Ehdoton häviäjä?

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9186
Firman taisi pitää Brasilian kisan alussa (sen jälkeen kun turva-auton takaa oli lähdetty) selvästi kovempaa vauhtia kuin Fisichella. Fisico kävi varikolla täyttämässä tankin kierrosta ennen kuin turva-auto lähti, mutta Firman vasta samalla kierroksella, joten hän putosi reilusti muusta joukosta. Firman oli ajanut kuitenkin Fisicon kiinni ennen kuin jousitus hajosi. Kaikki varmaan muistavat, miten Fisichellan kävi kyseisessä kisassa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8398
Sijainti
Vantaa
Yuji Ide on minusta tähän sarjaan ehdoton ykkönen. Hänhän on ainut superlisenssin menettänyt F1-kuljettaja kautta F1-historian. Ide oli hitauden lisäksi todellinen turvallisuusriski autourheilulle. Alex Yoong oli hidas, mutta ei minun muistin mukaan ollut kovinkaan vaarallinen kilpakuljettaja.

Itse en laskisi Marquesta ihan tähän kastiin. F1-uran jälkeen on tehnyt kohtuullista jälkeä. Ainakaan samanlaista heittopussin mainetta en antaisi kuin Yoongille ja Idelle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Yuji Ide on minusta tähän sarjaan ehdoton ykkönen. Hänhän on ainut superlisenssin menettänyt F1-kuljettaja kautta F1-historian. Ide oli hitauden lisäksi todellinen turvallisuusriski autourheilulle. Alex Yoong oli hidas, mutta ei minun muistin mukaan ollut kovinkaan vaarallinen kilpakuljettaja.

Itse en laskisi Marquesta ihan tähän kastiin. F1-uran jälkeen on tehnyt kohtuullista jälkeä. Ainakaan samanlaista heittopussin mainetta en antaisi kuin Yoongille ja Idelle.
Yoong pyörähtelikin yksin kaukana muiden takana. Vaarallista se ol lähinnä hänelle itselleen. Tosin ei Yoong ihan niin kädetön ole kuin miltä ykkösissä näytti, onhan hänellä neljä A1GP-voittoakin. Jopa yksi tuplavoitto.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Yoong pyörähtelikin yksin kaukana muiden takana. Vaarallista se ol lähinnä hänelle itselleen. Tosin ei Yoong ihan niin kädetön ole kuin miltä ykkösissä näytti, onhan hänellä neljä A1GP-voittoakin. Jopa yksi tuplavoitto.
Uskoisin ettei fyysinen kunto tai lahjakkuuden syvyys vaan riittänyt ykkösiin. Sen ajan ykkösethän oli niitä nopeimpia, ei tosin Minardi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Uskoisin ettei fyysinen kunto tai lahjakkuuden syvyys vaan riittänyt ykkösiin. Sen ajan ykkösethän oli niitä nopeimpia, ei tosin Minardi.
Fyysisyys saattoi olla yksi tekijä, Minardin ajettavuus toinen. Nähtiinhän se onboard-kamerasta kuinka vaikea auto se oli ajaa.

F1 ei ollut 2002 viime kautta nopeampi, ainakaan mitä nopeasti muutamia paaluaikoja vertailin. Erot olivat silloin paljon nykyistä suurempia, joten nykysysteemillä Yoong olisi silloisilla ajoillaan jäänyt sekuntikaupalla Q2:sta.
 

F1 Keisari

Well-known member
Liittynyt
10.2.2009
Viestit
88
Tämä Alex Yoong oli kyllä aika koominen kuski kun muistelee takavuosien kisoja ajoi ihan omaa kisaa muihin verrattuna pyörähteli & spinnaili koko ajan kun taas Alonso veti yllättävänkin hyviä kierros aikoja sen ajan ruoska Minardilla.
Niin kuin en muista oliko se Tuominen tai joku sinne päin joka silloin selosti kisoja sanoi jossain kisassa että synönyymi viimeiselle sijalle on Alex Yoong:D

Eikös Minardin silloinen pääsponsorikin silloin ollut kualalumpur oman muistin mukaan minardin kyljessä luki Go go kualalumpur aika lailla Yoong:gin rahojen varassa taisi tuo minardi silloin pyöriä???
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8398
Sijainti
Vantaa
Tähän kerhoon kuuluu mielestäni myös Zsolt Baumgartner. Katselin vanhoja videoita muutaman vuoden takaa, joten tuli vaan mieleen....
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tähän kerhoon kuuluu mielestäni myös Zsolt Baumgartner. Katselin vanhoja videoita muutaman vuoden takaa, joten tuli vaan mieleen....
Minardilla MM-pisteille:ahem: ...vaikkakin 3 kierrosta voittajalle jääneenä:eek: Ei sen huonompi ollut kuin Gianmaria Bruni.
 

