Estäjät

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mua harmittaa eniten, että Andy unohti kysyä heiltä suoraan. Nyt vain arvaillaan täällä, miksi.
Kerran kun nainen parkkeerasi autoaan, niin heti kun auto oli saatu ruutuun ja harkittiin autosta poistumista, niin VIEREISEEN RUUTUUN ALKOI PAKITTAA JOKU TOINEN AUTO. Eihän siinä sitten voinut enää hyppiä ulos omasta autostaan.

MIKSI?

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Kerran kun nainen parkkeerasi autoaan, niin heti kun auto oli saatu ruutuun ja harkittiin autosta poistumista, niin VIEREISEEN RUUTUUN ALKOI PAKITTAA JOKU TOINEN AUTO. Eihän siinä sitten voinut enää hyppiä ulos omasta autostaan.

MIKSI?
Siksi, että viereiseen ruutuun pakittava (nimeltämainitsematon forumisti, köh) haistatti käytännössä vitut teidän laiskanpulskeaksi autostapoistumiseksi naamioidulle ESTÄMISYRITYKSELLENNE!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Siksi, että viereiseen ruutuun pakittava (nimeltämainitsematon forumisti, köh) haistatti käytännössä vitut teidän laiskanpulskeaksi autostapoistumiseksi naamioidulle ESTÄMISYRITYKSELLENNE!
Nyt ollaan likellä kliimaksia - nimittäin kahden estäjän kohtaamista.

Mangelo

Well-known member
Estäjien sivulaji on "en laita ostospalikkaa" tyypit.

Yleensä nämä tavatessani paukautan hyvin äänekkäästi kaksi palikkaa eli ostosten eteen ja taakse jotta asia tulisi selväksi.

Viimeksi en muuten laittanut piruuttani palikkaa ostoksille ja myyjä hakkas jo kurkkupurkin ja juustopaketin seuraavalle kun se köhi "ettei noi ole mun enää". Tunsin suurta riemua kepposesta.
Lyhyillä hihnoilla ei viitsi laittaa, siirtää sen siitä sitten omien edestä taakse omalla vuorolla. Kassalinjaston tehokkuuden optimointia kun ei tarvitse kassahenkilön paukutella palikoita.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Nyt kävi näin. Tuli esteltyä. Palautin lähikauppaan muovikassillisen tölkkejä ja pulloja. Kuitista sitten huomasin että kone ei antanut panttia kuudesta tölkistä, vaikka pantillisia olivat kaikki.

Kassalla muita ostoksia maksaessa ja palautuskuittia vähennettäväksi ojentaessa ilmoitin asiasta. Myyjä totesi että voi, voi. Odotti ihan selvästi että antaisin asian vaan olla. No enpä antanut. Eihän se nyt noin voi mennä!

Mitä siitä seurasi oli pitkähkö selvittely. Kysyi että minkä merkkisiä tölkkejä palautit ja mitä muovipulloja jne. Onneksi olen sen verran aspergeri että itseasiassa muistin kaiken. Ihan sitä järjestystä myöten miten olin ne koneeseen syöttänyt. Myyjä kävi laskemassa ja tutkimassa ne palautukset, totesi että virhe on tosiaan käynyt, mutta ei tiennyt mitä tehdä. Höpisi jostain palautuskirjanpidosta. Tässä vaiheessa olin jo luovuttamassa että itse pääsisin sieltä kaupasta pois. Ahistavan nahkean näköinen kurppa jonossa takana alkoi omituisesti ja mielenosoituksellisesti kiemurtelemaan. Tuskaisen oloinen akka. Ihmisiä alkoi muutenkin kertyä kunnon jonoksi asti ja pisti jo vähän hävettämään. Tuntui että nyt ne perkeleet tuijottaa ja syyttää mua. Myyjä kuitenkin kerkesi soittamaan johonkin apunumeroon ja jonotteli itsekin puhelimessa. Alkoi tuntumaan että nyt on liian myöhäistä perua enää mitään. Viimein sai sitten ohjeet ja minä sen 0,9€.

Ihan viattomasta se tämäkin alkoi. Eskaloitui sitten vaan seitsämän ja puolen minuutin jumiksi. En tuntenut itseäni mieheksi, vaikka puolustin omia rahallisia oikeuksiani koko summalla yheksänkyt senttii. Seuraavalla kerralla palautan tölkit jonnekin toiseen kauppaan. Helevettiläinen! Päivä tyystin pilalla!

