ja oli jo mielestäni pölynimuriksi samaa tasoa, siis hinnallisesti, kuin autoissa joku 300 tuhannen euron Bentley.

Ei sitä imuria tule niin usein käyteltyä että sillä on paskankaan väliä jos jokunen pölynhiukkanen jää lattialle/mattoon. :D
Ole hyvä vaan:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16975
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17015
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6189

Varmaan muualtakin löytyy noita...
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Eiku mitä mä nyt sekoilin, siis nuohan ovat kertakaikkiaan loistavia. Mä tarkotin tietysti noita Dysoneita noilla huonoilla! :ahem:
Suosituksesi mukaan tilasinkin jo Verkkokaupasta noita imureiden Bentleytä kymmenen kappaletta kutakin!
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Todistan. Matxi lähetti mulle screenshotin ostoksistaan. + lateksikorsetin.
Oliks se pukenu sen lateksikorsetin sen imurin päälle? Siinähän Matxi yhdisti näppärästi hyödyn ja huvin!
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Jr- sanoi:
Niin asut yksin ja varmaankaan et paljoa sottaa. Joten ei sillä imurillakaan ole niin väliks, toista se varmaankin on lapsiperheillä ja ihmisillä joilla on koira/kissa.

Me ostettiin Electroluxin keskuspölynimuri ja se on ainakin parin kk:n perusteella ihan jees vehjes. Aika hiljainenkin on.
Joo, meillä imuroidaan vähintään kerran päivässä ja imuri ei käytännössä ole ikinä kaapissa. Oman imurin hankintaan vaikutti ensisijaisesti äänekkyys. Remontti-imurina mulla on Miele.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jr- sanoi:
Niin asut yksin ja varmaankaan et paljoa sottaa. Joten ei sillä imurillakaan ole niin väliks, toista se varmaankin on lapsiperheillä ja ihmisillä joilla on koira/kissa.
Toki. Käyttötarpeen mukaan. Toisilla pitää olla iso Mersu ja toisille riittää Micra (heh heh).
Edellinen imuri oli siskon vanha. Sillä ei tullut juuri imuroitua kun ei tullut kuin vihaiseksi kun roskiakin sai imuroida vitun kauan. Toi Electrolux mikä mulla on toimii kyllä hyvin, roskat lähtee hyvin.
Pölyjä en silleen ole pyyhkinyt lattioilta niin en tiedä sitten niistä.

Ja ei. En imuroi päivittäin. Hyvä jos viikottainkaan, tuskinpa. Pari kertaa kuussa ehkä, riittää vallan mainiosti. Pysyy allergiat loitolla kun ei elä kliinisissä tiloissa!
Silloin kun oli koira niin joutui toki imuroimaan huomattavasti enemmän kun koiran tassuissa kantautui sisälle hienojakoista hiekkaa/soraa.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Formulanomi sanoi:
Mutsi hankki myös muutamia vuosia sitten imurin. (merkki taisi olla toinen?) Oli joku kiertävä pölyimurikauppias. Hinta saattoi olla vielä enemmän, kuin 500e (1000e?) Olenkin ankarasti arvostellut tuosta ostopäätöksestä mutsia.
Olisko ollu Kirpy tai Kirby merkkinen? Lähtöhinta varmaan 3000 euroa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sammypiru sanoi:
Noni, tänään hajos meijän muutaman vuoden vanha E-luxi.

Pitäskö se Dysoni sitten seuraavaks?
Mutsillahan kanssa kerran imuri lopetti kerralla imemisen. Toki syy saattoi olla siinäkin, että oli vaihtanut pölypussin tilalle muovipussin. Ei kai se nyt niin väliä ole, mimmonen pussi siellä on. Osti uuden imurin ja mä 'korjasin' sitten vanhan ja sain sen vaivanpalkaksi.:eek:

Eihän vaan tässä nyt ole kyse samanlaisesta viasta?:rolleyes:
 
Ylös