Erilainen talvisää - tuhoisa tsunami

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Tjuu-u. No, ihan rehellisesti sanottuna ei oikeasti kauheana jaksa tämä onnettomuus, vai miksi tuota pitäisi sanoa kun eihän se oikeastaan onnettomuuskaan ole, luonnonkatastrofi kiinnostaa. Kurjia kohtaloita ja suurta hätäähän monen monet ihmiset kokee, en minä sitä.
Lähinnä mä tarkoitin tuota "omapa on vikansa, kun lähtee sinne vinkuintiaan" -asennetta...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Juu, mä olen pahoillani Matxin puolesta, että joutuu mielenrauhaansa järkyttämään tommosten merkityksettömien uutisten vuoksi. Voisivat siellä uutistoimituksessakin pikkasen ajatella katsojia ja raportoida vinkuintiakatastrofin sijaan vaikka Audin uusimmista malleista tai Anna Erikssonin kuukautiskierrosta.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Niinistön selviytymistarina

Aamulehti kertoo Niinistön lomamatkan vaiheista
Sauli Niinistö pelastui roikkumalla puhelinpylväässä

Euroopan investointipankin varapääjohtaja Sauli Niinistö oli kahden aikuisen poikansa kanssa lomamatkalla Thaimaan Khao Lakissa, kun hyökyaallot iskivät. Khao Lak on tiettävästi Thaimaan pahimmin tuhoutuneita alueita.

Niinistöön ei aluksi saatu yhteyttä, sillä kaikki hänen tavaransa – myös kännykkä – katosivat aaltojen mukana. Niinistö ja pojat pelastuivat roikkumalla puhelinpylväässä.

– Roikuimme kaksi tuntia puhelinpylväässä, vesimassojen nostamana ja laskemana. Pahimmillaan olimme noin seitsemän metrin korkeudessa. Siellä alkoivat jo piuhat tulla vastaan, ja se pisti miettimään, että minne seuraavaksi, Niinistö kuvailee Suomeen palattuaan STT:lle.

Niinistö ei nähnyt pylväästä suoraan merelle, mutta kertoo, että mereltä tuli useita vesimassoja.

– Jossakin vaiheessa näytti jo, että vesi alkaisi aleta, ja silloin tulivat paluuvirtaukset, joiden mukana tuli paljon romua. Sitten tulivat kuitenkin vielä tulvahuiput, jotka aiheuttivat jo masentumisen tunnetta, että eikö tämä koskaan lopu, Niinistö kertaa.

Niinistö itse loukkaantui lievästi. Hän kertoo olevansa naarmuilla ja loukanneensa itseään pudotessaan viemärikaivoon.

– Kun vettä oli enää puolisääreen, menin poikani kanssa auttamaan pientä ruotsalaispoikaa, joka istui palmussa ja itki siellä. Olimme tulvan aikana kymmenen metrin päässä hänestä ja jännitimme kovin, kuinka hän siellä pärjää. Auttaessani putosin viemärikaivoon ja loukkasin lonkkaani. Kävely kuitenkin sujuu.

Niinistö kiittelee paikallisia asukkaita arvokkaasta avusta. Hänen mukaansa thaimaalaiset esimerkiksi lainasivat kännyköitään, vaikka jokainen varmasti tiesi, että pari puhelua Eurooppaan maksaa kuukausipalkan verran.
Ei elämä oo helppoo!

Hurmurisija

Well-known member
Re: Niinistön selviytymistarina

Olga sanoi:
Aamulehti kertoo Niinistön lomamatkan vaiheista Ei elämä oo helppoo!
Ei saisi nauraa vakavalle asialle, mutta Niinistö puhelinpylväässä on ajatuksena huvittava. Tyytyväinen virne naamalla, valmiina vastakysymykseen - mihin tahansa. Erityisesti olisin halunnut nähdä, kuinka Niinistö yrittää nähdä pylväästä merelle ja kuinka masennuksen tunne valtasi hänet ja kuinka hän jännitti pientä ruotsalaispoikaa.

Mutta surullinen tapaus yleensä ottaen kaikin puolin.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Lähinnä mä tarkoitin tuota "omapa on vikansa, kun lähtee sinne vinkuintiaan" -asennetta...
No ei nyt ihan noinkaan mutta enivei. Mulla on ylivertainen kyky ilmaista itseäni huonosti.

