AJ
Well-known member
Lue:"Suurin ongelma on välistävetelyn estely..."jaska sanoi:suurin ongelma on sen käytön koordinointi...
Lue:"Suurin ongelma on välistävetelyn estely..."jaska sanoi:suurin ongelma on sen käytön koordinointi...
Huolimatta siitä, että Punaisen ristin edustaja (ellei olisi ollut peräti itse Suomen pääpomopirulainen) sanoi, että tällaisissa tilanteissa ministeritason vierailut johtavat ihmishenkien menetyksiin.Willer sanoi:Se vaan on niin, että mä näen että johtajien tulisi olla etulinjassa myös vaikeina hetkinä. Siellä ne asiat näkee ehkä vähän eri valossa kuin pelkän tv -kuvan kautta. Nythän alueella on jo vieraillut esim. Powell, Annan ja moni muu. Suomesta on mennyt sinne yksi ministeri - pelaamaan golfia.
On niillä se verran pullisteltavaa että jenkkien helikopterit hoitaa suuren osan kuljetuksista vähän syrjäisemmille aluille jotka muuten saisivat avun vasta viikkojen kuluttua ja jälleenrakennuksessakin lupasivat auttaa. Okei, rahaa voisi antaa enemmän mutta eiköhän juuri nyt ole tärkeintä saada se apu mahdollisimman nopeasti perille.sooda sanoi:Juuri sitä mitä Formulanomi sanoi. USA pullistelee avullaan ja suomalainen pieni (maailmanmittakaavassa) lääketehdas jakaa osinkoina enemmän omistajilleen.
Aivan! Thaimaalaisten suurin pelko on se, että maan pääelinkeino turismi kärsii tsunamin tuhoista ja sen aiheuttamista peloista. Paras keino on todellakin jatkossakin matkustaa sinne suunnalle. Noita ei kuitenkaan tapahdu kuin kerran 40 vuodessa.Hurmurisija sanoi:
Hyvä että meni pelaamaan golfia. Juuri sitähän paikalliset ovat toivoneet. Tapahtuma oli tavattoman ikävä, mutta ei auta mitään, että maailma yritetään pysäyttää sen vuoksi. Nyt vain lomalle siihen suuntaan. Se auttaa paikallisiakin kaikkein eniten.
Tämä oli ensimmäinen 700 vuoteen....patriot sanoi:Noita ei kuitenkaan tapahdu kuin kerran 40 vuodessa.
ai...mitäs ne puhui jossain, että viimeksi 40 vuotta sitten tuolla alueella oli jonkinlainen tsunami.. Voi olla, että muistan väärin.jaska sanoi:Tämä oli ensimmäinen 700 vuoteen....
Tuo oli voimakkain maanjäristys maailmassa 40 vuoteen, ehkä sekoitit siihen?patriot sanoi:ai...mitäs ne puhui jossain, että viimeksi 40 vuotta sitten tuolla alueella oli jonkinlainen tsunami.. Voi olla, että muistan väärin.
Mikä?jaska sanoi:Tämä oli ensimmäinen 700 vuoteen....
Joo varmaankin...Observer sanoi:Tuo oli voimakkain maanjäristys maailmassa 40 vuoteen, ehkä sekoitit siihen?
Valitettavasti noita on aika vaikea ennustaa. Voi olla, että seuraavaan menee tuhat vuotta, mutta on ihan mahdollista, että ei mene montakaan vuotta.patriot sanoi:Noita ei kuitenkaan tapahdu kuin kerran 40 vuodessa.
Olen jo pitkään ihmetellyt mistä tämä 700 vuoden sykli on pesiytynyt tänne keskusteluun. Tuo Krakataun purkaus on tietenkin hieman erilainen luonnonmullistus kuin vedenalainen maanjäristys. Se kuitenkin aiheutti tsunamin, joka nykypäivänä todennäköisesti aiheuttaisi ainakin yhtä suurta tuhoa kuin nyt koettu maanjäristys.Jere1983 sanoi:"The huge 1883 volcanic eruption of Krakatau in Indonesia produced tsunamis up to 40 metres high. These tsunamis killed 36,000 people, carried boats three kilometres inland and moved 100 tonne blocks of reef limestone.
