Eurovision Song Contest 2012 Baku

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
2006 Carola Häggvistin Invincible oli jo viimeisen päälle "elämää suurempi" powerpoppis. Ja sehän oli suurin voittajasuosikki (Venäjän ohella), mutta Lordi vei karkin suusta. Muutenkin varsin kovatasoisena vuonna oli aika yllättävää, että Lordi oli täysin ylivoimainen.
Kiitos ilmauksesta, just toi on se, mitä mä oon hakenut. Multa tommoiset biisit vaan menee yli hilseen, monilta vissiin ei.

Jos ei pidä tyylilajista, niin sillehän ei mitään voi, mutta hyvät soundit siinä on (no, kertosäkeen taustat ovat kyllä aika peruskamaa). Ja nainen osaa laulaa, myös livenä. Jonkinlainen meriitti lienee sekin, että euroviisubiisi nousee listoille (toki tässä vaiheessa vasta lähimaiden listoille).

Esitys ratkaisee paljon. Ilmeisesti Loreen tulee esiintymään yksin, joten se on aika haasteellista paljon näyttävämpien lavashow-viritelmien joukossa. Tai voi olla plussa.
Pointsit Loreenille siitä, että osaa kyllä laulaa, ja vissiinkin tuollainen "elämää suurempi" powerpoppis puree äänestäjiin. Mutta kieltämättä esitys ei välttämättä ole kovin näyttävä, jos se on ennakkovideon kaltainen, eikä jää ihmisten mieleen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kiitos ilmauksesta, just toi on se, mitä mä oon hakenut. Multa tommoiset biisit vaan menee yli hilseen, monilta vissiin ei.
Minulle hieman yliampuva mahtipontisuus (Nightwish, Evanesence, Wagner, Mahler jne.) toimii. Tyylilajista riippumatta siis. Kyse voi olla sinfoniasta tai poikabändistä. Euroviisuihin se ehdottomasti kuuluu ja jopa tarkoituksellisen yli tehtynä niin, että se menee hieman campin puolelle. Kyllähän siitä Carolan tuulikoneesta ja leuanväpätysvibraatosta näkee, että kyse on tietoisesta yliampuvuudesta.
Pointsit Loreenille siitä, että osaa kyllä laulaa, ja vissiinkin tuollainen "elämää suurempi" powerpoppis puree äänestäjiin. Mutta kieltämättä esitys ei välttämättä ole kovin näyttävä, jos se on ennakkovideon kaltainen, eikä jää ihmisten mieleen.
Minusta se pikemminkin näytti hyvältä kaikenlaisen lavasoheltamisen jälkeen. No, illalla nähdään toimiiko.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Tuo renkutus muuten kuulostaa etenkin kertosäkeen osalta jopa enemmän Abbalta kuin Abba itse, tosin kuuluis niihin biiseihin, joita Abba ei olis kelpuuttanu edes sinkun B-puolelle.
Nii joo ja tuokin esitettiin karsinnoissa ruotsiksi. Mun mielestä biisi on hyvä, mutta esitys sekä karsinnoissa, että kilpailussa oli ihme hosumista ja laulaminen hengästynyttä. Siksi ei kolmen joukossa ollut. Tuossa se ruotsinkielinen versio levyltä.

Mutta mitäs vanhoista, tää Ruotsin uusin iskee kyllä pohjoismaalaiseen makuun, omaanikin, toisin kuin voittajabiisit Helsingin kisan jälkeen. Senpä takia en ole kovin vakuuttunut Ruotsin voitosta.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Pahinta Suonen esityksessä oli esiintyjän karisma joka oli sen Sepi Kumpulaisen tasoa.

Ruotsin kanssa samalle tasolle laittasin myös ainakin Sveitsin ja Kreikan renkutukset joita oli siloteltu sen verran, että oli enää kertosäe jäljellä.
Mun mielestä Pernilla oli ihan hyvä ottaen amatööritaustan huomioon. Näytti hyvälle, oli ruoto suorassa eikä heilunut muiden tyrkkyjen tapaan nolosti lavalla. Jatkoonmeno kipristyi ainoastaan rumaan suomenruotsin kieleen, suomella olisi finaaliin menty.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Mun mielestä Pernilla oli ihan hyvä ottaen amatööritaustan huomioon. Näytti hyvälle, oli ruoto suorassa eikä heilunut muiden tyrkkyjen tapaan nolosti lavalla. Jatkoonmeno kipristyi ainoastaan rumaan suomenruotsin kieleen, suomella olisi finaaliin menty.
Tuulikone painoi kivasti Pernillan hametta häpykumpua vasten. Pointsit siitä.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Jos tuossa Serbian kappaleessa ei olis ollut ihan noin tyhjänpäiväiset sanat, olisin voinut tykätäkin. Mennee kuitenkin jatkoon.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Melkein samanlainen ääni kuin Macy Grayllä, mut ei kuitenkaan lähelläkään. Menee yli hilseen äänestäjiltä, veikkaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Kun kattoo tuota Hollannin esitystä kahden ekan biisin jälkeen, voi todeta ettei itä-Euroopan maiden menestyminen näissä karkeloissa taida pelkästään sopupelistä johtua.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja taas mentiin.

1. Serbia - Željko Joksimovi?: Nije ljubav stvar

Ei erityisen mielikuvituksellinen, mutta muutoin varsin kelvollinen kehittyvä popslovari. Paranisi useammalla kuuntelulla ja jäisi päähän. Kieli hieman haittaa muita kuin balkanilaisia äänestäjiä. Jatkoon.

2. (EJT) Makedonia - Kaliopi: Crno i belo

Toisenlaisella laulajan äänellä tämä olisi parempi. Biisi hieman sekasikiö, mutta mielenkiintoinen sellainen. Kokonaisuutena jää kuitenkin edelliselle. Jatkoonmeno riippuu loppujen tasosta.

3. Alankomaat - Joan Franka: You and me

Söpö tyttö laulaa naivia folkia. Plussaa, jos tosiaan kuultu kitara oli laulajan soittama. Sympaattinen, mutta tuskin menee jatkoon. Intiaanipäällikön päähine jokseenkin asiaankuulumaton.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Makedonia vakuuttavin ensimmäisestä kolmesta. Hollanti ensimmäinen selvä tippuja.
 
Ylös