Estäjät

Aisla

högt över molnen
Sijainti
play//repeat
Salkkareiden aikaan on hyvä käydä. Silloin on hiljaista kaupoissa. Muut ajat on no-go.
Ai Kauniit ja Rohkeatko ei enää nykyisin kauppoja tyhjennäkään?

Salkkareiden aikana käyminen olisi muuten ihan toimiva idea, mutta jos tuosta puljusta haluaa jotain edes etäisesti tuoretta, niin tuota eläkeläispujottelua täytyy vaan yrittää kestää. :dunno:

Ei. Toki iltapäivisinkin muutama päivytysvuorossa oleva estäjä on vartiopaikalla, mutta onhan se aivan eri maailma siellä kaupoissa keskellä päivää. Silloin ei kiertoreitit auta, kaikki käytävät on tukittu ja kello pysähtynyt, ajan patina suorastaan humisee korvissa.
Jotakuinkin noin. Iltapäivisin tuollakin täysin tyhjät käytävät. Paitsi tietysti se yksi estäjä. Kulkee kaupassa täysin saman reitin kuin itse ja pysähtyy ihan samoilla hyllyillä miettimään, että mitähän sitä ostaisi. Siinäpä sitten seurailet ja tunnet itsesi joksikin stalkkeriksi samalla kun odotat, että saisi kaivettua sen maitotölkkinsä sieltä hyllystä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Sen oon huomannu, että jos kännissä pyörii kaupassa niin helposti ittekki yhtäkkiä havahtuu olevansa estäjänä ja saa vihaisia katseita. Sitten koikkelehtii vähän sivummalle ja hetken miettii omiaan, niin taas on joku JUST siitä kohtaa hyllyltä sitä tölkkiananasta himoitsemassa.

Eikö perkele kaupassa saa rauhassa kännissä miettiä omia asioitaan esimerkiksi ananaksien läheisyydessä? Kaikkeni kuitenkin yritin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Eikö perkele kaupassa saa rauhassa kännissä miettiä omia asioitaan esimerkiksi ananaksien läheisyydessä? Kaikkeni kuitenkin yritin.
Ei! Pois sieltä ruokakaupasta ananaksien läheisyydestä viinakauppaan viinaksien läheisyyteen.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Aikasen harvoin tulee mäkkäreissä ynnä muissa vastaavissa ravitsemusliikkeisä käytyä ja vielä harvemmin niiden autokaistoilla. Tarkemmin ottaen taisinpa tänään käydä moisella autobaanalla ensmäisen kerran ikinä.
Pitkän, todella pitkän tovin siinä jonossa odoteltuani pääsin lopulta luukulle ja olin önähtämässä myyjättärelle että "El makooo" kun se saatana töräytti minulle kädet täyteen jotain purkkeja ja purnukoita ja kertoi että kuustoistaysiviis. Minä että eikö tässä ensiksi pidä vaikka kertoa mitä haluaa ennen kun maksetaan ja tuote vastaanotetaan?
Myyjätär meni aivan shokkiin että etkö sinä tilannut tuolta tolpalta ja osoitti johonkin sinne moottoritien varteen.
Enpä ollut tilannut en.
Siinä se sitten esimiehelle soitteli ja juoksi paniikissa ympyrää hetken että miten kassajärjestelmässä voidaan lyödä ohi jonon tilaus. Tai jotain.
Mietin siinä jo hetken että josko tästä karauttaisi hevonvittuhun ja söisi kotona vaikka varpaankynsiä, vaan odotin sinnikkäästi kun ympyrän juoksenta ynnä esimiehelle soittelu olivat jo käynnistyneet.
Sain lopulta ruoat ja paheksunnat kun en siellä motarin rampin kohdilla ollut huomannut himmailla ja huutaa johonkin lyhtypylvääseen että ELMAKOOOO!

Noh, ensi kerralla tiedän. Olinpahan oman elämäni estäjä, edes pienen hetken.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Aikasen harvoin tulee mäkkäreissä ynnä muissa vastaavissa ravitsemusliikkeisä käytyä ja vielä harvemmin niiden autokaistoilla. Tarkemmin ottaen taisinpa tänään käydä moisella autobaanalla ensmäisen kerran ikinä.
Pitkän, todella pitkän tovin siinä jonossa odoteltuani pääsin lopulta luukulle ja olin önähtämässä myyjättärelle että "El makooo" kun se saatana töräytti minulle kädet täyteen jotain purkkeja ja purnukoita ja kertoi että kuustoistaysiviis. Minä että eikö tässä ensiksi pidä vaikka kertoa mitä haluaa ennen kun maksetaan ja tuote vastaanotetaan?
Myyjätär meni aivan shokkiin että etkö sinä tilannut tuolta tolpalta ja osoitti johonkin sinne moottoritien varteen.
Enpä ollut tilannut en.
Siinä se sitten esimiehelle soitteli ja juoksi paniikissa ympyrää hetken että miten kassajärjestelmässä voidaan lyödä ohi jonon tilaus. Tai jotain.
Mietin siinä jo hetken että josko tästä karauttaisi hevonvittuhun ja söisi kotona vaikka varpaankynsiä, vaan odotin sinnikkäästi kun ympyrän juoksenta ynnä esimiehelle soittelu olivat jo käynnistyneet.
Sain lopulta ruoat ja paheksunnat kun en siellä motarin rampin kohdilla ollut huomannut himmailla ja huutaa johonkin lyhtypylvääseen että ELMAKOOOO!

Noh, ensi kerralla tiedän. Olinpahan oman elämäni estäjä, edes pienen hetken.
Tuolla jenkkilässähän on sellainen systeemi, jossa on periaatteessa 3 asiointipistettä näissä Drive-ineissä. Ensimmäisessä huudetaan siinä motarin varrella tilaus sinne mikkiin. Luukulla kaksi maksetaan tilaus ja luukulla kolme otetaan tilaus vastaan.

Tuossa on vaan semmonen huono puoli (katsontakannasta riippuen), että jos esim. ajat sen tilauspisteen ohi ja luukulla 2 tomerasti sanot, ettet tilannut mitään ja jatkat matkaa kulman taakse luukkujen 2 ja 3 väliin, niin kun seuraava asiakas tulee maksamaan tilaustaan luukulta 2, sä vedät sopivan odottelut jälkeen luukulle 3 ja poimit kaiffarin eväät messiin ja ajelet kotiin ilmaisten safkojen kanssa. Vinkiksi jos joskus menet jenkkeihin kattomaan vaikkapa Nascareja.

Mutta noin yleisesti, Pyryf taitaa olla estäjä. :|

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Itse ensimmäisen ja viimeisen kerran Mäkkärin autokaistalle eksyttyäni päätin, jotta ei ikinä kyllä tuollaista. Toivottavasti järjestelmän keksinyt neropatti pistetty sämpylän väliin.

Sue_me

Well-known member
Paikallisessa K-marketissa tapahtunutta:

Menin noutamaan kaksi kylmää janojuomaa ajatuksella, että pikkumarketissa pääsee asioimaan nopsaan. Juomat olivatkin kourassa 20 sekuntia kauppaan saapumisen jälkeen.

Mutta kassalle saavuttuani tein huomion, että vaan yksi linja oli käytössä ja eikös siellä joku matami ollut latomassa viikon eväitä liukuhihnalle. Tämän yllättävän ruuhkan purkautumista odotellessani tuumin jotta mikäpä tässä, odotellaan vaan. Siinä vain ihmettelin kun kassan takana olleessa koripinossa oli päällimmäisessä korissa vielä täysi mälli evästä, mm. jauhelihaa 10 pakettia. Tuumin että jollain vissiin ollu lompsa jäänyt matkasta tahi muu syy ostosten keskeytymiseen.

Sitten, liukuhihna olikin jo tyhjä edestäni ja kaksi juomaani olivat viimein menossa kohti maailman kauneimman kassatädin kätösiä. Sillä hetkellä joku keski-iän jo ohittanut maatuska puski koripinossa olleen koppansa kera härskisti eteeni ja sanoi, jotta sori mulla jäi vähän kesken kun piti hakea lisää tavaraa. Siis tämä nainen etuili jättiostostensa kanssa ja minulla oli vain kaksi juomaa! Siinäpä sitten mielessä pyöri vain vittuperkelesaatana ja missä kivääri?. Ainoastaan jäätävän kaunis kassaneitokainen sai pokerin pitämään ja nyrkissä olleen käden pysymään taskussa.

Siinä sitten vielä puuttui hintatiedot jostain zakuskapurkista ja kassatätyli lähti metsästämään puuttunutta informaatiota kaupan hyllyköistä. Oli niin lähellä, etten sanonut jotain tilanteesta, mutta jälleen sinisilmäisen blondin ilmestyminen hyllyjen väliköstä lauhdutti tilanteen.

Sain lopulta juomani ostettua mutta jäi kyllä hieman hampaan koloon nyt kyllä. Mutta olipa kaunis myyjä kassalla, voi jumalauta!