Sarjojen vertaaminen verrattuna F1-sarjaan on todella turhaa. F1-sarjakaan ei ole aina ollut se kovin. Tällä hetkellä siinä tosin taitaa olla kovin taso kaikista. Mutta CARTinkin taso on kiistatta ollut eräinä vuosina F1-tasolla.
Eikä kuljettajan hyvyyttä ja paremmuutta verrata sillä perusteella onko hän "tähti" MAAILMANLAAJUISESTI.
Ei talleja voi sanoa samalla tavalla surkeiksi kuin kuljettajia. Forti ja Pacific olivat meriittinsä hankkineet F3 ja F3000 mestaruuksilla ja siihen aikaan vielä kaiken voittaminen nuissa sarjoissa merkitsi vielä just ja just loogista askelta ylemmäs eli Fykkösiin. DAMS ja DOME rakensivat omat F1-autonsa mutta onneksi nuiden ja muutaman muun nuina vuosina kaatuneen tallin olemattomalla budjetilla huomaten valitsivat järkevästi jättäytyä pois ja ovat menestyneitä yrityksiä vieläkin.
Pacific onnistui pysymään mukana täydet kaksi vuotta. Pisteet Wiggylle siitä.
Simtek ja Forti eivät. Forti muistaakseni vähän kauemmin kuin Simtek. Kuitenkin Simtek ja Forti korjaavat pojot siitä että vaikka ekalla kaudella munattiin autojen suunnittelu niin tokalla kaudella uudet autot olivat jo vähän kilpailukykyisempiä. Toisin kuin Pacificillä joka autot epäonnistuivat karkeasti niin 94 kuin 95. Verstappen meinasi ottaa, olikohan Buenos Airesissa Simtekillään pisteenkin, tai siis keskeyttäessään oli kuudentena.
Simtekin viimeisessä kaudessa vois ehkä jopa huomata vähän yhtäläisyyksiä Arrowssin () viimeisen kauden kanssa..?
Footworkhan oli joku japanilainen yritys joka ensin pyöritti F3000-tiimiä ja sitten osti Arrowssilta ainakin nimen itselleen, lukihan niitten autojen kyljessäkin pari kautta että Footwork. Nimi säilyi Arrowssin yhteydessä vissiin tohon asti että Jackie Oliver sitten myi 96 tallin Tom Walkinshawille.
Ihan oma lukunsa on Lola ja Melbourne 97. Tai tulihan ne Interlagosiinkin vain saadakseen tietää että matkaliput on valmiina lähtöä varten. Mysteeri.
Mulle viimeaikojen surkein kuski tarkoittaa ehkä 80-luvun loppusta alkaen.
Tämän äänestyksen voittaa kai J-D Deleraz tai Philippe Adams. Molemmat olivat yksinkertaisesti niin luokattoman huonoja että heidän suoritustensa vertaileminen, olivat autot sitten kuinka kehnossa kunnossa tahansa, ihan kehen vain tässä jo mainittuun on turhaa. Delerazin olisi pitänyt tajuta jo F3000 vuosinaan ettei hänen tasoisensa kuskin pitäisi koskaan yrittääkkään huipulle, ilmeisesti hänellä on pakkomielle moottoriurheilua kohtaan. Sääli moottoriurheilulle että Deleraz pystyi toteuttamaan unelmaansa noinkin pitkälle.
Kädettömiksi kuskeiksi voi sanoa myös Paul Belmondoa joka kylläkin reilusti myönsi tosiasiat Marchilla ja sanoi jotenkin tähän tapaan: Minä tuon rahat (että tiimi ei mene konkkaan
) ja Karli vastaa tuloksista
.
Pauli ei ottanut moottoriurheilu uraansa vissiin kovin tosissaan (vaikka vieläkin rattia pyörittelee)...Onkin mielenkiintoinen kysymys kun puhutaan surkeimmista F1-kuskeista ja kuten jo sanottu Adamssilta, Delerazilta ja Belmondoltakin löytyy meriittejä sitten muista sarjoista.
Niin miten arvioida Michael Andrettia jonka näytöt USA:n siinä sarjassa ovat kiistattomat ja näytöt fykkösen ohjaimissa ovat mitä ovat. Kyseessähän on sellainen juttu että Michael asetti muut arvot etusijalle elämässään eikä oikeastaan tajunnut että F1-sarjaan ja varsinkin Sennan tallikaveriksi ei mennä "tost'noi'vaa" testaamatta ja käyvä vaan ajamassa kisat and back to USA.
