Ehdottakaa lempituolia

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
PuoliPöhkö sanoi:
HELVETTI 5300 EUROA! :yuck: :eek: :eek!: :mad: :eek:
Törkeän hintainen. Eihän tollaisessa raaskisi istua saatikka piereskellä. :nope:

Joissakin tavaroissa korkea hinta on tärkein ostokriteeri. Ei silti, kyllä itsekin haukoin henkeä kun mutsi osti aikanaan 1000e:llä pölyimurin. Sitten ne omat sijoitukset tekniikkaan (tv:t, tietokoneet yms.) ei tunnu missään...vaikka vähän turhia nekin on välillä olleet....:D

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
elle sanoi:
Vaimokin mahtuu viekkuun.
Toi jäi vielä kommentoimatta.
Mahtuis mahtuis, mutta ei tulis.
Lähtis todennäkösesti lätkimään kun huomais, että sen ukko on niin täysi airhead,
että laittaa sairaanhoitajan 1/3 vuoden palkan johonkin %&#% rahiin.

Siinä mulla on onneksi tolkku akka.

Knoukka

Well-known member
elle sanoi:
Mä laitoin joskus opiskeluaikoina sohvaan puolen vuoden säästöni. Joku olis ostanut ehkä auton sillä rahalla. So.
Komppaan tätä. Jos joku on tärkeää ja siitä saa hyvä fiiliksen niin ei kannata laskea rahassa.

Mutta mitä se, että säästää opiskeluaikana kertoo ihmisestä onkin ihan toinen juttu... :wink:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Joo, en mäkään kiellä ketään laittamasta vaikka milliä jonkun sohvan hankkimiseen.
Mulle ulos laitettava tuoli ei kuitenkaan edusta sellaista jonka hankintaan sellainen rahamäärä olisi mitenkään perusteltua. Max 300.

Ostakaa mun puolestani vaikka kaksi millin sohvaa sateeseen. En mä ole kukaan tuomitsemaan ketään mielihaluistaan.
Itse en kuitenkaan osta, koska soffa on omasta mielestäni törkeän ylihintainen siihen nähden mihin muuhun tarpeelliseen/haluttavaan saman rahamäärän voi halutessaan vaihtaa.

Mullakin on ihan varmasti jotain sellaista, mihin moni muu ei ikipäivänä laittaisi samaa rahamäärää. Esim. noi kameravehkeet.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Kyllähän nyt hyvään sohvaan äkkiä sen pari tonnia menis mutta tuo 5300 euroa on jo kyllä täysin ylihintainen. Saati terassille laitettavaksi.
Eikä edes näytä mitenkään hirveän hyvältä istuttavalta/löhöttävältä.
Siellä on tuossakin tuotteessa jollakin katteet kohdillaan. Varmasti on valmistuskustannukset pari hunttia vain. :D

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Knoukkari sanoi:
Pöpilään vyöräämisen sijasta vois suunnitella tekevänsä itse tuon soffan: aika simppeli ja elegantti malli- helposti kopioitavissa omaksi piirustukseksi.
Ja kun tekee itse, niin saa just sellaisen kun tulee.

