Eroon kännyyn tulevista mainoksista?

  • Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Minulle on alkanut tulla kännyyn mainoksia, vaikka numeroni on 'supersalainen'. Mainoksia tulee muutama joka päivä. Lähettäjinä mm. TheTiger (kapakkimainoksia), IKEA, KICKS (meikkimainoksia). INHOON tuommoisia tyrkytyksiä. Noissa ei ole mitään lähettäjän numeroa. :doubtful: :mad_old:

Tietäiskö joku, miten nuo mainokset voi estää? :confused:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Minulle on alkanut tulla kännyyn mainoksia, vaikka numeroni on 'supersalainen'. Mainoksia tulee muutama joka päivä. Lähettäjinä mm. TheTiger (kapakkimainoksia), IKEA, KICKS (meikkimainoksia). INHOON tuommoisia tyrkytyksiä. Noissa ei ole mitään lähettäjän numeroa. :doubtful: :mad_old:

Tietäiskö joku, miten nuo mainokset voi estää? :confused:
Näkyykö lähettäjän numero? Kertoisitko sen, niin kyllä eräät meistä ottavat selvää.

Minulla on ollut pari vuotta sitten vaikeuksia saada "mainosviesti" pois, joka paljastuikin maksulliseksi ja jossain Hollannissa pyörivän yrityksen takaa ja puhelinlasku nousi 150 euroon, vaikka en yhteenkään ole vastannut.

EDIT: Silloin minulla oli susipaska Samsung, minkä avulla en nähnyt vastaanottajan numeroa ja vasta Nokian luurilla sain selville. Saunalahden operaattori ei tietenkään halunnut ottaa vastuuta.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Näkyykö lähettäjän numero? Kertoisitko sen, niin kyllä eräät meistä ottavat selvää.

Minulla on ollut pari vuotta sitten vaikeuksia saada "mainosviesti" pois, joka paljastuikin maksulliseksi ja jossain Hollannissa pyörivän yrityksen takaa ja puhelinlasku nousi 150 euroon, vaikka en yhteenkään ole vastannut.
Ei tietenkään.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Voivoi... Katsotaan, kun saat puhelinlaskusi postissa.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Kurkin netin kautta laskutilannetta 'jatkuvasti'.

Taisinpas juuri keksiä syyn mainosten tulemiseen. Tarkkailen tilannetta. :doubtful:
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Jos älypuhelimen omistaa, tai vaivautuu hankkimaan, niin saatavillahan on Blockereita. Eli siis softia, jotka automaattisesti killaavat määritellyistä numeroista tulevat soitot ja/tai viestit. Nokia kaupastahan noita ainakin löytyy, uskoisin että ihan varmaan on jokaiselle alustalle tuon lisäksi. Sinänsä numeronvaihdolle hyvä vaihtoehto itse torpata tarpeettomat viestit. Ehkä rakentavampaa pitemmällä aikavälillä.

EDIT:

Esim. tämän softan kuvauksessa sanotaan että salatuistakin numeroista tuleva liikenne voidaan sillä blokata.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Itsehän pesen kännyt useamman kerran päivässä.

Kännykkää harvemmin.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Jos älypuhelimen omistaa, tai vaivautuu hankkimaan, niin saatavillahan on Blockereita. Eli siis softia, jotka automaattisesti killaavat määritellyistä numeroista tulevat soitot ja/tai viestit. Nokia kaupastahan noita ainakin löytyy, uskoisin että ihan varmaan on jokaiselle alustalle tuon lisäksi. Sinänsä numeronvaihdolle hyvä vaihtoehto itse torpata tarpeettomat viestit. Ehkä rakentavampaa pitemmällä aikavälillä.

EDIT:

Esim. tämän softan kuvauksessa sanotaan että salatuistakin numeroista tuleva liikenne voidaan sillä blokata.
Mutta mä vähän luulen että noi ei ole mitään ns viestejä, jotka tulee mistään numerosta, vaan Googlen kautta ilmoituksena puhelimen näyttöön, samalla lailla kun ilmoitukset ohjelmapäivtyksistä. Ainakin omaan Samsung galaxy S2oseen niitä poukkoulee tämän tästä.

Vai ymmärsinkö väärin?
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Mutta mä vähän luulen että noi ei ole mitään ns viestejä, jotka tulee mistään numerosta, vaan Googlen kautta ilmoituksena puhelimen näyttöön, samalla lailla kun ilmoitukset ohjelmapäivtyksistä. Ainakin omaan Samsung galaxy S2oseen niitä poukkoulee tämän tästä.

Vai ymmärsinkö väärin?
En tiedä ymmärränkö nyt itsekään. Omassa Symbian Belle luurissa ei tule mikään päivitys tyrkylle kuin liitettäessä tietokoneeseen ja Nokia Suiteen. Ehkä se on jostakin asetuksista kiinni sinunkin puhelimessasi, vaikka järjestelmä on toinen.

Tuosta linkittämästäni videosta päätelleen esim. juuri tuo softa mainostaa blokkaavansa KAIKEN epähalutun viestinnän. Sanovatten jotakin web-push-messages tyylistä viestiä myöskin torjuvan, joka ehkä saattaa tarkoittaa kuvailemaasi viestityyppiä? En tiedä. Uskoisin niin.

EDIT: Se on siis WAP push messages. Ei web, kuten yllä kirjoitin. Kuten sanottua, en väitä tajuavani tätä loppuun asti, kunhan jonkinlaista ehdotusta heittelen siihen mitä itse vastaavassa häiritsevässä tilanteessa varmaankin tekisin ratkaisua hakiessa.
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Minulle on alkanut tulla kännyyn mainoksia, vaikka numeroni on 'supersalainen'. Mainoksia tulee muutama joka päivä. Lähettäjinä mm. TheTiger (kapakkimainoksia), IKEA, KICKS (meikkimainoksia). INHOON tuommoisia tyrkytyksiä. Noissa ei ole mitään lähettäjän numeroa. :doubtful: :mad_old:

Tietäiskö joku, miten nuo mainokset voi estää? :confused:
Otat vaan yhteyttä kyseisiin firmoihin ja pyydät poistamaan numeron listoilta.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Otat vaan yhteyttä kyseisiin firmoihin ja pyydät poistamaan numeron listoilta.
Ei taida Olga vaan kehdata myöntää, että vappukin meni meikkejä testaillessa Tiger-yökerhossa. Nyt sitten on koti sisustettu skandinaavisen minimalistisesti ja rahatkin on jonkun ruotsalaisen taskussa. :rolleyes:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Otat vaan yhteyttä kyseisiin firmoihin ja pyydät poistamaan numeron listoilta.
Voi olla hermoja raastavaa duunia, etenkin jos niitä firmoja on useampia, ennennkuin löytää niistä firmoista jonkun, joka tuntee jollaintavalla itsensä vastuulliseksi ja suostuu tekemään yhtään mitään :thumbfh:

Minen oo muuten täällä tommosista mainoksista kuullukkaan.
 
Ylös