Ehdottakaa lempituolia

elle

-------
Knoukkari sanoi:
Elle on oikeesti ihan sika(emakko)retso. Ei sille forumin äijät pärjää.
Knoukka esittää pihtaria. Ei forumin naiset pärjää.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
elle sanoi:
Taas nähtiin miesten huhuilut sisustusasioissa.
Ihan nätti sohva ei siinä mitään.
Mä en kuitenkaan ole valmis laittamaan sellaseen
mun vaimon 4 kuukauden tulojen verran rahaa.
Jos ulos laitettavan lempituolin hintalapussa lukee yli 300 euroa
saa se pitää lämmintä myymälää lempipaikkanaan mun puolestani vast'edeskin.

Tuon sohvan hintalapun olemassaolo kuvastaa hyvin sitä taloudellisen käsityskyvyn ja suhteellisuudentajun täydellistä puutetta,
jota tässä maassa on päässyt muodostumaan osalle kansasta tässä nousukauden aikana.
Pian siihenkin tulee taas tolkku.
Onneksi. Se Visan vingutus nimittäin päättyy kohta osalta kansaa useammaksi vuodeksi. Ehkä jopa itseltä.

elle, sä elät jossain helvetin pahoissa pilvilinnoissa tai sitten sulla on ihan shit loads of money. Mulla ei ole.

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:
Tuon sohvan hintalappu kuvaa hyvin sitä taloudellisen käsityskyvyn puutetta jota tässä maassa on päässyt muodostumaan osalle kansasta tässä nousukauden aikana.

Niinpä
Ois markka-aikana alkanut ehdotella jollekin, että ostais lähes 32 000 markalla tollasen terassille lempituoliks, niin johan siinä ois alettu suunnitella että pöpiläänkö moinen pitäs vyörätä.

Näkyy kyllä todella usein sitä asennetta että "sehän on vaan viiskymppiä, ei se oo edes paljon hyvästä lippalakista"-tyyliin. Sama ihminen ois järkyttynyt kriisiavun arvoisesti, jos markka-aikana ois lippalakin hinta ollut 300 mk. :rolleyes:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niinpä
Ois markka-aikana alkanut ehdotella jollekin, että ostais lähes 32 000 markalla tollasen terassille lempituoliks, niin johan siinä ois alettu suunnitella että pöpiläänkö moinen pitäs vyörätä.

Näkyy kyllä todella usein sitä asennetta että "sehän on vaan viiskymppiä, ei se oo edes paljon hyvästä lippalakista"-tyyliin. Sama ihminen ois järkyttynyt kriisiavun arvoisesti, jos markka-aikana ois lippalakin hinta ollut 300 mk. :rolleyes:
On se tietysti helkatin hyvää pisniistä kun on saatu osa ihmisistä niin pyörälle päästään,
että maksavat oikeen mielellään henkilöauton hinnan parista puuriu'usta ja puuvillapehmusteista! :thumbup:
Markka-aikana mulla oli ihan hyvä D200 mersu jonka ostin alle 1/4 tuon soffan hinnasta. (maksoin siitä 7700 mk)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:
On se tietysti helkatin hyvää pisiistä kun on saatu osa ihmisistä niin pyörälle päästään,
että maksavat oikeen mielellään henkilöauton hinnan parista puuriu'usta ja puuvillapehmusteista! :thumbup:
Jep.
Vaikka maksais tekopalkkaa tollasesta peräti 200 euroa ja materiaaleista peräti toisen samanmoisen, niin vielä tarttis jotenkin selittää, että miks se loppu 4900 euroa/29 000 markkaa tarttis tuhlata tollaseen kun teettämällä sais todennäköisesti paljon paremman.

elle

-------
PuoliPöhkö sanoi:
Tuon sohvan hintalapun olemassaolo kuvastaa hyvin sitä taloudellisen käsityskyvyn ja suhteellisuudentajun täydellistä puutetta,
jota tässä maassa on päässyt muodostumaan osalle kansasta tässä nousukauden aikana.
Pian siihenkin tulee taas tolkku.
Onneksi. Se Visan vingutus nimittäin päättyy kohta osalta kansaa useammaksi vuodeksi. Ehkä jopa itseltä.
.
Eikä kuvasta. Menette nyt vähän itseenne. Ja Ruunar säestäjänä. Maan putiikit tarjoavat noita ja mulle kelpaisi lemppariksi, tyylillisesti. Mä laitoin joskus opiskeluaikoina sohvaan puolen vuoden säästöni. Joku olis ostanut ehkä auton sillä rahalla. So.

Knoukka

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niinpä
Pöpilään vyöräämisen sijasta vois suunnitella tekevänsä itse tuon soffan: aika simppeli ja elegantti malli- helposti kopioitavissa omaksi piirustukseksi. Ja jos on taitoa ja vähän hienotyökaluja (tuohon hintaan vaikka ostaa työkalut!) niin tuolla mallilla pystyy tekemään itse ihan huippumateriaaleista ko. sohvan alle tuhannen euron- sisältäen tekstiilien ja tyynyjen ompeluttamisen sekä materiaalit jollain ammattilaisella (jäävät nekin rahat hieman lähemmäs).

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuka olis ollut valmis maksaman 42 markkaa mansikkalitrasta?:D :D :D

En oo muuten mollukan mollukkaa ostanut. Enkä osta noilla hinnoilla. Syön sitten joskus ulkomailla halvemmalla.;)