Erilainen talvisää - tuhoisa tsunami

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Onkohan mitään toikkia, jota nämä ett silleenistä valittajat ei pilaa valituksellaan ?

Kuten toisessa toikissa totesin, eräillä kirjoittajilla se on koko foorumi-kirjoittelun sisältö nykypäivänä.
Ett silleen!!!!!!!!!
Jaahas. No kenellä, kerropas se.....jos tarkoitat esim. minua tsiikaappas tätä toikkia ja kerro montako kertaa olen viitanut et silleeniin tätä ja edellistä kommenttia ennen, häh!

Ei ole varmaankaan liikaa pyydetty, jos jättäisit sileenin pois asiakeskusteluista tai asiallisista keskusteluista.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
J.Heldenview sanoi:
En halua aloittaa mitään puoluejarnaa tämän asian varjolla
Ei tarvita jarnaa. Vaan viite siihen tietoon, millä perusteella väität suurimman osan lomalaisista olleen oikeistolaisia.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Minka67 sanoi:
Siis tähän mennessä on kymmeniä tuhansia kuolleita, 1,5 miljoonaa koditonta, maailman kartta uusiutunut (saaria hävinnyt tai siirtynyt?), miljardien taloudelliset vahingot, egologiset muutokset ja nyt sit jopa koko maapallo olisi mahdollisesti siirtynyt kiertoradallaan??? :confused:

Nyt en kyllä voi edes käsittää mitä tästä kaikesta seuraakaan.. :nope:
Tuo egologiset muutokset oli vain ilm. mun väärinkuulema. Enkä oikein usko, että kiertorata olisi pysyvästi muuttunut (niin tuon Ruunarin laittaman uutisenkin luin) Ei tämä kuitenkaan ollut "edes" tämän vuosisadan isoin järistys (olikos niitä 2 suurempaa 60-luvulla...)

Tuhot oli ilm. kaikkien aikojen pahimmat, mutta luonnonilmiönä ei mikään ennen kokematon. Olihan esim. 1700-luvulla Lissabonissa järistys, joka tuhosi ko. kaupungin ja lähetti Tsunamin Atlantin toiselle rannalle...

Noiden yhteydessä ei vain panikoitu saarien liikkeistä jne. koska ei ollut satelliitteja, joiden avulla niitä saatiin mitattua....

Eli sikäli (niin kauhealta kuin se kuulostaakin) tämä on mun nähdäkseni "normaalia" maapallonliikehtimistä...
Ett silleen!!!!!!!!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Formulanomi sanoi:

Ei ole varmaankaan liikaa pyydetty, jos jättäisit sileenin pois asiakeskusteluista tai asiallisista keskusteluista.
Tuota on NIIN MONI aikojen kuluessa pyytänyt, että jaskan sileenin hokeminen voidaan jo lukea tietoiseksi provoksi.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Surkeita ja ikäviä juttuja nämä luonnonkatastrofit.

Uskoisin todennettujen uhrien määrän nousevan paljon yli 100.000 ja kadonneet huomioiden määrä tullee olemaan neljännesmiljoona. Näiden jälkeen vielä kulkutaudit päälle.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
J.Heldenview sanoi:
En halua aloittaa mitään puoluejarnaa tämän asian varjolla mutta totean vain että varsin usein vanhemmat syöttävät lapsilleen omia asenteitaan ja täten puoluekannatus on periytyvää. Toki on vastarannan kiiskejäkin mutta jotain erikoista pitää tapahtua ennenkuin vannoutuneen vasemmistolaisen kakarasta tulee vannoutunut oikeistolainen ja päinvastoin.
Ei jarnata ei... Mutta mitenkähän joku 1-vuotias on jo aivopesty :yuck:
Ei tässä puolue tai uskontoasioilla pitäisi olla mitään merkitystä eikä varmasti ole Halosenkaan kohdalla. Liekkö vaikka omaa lähisukua siellä tms.

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei tarvita jarnaa. Vaan viite siihen tietoon, millä perusteella väität suurimman osan lomalaisista olleen oikeistolaisia.
kaukainen kohde -> kalliimmat hinnat, vie monta päivää -> oikeistolaisia

Niinistö & CO -> oikeistolaisia

:rolleyes:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Jaahas. No kenellä, kerropas se.....jos tarkoitat esim. minua tsiikaappas tätä toikkia ja kerro montako kertaa olen viitanut et silleeniin tätä ja edellistä kommenttia ennen, häh!

tämä ei ole oikea aika/paikka keskustella ett silleenistä. Kun/jos lopetan sen käyttämisen, lopetan kaikkialla. Siihen saakka kun käytän käytän kaikkialla. Luulisi sinun (ja muidenkin) sen jo huomanneen. Valittamisestanne ei ole mitään hyötyä (itse asiassa päinvastainen vaikutus, kuten eilen totesin)
Ett silleen!!!!!!!!!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jaska sanoi:

Eli sikäli (niin kauhealta kuin se kuulostaakin) tämä on mun nähdäkseni "normaalia" maapallonliikehtimistä...
Niin oli Hiroshiman pommin räjähdyskin vain ihan 'normaali' atomipommin räjähdys. Monessa ydinkokeessa on räjäytelty paljon tehokkaampia. Vaan se paikka ja vaikutukset ratkaisee.

Tuskin tässä kukaan on väittämässäkään, että järistys sinänsä olisi ainutlaatuinen maapallon historiassa. mutta kyllä se tämän aamun radio-ja tv-tietojen mukaan on vaikutuksiltaan selkeesti pahin yksittäinen luonnonmullistus ihmisen kannalta koko ihmiskunnan hisroian aikana.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sam sanoi:
Epäilen että Halonen odottaa tilanteen tasoittuvan ja antaa vasta sen jälkeen suruvalittelun. Tällä hetkellähän uhriluku on noussut järkyttävän nopeasti. Parin päivän päästä tilanne on oletettavasti stabiilimpi.
Mitä tulee Halosen suruvalitteluihin, niin varmaan tämä Samin kommentti pitää paikkaansa.