Sitten nuista mainituista nimistä...joitakin ei viitsi ottaa huomioon sillä ne ovat, kuten jo mainittu, huonoja/outoja vitsejä, ilman hymiöitä tai osoitus asiantuntemattomuudesta. F1-sarjassa saavutetut tuloksetkin puhuvat puolestaan ettei kyseisiä hemmoja tarvitse tässä topicissa mainitakkaan.
Pari nimeä kuitenkin joita syyttä suotta pidetään ilmeisesti huonoina ja jotka eivät sitä kuitenkaan ole. Tämän otsikon sisällä nimettyjä kuskeja jakaisin seuraaviin ryhmiin.
Takagi, Marques, Montagny, Davidson,
-Nää on kuskeja. Siis oikeita (kunnon ratin kääntäjiä) KUSKEJA. Ei tarvi perustella.
Nakano
Shinjistä nyt puhutaan eikä Shinyasta.
Nakano oli debyytti kaudellaan ihan Trullin tasolla monessa kilpailussa. 98 ei todellakaan ollut huono kausi sekään. CARTissa tuli loukkaantuminen ja toisella kaudella kun tallikaverina on tiimin bossi niin ei ole helppoa kenelläkään koskaan ollut kysykää vaikka Rosbergin Kekeltä ja Fittipaldin Emmolta.
Mazzacane, Rosset, Lavaggi.
Nämä kuskit olivat huonoja. Yksinkertaisesti liian hitaita F1-sarjaan. Sekuntti ja siitä yli tallikaverille jäämistä jokaisessa kilpailussa ei anneta anteeksi.
Langes, Hattori, Chavez, Chiesa, Inoue, Foitek.
-Vaikea sanoa, Inoue lopetti uransa heti kun huomasi F1-hommat turhiksi. Hattori jatkaa vieläkin Nipponissa. En mä Gregor Foitekkiakaan ihan tost'noi'vaa suoraltakädeltä mene sanomaan paskaksi. Grouilladin sanomista kädettömäksi pitäisi jo perustella vähän...
Yooung, Deleraz, Adams, Belmondo, Amati
Nämä kuljettajat ovat hedonisteja tai masokisteja.
Nakajimaa en tiedä miten luokittaisin koska kuten Yooung, mieshän oli "esitaistelija" ja jatkuvasta hitaudestaan huolimatta tallikavereihin nähden, eli sellaisiin TÄHTIIN kuten Senna, Piquet, Alesi ja Modena, pystyi kuitenkin aina silloin tällöin hyviinkin suorituksiin.
Vielä moottoreista. Lifen W12... yuck
Porchen projekti... eek!
Subaru...
Yamaha... frown
Eikä kuljettajan hyvyyttä ja paremmuutta verrata sillä perusteella onko hän "tähti" MAAILMANLAAJUISESTI.
Ei talleja voi sanoa samalla tavalla surkeiksi kuin kuljettajia. Forti ja Pacific olivat meriittinsä hankkineet F3 ja F3000 mestaruuksilla ja siihen aikaan vielä kaiken voittaminen nuissa sarjoissa merkitsi vielä just ja just loogista askelta ylemmäs eli Fykkösiin. DAMS ja DOME rakensivat omat F1-autonsa mutta onneksi nuiden ja muutaman muun nuina vuosina kaatuneen tallin olemattomalla budjetilla huomaten valitsivat järkevästi jättäytyä pois ja ovat menestyneitä yrityksiä vieläkin.
Pacific onnistui pysymään mukana täydet kaksi vuotta. Pisteet Wiggylle siitä.
Simtek ja Forti eivät. Forti muistaakseni vähän kauemmin kuin Simtek. Kuitenkin Simtek ja Forti korjaavat pojot siitä että vaikka ekalla kaudella munattiin autojen suunnittelu niin tokalla kaudella uudet autot olivat jo vähän kilpailukykyisempiä. Toisin kuin Pacificillä joka autot epäonnistuivat karkeasti niin 94 kuin 95. Verstappen meinasi ottaa, olikohan Buenos Airesissa Simtekillään pisteenkin, tai siis keskeyttäessään oli kuudentena.
Simtekin viimeisessä kaudessa vois ehkä jopa huomata vähän yhtäläisyyksiä Arrowssin () viimeisen kauden kanssa..?
Footworkhan oli joku japanilainen yritys joka ensin pyöritti F3000-tiimiä ja sitten osti Arrowssilta ainakin nimen itselleen, lukihan niitten autojen kyljessäkin pari kautta että Footwork. Nimi säilyi Arrowssin yhteydessä vissiin tohon asti että Jackie Oliver sitten myi 96 tallin Tom Walkinshawille.
Ihan oma lukunsa on Lola ja Melbourne 97. Tai tulihan ne Interlagosiinkin vain saadakseen tietää että matkaliput on valmiina lähtöä varten. Mysteeri.