SamiJ

Well-known member
Nyt kävi näin. Tuli esteltyä. Palautin lähikauppaan muovikassillisen tölkkejä ja pulloja. Kuitista sitten huomasin että kone ei antanut panttia kuudesta tölkistä, vaikka pantillisia olivat kaikki.

Kassalla muita ostoksia maksaessa ja palautuskuittia vähennettäväksi ojentaessa ilmoitin asiasta. Myyjä totesi että voi, voi. Odotti ihan selvästi että antaisin asian vaan olla. No enpä antanut. Eihän se nyt noin voi mennä!

Mitä siitä seurasi oli pitkähkö selvittely. Kysyi että minkä merkkisiä tölkkejä palautit ja mitä muovipulloja jne. Onneksi olen sen verran aspergeri että itseasiassa muistin kaiken. Ihan sitä järjestystä myöten miten olin ne koneeseen syöttänyt. Myyjä kävi laskemassa ja tutkimassa ne palautukset, totesi että virhe on tosiaan käynyt, mutta ei tiennyt mitä tehdä. Höpisi jostain palautuskirjanpidosta. Tässä vaiheessa olin jo luovuttamassa että itse pääsisin sieltä kaupasta pois. Ahistavan nahkean näköinen kurppa jonossa takana alkoi omituisesti ja mielenosoituksellisesti kiemurtelemaan. Tuskaisen oloinen akka. Ihmisiä alkoi muutenkin kertyä kunnon jonoksi asti ja pisti jo vähän hävettämään. Tuntui että nyt ne perkeleet tuijottaa ja syyttää mua. Myyjä kuitenkin kerkesi soittamaan johonkin apunumeroon ja jonotteli itsekin puhelimessa. Alkoi tuntumaan että nyt on liian myöhäistä perua enää mitään. Viimein sai sitten ohjeet ja minä sen 0,9€.

Ihan viattomasta se tämäkin alkoi. Eskaloitui sitten vaan seitsämän ja puolen minuutin jumiksi. En tuntenut itseäni mieheksi, vaikka puolustin omia rahallisia oikeuksiani koko summalla yheksänkyt senttii. Seuraavalla kerralla palautan tölkit jonnekin toiseen kauppaan. Helevettiläinen! Päivä tyystin pilalla!
:D :thumbup:

Tarkan markan miehiä täytyy arvostaa.

jjv

Arschloch
Troy voitti systeemin \o/
Muutama sentti Troylle, valtava harppaus kuluttajakunnalle.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Nuori estäjä yllätti pullatiskillä! - lue erikoinen tarina!

Nuori estäjä yllätti pullatiskillä! - lue erikoinen tarina!

Sellainen reilu kymmenvuotias tyttö oli perheinens' valkkaamassa sellaisesta itsepalvelutiskistä leivonnaisia. Nuuka isä vaimonsa kanssa toimi tehokkaasti siirtäen kärryynsä vaimon avustuksella namimunkkeja.

-"Ota nyt sitten vaikka neljä, kun ovat noin pieniä."
Taisi olla hövelillä päällä.

Tytär jäi kuitenkin arpomaan omaa leivonnaisostostaan atulat kädessään. Pitkän arvonnan päätteeksi tyttö päätyi normaalin koon hillomunkkeihin. Tässä vaiheessa taustalla jonottava motoristin näköinen herra alkoi jo vääntelehtimään hermostuneesti. Tytöllä teki hankaluutta, melko suurtakin, päättää mikä korin kymmenestä munkista olisi se paras kotiin vietäväksi. Jokaista piti hieman tönäistä, liekö ollut tarkka käsituntuma painoeroista, vai rasvan määrän päättelemistä liukutestillä. Tässä vaiheessa jonottava motoristi luovutti.

Munkki tuli lopulta valituksi ja pussi punnitukseen vaa'an päälle. Mutta mitä sitten pitää tehdä?!? Ei ollut sitä taitoa tytöllä varastossa taitolaatikossaan. Pitkällisen hintalappujen tutkimisen jälkeen tyttö kaivaa kännykän esille soittaakseen apuvoimia paikalle. Pullapussi lepää koko ajan vaan päällä estäen muilta käytön.

Tässä vaiheessa olen saanut oman ostokseni pussitettua ja päätän pilata estäjän nerokkaan suunnitelman.
- "Sulla tuntuu kestävän, niin jos mä punnitsen tässä välissä?"

Klik numeroa, liimakuitti pussin kylkeen ja menoksi. Tytön lopputulemaa en jäänyt seuraamaan.

jjv

Arschloch
Pikkukaupassa käymisen hyviä puolia on, että pienellä askelmäärän lisäyksellä voi muuttaa suunnitelmiaan nähdessään estäjän ketsuppihyllyn edessä ja käydäkin ensin hakemassa maitoa ja palata sitten muutama metri taaksepäin ketsuppia noutamaan.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tässä vaiheessa olen saanut oman ostokseni pussitettua ja päätän pilata estäjän nerokkaan suunnitelman.
- "Sulla tuntuu kestävän, niin jos mä punnitsen tässä välissä?"

Klik numeroa, liimakuitti pussin kylkeen ja menoksi. Tytön lopputulemaa en jäänyt seuraamaan.
Äijä osti pullia, sehän kasvattaa kul... makarvoja. Brežnev ja silleen. Hihi.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Itsekin joskus ehkä 1,5-2v sitten palautuskone hylkäsi 3 pulloa, ja sanoin kassalla tästä, mutta kassa vaan totesi että "jaa", ja se jäi siihen. Vitutti ihan periaatteesta kun oikeus panttiin pitäisi olla vaikka kaupan oma palautusmaatti olisikin paska. Pointsit Troylle.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Itsekin joskus ehkä 1,5-2v sitten palautuskone hylkäsi 3 pulloa, ja sanoin kassalla tästä, mutta kassa vaan totesi että "jaa", ja se jäi siihen. Vitutti ihan periaatteesta kun oikeus panttiin pitäisi olla vaikka kaupan oma palautusmaatti olisikin paska. Pointsit Troylle.
Thanks, vaikka nimenomaan opetus olikin siihen suuntaan että mahdollisella seuraavalla kerralla pidän turpani kiinni enkä ala ulisemaan penneistä. Arvelen kylläkin että tulevaisuudessa palautan kaikki pullot ja tölkit isoihin marketteihin, joissa on kunnon koneita pitkät rivit ja äijät seinän takana hoitamassa pelkästään sitä.

Noissa yhden myyjän kaupoissa menee muutenkin kaikki sujuvuus vituilleen jos joku pienikin klikki tapahtuu. En viitti kiusata heitä ja ihtiään enää ainakaan pullopanteilla.

Mangelo

Well-known member
Estäjä oli kassahenkilö. Jonoon tullessa oli jonoa kohtalaisesti, ja kassahenkilöllä oli jokin puhelinkonsultaatio meneillään kassapäätteen käynnistämiseksi. No se käynnistyi. Tilannetta jonkin aikaa seurattua olisi tehnyt mieli murjaista, että eikö tänne saa toista kassaa, mutta koska kassa näytti hieman vajaalta, ajattelin että odotetaan sitten vaikka se vähän kestääkin. Sitten kun meinasi tulla oma vuoro, niin edellä ollut alkaa kyselemään poistumisalueella olevista tarjous WC-paperipaketeista. Niitä ei kuulemma ole tullut vielä, no asiakas kuitenkin sieltä pitkän yrittämisen jälkeen löytää jotain, kassa ei osaa sanoa hintaa, no sille saa koodilukijalla jonkin, ja eipäs otakaan asiakas. Juuri kun pääsin maksamaan ainoan ostokseni, viereen avautuu toinen kassa, vajaa sekin. Eihän siinä mennytkään kuin vartti jonotellessa.

Puhinat päästin ulos ovella :wall:

Mangelo

Well-known member
Mistä hourulasta ne hommaa työntekijänsä kun kaikki on vajaita?
Emminä tiedä. Viimeksi kävin liikkeessä kaksi vuotta sitten, ja meno oli ihan samanlaista.

Unohdin vielä mainita, että jonossa joltain kyrpiintyneeltä kaatui vahingossa meikkihylly. Se en ollut minä.

Viimeksi muokattu: