mh_84 sanoi:
Taas tullaan tähän: millä autolla? Eli olisko ne voitot tullu kuivallakin?
Listaa ne voitot, niin katotaan. Olen edelleen sitä mieltä, että tuolla on ja on ollut paljon Schumia parempia sadekelin kuskeja.
No niiden järkevä listaaminen vie sen verran aikaa, että pengo toki itse jos kiinnostaa. Mutta vuodelta 1997 voisin nostaa pari esimerkkiä esiin kun tuolloin Ferrari ei kyllä ainakaan Williamsia parempi ollut, liittyen osin myös Barcelonaan ja mainitsemiisi säätöihin. Monacossa Schumi valitsi välikelin säädöt kun mm. Williamsit lähtivät slickseillä ja kuivalle kelille sopivilla säädöillä- ensimmäisen kierroksen jälkeen johto 6,6 s, toisen 11,5, kolmannen 15,7 ja neljännen 22,1...
Sama toistui Spassa kun Schumacher otti intermediate-renkaat, sitkotteli niillä radalla pari kierrosta, jotta rata kuivui tarpeeksi ja teki tällä kertaa 40 sekuntia eroa kuudessa kierroksessa ohitettuaan ensin Alesin ja sitten Villeneuven. Jälleen hyvän ennakoinnin johdosta siis. Ja missä on taito? Ensinnäkin se, että tekee oikeita päätöksiä sään suhteen ei mielestäni ole ihan pelkästään tuurista kiinni, vai miten muuten samoin kuin Senna aikanaan Schumi niihin yleensä kykenee?
Lisäksi Michael mielestäni näyttänyt pystyvänsä selviytymään olosuhteisiin huonosti sopivalla autolla yleensä paremmin kuin muut ne muutamat kierrokset, jotka on ollut tarpeen, että tehty valinta alkaa tuottaa tulosta. Esimerkiksi tuolloin välikelin renkailla Spassa tai etenkin samalla radalla kaksi vuotta aiemmin slickseillä sadekuurossa. Spahan '95 ja siihen, kuinka Schumi Hilliä vastaan ajoi, liittyy toki myös paljon sellaista, mitä en Ykkösissä välittäisi näkeväni ihan kuin Schumin ajoon mies miestä vastaan yleensäkin, mutta se ei silti poista sitä tosiasiaa, etteikö Schumi olisi tuolloin ajanut todella hyvin.