Eipä tämä kausi aivan läpihuutojuttu taida olla. Toki Alonson etumatka on huomattava, mutta eipä siihen tarvita kuin yksi mönkään mennyt kisa, niin tilanne tasoittuu kummasti. Ferrarin vauhti oli kyllä hyvää läpi viikonlopun ja heidän kannalta on tietysti hyvä että Nürburgringin kaltaisella radalla tuli kova tulos. Tuolla radalla kun tarvitaan auton toimivuutta joka suhteessa. Esim. Imolassa nopeita ajettavia mutkia ei juuri ole ja siellä voi pärjätä esim. tehokkaan koneen avulla.
Seuraavan viikonloppuna on Espanjan kisa, missä auton kaikki heikkoudet näkyvät kellossa. Ferrarin voisi olevan erityisen hyvässä iskussa siellä. Ferrarin kilpailukyvystä kertoo sekin, että Massa oli selkeästi nopein tallien kakkoskuskeista. Ylipäätänsäkin Felippe tarvii ainakin uran tässä vaiheessa toimivan auton ollaakseen noinkin kilpailukykyinen.
Rellun tilanne näyttää kuitenkin ihan turvalliselta. Auto on Alonson käsissä nopea ja on oletettavaa että hekin voittavat kisoja vielä kauden edetessä runsaasti. Fisichellan tilanne näyttää taas perinteiseltä. Eikö se tajua että ei itku auta markkinoilla. Ennakkohaastattelussa Wurtz justiinsa kertoi että Rellun auto on hyvin pitkälti Alonson ehdoilla tehty. Että sitä on Giancarlon vaikea ajaa. Mutta ei sen pitäisi selittää sitä että taas yhden voiton jälkeen on valuttu käsittämätön heikolle tasolle tallitoveriin nähden.
McLarenin tilanne näyttää kummalliselta. Auto näyttäisi toimivan varsin hyvin kisavireessä, mutta jostain syystä talli ei suostu vaihtamaan taktiikkaa tuosta varsin yllätyksettömästä systeemistä, jolla kyllä jo ennen kisaa on pilattu mahdollisuudet.
Tietysti tuo nopeus ei taida aivan riittää Ferrarille ja Alonsolle. Mutta eikö kumminkinkin kannattaisi edes kokeilla toisen kuskin kohdalla jotain erikoisempaa joskus? Kärki ei kumminkaan ole kovin kaukana joten voittotili näyttäisi avautuvan jossain vaiheessa.