Estäjät

jjv

Arschloch
Tänään päätin pelata peliä. Oli niin kylmä ja bussi ollut viime aikoina reilusti myöhässä, päätin mennä tavallista myöhemmin pysäkille. Myöhästyin reilusti, seuraavaan bussiin siis, joka tarkoittaa lyhyttä vaihtoväliä asemalla ja kauppaankin pitäis keritä.

Neljä minuuttia jää aikaa kaupassa käyntiin. Ennätys kolme minuuttia, ehtiiehtii. Käytävät on tyhjiä, tavarat hypähtää lähes itsestään koriin, saavun takuulla ennätysvauhtia kassalle. Kolme asiakasta edessä, AIKAPAHA AIKAPAHA. No kaikilla näyttää olevan hyvin vähän ostoksia. Kuuskymppinen mies jo siirtyykin lastaamaan, viiskymppinen rouva hoitaa leiviskänsä esimerkillisesti, vilkaisen kelloa; puolitoista minuuttia aikaa, edessä yksi asiakas jolla vain muutama tavara, mutta se on...Mummo. Noh ennakkoluulot sikseen, mummo porhaltaa hihnan päähän lastaamaan, TULE NYT MAKSAMAAN SIELTÄ. Löytyykö bonuskorttia? Mummo? Bonuskortti? Hui, kuinka vikkelästi sujahtaa bonuskortti myyjän nättiin siroon kätöseen. Sitten rahat esiin vai maksetaanko oikein luotolla? Mummo kaivaa laukkuaan ja mitä sieltä tulee...kolikkokukkaro...EEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII MUMMO ANTAA KUKKARON MYYJÄLLE!
"Laske sinä sieltä nuorilla silmillä"
- Täällä onkin paljon kymmenen ja viissenttisiä, niistä onkin vaihtorahoina pulaa
"No hyvä, että edes jotain hyötyä"
Luon mummoon pitkän katseen ja lähetän teletappisen viestin "sinä olisit eniten hyödyksi uurnalehdossa".

Myyjää laskee kolikoita, minä sekunteja, kelloon en katso tiedän, että isokiire. Onneks on kaupan nopein myyjä, mummo pois tieltä ja minä kehiin, vähän tärisee kädet, mutta selviän sutjakasti. Lompakko taskuun, kassi mukaan, vilkaisu kaupan ikkunasta, BUSSI TULEE! Perkele, että sekin just tänään ajoissa. En ehdi edes sivupeilin näkökenttään, rakas Herrani, joo on jääny kirkollisverot maksamatta ja hiukan oon sua foorumilla pilkannu, mut et viittis silti lähettää enkeliä pysäkille autoa suurta pysäyttämään? Ja katso: suuntavilkku ja jarruvalo syttyvät, oho, onkin nätti enkeli. Ajoissa kotona, mutta jännäks pisti pelin. Mummo.

Mangelo

Well-known member
Kaupassa oli vaan yksi kassa ja pitkä jono. Lopulta tulee toinen kassa, ja katson hetken josko edessäni olevat haluisivat siirtyä pidempään jonottaneina ensin sillä välin kun kassa avaa kassaansa. Mutta ei, takaa ryntää pari kuusikymppistä tärkeän keinottelijan näköistä eteen periaatteella nopeat syövät :wall:

Olisi tehnyt mieli tehnyt mieli pistää käsi eteen tai jotain, mutta tyydyin kommentoimaan etuilua. Vaikuttivat kuuroilta.

Minnekään ei ollut kummallakaan kiire sitten kassan jälkeen.

Archie

Well-known member
rakas Herrani, joo on jääny kirkollisverot maksamatta ja hiukan oon sua foorumilla pilkannu, mut et viittis silti lähettää enkeliä pysäkille autoa suurta pysäyttämään?
Se olisi ollut varmaan aika jännä tilanne, kun taivas olisi revennyt joukko enkeleitä olisi pysäyttänyt taivaallisella käskyllä bussin. Sitten olisi odoteltu, että jjv pääsee bussiin (ehkä vähän omahyväisen oloisena).

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Ei nyt varsinaisesti kassajonon estämistä koska muutaman sekunnin neuvottelu siinä kassan päässä ostoksia pakatessa. Mutta nytkin äsken kauppareissulla meillä oli 2 semmosta ns. kestokauppakassia mukana, ja arviolta 8-10 kilon ostokset. Emäntä tykkää äkätä "hei näähän mahtuu yhteenkin kassiin", kun itse mieluummin jaan taakkaa kahteen puolitäyteen kauppakassiin. Tällä kertaa tehtiin kuten minä sanon \o/

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Itse hoidin tuon asian pienempänä asettamalla rahat tiskiin ja sanomalla: "Sekalaisia."
Olen siis ollut kelpo kansalainen lapsesta saakka. Perkele.
Mun entisellä paikkakunnalla kun oli vielä kioski jossa tällainen numerosysteemi oli (nykyisin siirtynyt kilohintaan), omistaja antoi ruutuvihon johon kirjoiteltiin toiveet.

Mitä tulee kassajonoihin marketeissa, en yleensä valitse sitä lyhintä jonoa. Yleensä kun tällaisessa on sisäänrakennettu ansa: viivakoodia ei löydy, perunat jääneet punnitsematta, rahat eivät riitä tai sitten kyseessä on se mummo joka alkaa laskemaan pieniä kolikoitaan.

burb

.
Tänään kaupassa käydessä oli täsmäestäjiä. Vain muutama yksilö mutta aina strategisesti ja taktisesti oikeassa paikassa ja ajassa ja tilassa. Tai siis mun näkökulmasta katsottuna väärässä. Estäjyys on katsojan silmässä.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Tänään oli kaupassa yllättävä estäjä. Minä. Vai olisko se ollut sittenkin se myyjä?

Piipahdin kaupassa kotimatkalla ostamassa ison säkin talouspaperia ja yhden onnittelukortin. Myyjä sanoi hinnan, minä käytin etukorttia lukijassa ja sitten perään pankkikortti lukijaan ja näpyttelin tunnusluvun. Vasta sitten, siis huomatkaa auttamattomasti myöhässä, rupesin ihmettelemään loppusumman suuruutta. No jopas. Oli kahteen kertaan otettu sen talouspaperisäkin hinta. Valitin heti tuoreeltaan ja myyjä sanoi, että korjataan.

Syötin taas myyjän ohjeiden mukaisesti bonuskortin ja pankkikortin ja tunnusluvut yms. Sitten myyjä totesi, että you know what ja minä siihen, että se meni se summa toiseen kertaan? Myyjä siihen, että hän antaa hyvityksen suoraan rahana ja tulosteli kuitteja ja täytteli kuponkeja ja minä allekirjoittelen niitä sen minkä ehdin.

Sitten herään kyselemään, että ei kai se mennyt tämän onnittelukortinkin hinta kahteen kertaan, mutta kassa väitti, että hän oli vain unohtanut laittaa sen vähennyksen siihen "korjaukseen", että ei mennyt, mutta nyt on kaikki kohdallaan, kun hän antaa hyvityksen käteisenä.

Sain siis hyvityksen yhdestä paperitaloussäkistä, mutta vieläkin on semmoinen tutina, että todellisuudessa maksoin ostokseni osittain tuplana kahteen kertaan. Täh?

Pitänee tarkkailla tiliä ja jos sieltä on viety sama summa kahteen kertaan, niin täytyy käydä kaupassa vähän neuvottelemassa.

Sijainti
Oslo
Tänään oli kaupassa yllättävä estäjä. Minä. Vai olisko se ollut sittenkin se myyjä?

Piipahdin kaupassa kotimatkalla ostamassa ison säkin talouspaperia ja yhden onnittelukortin. Myyjä sanoi hinnan, minä käytin etukorttia lukijassa ja sitten perään pankkikortti lukijaan ja näpyttelin tunnusluvun. Vasta sitten, siis huomatkaa auttamattomasti myöhässä, rupesin ihmettelemään loppusumman suuruutta. No jopas. Oli kahteen kertaan otettu sen talouspaperisäkin hinta. Valitin heti tuoreeltaan ja myyjä sanoi, että korjataan.

Syötin taas myyjän ohjeiden mukaisesti bonuskortin ja pankkikortin ja tunnusluvut yms. Sitten myyjä totesi, että you know what ja minä siihen, että se meni se summa toiseen kertaan? Myyjä siihen, että hän antaa hyvityksen suoraan rahana ja tulosteli kuitteja ja täytteli kuponkeja ja minä allekirjoittelen niitä sen minkä ehdin.

Sitten herään kyselemään, että ei kai se mennyt tämän onnittelukortinkin hinta kahteen kertaan, mutta kassa väitti, että hän oli vain unohtanut laittaa sen vähennyksen siihen "korjaukseen", että ei mennyt, mutta nyt on kaikki kohdallaan, kun hän antaa hyvityksen käteisenä.

Sain siis hyvityksen yhdestä paperitaloussäkistä, mutta vieläkin on semmoinen tutina, että todellisuudessa maksoin ostokseni osittain tuplana kahteen kertaan. Täh?

Pitänee tarkkailla tiliä ja jos sieltä on viety sama summa kahteen kertaan, niin täytyy käydä kaupassa vähän neuvottelemassa.
Mitä tuo yms. pitää sisällään?