Euroopan GP

S.A (Orginal)

Well-known member
Sijainti
Vantaa
No joo hyvähän se on ALonson ja Renaultin juhlia kun voitto annetaan lusikalla suuhun.
Mä en vaan käsitä, että mitä nyt kisan jälkeisiä kommenetteja oon lueskellu netistä niin ei toi ALonso kyllä ihan nyt taida tajuta, että miten tuo tilanne oikeesti meni.

Sanoin heti duunissa ollessa, että ei tota voi voittona pitää, ei tota varmaan kukaan oikeestaan Renault tallin ulkopuolella arvosta kunnon ajamalla otettuna voittona. Ite en todellakaan, naurattaa vaan, että kyllä se on helppoa voittaa kun toinen keskeyttää nenän edestä ja sitten on helppo sanoa, että on paras auto, on parhaat renkaat ja auto oli nopeempi ku Kimin ja plääplää roskaa.

Jokuhan täällä sanokin, että Shumi ei sen Mikan keskeytyksen takia liiemmin hihuloinut, mutta ALonso on kun ois voittanu ajamalla koko roskan.
Toivon todellakin, että tää MM ei ratkennu tällä tavalla.
JOS se nyt ratkes, niin ei voi kun Alonson tuuria naureskella.
Ja sitä juhlintaa......

Anteeks vaan Rellu fanit, mutta ei tää homma nyt ihan reilusti ratkennu. JOS ratkes.

mikroi

Well-known member
Milloinkahan Frank alkaa harkita Webberin korvaamista?
Miehen piti olla yksi Scumin manttelinperijöistä, mutta melkoista alisuorittamista on tämä kausi ollut... Lukuunottamatta muutamia aika-ajoja, mies on lähinää körötellyt tai tehnyt virheitä ja samaan aikaan tallikaveri on kovassa nosteessa.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Alonsohan sanoi lehdistötilaisuudessa että HÄN painosti Kimin rikkomaan renkaansa ja siten ansaitsi voittonsa.

(uskoo ken tahtoo - minä en :D )

mikroi

Well-known member
mikroi sanoi:
Milloinkahan Frank alkaa harkita Webberin korvaamista?
Miehen piti olla yksi Scumin manttelinperijöistä, mutta melkoista alisuorittamista on tämä kausi ollut... Lukuunottamatta muutamia aika-ajoja, mies on lähinää körötellyt tai tehnyt virheitä ja samaan aikaan tallikaveri on kovassa nosteessa.
Alonso ei tainnut olla lähelläkään Räikköstä siinä vaiheessa, kun Räkä rikkoi renkaansa :p
Dennishän syytteli haastattelussa kovasti BARin Villeneuvea tuosta Räikkösen lukkojarrutuksesta

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
Mutku sanoi:
Alonsohan sanoi lehdistötilaisuudessa että HÄN painosti Kimin rikkomaan renkaansa ja siten ansaitsi voittonsa.

Samaa mielta, missa maailmassa se Kulmakarva oikeen elaa :confused:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
mikroi sanoi:
Alonso ei tainnut olla lähelläkään Räikköstä siinä vaiheessa, kun Räkä rikkoi renkaansa :p
Dennishän syytteli haastattelussa kovasti BARin Villeneuvea tuosta Räikkösen lukkojarrutuksesta
Itse asiassa Dennis ei sanonut tuota Villeneuvea, vaan sen oli Maikkarin kääntäjä siihen lisännyt.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Mario Andretilla on tällaiseenkin tapaukseen sopiva lausahdus "I´ll take a win, whatever way it comes.". Autourheilu on siitä jännä laji, että tällaistakin voi sattua. Vaikea minusta on Alonsoa ja hänen tiiminsä valitsemaa taktiikka lähteä moittimaan vääräksi kun kerran voittivat kisan.

Mitä tuohon Espanjan GP:hen 2001 tulee, niin sai Schumacher siitäkin käytöksestä kritiikki. Muistaakseni miestä moitittiin siitä, että hän oli sanonut tietävänsä miltä Häkkisestä tuntuu kun on itsekkin kokenut vastaavaa. Kuulemma tilastojen valossa ei voinut tietää.