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
Kuka tahansa, joka on päässyt Minardilla pisteille, ei voi olla luuseri.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
625
Sijainti
Lahti
Kuka tahansa, joka on päässyt Minardilla pisteille, ei voi olla luuseri.
No jaa,kyseisessä kisassa maaliin tuli yhdeksän kuskia.Ja se yhdeksäs,Fisichella,jäi 8 kierrosta.En nyt muista tarkkaan mut noin monta kierrosta perässä viittais ongelmiin.Joten käytännössä maaliin tuli 8 kuskia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuka tahansa, joka on päässyt Minardilla pisteille, ei voi olla luuseri.
Yoong olisi nykysysteemillä ajanut pisteille avauskisassaan, mutta kahdeksan parasta palkitseva systeemi tuli käyttöön vasta seuraavana vuonna.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Sebastien Bourdais viime vuodelta. Aikamoista sählinkiä ja tunarointia kun vertaa vaikka tallitoveri Vetteliin, joka sentään ajoi samalla raudalla paalulle ja voittoon. Sebu itse tyri tähtihetkensä samassa kisassa, johon pääsi starttaamaan neljännestä ruudusta. Hienosti jumitti autonsa ruutuun ja körötteli kisassa viimeisenä maaliin. Bourdais näytti ihan luuserilta verrattuna Vetteliin.

Ralph Firman oli itse asiassa ihan kohtuullinen kun selvitti alkuvaikeudet Jordanilla. Espanjassa tuli MM-piste ihan ajamalla.

Sakon Yamamoton voisi vielä mainita. Super Agurin kautta Spykerille ja toistaiseksi uran viimeisessä kisassa Fisicon kontista sisään. Maallikon silmiin Yamamoton ja Iden välillä tuskin olisi hirveää eroa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tähän kerhoon kuuluu mielestäni myös Zsolt Baumgartner. Katselin vanhoja videoita muutaman vuoden takaa, joten tuli vaan mieleen....
Baumgartnerhan on legenda :ahem: ei niin huono kuski kuin luullaan. Minardi oli minulle aina rakas talli.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Siis eihän Baumgartner ollut edes huonoon päin. Kauden 2004 alla höpistiin, että Bruni olisi täysin ylivoimainen, mutta toisin kävi. Baumgartnerin pistesija Indyssä taisi olla Minardin viimeinen, jos sen seuraavan vuoden kisan samalla radalla nyt unohtaisi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8398
Sijainti
Vantaa
No jaa,kyseisessä kisassa maaliin tuli yhdeksän kuskia.Ja se yhdeksäs,Fisichella,jäi 8 kierrosta.En nyt muista tarkkaan mut noin monta kierrosta perässä viittais ongelmiin.Joten käytännössä maaliin tuli 8 kuskia.
Juuri näin. Yksi piste ei kuljettajasta hyvää tee. Sama jos ruvetaan hehkuttamaan Karthikeyanin hyvää sijoitusta Indianapoliksen tynkäkilpailusta. Toki Zsolt ei ole samaa tasoa kuin Yoong tai Ide.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8398
Sijainti
Vantaa
Yoong olisi nykysysteemillä ajanut pisteille avauskisassaan, mutta kahdeksan parasta palkitseva systeemi tuli käyttöön vasta seuraavana vuonna.
Tämä muutos sotkee todella paljon arvioitaessa kuskien saamia pisteitä. Tässä on hyvä esimerkki, että myös Yoong olisi saanut pisteen uudella systeemillä.