Vastaanpa samalla tuohon toiseenkin.

Alkaa vain risomaan kun pari päivää joka tuutista tulee koko ajan tuota yhtä ja samaa. Ainoa seikka mikä muuttuu on että kuolleiden määrää päivitetään. Hohhoijaa...

Juu, voisivat uutisoida vaikka noista Audeista (tai Bemareista) vaikka välissä. Kunhan edes jostain muustakin puhuisivat. Maailmassa nyt herranen aika tapahtuu muutakin kuin tuo.

Tässä on selkeä lähi-itä ilmiö. Ei kertakaikkiaan mihinkään suuntaan (paitsi kyllästymiseen) liikuta kun uutisissa kerrotaan että jossain Jerusalemissa kuollu X-määrä jossain pommi-iskussa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tuossa nyt aluksi vaihtelua!

Subtv
18.30 Bobin maailma
19.00 Frendit
19.30 Rakkaudella, Molly
20.00 Dweezil & Lisa
20.30 Crash Palace
21.00 Star Trek, uusi sukupolvi
21.55 Sessions Leffa
22.00 Pelastaja
22.45 Sessions
23.00 Late Night with Conan O'Brien
23.50 Kameleontti

Subtv
00.35 RAW (K15)
01.25 Hollywood Stars
01.50 Planet Rock: Ash
02.15 Sub chat
06.00 Sub chat
08.00 Dweezil & Lisa
08.25 Late Night with Conan O'Brien
09.10 Beverly Hills, 90210
09.55 Taka-ajatuksia
10.20 Melrose Place
11.05 Parantola
12.30 Peliputki: Monsteri
14.00 Tonttukuoro
16.05 Hollywood Stars
16.30 Sessions
16.45 Samurai Jack
17.10 Ritari Ässä
18.00 Green Hornet
18.30 Green Hornet
19.00 Frendit
19.30 Nikki
20.00 Dweezil & Lisa
20.30 Crash Palace
21.00 SubLeffa: Amerikan Psyko 2 (K15)
22.45 Sessions
23.00 Saturday Night Live
23.50 Star Trek, uusi sukupolvi

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Maailmassa nyt herranen aika tapahtuu muutakin kuin tuo.
No jos nyt yhtäkkiä satatuhatta (joidenkin arvioiden mukaan) ihmistä pyyhkästään kertaheitolla maailmankartalta, niin ei toi nyt luojan kiitos ihan niin jokapäiväinen tapahtuma ole (Palestiinan/Israelin tapahtumat valitettavasti ovat), etteikö siitä pari kolme päivää vois uutisoidakkin ilman, että sua alkaa kyllästyttää (siis voi luoja :nope: ). Meinaan on tässä maailmassa sentään (onneksi) sellaisiakin ihmisiä, joita tuo järkyttää vaikket sä niihin itse kuuluiskaan.

Nojaa, mikäpä mä olen muita opettamaan, mutta alko suoraansanottuna vituttaa toi pelkkään omaan napaan tuijottaminen :(

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juhis sanoi:
Aivan hirveä tragedia, ei voi muuta sanoa. Saavat hengissä selvinneet kiittää onneaan, sillä voi sanoa selviämisen olleen aivan tuuripeliä.

Käykää sytyttämässä virtuaalikynttilä hyökyaallon uhreille.
http://aurinko.suomi24.fi/kynttila/?a=true
On näköjään alkanu jotakuta muutakin kuin Matxia kyllästyttämään. Allekirjoitus "KAIKKI KUOLLEET OLI HOMOJA".

On taas jääny aikoinaan jonkun vanhemmat valitettavasti vaille ehkäisyvalistusta...

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
OoPee sanoi:
Nojaa, mikäpä mä olen muita opettamaan, mutta alko suoraansanottuna vituttaa toi pelkkään omaan napaan tuijottaminen :(
Mitapa me noista huolta kantamaan, veli hyva. Nuoruuden angsti ja paan pinnalle saaminen kuuluu tuohon ikaan. Niinhan se on. Olkaamme onnellisia, etta osaamme katsoa maailmaa hieman erilaisin ja avoimimmin silmin :thumbup:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
OoPee sanoi:
On näköjään alkanu jotakuta muutakin kuin Matxia kyllästyttämään. Allekirjoitus "KAIKKI KUOLLEET OLI HOMOJA".