EDIT:Ja siitä dennisin kommentista vielä: Mies viittasi että ongelmia oli "with less experienced drivers", joten kritiikki ei minun nähdäkseni kohdistunut Villeneuveen.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
pmv sanoi:
EDIT:Ja siitä dennisin kommentista vielä: Mies viittasi että ongelmia oli "with less experienced drivers", joten kritiikki ei minun nähdäkseni kohdistunut Villeneuveen.
Ainakin maikkarin haastattelussa mainitsi Villeneuven nimeltä .. tai no maikkarin ja maikkarin haastattelu, puheli siinä MotorHomen edustalla kaikille.

copersucar

Well-known member
S.A (Orginal) sanoi:
No joo hyvähän se on ALonson ja Renaultin juhlia kun voitto annetaan lusikalla suuhun.
Mä en vaan käsitä, että mitä nyt kisan jälkeisiä kommenetteja oon lueskellu netistä niin ei toi ALonso kyllä ihan nyt taida tajuta, että miten tuo tilanne oikeesti meni.

Sanoin heti duunissa ollessa, että ei tota voi voittona pitää, ei tota varmaan kukaan oikeestaan Renault tallin ulkopuolella arvosta kunnon ajamalla otettuna voittona. Ite en todellakaan, naurattaa vaan, että kyllä se on helppoa voittaa kun toinen keskeyttää nenän edestä ja sitten on helppo sanoa, että on paras auto, on parhaat renkaat ja auto oli nopeempi ku Kimin ja plääplää roskaa.

Jokuhan täällä sanokin, että Shumi ei sen Mikan keskeytyksen takia liiemmin hihuloinut, mutta ALonso on kun ois voittanu ajamalla koko roskan.
Toivon todellakin, että tää MM ei ratkennu tällä tavalla.
JOS se nyt ratkes, niin ei voi kun Alonson tuuria naureskella.
Ja sitä juhlintaa......

Anteeks vaan Rellu fanit, mutta ei tää homma nyt ihan reilusti ratkennu. JOS ratkes.
En nyt tiedä tuosta reiluudesta tai tuurista. Huonoa tuuria oli tietysti se että Räikkösen ripustukset eivät kestäneet kierrosta pidempään, mutta itse hän lopultakin tuhosi eturenkaansa ja kilpailunsa lukkojarrutuksellaan.

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Mutku sanoi:

Alonso oli muutenkin todella ylimielinen lehdistötilaisuudessa. "taktiikkani oli täydellinen", "pystyimme haastamaan McLarenin vauhdissa", "tämä on upea tapa voittaa" jne. :yuck: Toivottavasti seuraavissa kisoissa tämä Oviedon järjenjättiläinen palautetaan maan pinnalle. :thumbup:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
belated sanoi:
Alonso oli muutenkin todella ylimielinen lehdistötilaisuudessa. "taktiikkani oli täydellinen", "pystyimme haastamaan McLarenin vauhdissa", "tämä on upea tapa voittaa" jne. :yuck: Toivottavasti seuraavissa kisoissa tämä Oviedon järjenjättiläinen palautetaan maan pinnalle. :thumbup:
Taktiikka täydellinen? Pystyi haastamaan Kimin? Ilman Kimin rengasmurhetta Alonso ois saanu turpiin melkein 40s tässä kisassa. Ett tolleen.

Absolut

Private member
Mutku sanoi:

Nojoo, mutta toisaalta eipä Alonso voinutkaan tietää että mikä Kimille tuli. Tuskin on pahemmin kerennyt katselemaan Kimblen autoa kun se spinnaa edestä, saati että arvioimaan vikoja....

Alonsolta hyvä kisa, ei auta vaikka olisikin paholaisen kätyri. Paljos siinä kymmenkunta kierrosta ennen loppua oli Kimin ja Fernandon ero? Eli mitä kisavauhti oli Macilla verrattuna Alonsoon.

Williams on muuten oikeastaan ainoa noista paremmista talleista joka tuntuu saavan molemmat kuskit aika hyvään vauhtiin nykyään - sikäli kun Webber vaan saisi pidettyä järjen kädessä kisapituuksilla. Fisico ja Montoya on aika pahasti jäljessä vauhdissa....

Trullilta loistava aika-ajo (taas), ja harmillinen niitti kisalle. Tosin ei taida vieläkään olla muutoinkaan kisapituuksilla vauhti passelia? Mutta eiköhän Toyotan pavunlaskijatkin jossain vaiheessa ala kyseenalaistamaan Ralffin "hinta-laatusuhdetta".... Ja toisaalta voisi kuvitella Flavion miettivän nyt tiukasti että onko Fisico mukamas paljonkin parempi vaihtoehto kuin Jarno oli...