Mulle viimeaikojen surkein kuski tarkoittaa ehkä 80-luvun loppusta alkaen.
Tämän äänestyksen voittaa kai J-D Deleraz tai Philippe Adams. Molemmat olivat yksinkertaisesti niin luokattoman huonoja että heidän suoritustensa vertaileminen, olivat autot sitten kuinka kehnossa kunnossa tahansa, ihan kehen vain tässä jo mainittuun on turhaa. Delerazin olisi pitänyt tajuta jo F3000 vuosinaan ettei hänen tasoisensa kuskin pitäisi koskaan yrittääkkään huipulle, ilmeisesti hänellä on pakkomielle moottoriurheilua kohtaan. Sääli moottoriurheilulle että Deleraz pystyi toteuttamaan unelmaansa noinkin pitkälle.
Kädettömiksi kuskeiksi voi sanoa myös Paul Belmondoa joka kylläkin reilusti myönsi tosiasiat Marchilla ja sanoi jotenkin tähän tapaan: Minä tuon rahat (että tiimi ei mene konkkaan
Pauli ei ottanut moottoriurheilu uraansa vissiin kovin tosissaan (vaikka vieläkin rattia pyörittelee)...Onkin mielenkiintoinen kysymys kun puhutaan surkeimmista F1-kuskeista ja kuten jo sanottu Adamssilta, Delerazilta ja Belmondoltakin löytyy meriittejä sitten muista sarjoista.
Niin miten arvioida Michael Andrettia jonka näytöt USA:n siinä sarjassa ovat kiistattomat ja näytöt fykkösen ohjaimissa ovat mitä ovat. Kyseessähän on sellainen juttu että Michael asetti muut arvot etusijalle elämässään eikä oikeastaan tajunnut että F1-sarjaan ja varsinkin Sennan tallikaveriksi ei mennä "tost'noi'vaa" testaamatta ja käyvä vaan ajamassa kisat and back to USA.
Sitten nuista mainituista nimistä...joitakin ei viitsi ottaa huomioon sillä ne ovat, kuten jo mainittu, huonoja/outoja vitsejä, ilman hymiöitä tai osoitus asiantuntemattomuudesta. F1-sarjassa saavutetut tuloksetkin puhuvat puolestaan ettei kyseisiä hemmoja tarvitse tässä topicissa mainitakkaan.
Pari nimeä kuitenkin joita syyttä suotta pidetään ilmeisesti huonoina ja jotka eivät sitä kuitenkaan ole. Tämän otsikon sisällä nimettyjä kuskeja jakaisin seuraaviin ryhmiin.
Takagi, Marques, Montagny, Davidson,
-Nää on kuskeja. Siis oikeita (kunnon ratin kääntäjiä) KUSKEJA. Ei tarvi perustella.
Nakano
Shinjistä nyt puhutaan eikä Shinyasta.
Nakano oli debyytti kaudellaan ihan Trullin tasolla monessa kilpailussa. 98 ei todellakaan ollut huono kausi sekään. CARTissa tuli loukkaantuminen ja toisella kaudella kun tallikaverina on tiimin bossi niin ei ole helppoa kenelläkään koskaan ollut kysykää vaikka Rosbergin Kekeltä ja Fittipaldin Emmolta.
Mazzacane, Rosset, Lavaggi.
Nämä kuskit olivat huonoja. Yksinkertaisesti liian hitaita F1-sarjaan. Sekuntti ja siitä yli tallikaverille jäämistä jokaisessa kilpailussa ei anneta anteeksi.
Langes, Hattori, Chavez, Chiesa, Inoue, Foitek.
-Vaikea sanoa, Inoue lopetti uransa heti kun huomasi F1-hommat turhiksi. Hattori jatkaa vieläkin Nipponissa. En mä Gregor Foitekkiakaan ihan tost'noi'vaa suoraltakädeltä mene sanomaan paskaksi. Grouilladin sanomista kädettömäksi pitäisi jo perustella vähän...
Yooung, Deleraz, Adams, Belmondo, Amati
Nämä kuljettajat ovat hedonisteja tai masokisteja.
Nakajimaa en tiedä miten luokittaisin koska kuten Yooung, mieshän oli "esitaistelija" ja jatkuvasta hitaudestaan huolimatta tallikavereihin nähden, eli sellaisiin TÄHTIIN kuten Senna, Piquet, Alesi ja Modena, pystyi kuitenkin aina silloin tällöin hyviinkin suorituksiin.
Vielä moottoreista. Lifen W12... yuck
Porchen projekti... eek!
Subaru...
Yamaha... frown