Myöskin ennen (tarkoitan 90-lukua ja aiemin) oli huonommalla autolla mahdollisuus ajaa pisteille tai jopa palkintokorokkeelle johtuen autojen epäluotettavuudesta. Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää Imolan GP:tä vuodelta 91, jossa JJ Lehto oli kolmas Scuderia Italialla ja Häkkinen viides Lotuksella. Ei itselle tule ihan heti mieleen samanlaista kuin Fisichellan todellinen tuurivoitto Brasiliasta 2000-luvun alussa. Tällä tarkoitan sitä, että ennenvanhaan nämä huonommatkin rattisankarit olisivat voineet/ovat ajaneet pisteille. Tuo Häkän ja Jykän esimerkki on sinäänsä kyllä vähän huono, kun kyseessä on hyvät kuljettajat. Toiminee kummiskin esimerkkinä, että silloin autojen kestävyys oli aivan eriluokkaa. Olisiko viime kaudella ollut mahdollisuus ajaa kuuden joukkoon huonomilla tiimeillä ilman sään tuomaa lisää.
O
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Tämän vuoden WTCC-mestari Gabriele Tarquini oli Formula ykkösissä yhdellä tavalla ehdoton häviäjä, hän karsiutui 40 GP-lähdöstä eli kolmesta lähdöstä enemmän kuin mihin osallistui.

Toisiksi eniten karsiutui Bertrand Gachot 37 GP-lähdöstä.

3. Roberto Moreno 32 GP-lähdöstä

4. Piercarlo Ghinzani 31 GP-lähdöstä

5. Arturo Merzario 26 GP-lähdöstä

6. Bernd Schneider 25 GP-lähdöstä

7. Yannick Dalmas, Stefan Johansson ja Eric van de Poele 24 GP-lähdöstä

8. Nicola Larini 23 GP lähdöstä.

Yamaha moottoria käyttänyt West Zakspeed Racing tallin toinen ajaja ei selviytynyt vuonna 1989 koko kauden aikana kertaakaan edes aika-ajojen esikarsinnoista jatkoon.

Voi vain kuvitella nykyaikana, kuinka pettyneitä monet tallit ja kuljettajat olivat kun joutuivat pakkaamaan tavaransa ja lähtemään kotiin jo kilpailuviikon avauspäivänä aamuseitsemältä, kun eivät selviytyneet jatkoon perjantainaamun tunnin mittaisista aika-ajoista kello 6:00.
 
Viimeksi muokattu:

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Tämän vuoden WTCC-mestari Gabriele Tarquini oli Formula ykkösissä yhdellä tavalla ehdoton häviäjä, hän karsiutui 40 GP-lähdöstä eli kolmesta lähdöstä enemmän kuin mihin osallistui.

Toisiksi eniten karsiutui Bertrand Gachot 37 GP-lähdöstä.

3. Roberto Moreno 32 GP-lähdöstä

4. Piercarlo Ghinzani 31 GP-lähdöstä

5. Arturo Merzario 26 GP-lähdöstä

6. Bernd Schneider 25 GP-lähdöstä

7. Yannick Dalmas, Stefan Johansson ja Eric van de Poele 24 GP-lähdöstä

8. Nicola Larini 23 GP lähdöstä.

Yamaha moottoria käyttänyt West Zakspeed Racing tallin toinen ajaja ei selviytynyt vuonna 1989 koko kauden aikana kertaakaan edes aika-ajojen esikarsinnoista jatkoon.

Voi vain kuvitella nykyaikana, kuinka pettyneitä monet tallit ja kuljettajat olivat kun joutuivat pakkaamaan tavaransa ja lähtemään kotiin jo kilpailuviikon avauspäivänä aamuseitsemältä, kun eivät selviytyneet jatkoon perjantainaamun tunnin mittaisista aika-ajoista kello 6:00.
Kuinkahan paljon Schneideriä lohduttaa DTM-uran jättimenestys? F1:ssä miehestä ei saatu saksalaista supertähteä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Kuinkahan paljon Schneideriä lohduttaa DTM-uran jättimenestys? F1:ssä miehestä ei saatu saksalaista supertähteä.
näin Bernd Schneider kertoi vuonna 2008... Aika F1:ssä oli turhauttavaa, kun autot eivät toimineet. Olen joskus jälkikäteen miettinyt, että ehkä juuri ne kasvattivat minua kuljettajana. Kun heti Formulavuosieni jälkeen aloin menestyä toisenlaisissa sarjoissa, ei hinkkua F-ykkösiin enää ollut. On turha miettiä, mitä olisin siellä voinut saavuttaa Schneider sanoo.
 
Ylös