En ole lukenut uutisia aiheesta, mutta melkein väittäisin ettei ollut Mäkki Kimin mieleen tänä viikonloppuna; olenpa sitten mitä mieltä maikkarin ykkösnyrkistä hyvänsä, niin ei Kimi oikeasti tee tuon tapaisia erheitä mitä tähän kisaan tuli. Päinvastoin, ja jopa jarruilla tuntuu olevan yleensä aika hellä, ulosajoista nyt puhumatikaan.

Jälkiviisasteluna voisin sanoa että varikolle ei enää lopussa olisi kannattanut tulla, mutta olisikohan varovaisempi ajotyyli kuitenkin kannattanut loppukisasta ottaa harkintaan? Vaikka varmistellut toistakin sijaa jos näytti että Alonso menee edelle, vapina oli kuitenkin järkyttävän kovaa jo kymmenkunta kierrosta, ja en voi uskoa etteikö mäkillä tosissaan pelätty renkaan rikkoutumista. Mutta en kyllä itsekään kisan aikana Kimin toivonut antavan lenkkiin tippaakaan, eikä antanut - puhumattakaan varikolle tulemisesta. Kimi ja talli tietää että nyt tarvitaan mahdollisimman paljon pisteitä, ja nyt lähdettiin hakemaan koko pottia. Eikä se mitenkään kaukana ollut ettei sitä tullutkin.

Veschacher

Registered Loser
Sijainti
Hyvinkää Rock City
copersucar sanoi:
En nyt tiedä tuosta reiluudesta tai tuurista. Huonoa tuuria oli tietysti se että Räikkösen ripustukset eivät kestäneet kierrosta pidempään, mutta itse hän lopultakin tuhosi eturenkaansa ja kilpailunsa lukkojarrutuksellaan.
Itseasiassa oli hyvää tuuria, että ripustukset kestivät viimeisellekään kierrokselle. Oli sen verran tärinää jo parisen kymmentä kierrosta. Ei varmasti tullut kenellekkään yllätyksenä tuo keskeytys, toisin kuin Häkkisen aikoinaan, joten en itse menisi vertailemaan näitä kahta.

Alonsosta sen verran, että kyllä kaikki äkkiä rupeaa haukkumaan miestä. Jokaisessa viestissä, jossa vähänkin sivutaan Alonsoa niin jotenkin yritetään ovelasti laittaa mukaan joku solvaus. On se nyt perkele, ettei Räikkös-fanit kestä sitä että siellä on toinenkin kuski joka pärjää. Voitto on voitto, ei sitä pidä katsoa johtuuko se edessä olevan keskeytyksestä vai omasta hyvästä ajosta. Eikä Alonso missään tapauksessa huonosti ajanut! Kuudennesta lähtöruudusta, vaikka olisi toiseksikin jäänyt niin se ei olisi ollut heikko saavutus.

EDIT: Alonsosta on ilmeisesti tullut suomalais-yleisön edessä uusi Hannu Hanhi. On se kumma miten helposti taito muutetaan tuuriksi ja samalla ei itse huomata jos Räikkösellä on tuuria. Ei ole kovin montaa kertaa tällä kaudella käynyt huonoa tuuria Räikkösellä ja sitten kun tulee yksi tämmöinen missä nyt ei ole tuurilla mitään tekemistä, niin heti on mies maailman epäonnisin...

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Itseäni Alonso on ärsyttänyt siitä saakka, kun ajo Brasiliassa 2003 Webberin (?) romuihin ja totesi sen jälkeen tyyliin "Täällä on maailman parhaat kuskit, ei meidän pidä keltaisista välittää" ... siis kolarin jälkeen.

siihen loppui mun sympatiat häntä kohtaan, vaikka aiemmin olinkin sympatiseerannut hänt!

