Hyvinhän toi... Pisteillä lajissa, jossa Suomi on marginaalinen jäsen.Suomen Huippu sanoi:Räikkönen neljäs! Ruuspäri seitsemäs! Kyllä on taaskin mahtavaa olla Suomen kansalainen...
Oli se edelleen vähän hämmentävä veto mielestäni, mutta kyllähän se nähtiin, että Ferrari ja Renault olivat vauhdissa edellä joka tapauksessa. Kevyemmällä autolla olisi voinut aika-ajoissa yrittää Massan eteen, joka olisi saattanut sijan verran auttaa jos kaikki olisi mennyt nappiin.patriot sanoi:En kyllä menisi väittämään ilman kunnon perusteluja, että tämä kisa taktiikkaan kaatui. McLaren ei vaan ole tarpeeksi nopea. Jos olisi ollut, niin Kimi olisi ollut podiumilla. Kaiken vauhdin Kimi tuosta autosta ottaa.
En minä kokenut tässä kisassa mitään tuollaista fiilistä. Silloin kun oli mahdollisuuksia mennä ohi, niin silloin mentiin. Kuten Kimi Buttonista jne. Vaikka ohitukset tehtäisiin kuinka helpoksi, niin silti se edellyttää että takaa tulee kaveri lujempaa ja haluaa ottaa ohitukseen liittyvät riskit (esim. nyt Rosberg ei lopussa varmaan edes yrittänyt ohi, koska järkevämpää oli varmistaa pisteet). Eri asia sitten sellaiset radat, joilla ohittaminen on oikeasti mahdotonta normaalitilanteessa, tyyliin Imola.patriot sanoi:Ihmettelen kyllä FIA:n kyvyttömyyttä tehdä uudistuksia, jotka parantavat ohittamista. Joka vuosi on luvattu, että nyt autojen ohittaminen on helpompaa. No missä tulokset? Kannattaisko keskittyä näiden ratojen uudistamiseen?
No jaa, on tuollakin F1:llä joskus ohitettu. Vähän lyhyet on nuo suorat tuollakin ja ilmeisesti tuo etusiiven nostaminen heikensi ohitusmahdollisuuksia juuri tällaisilla radoilla kun lähellä ajaminen vie eturenkailta pidon. Toki kyse on siitäkin, muodostuuko kisassa tilanteita, joissa ohitukset olisivat mahdollisia, mutta kyllähän siellä nyt Fisico ja Montoya olivat hitaampien takana, eikä mitään nähty. Fisichella tosin on aina ollut pehmeä mies miestä vastaan (Tämä Villeneuve-yrityskin ekojen stoppien jälkeen oli lähinnä säälittävä, hyvä paikka, mutta uskallus ei näköjään riitä, doh), mutta Pablolta nyt yleensä yrityksiä odottaisi.patriot sanoi:Ihmettelen kyllä FIA:n kyvyttömyyttä tehdä uudistuksia, jotka parantavat ohittamista. Joka vuosi on luvattu, että nyt autojen ohittaminen on helpompaa. No missä tulokset? Kannattaisko keskittyä näiden ratojen uudistamiseen?
No nii-in, oliskohan silloin järkevämpää ajaa alltogether kevyemmällä autolla???Juzo sanoi:Joo taktiikka oli kärkikuskeista paras Kimillä. Kimi pääsi ajamaan niin kovaa kuin autosta lähtee ja hänellä oli kuitenkin enemmän bensaa kuin muilla kärkikuskeilla. Tällä kertaa vauhti ei vain riittänyt. Kimin kierrosajat heittelehtivät oudosti. Kimi ajoi suurimman osan ajasta samanlaisia kierroksia kuin Massa, mutta sitten välillä eroa tuli joku reilu 0,5 yhdellä sektorilla. Mielenkiintoista on myös se, että Kimin nopein kierrosaika oli parempi kuin Alonsolla eli kyllä sitä vauhtia kuitenkin löytyi.
Ja voitoon ajoi sveitsiläinen ja toiseksi tuli englantilainen.Rusina sanoi:Miten niin? Neljänneksi ajoi sveitsiläinen ja seitsemäksi saksalainen
osuiko barrichello ensimmäisessä mutkassa räikkösen hivakkaan vai menikö vain tosi läheltä?mh_84 sanoi:Oho, huomasin tuossa just kun katsoin startin uusintana. Massa hidastelu kun päästi Schumin ohi, sotki vähän tuota Kimin starttia. Onneksi pääsi kuitenkin Buttonista ohi myöhemmin..
Luulen että taktiikan laadinnassa pyritään huomioimaan ainakin seuraavat seikat.kristian.s sanoi:Eihän tuo McLarenin taktiikka mitenkään katastrofaalisen huono tänään ollut, mutta mikä siitä tekee niin paljon paremman kuin hieman kevyempi taktiikka? Se olisi mielenkiintoista tietää mikä on McLaren-tallin taktiikkavastaavien vastaus tähän kysymykseen.
Yleensä ne laskelmat kusee viimeistään siinä kohtaa, kun startissa jäädään raskaalla autolla jonkun Trullin taakse. Ei tässä kisassa, mutta aika usein.Hurmurisija sanoi:Luultavasti käytettävissä on suuri määrä dataa, johon tukeutuen saatetaan päätyä ratkaisuihin, jotka eivät näytä viisailta, mutta jotka laskennallisesti ja usein käytännössäkin saattavat olla nopeimpia.