Ehdoton häviäjä?

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Giovanni de Cesaris (en oo varma etunimestä) oli ja on ehkä vieläkin Italian Philip Morrisin pääjohtaja, että sikäli. Olihan Andrea lähellä voittoa Las Vegasissa mutta hermostui Laudan painostuksen alla ja yllätys, yllätys...seinään!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Laitoinkin Pedro Matos Chavezin nimen lähinnä knopiksi tuohon listaan. Pedro todellakin on pärjännyt sentään jossain, päinvastoin kuin muut herrat. Toki Addams oli aivan sairaan kova Belgian vakioautosarjassa!

DeCesaris oli kyllä nopea, mutta varsinkin sillä kuuluisalla McLaren-kaudella varsin epäonninen ja ns. ulosajoherkkä. Toisaalta ei voi kuin ihmetellä kaverin itseluottamusta, kun aina vaan jaksoi kiivetä uudestaan autoon ja ajaa sillä täysiä. Siis DeCesarishan veti koko ajan täysillä ilman minkäänlaista varmistelua. Ainoa vaan kun taidot eivät aivan riittäneet kovimmalle huipulle.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Nooh no.

Eiköhän tässä otsikossa etsitä todellakin niitä todellaisia häviäjä-kuskeja, jotka eivät ole keränneet menestystä/arvostusta mistään luokasta ja f1-paikkakin järkätty pääasiassa rahalla.
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Kyllä Kinnusen, de Cesariksen ja Modenan mainitseminen tässä yhteydessä osoittaa joko outoa huumorintajua, huonoa muistia tai asiantuntemuksen puutetta. Ehkä jopa kaikkia yhtä aikaa.
Mikäli lähiaika tarkoittaa viimeistä 90-lukua, nostaisin esiin herrat Deletraz ja Addams. Muistan ikuisesti John Watsonin haikean päivittelyn Addamsin rohkeuden puuttesta Estorilissa. Philippe ei nimittäin uskaltanut painaa kaasua ihan pohjaan asti mutkissa jotka muut ajoivat talla pohjassa. Lotuksen äänikin oli jotenkin alakuloinen Philippen ollessa ns. puikoissa. Addamsin suku oli varmasti hyvin alakuloinen Philippen näytettyä parastaan heidän rahoillaan kuninkuusluokassa. Deletraz puolestaan sammutti samana viikonloppuna Pacificinsa ylämäessä kaasuttaessaan! Kyseessä oli omalla tavallaan hyvin surullinen viikonloppu F1:n surullisella kaudella 1994.
Pmv:n listalla ei ollut herrasmieskuljettaja Giovanni Lavaggia. Tosin hän ei ollut mikään varsinainen tunari, mutta liian isoissa ympyröissä kuitenkin vuosina 1994 ja 1995.
Pedro Chavesin suoritukset vuonna 1991 olivat varsinkin tilastojen puolesta hirveitä. Hän ei muistaakseni selvinnyt esikarsinnoista aika-ajoihin kertaakaan. Tosin vika lienee ollut täysin Colonin kelvottoman kaluston. Myöhemminhän Pedrokin pääsi näyttämään taitojaan muissa sarjoissa, mutta kyllähän epäonnistuminen F1:ssä vie ihmiseltä ja elämältä arvon täysin.

<small>[ 25-11-2002, 17:23: Message edited by: ha ]</small>
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
Belmondon Pauli on mun ykkössuosikki. Sai mm. 94 Spassa tallikaveri-Gachotilta turpaan 5 sekunnilla aika-ajossa ja Gachotkin jäi kärjestä about 7 sekuntia. :D Monacon GPseen mies pääsi mukaan Imolan tapaturmien jälkeen ja sielläkin matka loppui sen takia, kun Paulilta loppui kunto.
 

stuck

Active member
Liittynyt
3.5.2001
Viestit
39
Pari nimeä tuolta kaiketi puuttuu:

Giovanni Lavaggi
Gp:t: 10 (7)
Kierroksia: 1076
Paras Lähtöpaikka: 20 kolmesti
Paras sijoitus: 10
2.paras sijoitus: 15
Karsiutumiset: 3
Maaliinpääsyt: 2
Keskimääräinen lähtöruutu: 22.1
Keskimääräinen loppusijoitus: 12.5
Keskeytykset: 5/7 (71%)
Keskeytykseen johtaneet Ulosajot: 2/7

Muutoin pidetty tyyppi, mutta F1-tulokas 37-vuotiaana? Taisi itsekin lähteä mukaan vain nauttimaan.

Ja sitten tietysti Paolo Barilla (juu niitä kaupasta löytyviä Barilloja). Tietääkö kukaan että pitääkö paikkansa huhu, että Paolo olisi itse mennyt kertomaan tallipäällikölle että ei ole mielestään riittävän nopea F1:iin ja kannattaisi palkata joku toinen?

P.S: Onko World Famous Taki Inoue UnApPrEcIaTiOn PaGe vielä olemassa? Se break-dancing turva-auton konepellillä oli niin hellyttävää :)
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Eikös Paolo Barilla kurvaillut pääasiassa Minardilla kaudella 1990. Tallikaverina oli juuri silloin uransa huipulla ollut Pierluigi Martini, joka oli luonnollisesti valtavan paljon nopeampi, jos kohta ei menestyneempi tuolla kaudella.
Barilla ei muistaakseni häpäissyt itseään.