Mulle ainakin siitä, että telkkarissa ja radiossa on seismologian laitoksen edustaja sanonut useaan otteeseen, että yhtä paljon kuolonuhreja aiheuttavan tsunamin syntyisen todennäköisyys tuolla alueella on vähemmän kuin yksi 700 vuodessa.Törni sanoi:Olen jo pitkään ihmetellyt mistä tämä 700 vuoden sykli on pesiytynyt tänne keskusteluun.
Jos asioita aletaan arvottaa tämänkaltaisilla perusteilla, ollaan todella heikoilla jäillä.Formulanomi sanoi:No varmaan sitä, että valtion - tässä tapauksessa USA:n - pitäisi jakaa enemmän rahaa mitä joku yksityinen yhtiö antaa osinkoina.
Tuossa ykkösen dokkarissahan joku tutkija kertoi että edellisellä vuosisadalla tsunameja esiintyi tuolla alueella keskimäärin joka seitsemäs vuosi, totta kai suurin osa on ollut pienempiä kuin tämä.Törni sanoi:Olen jo pitkään ihmetellyt mistä tämä 700 vuoden sykli on pesiytynyt tänne keskusteluun. Tuo Krakataun purkaus on tietenkin hieman erilainen luonnonmullistus kuin vedenalainen maanjäristys. Se kuitenkin aiheutti tsunamin, joka nykypäivänä todennäköisesti aiheuttaisi ainakin yhtä suurta tuhoa kuin nyt koettu maanjäristys.
Ehkä se sitten on niin, että parempi pysyä täällä jos siellä ei kertakaikkiaan voi vierailla tekemättä hallaa pelastustöille.YK:n apujohtaja: Poliitikkojen Thaimaa-vierailuista haittaa
YK:n hätäaputoimia Thaimaassa koordinoiva Jan Egil Mosand kehottaa länsimaiden poliitikkoja lopettamaan vierailut hyökyaaltojen tuhoalueelle. Mosand sanoi Norjan yleisradion NRK:n haastattelussa, että vierailut keskeyttävät avustustyöt toisinaan lähes täysin.
...
Olen samaa mieltä.Hurmurisija sanoi:
Ruotsissahan nousi suuri kohu ja syyttely siitä, että pukuosasto aktivoitui ja matkusti paikalle. Suomessa taas vaaditaan, että he olisivat matkustaneet. Teki niin tai näin, niin aina on joku tyytymätön. Se kai on luonnollista tällaisissa tapauksissa. .
Olen yrittänyt ottaa selvää oliko Finnairin sunnuntain ensimmäinen lento "pelkkä tilauslento" vai aito evakuointilento.Totta juu, kuten Nomikin kerran jo oikaisi, tuo ensimmäinen lento tapahtui sunnuntaina, mutta taisi olla Aurinkomatkojen tilauslento. Oletan, että puhumme siis Thaimaan lennoista.
Minusta jo "vain" muutamia kymmeniä tuhansia uhrejakin aiheuttava tsunami on aika huomionarvoinen.Runar ja Kyllikki sanoi:Mulle ainakin siitä, että telkkarissa ja radiossa on seismologian laitoksen edustaja sanonut useaan otteeseen, että yhtä paljon kuolonuhreja aiheuttavan tsunamin syntyisen todennäköisyys tuolla alueella on vähemmän kuin yksi 700 vuodessa.
Eikö tuota aika-arviota laadittaessa ollut tiedossa "vain" kymmeniätuhansia uhreja? Eli kyseessä oli nimenomaan tsunamin voimakkuuden arviointi, ei ihmisuhrienTörni sanoi:Minusta jo "vain" muutamia kymmeniä tuhansia uhrejakin aiheuttava tsunami on aika huomionarvoinen.