Halonen haluaa saada paremman kuvan tilanteesta. Montako on menehtynyt jne.

Sikäli toi Heldviewin puoluejarna on älytöntä...

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
Lisäksi tämä katastrofi on kieltämättä oiva tilaisuus rikollisille. Kadonneeksi julistaminen vain parantaa mahdollisuutta aloittaa puhtalta pöydältä ilman velkoja ja rikkeitä.
On ehkä vähän kaukaa haettua, mutta tuli vaan mieleen nämä toisenlaiset matkaajat, huumeiden salakuljettajat yms.

No, joka tapauksessa alueella varmaan rikollisuus kasvaa ja tietysi myös kolerat ja muut taudit.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Tuo egologiset muutokset oli vain ilm. mun väärinkuulema. Enkä oikein usko, että kiertorata olisi pysyvästi muuttunut (niin tuon Ruunarin laittaman uutisenkin luin) Ei tämä kuitenkaan ollut "edes" tämän vuosisadan isoin järistys (olikos niitä 2 suurempaa 60-luvulla...)

Tuhot oli ilm. kaikkien aikojen pahimmat, mutta luonnonilmiönä ei mikään ennen kokematon. Olihan esim. 1700-luvulla Lissabonissa järistys, joka tuhosi ko. kaupungin ja lähetti Tsunamin Atlantin toiselle rannalle...

Noiden yhteydessä ei vain panikoitu saarien liikkeistä jne. koska ei ollut satelliitteja, joiden avulla niitä saatiin mitattua....

Ett silleen!!!!!!!!
1900-luvulla on ollu jopa Välimerella Tsunami, joka tappoi Sisiliassa (vai oliko yleipäätään eteläisessä Italiassa) 100 000 ihmistä, joten ei tuo siinä mielessä mikään ainutlaatuinen tapaus ole, mutta kuitenkin mittakaavaltaan suhteellisen harvinainen.

edit: jaa taispa kuitenkin olla niin, että tuossa on niin itse maanjäristyksessä kuin sen aiheuttamassa tsunamissakin kuolleet. Vuosiluku oli 1908.

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin oli Hiroshiman pommin räjähdyskin vain ihan 'normaali' atomipommin räjähdys. Monessa ydinkokeessa on räjäytelty paljon tehokkaampia. Vaan se paikka ja vaikutukset ratkaisee.

Tuskin tässä kukaan on väittämässäkään, että järistys sinänsä olisi ainutlaatuinen maapallon historiassa. mutta kyllä se tämän aamun radio-ja tv-tietojen mukaan on vaikutuksiltaan selkeesti pahin yksittäinen luonnonmullistus ihmisen kannalta koko ihmiskunnan hisroian aikana.
Sitähän minä yritin sanoa, kun tuossa puhuttiin maapallonkulkuradan muuttumisesta jne.
Ett silleen!!!!!!!!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Minka67 sanoi:

No, joka tapauksessa alueella varmaan rikollisuus kasvaa
Kaikkiin poikkeustilanteisiin, joissa omaisuutta on noukittavissa helposti kasvattavat rikollisuutta rajusti se on ollut ja tulee jatkossakin olemaan ongelma. Ryöstelyllä on myös pelastustoimia haittaava merkitys, koska se sitoo viranomaisten resursseja, eikä sitä tule hyväksyä edes poikkeusoloissa.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
NYT tulee mieleen - toki pienemmän mittakaavan katastrofi 70-luvulla - kun Stockmannilla tuli sähkökatkos ja hetkeksi täysi pimeys.
Muuan Ogi (josta olen aiemminkin kertonut) mietti vähän aikaa ja kajautti sitten:

- Mitä vittua? Täältähän vois vaikka pölliä jotakin!

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
jps sanoi:
Kaikkiin poikkeustilanteisiin, joissa omaisuutta on noukittavissa helposti kasvattavat rikollisuutta rajusti se on ollut ja tulee jatkossakin olemaan ongelma. Ryöstelyllä on myös pelastustoimia haittaava merkitys, koska se sitoo viranomaisten resursseja, eikä sitä tule hyväksyä edes poikkeusoloissa.
Ja avustusrahojen kähveltäminen tai kerääminen "omaan pussiin" :frown:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
jaska sanoi:
tämä ei ole oikea aika/paikka keskustella ett silleenistä. Kun/jos lopetan sen käyttämisen, lopetan kaikkialla. Siihen saakka kun käytän käytän kaikkialla. Luulisi sinun (ja muidenkin) sen jo huomanneen. Valittamisestanne ei ole mitään hyötyä (itse asiassa päinvastainen vaikutus, kuten eilen totesin)
Ett silleen!!!!!!!!!
Toivoisin itse, että otat tuon rakkaan fraasisi käyttöön myös kaikissa töissäsi käyttämissäsi kirjoitelmissa samoin kuin suullisissa esityksissä. Työtön olisit arvatenkin viikon sisällä ja kaikkien jotka joutuisivat edelleen olemaan tekemisissä kanssasi tekisi mieli törkeästi pahoinpidellä sinut.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
K.Yrjola sanoi:
NYT tulee mieleen - toki pienemmän mittakaavan katastrofi 70-luvulla - kun Stockmannilla tuli sähkökatkos ja hetkeksi täysi pimeys.
Muuan Ogi (josta olen aiemminkin kertonut) mietti vähän aikaa ja kajautti sitten:
Hetken jo ajattelin, että se oli väärinkirjoitettu Olga. :confused: