Estäjät

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Uimahallissa tuppaa näitä tietyn tavan estäjiä olemaan myös. Meillä tuolla kun ei mitenkään kovin iso ole tuo halli, ja useimmiten uimaseura vie 2-3 rataa iltaisin, niin joutuu muiden matkauimareiden kanssa vetämään samalla kahden radan setillä.

Mikä siinä on, että näiden hitaampien uimareiden tarvitsee ensin seisoskella siinä päädyssä ja juuri kun olen tulossa selkeästi nopeampana itse kääntymään, niin heidän on pakko lähteä pulikoimaan eteen. Eikö voi sen vertaa sitten odottaa, että lähtisi vasta perään? Siinä sitten mennään kiltisti perässä, kun vastaan tulee melkein keskellä kaistaa samanlaista hidasta uimaria koko radan leveydeltä. PERKELE!

Captain Howdy

Well-known member
Yheltä kaatuneelta meikattiin kerran hyllykyrpä. Sekin oli Albert Oil.

Knoukka

Well-known member
Kerran kohmeloisena lauantaiaamuna yritin estellä itseäni menemästä baariin ns. ottamaan tilanteen haltuun, mutta en antanut sen estää itseäni.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Viime perjantaina jouduin asioimaan eräässä helsinkiläisessä S-Marketissa. Normaalisti välttelen tätä kauppaa erinäisistä syistä. No tällä kertaa ostokset kerättyäni valitsin kassajonon jossa oli vain pari ihmistä ennen minua. Hetken siinä seistyäni tajusin, että maksuvuorossa oleva asiakas ei olekaan siinä kassalla, vaan jossain muualla kaupassa jatkamassa ostoksiaan. Kassaneiti siinä jo turhautuneena kuikuili hyllyjä kohti että missä tämä asiakas mahtaa viipyillä.

Pari minuuttia myöhemmin tämä asiakas sitten saapuikin uuden ostoslastinsa kanssa, tunki mitään sanomatta tai kyselemättä "omalle paikalleen" jonossa ja alkoi lappaa lisäostoksia hihnalle. Hieman lisää aikaa meni siihen kun arpoi mahtaako yksi shampoopurkki vielä mahtua "budjettiin".

Kun maksamisen aika tuli, kaivoi tämä asiakas taskustaan valkoisen A4-paperin, josta ei pidemmälle erottunut muuta kuin Helsingin kaupungin leima. Ehkä olikin parempi etten muita tietoja kauempaa erottanut. Kassaneiti tätä lappusta hetken ihmetteli ja lähti sitten kysymään neuvoja joltain viisaammalta. Kassalle palattuaan maksaminen saatiinkin hoidettua loppuun yhdellä allekirjoituksella. Asiakkaalle muistoksi jäi pitkähkö kuitti ja kaupalle A4-arkki putkitettuna ja turvaan arkistoituna.

Kun sitten vihdoin verrattain nopeasti pääsin itsekin kassan läpi ja ulos parkkipaikalle, tapasin vielä kerran tämän estäjien kuninkaan, oli ystävällisesti palauttamassa ostoskärryjä niille kuuluvalle paikalle. Parkkipaikalta poistuminen tapahtui sentään rehvakkaan nopeasti uuden valkoisen VW Sciroccon TSI-moottorin tuottamalla voimalla. Parkkipaikalta poistuessani käännyin eri suuntaan helpottuneena siitä ettei meillä ollut sama matka.

En tiedä onko muiden kohdalle sattunut vastaavaa, itse olen edelleen hieman ihmeissäni näkemästäni. Tarkempaa kuvausta estäjästä en monimuotoisuuden suvaitsemisen nimissä julkaise.

burb

.
Ei ole tavatonta. Kun aikoinaan kassaneiteilin niin kyllä niitä kaupungin lappuja tuli aika usein vastaan. Jos ei ihan viikoittain niin ehkä pari-kolme kuussa. Maassa.
Syitähän tuollaiseen maksutapaan voi olla useita eikä välttämättä liity maksajan sen hetkiseen varallisuuteen tai auton moottoriin.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Ei ole tavatonta. Kun aikoinaan kassaneiteilin niin kyllä niitä kaupungin lappuja tuli aika usein vastaan. Jos ei ihan viikoittain niin ehkä pari-kolme kuussa. Maassa.
Syitähän tuollaiseen maksutapaan voi olla useita eikä välttämättä liity maksajan sen hetkiseen varallisuuteen tai auton moottoriin.
Hauska sattuma että kommentoit asiaa ensimmäisenä, koska käsittääkseni tämä kauppa on sinulle tuttu (aiemmista viesteistäsi päätellen).

Joka tapauksessa kertomani kaupankäyntitapahtuma oli kokonaisuutena ihan omaa luokkaansa, en muista toista läheskään vastaavaa suoritusta.

burb

.
Hauska sattuma että kommentoit asiaa ensimmäisenä, koska käsittääkseni tämä kauppa on sinulle tuttu (aiemmista viesteistäsi päätellen).
Ai toi Vihdintien ja Malminkartanontien risteyksessä oleva pulju? No sehän mun lähin S-kioski on.

Siksi kai sinä sitä vältteletkin. :frown:

Knoukka

Well-known member
Asioin tässä yksi aamu Hakaniemen Osuuspankissa. Muutama vuoronumero mua ennen tiskille pärähti alle kolmikymppinen jannu. Ilman mitään papereita. Ja rahaa piti saada kun oli asumistuki tullut tilille. Voi vittu sitä selittelyä ja mielistelyä. Oli kuulemma avainlukulistan ja pankkitunnukset onnistunut lukitsemaan. Kassahan ei voinut rahaa antaa ilman papereita tai tunnistusta, jonka perässä soittivat Keravan konttoriin, jossa olis kuulemma "yks hyvä sellanen pitkä kaveri" töissä ja se tunnistais. Yhdessä välissä toitotti, että pitäis tosiaankin "OSTAA SE PASSI!" Vittu että vitutti katella sitä pellen touhuilua. Hankkis nyt perkele kuvallisen KELA -kortin kun mitä ilmeisemmin ei voi poliisilta niitä henkilöpapereita hakea hakea koska on haku päällä. Olikin vastenmielinen tyyppi.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Emminä tiedä. Viimeksi kävin liikkeessä kaksi vuotta sitten, ja meno oli ihan samanlaista.

Unohdin vielä mainita, että jonossa joltain kyrpiintyneeltä kaatui vahingossa meikkihylly. Se en ollut minä.
Ehkä et, mutta oliko se sun meikkihyllysi?

Tänään iski kotimatkalla tyypillinen estäjä. Keski-iän jo ohittanut naisihminen oli pysähtynyt polkupyörineen liikenteen jakajan päälle odottamaan, että toisesta suunnasta tulevaan liikenteeseen tulee hänen mentävä aukko. Ilmeisesti se siltä kaistalta tuleva liikenne jotenkin pelotti, kun oli jättänyt toista metriä väliä siihen kaistaan. Selkänsä takana ollut, eli minun suunnastani tuleva liikenne ei sitten niinkään, kun polkupyöränsä takapyörä oli kokonaan ajoradan puolella tukkien sen kaistan liikenteen kokonaan. Onko näillä kahden sekunnin lähimuisti, vai mistä tämmönen käytös johtuu?

Mangelo

Well-known member
Mikä siinä on, että näiden hitaampien uimareiden tarvitsee ensin seisoskella siinä päädyssä ja juuri kun olen tulossa selkeästi nopeampana itse kääntymään, niin heidän on pakko lähteä pulikoimaan eteen.
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Toinen mikä ärsyttää, on että jotkut tekevät sen käännöksen radan oikeasta reunasta. Kolarihan siinä meinaa silloin tulla kun takaa tulee uimareita perässä. Kolmas ryhmä ovat vaakatasossa käännöksen tekevät. Kestää kuin valtameriristeilijällä.

Kakkosryhmästä pääsee eroon vetämällä vasemmalta ohi käännöksessä. Kolmosen kohdalla käännyn suosiolla 5m ennen päätyä.

burb

.
Vaikuttaa siltä että välttelette minua mutta hienotunteisuuttanne julistatte välttelyänne vain ylätason käsitettä kohtaan.

Luen pelkät rivien välit.

jjv

Arschloch
Tuossa taannoin jonotin pankkiautomaatille. Tossa keskustassa on kaksi automaattia vierekkäin. Toisen näytössä luki jokin virheilmoitus ja toisessa oli estäjä kirjoittamassa romaania. Happaman näköinen mummo laahusti siihen epäkuntoisen automaatin eteen. Totesin: "se ei toimi." Mummo huokaisi marttyyrimäisesti: "jaaha, se siitä sitten" ja häipyi nurkan taakse. En tiedä olettiko toisenkin automaatin olevan rikki ja meidän muuten vain äärellä sen seisoskelevan.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mikä siinä on, että näiden hitaampien uimareiden tarvitsee ensin seisoskella siinä päädyssä ja juuri kun olen tulossa selkeästi nopeampana itse kääntymään, niin heidän on pakko lähteä pulikoimaan eteen. Eikö voi sen vertaa sitten odottaa, että lähtisi vasta perään? Siinä sitten mennään kiltisti perässä, kun vastaan tulee melkein keskellä kaistaa samanlaista hidasta uimaria koko radan leveydeltä. PERKELE!
Osui kanssa joskus pari tatiä samalle uintikaistalle ja juuri noin toimivat. Siinä sitten uintini uituani tein pari kertaa saman heille. Eli odottelin altaan päässä ja kun alkoivat olla aika lähellä, niin lähdin kellumaan tosi hitaasti kohti altaan toista päätä. Sitten kääntyivät perästäni takaisin toiseen suuntaan ennen kuin oltiin peräkkäin jumiteltu allasväli. Jäin puolestani taas odottamaan, että tulevat takaisin ja eikun sama hidastelu uudestaan, lisättynä pikku ekstramausteella. Sopivasti nimittäin pukkasi pierua ja päästin sen pois periaatteella "parempi ulkona kuin sisällä". Että suuta makeaksi estäjä-ämmille!

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Neljä estäjää tänään Hämeenlinnassa, yhteenlaskettu ikä ehkä 260-280 vuotta. Hyväkuntoisia kuitenkin. Viisi tuntia ja viisitoista minuuttia estivät.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Neljä estäjää tänään Hämeenlinnassa, yhteenlaskettu ikä ehkä 260-280 vuotta. Hyväkuntoisia kuitenkin. Viisi tuntia ja viisitoista minuuttia estivät.
Ihan kohtuu hyvä maratonaika tuon ikäisille. Mahtoi olla kapea reitti, kun ei mahtunut ohittamaan.