On taas jääny aikoinaan jonkun vanhemmat valitettavasti vaille ehkäisyvalistusta...
Innolla ja myos pelolla odotan kun tama himassa istuva internet ja tietokonepelisukupolvi, jolla ei ole esim sosiaalisia taitoja, alkaa ottamaan vastuuta tasta maailmasta.

Ei ihme, etta tytot karttaa ja lihoo jo nuorena... :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Mitapa me noista huolta kantamaan, veli hyva. Nuoruuden angsti ja paan pinnalle saaminen kuuluu tuohon ikaan. Niinhan se on. Olkaamme onnellisia, etta osaamme katsoa maailmaa hieman erilaisin ja avoimimmin silmin :thumbup:
Mulla vaan on taipumus uskoa, että tää maailma saattas olla parempi mesta elää, jos pikkusen useampi siirtäis katseensa omasta navasta horisonttiin :(

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Innolla ja myos pelolla odotan kun tama himassa istuva internet ja tietokonepelisukupolvi, jolla ei ole esim sosiaalisia taitoja, alkaa ottamaan vastuuta tasta maailmasta.
Eli se siitä "Mitapa me noista huolta kantamaan, veli hyva" lauseesta vai mitä? :rolleyes:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
On sen kokoluokan asia historiallisestikin, että mitä muuta tänään tai tällä viikolla tarvitsisi (juurikaan) uutisoida?

Kyllä oli salakavala tapaus. Pikku hiljaa totuus valjennut - liekkö vieläkään koko karuus paljastunut? Aivan hirveitä nuo illan pääuutislähetysten kuvat ja autenttiset haastattelut. Tietysti välillä toimittajat tuntuvat menevän kyllä vähän turhan pitkälle. Kyllä sitä vähemmälläkin välittyy karmeus.

Entä irtookohan suositus suruliputuksesta?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Juhis sanoi:
Aivan hirveä tragedia, ei voi muuta sanoa.
Niinpä. Mitään meidän kenenkään elinaikana tapahtunutta luonnonmullistusta ei voida lähellekään verrata tämän vaikutuksiin.

Yksistään kodittomiksi jääneitä on tämänhetkisen tiedon mukaan 1,5 miljoonaa. Ja kun kulkutaudit alkavat raivota alueella niin ei hyvä heilu. Siksi on tärkeetä, että sinne saataisiin äkkiä apua ja paljon...jos edes kulkutauteja saataisiin rajoitettua. Muuten ei bodycount jää lähellekään nyt arvioitua 60 000 ihmistä. Onkos kukaan kuullut arviota pikaista lääkärinapua tarvitsevien ihmisten määrästä? Viimeisin kuulemani luku on puoli miljoonaa, mutta se tieto on jo tältä aamulta. Ja aamusta tuo kuolleiden lukumääräkin on noussut hirvittävästi.

Suomi antoi jo 500 000 euroa ja SPR:n kenttäsairaala on jo perillä. Euroopan komissio antoi 3 miljoonaa. Ihmiskunnan historian suurin avustusoperaatio on siis menossa...toivottavasti sillä saavutetaan jotain.

Ja kyllä tämä koskettaa meitäkin. Ruotsin ja Suomen kansalaisia tässä todennäköisesti kuoli enemmän kuin Estonia-onnettomuudessa.
-Edit- Koskettaa toki muutenkin, mutta jotkut tuijottaa tässä sokeasti vain siihen, kuoliko suomalaisia vai ei :(

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:

Kuten joku totesikin, niin tuolla noiden keskustelupalstalla suurin osa kommenteista oli sellaista, että vaikka en kirjoittajaa tunne lainakaan (kuten sinä osittain Matxin) niin myötähäpeä oli suuri :nope:

Kauhea tapahtuma tuo oli, nyt jo mutkan kautta olen kuullut sellaisista kohtaloista, että :nope:

pikkuhiljaa alkaa huolestuttaa kaverinkin kohtalo... on "jossain" thaimaassa... On Etelä-Koreassa vaihdossa ja jouluna lähti pariksi viikoksi kiertämään Thaimaata / Malesiaa jne...
Ett silleen!!!!!!!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Oikeestaan tuosta mun edelläolevasta postauksesta vois hyvin jättää sanan 'luonnonmullistusta' pois....ei olla kaukana totuudesta siltikään.