Esapekka Lappi

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1340
On varmasti ajatusta, mutta ajatus on mielestäni vain ja ainoastaan typerä. Jos laji haluaa voida hyvin ja olla aidosti kiinnostava autonvalmistajille, silloin on oltava käytännössä läpi kalenterivuoden relevantti. Ja sitä ei kymmenellä kisalla tehdä.
Tuskin sillä kalenterin pituudella on mitään merkitystä, ainoa asia, joka merkitsee on silmäparit per kisa. Autonvalmistajat tekee hurjia panostuksia aivan yksittäisiin vuosittain järjestettäviin tapahtumiin.
 
  • Like
Reaktiot: jjx

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3415
Sijainti
Lahti
Montako osakilpailua WRC2-sarjassa on? Ohos, sehän on enemmän kuin passeli Esupille. Ei ole mitään sellaista sääntörajoitusta, joka estäisi häntä ajamasta siellä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16141
Sijainti
Tampereen lenkki
Tuskin sillä kalenterin pituudella on mitään merkitystä, ainoa asia, joka merkitsee on silmäparit per kisa. Autonvalmistajat tekee hurjia panostuksia aivan yksittäisiin vuosittain järjestettäviin tapahtumiin.
No on sillä tavallaan merkitystä että jos palkkaa ihmisiä vuoden ympäri tehdastalliin niin ei niitä kannata seisottaa tyhjänpanttina puolta vuotta.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5652
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tuskin sillä kalenterin pituudella on mitään merkitystä, ainoa asia, joka merkitsee on silmäparit per kisa. Autonvalmistajat tekee hurji- panostuksia aivan yksittäisiin vuosittain järjestettäviin tapahtumiin.
Kyllä sillä kalenterin pituudellakin on merkitystä, kun myytävä tuote on nimenomaan MM-sarja - ei yksittäinen kilpailu. Se on sitten jo enemmän aatteellinen kysymys, että pitäisikö rallien muodostaa MM-sarja vai MM-sarjan muodostua ralleista.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16141
Sijainti
Tampereen lenkki
Mutta helpoin ratkaisu mihin? En tältä istumalta usko että sillä sarjan kiinnostavuusongelmaa millään tavoin korjattaisiin edes yhdeksi kaudeksi vaikka nyt ilmoitettaisiin että 2026 MM-sarjan pääluokka on Rally2.
Helpoin ratkaisu siihen, että Esapekka Lappi ajaa MM-ralllia pääluokassa :D
 
  • Like
Reaktiot: DC

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1643
No on sillä tavallaan merkitystä että jos palkkaa ihmisiä vuoden ympäri tehdastalliin niin ei niitä kannata seisottaa tyhjänpanttina puolta vuotta.

Sanoisin, että mitä enemmän kisoja, sitä enemmän pitää palkata henkilökuntaa jo pelkästään sen takia kun joka rallin jälkeen autot puretaan atomeiksi ja kasataan ja samaan aikaan on ryhmät maailmalla kisoissa ja ryhmä joka testaa....vrt vaihtoehtoa jossa esim samat mekatsut jotka kiertää maailmalla tulee väliajoin pajalle rakentamaan autoja. Prodriven 90 luvun alun henkilökuntamäärä oli muistaakseni luokkaa 40 työntekijää. (Hatara muistikuva, Varmistus tarvitaan). Montako sataa on nyt esim Team Gazoo.

Jos kisoja on vähemmän, niin Msportin mekatsuja ainakin voi työllistää Dakar projektissa jne....Ja Gazoo Racingin mekatsut voi laittaa vaikka Jyväskylän Rinta-joupille Toyota huoltoon duuniin.
 
Ylös