Toisaalta tuolla huikealla kaudella f1-luokan glamouria yritti rapistaa parhaansa mukaan Gregor Foitek, Claudio Langes, Olivier Grouillard, Satoru Nakajima, Porschen v12-moottori, Eurobrun, Peter Monteverdi, Life W12 moottorilla jne. Eli kyllä tässä porukassa heikommillakin taidoilla oltiin valtavan korkealla.
 

stuck

Active member
Liittynyt
3.5.2001
Viestit
39
pmv:
Eikös Paolo Barilla kurvaillut pääasiassa Minardilla kaudella 1990. Tallikaverina oli juuri silloin uransa huipulla ollut Pierluigi Martini, joka oli luonnollisesti valtavan paljon nopeampi, jos kohta ei menestyneempi tuolla kaudella.
Barilla ei muistaakseni häpäissyt itseään.
Verttuna moniin muihin saman vuoden kuljettajiin, ei, mutta jos Morbidelli oli kylmiltään samassa vauhdissa (aika-ajoissa kahdenkymmenen tienoilla) niin ei se loistokastakaan ole. Martini oli pääsi sentään samalla autolla eturiviin! No, kuitenkin kyse on LeMans voittajasta joten ei voi miestä haukkua. (Vaikka uralta ei taida muita valopilkkuja löytyäkään.)
Toisaalta tuolla huikealla kaudella f1-luokan glamouria yritti rapistaa parhaansa mukaan Gregor Foitek, Claudio Langes, Olivier Grouillard, Satoru Nakajima, Porschen v12-moottori, Eurobrun, Peter Monteverdi, Life W12 moottorilla jne. Eli kyllä tässä porukassa heikommillakin taidoilla oltiin valtavan korkealla.
Mihin unohtui Subaru :)
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
En muista minkälaiset mahdollisuudet Deletraz sai, mutta 90-luvun hitaimpiin kuskeihin hän ehdottomasti näyttöjensä perusteella kuuluu.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
ha:
Kuten kirjoitin, Deletraz pelleili Pacificin ratissa.
No joh.. pelleilihän Salokin ferrarinsa ruutuun 18 unkarissa, silti hänen nimi ei ennen tätä ole noussut esiin tässä topikissa.

Epätietoni Deletrazin suhteen liittyi enempi kokemukseen kilpakuskina, mahdollisen testauksen määrään, kakkoskuskin asemaan tallissa, ym. sellaiseen.
 

Konda

Well-known member
Liittynyt
10.11.2002
Viestit
81
Sijainti
Belgia
E. Tuhero:
ha:
Kuten kirjoitin, Deletraz pelleili Pacificin ratissa.
No joh.. pelleilihän Salokin ferrarinsa ruutuun 18 unkarissa, silti hänen nimi ei ennen tätä ole noussut esiin tässä topikissa.

Epätietoni Deletrazin suhteen liittyi enempi kokemukseen kilpakuskina, mahdollisen testauksen määrään, kakkoskuskin asemaan tallissa, ym. sellaiseen.
Mitkäs olivatkaan Salon selitykset tuohon? wink Ja eikös tuo muuten ollut Ferrarin kaikkien aikojen huonoin aika-ajotulos? :eek:
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Deletrazin kokemus kilpa-autoilijana on karttunut ennen ja jälkeen F1:tä lähinnä erilaisten urheiluautojen parissa. 80-90 -lukujen taitteen F3000-ura ei tuonut mainittavaa menestystä. GT-kisoissa Deletraz ei ainakaan omien muistikuvieni mukaan erottunut hyvässä tai pahassa, ajoipa kuitenkin joitain tasapaksuja kisoja.
En muista kuulleeni äijän tekemisistä mitään vuosikausiin, mutta toisaalta täytyy kyllä tunnustaa sekin, että Jean-Denis Deletrazin ura ei ole ollut ehkä kaikkein päällimmäisin ja olennaisin asia mistä olen elämässäni huolta kantanut...
Pacificilla hän tuskin testasi senkään vertaa kuin muut, mutta suoritus oli silti todella kehno verrattuna vaikkapa juuri Lavaggiin, Gachot:n tasoisesta ammattimiehestä puhumattakaan. Giovannin sivuilla (giovannilavaggi.com) on näköjään keksitty uusia lippujakin. Muutkin faktat ovat vähän mitä sattuu, mutta onhan Lavaggi näköjään voittanut Daytonan 24 tunnin kisan! Ja kaudella 1999 Giovanni kiersi GT-kisoja itsensä Gaston Mazzacanen kanssa. Huh huh.

<small>[ 25-11-2002, 22:17: Message edited by: ha ]</small>
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kyllä Deletrazin ainakin piti osallistua 2001 Le Mansiin... Enpäs nyt osaa sanoa osallistuiko saatikka pärjäsikö. Ja vuonna 2000 ajoi ainakin Fian GT-sarjaa.
 
Ylös