Aeuk

Well-known member
Veschacher sanoi:
Alonsosta sen verran, että kyllä kaikki äkkiä rupeaa haukkumaan miestä. Jokaisessa viestissä, jossa vähänkin sivutaan Alonsoa niin jotenkin yritetään ovelasti laittaa mukaan joku solvaus. On se nyt perkele, ettei Räikkös-fanit kestä sitä että siellä on toinenkin kuski joka pärjää. Voitto on voitto, ei sitä pidä katsoa johtuuko se edessä olevan keskeytyksestä vai omasta hyvästä ajosta.
Tuskin kukaan Alonson voittoa yrittää mitätöidä, eikä se voitto itsessään ärsytä - vaan ne Alonson suoltamat kommentit kisan jälkeen. Ehkä se on vain harhaa, ehkä ei, mutta Schumin voittokommentit Häkän keskeyttäessä 2001 Barcelonassa oli kyllä aika erilaista kamaa Alonsoon nähden. Onko Alonson kommenteissa sitten taustalla se, että hemmo jahtaa ekaa mestaruuttaan niin intensiivisesti tms (toisin kuin Schumi kolmatta 2001).

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Matxi sanoi:
Nyt sai 12 pisteen edun viimeisellä kierroksella, kaiken lisäksi Nürben kisa on melkein 9 kilometriä ylipitkä! Kisojenhan pitää olla se 300km, ei 309km!
Eihän toi mikään ylipitkä ole. Säännöt sanelee kisan maksimipituudeksi 310 km.

Henkka

Madministrator
Sijainti
Tampester
jaska sanoi:
Itseäni Alonso on ärsyttänyt siitä saakka, kun ajo Brasiliassa 2003 Webberin (?) romuihin ja totesi sen jälkeen tyyliin "Täällä on maailman parhaat kuskit, ei meidän pidä keltaisista välittää" ... siis kolarin jälkeen.

siihen loppui mun sympatiat häntä kohtaan, vaikka aiemmin olinkin sympatiseerannut hänt!
Ja tämän lisäksi ne keskisormennäyttelyt Monacon omasta mokasta, jossa ajoi koneensa hajottaneen Ralfin perään. Koko muu maailma taisi todeta tilanteen Alonson omaksi virheeksi, mutta mies vaan oli edelleen itse toista mieltä.

Ihan omalla käytöksellään Alonso alkaa olla kohta Schumiakin ärsyttävämpi kaveri, ei mahda mitään.

S.A (Orginal)

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Joo en minä ainakaan Alonsoa halua solvata, mutta ärsyttää tuo tuuri vaan. Mutta siitä oon aivan varma, että mikäli Räikkösellä ei ois se rengas siinä jarrutuksessa menny piloille, Alonsolla ei ois mitään mahiksia ollu yrittää ees ottaa Kimiä kiinni.
NO ei peli oo vielä pelattu, katellaan seuraavia kisoja. Äkkiähän tuo tilanne voi muuttua.

Observer

Well-known member
Veschacher sanoi:
EDIT: Alonsosta on ilmeisesti tullut suomalais-yleisön edessä uusi Hannu Hanhi. On se kumma miten helposti taito muutetaan tuuriksi ja samalla ei itse huomata jos Räikkösellä on tuuria. Ei ole kovin montaa kertaa tällä kaudella käynyt huonoa tuuria Räikkösellä ja sitten kun tulee yksi tämmöinen missä nyt ei ole tuurilla mitään tekemistä, niin heti on mies maailman epäonnisin...
Ei helevetti! :D Ai ei ole Kimillä käynyt montaa kertaa huonoa tuuria? :D No mitäs 7 kisaa ajettu, yhessä hajos renkaan venttiili, yhessä meni vetoakseli (johtoasemasta) ja yhessä suht harmittoman näköinen flatspot (joita näkyi vaikka kuinka paljon muillakin) tuhosi koko kisan. Alonso sen sijaan näyttää olevan uusi Scumacher noitten tuurien kanssa.

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Törni sanoi:
Kyllä tuo Kimin renkaan pettäminen (tai ripustuksen, jonka rengas aiheutti) oli aika ilmeistä. Sen todellakin huomasi jopa maikkarin selostuskoppi. Kimin pitäminen radalla oli äärettömän inhimillinen ratkaisu kaikista näkökulmista. Järjen ja turvallisuuden nimissä Kimi olisi kuitenkin pitänyt komentaa renkaanvaihtoon.

Harmi ettei ripustus kestänyt loppuun asti. Ja hyvä ettei kenellekään sattunut mitään.
Turvallisuuden maksimoimiseksi kaikki kuskit olisi pitänyt komentaa renkaanvaihtoon heti kolmen kierroksen jälkeen, ja sen jälkeen kolmen kierroksen välein!

Hei, siellä ajetaan F1-kisoja!