burb

.
Moe Szyslak sanoi:
Siinäpä tuote jota voin yhtenä päivänä pitää ällistyttävän hauskana ja toisena päivänä aivan sietämättömän rumana.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
burb sanoi:
Siinäpä tuote jota voin yhtenä päivänä pitää ällistyttävän hauskana ja toisena päivänä aivan sietämättömän rumana.
Arabianrannan kirjastossa on tollanen. Olen käynyt istumassa 'sen'.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Matxi sanoi:
Siellä on tuossakin tuotteessa jollakin katteet kohdillaan. Varmasti on valmistuskustannukset pari hunttia vain. :D
Näytin tämän thredin noilta osin piruuttaan Teboililla muutamalle puualan ammattilaiselle. (=parille puusepälle)
Eivät ottaneet pehmusteiden tekoon sen kummemmin kantaa, meinasivat että jotain vastaavia, mutta luultavasti paremmin ulkokäyttöön sopivia standardipehmusteita saa kympillä-parilla TL-Tukusta, mutta puuosien tekeminen käsityönä tulis kuulemma maksamaan arviolta n. 50-150 euroa, vähän riippuen miten tuo on rakennettu. Jätkillä alko heti laskukoneet raksuttaa päässä ja alkoivat miettiä, miten helkkarissa sais ihan oikeesta suomalaisesta käsityöstä noin järjettömiä hintoja. :D
Meinasivat, mutta eivät tietenkään olleet varmoja, että tossa ois kyseessä joku ihan Thaimaassa tai Kiinassa halpistyövoimalla teetetty kapines, joka tänne toimitettuna maksaa joku 30 euroa.
Samalla jyrkästi paheksuivat sitä, että joku ylipäätään vielä tänä päivänä mahdollisesti tukee sademetsien hävittämistä ostamalla teak-kalusteita. (Tai ylipäätään mitään, jonka materiaaliksi mainitaan vaikkapa "hardwood". Ainakin mulle oli ihan uus tieto tuo) Käskivätkin ehdottomasti vaatia jotain sertifikaattia puun alkuperästä aina kun ostetaan sademetsissäkin kasvavista lajeista tehtyjä tuotteita. En kysynyt tarkemmin mikä tuollainen sertifikaatti on, kai myyjät sen sitten tietävät jos sellainen on.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Runar ja Kyllikki sanoi:
En kysynyt tarkemmin mikä tuollainen sertifikaatti on, kai myyjät sen sitten tietävät jos sellainen on.
Kait se on sellainen millä päästökauppoja tehdessä tingataan.
"Tuossa on vielä pari sataa noita sertifikaatteja kaupan päälle, jokos ollaan sujut?"

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jusban sanoi:
Kait se on sellainen millä päästökauppoja tehdessä tingataan.
"Tuossa on vielä pari sataa noita sertifikaatteja kaupan päälle, jokos ollaan sujut?"
Asia kiinnosti sen verran että oli pakko tutkia lisää. Oisko tarkoittaneet tuolla mainittua ympäristöjärjestöjen FSC-sertifikaattia puun alkuperän suhteen. Tod.näk. juuri tuota tarkoittivat, mutu.

Knoukka

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Näytin tämän thredin noilta osin piruuttaan Teboililla muutamalle puualan ammattilaiselle. (=parille puusepälle)
Eivät ottaneet pehmusteiden tekoon sen kummemmin kantaa, meinasivat että jotain vastaavia, mutta luultavasti paremmin ulkokäyttöön sopivia standardipehmusteita saa kympillä-parilla TL-Tukusta, mutta puuosien tekeminen käsityönä tulis kuulemma maksamaan arviolta n. 50-150 euroa, vähän riippuen miten tuo on rakennettu. Jätkillä alko heti laskukoneet raksuttaa päässä ja alkoivat miettiä, miten helkkarissa sais ihan oikeesta suomalaisesta käsityöstä noin järjettömiä hintoja. :D
Meinasivat, mutta eivät tietenkään olleet varmoja, että tossa ois kyseessä joku ihan Thaimaassa tai Kiinassa halpistyövoimalla teetetty kapines, joka tänne toimitettuna maksaa joku 30 euroa.
Kuulostaa meinaan siltä, en tietenkään ole varma, että suomusjärven puusepät ovat myös puusilmiä.

Toki voivat tehdä tuon sohvan viidelläkympillä- tunnissa jos teillä päin on yhtään samat taksat kuin muualla maassa. Tulee takuulla yhtä siistiä jälkeä kuin kiinalaislapsen tekemänä.

Ihmistuntemuskin kuulostaa kovin herrasvihaiselta: niiden joilla on varaa yli viiden tonnin sohvaa täytyy olla niin typeriä ja laatutiedottomia, etteivät erota sitä kolmenkympin halpistekeleestä.

Mutta muuten hieno juttu, että Teboilin baarissa on tollasta väkeä. Sun kannattaakin huhuilla paikalle pari metallimiestä ja teetättää ne kalliit laatuveitset niillä. Eikä maksa paljoa! :thumbup: