Estäjät

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Ois mahtavaa, jos se olisin minä. Itse asiassa luontainen pelleni ei kyllä osaisi millään pitää tuota asiaa vakan alla.
Mä itsehän kyllä tietänen minkälaiseen sylttytehtaaseen jäljet johtaa.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Pitänee tarkkailla tiliä ja jos sieltä on viety sama summa kahteen kertaan, niin täytyy käydä kaupassa vähän neuvottelemassa.

Kun teitä kuitenkin vaivaa tuo raastava epätietoisuus siitä, miten tässä episodissa kävi, niin voin kertoa, että päättyi onnellisesti, eli tililtä oli veloitettu just se, mitä pitikin, eikä ketään heitetty pohjattomaan kuiluun.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Arvostan nokkelaa vastausta, mutta oliko ymssillä todellista sisältöä?
Ei tietenkään. Sillä vain yritettiin tuoda lisää sisältöä tarinaan, että saataisiin kerrottu estotilanne vaikuttamaan pidemmältä kuin se todellisuudessa oli, kuten näissä tarinoissa tapana on. Siis liioittelin!

Sijainti
Oslo
Ei tietenkään. Sillä vain yritettiin tuoda lisää sisältöä tarinaan, että saataisiin kerrottu estotilanne vaikuttamaan pidemmältä kuin se todellisuudessa oli, kuten näissä tarinoissa tapana on. Siis liioittelin!
Akkurat!
Miksi muuten käytit vastauksesi alkuosan verbeissä passiivimuotoja?

Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Akkurat!
Miksi muuten käytit vastauksesi alkuosan verbeissä passiivimuotoja?
Äidinkielen kielioppikyssäri? Ulkosuomalainen huoli toisesta?
Ei huolta, AJ:llä on tapana ymmärtää.
Siinä yritettiin tietysti aluksi harhauttaa epämääräisellä passiivimuodolla, mutta ilmeisesti on tultu kuitenkin katumapäälle myöhemmin. Ja vitut. Ajatuskatko kesken kirjoittamisen tulleen tauon vuoksi.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Ruokakaupassa. Pidän ostoskoria toisessa kädessä ja toisella laitan tavarat korista kassahihnalle. Lopuksi olen laittamassa koria sille tarkoitettuun pinoon kassahihnan eteen, mutta: seuraava vittupää on laittanut täyden ostoskorin siihen pinon päällimmäiseksi. Sitten hämmästyneenä nostaa korin hitaasti kun elehdin että haluaisin laittaa tyhjän korin tyhjien korien säilytyspinoon. Tämä tapahtuu usein!

jjv

Arschloch
Ruokakaupassa. Pidän ostoskoria toisessa kädessä ja toisella laitan tavarat korista kassahihnalle. Lopuksi olen laittamassa koria sille tarkoitettuun pinoon kassahihnan eteen, mutta: seuraava vittupää on laittanut täyden ostoskorin siihen pinon päällimmäiseksi. Sitten hämmästyneenä nostaa korin hitaasti kun elehdin että haluaisin laittaa tyhjän korin tyhjien korien säilytyspinoon. Tämä tapahtuu usein!
Kyllä. Melkein joka kerta, jos joku siinä takana korin kanssa on. Tai vähintäänkin se tunkee ihan kantapäihin kiinni notta taas pitää mulkoilla "painunyvittuunsiittä". Kaupassa jossa käyn on jotain tavaraa siinä hihnan ja koripinon välissä joten ei ole mitään järkeä niitä tavaroita sieltä pinosta saakka hihnalle raahata. Ottaisivat kärryt jos eivät sen aikaa jaksa koriaan kannatella. Tai sellasen perässä vedettävän korin joita nyt on tuonnekin tullut.

Ja nimenomaan hämmästyneenä ja suorastaan yllättyneenä: "ai et sä viekkään sitä koria kotiisi" Sellainenkin tapaus oli kerran, että latoessani itse korista tavaroita liikkuvalle hihnalle takana oleva kusipää laittoi ensin sen välikappaleen hihnalle ja alkoi sitten koripinosta latoa hihnalle omia tavaroitaan, vaikka mulla oli vielä tavaraa korissa. Syötin sen "seuraava asiakas kiitos"-kyltin sille tyypille ja kaivoin samantien anaalistaan ulos...ja syötin toistamiseen. Tai ainakin olisin voinut.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ovat toki. Valitettavasti, kuten tästäkin toikista voimme lukea, niissä käy muitakin ihmisiä, joista jokainen on potenttiaalinen estäjä. Niin minä, kuten myös sinäkin.
Kaupoissa voi jäädä kavereiden kanssa keskustelemaan esimerkiksi maitopurkkien eteen. Tai sitten sillain, kun tullaan kauppaan sisään automaattiporteista niin siihen eteen tehdä sellainen ihmispallo.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
SITÄ PAITSI, hahmo, joka tönii hihnalla porukkaa eteenpäin ja latoo omat tavaransa siihen jo valmiiksi, ei ole varsinaisesti estäjä vaan edesauttaja. Se edessä kuppaava hahmo on se estäjä edesauttajan näkökulmasta.

Kauppiaan näkökulmasta jokainen asiakas on potentiaalinen ongelma.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Juuri näin. Ostoskori pidetään kädessä siihen asti, kunnes se on tyhjä.