F1 2013

Lunssila

Well-known member
Pistäkääs rapoa sit pelattuanne.

Itse taidan oottaa alelaaria. Kun ei tää nuhapunppu oikein pelikone ole ja onhan toi 2012-malli vielä ihan ok.

Davros

Well-known member
En ole ite vielä pelannu, mutta tiedän, että ainakin tietokone nyt ei ole niin helppo ohitettava, mutta luulen silti että aika helposti ohi pääsee. Ja nyt jos otat esim 25% kisan niin et voi vain ajaa pehmeillä viimeselle kierroksella asti ja pysähtyä, vaan ne kuluu paljon nopeammin. Jospa huomenna tulis niin pääsis testailemaan.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
En ole ite vielä pelannu, mutta tiedän, että ainakin tietokone nyt ei ole niin helppo ohitettava, mutta luulen silti että aika helposti ohi pääsee. Ja nyt jos otat esim 25% kisan niin et voi vain ajaa pehmeillä viimeselle kierroksella asti ja pysähtyä, vaan ne kuluu paljon nopeammin. Jospa huomenna tulis niin pääsis testailemaan.
Eli palasivat tuohon prosentuaaliseen kulutukseen, joka oli 2011 versiossa. Lyhyempi kisa - samassa suhteessa nopeammin kuluvat renkaat, kun varikkokäyntejä vaaditaan.

En välttämättä näe tuota huononakaan, kun itte jurnuutin justiinsa noita 25% kisoja enimmäkseen.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Classic moodi ei säväyttänyt. Täytyy tutustua vähän paremmin myöhemmin.

Itte 2013 autot tuntuivat helvetin helpoilta ajettavilta, tosin en nyt saanut kuin vajaa 10 kierrosta aikaiseksi, joten voihan se olla kun setuppeja vääntää nopeammaksi, niin alkaa autokin olla hankalampi, tai sitten ei.

Yleisfiilis... *nääh* aika samantuntoista mättöä kuin edellinenkin versio, mutten uskalla nyt pahemmin tuomita, ennen kuin tutustun paremmin.

Lunssila

Well-known member
F1 Fanaticin arvostelun mukaan olisi parannus edelliseen versioon. Klassikkoautot ja -radat saivat erityiskiitosta.

Hitto, toihan pisti kiinnostuksen ihan uudelle tasolle...

Davros

Well-known member
En päässy ite vielä pelaamaan, aikaisintaan maanantaina. Mutta onko tuo pelin ns. "Setup glitch" korjattu, kun 2012 versiossahan oli yks setup ja se oli paras kaikilla radoilla. Aero 1-1 Vaihteet kaikki ihan oikealle jne. Olisi mukava jos voisi itekkin vaikka setuppeja tehä kun ei olis sama paras kaikkialla.

KimiFan1

Well-known member
On kyllä toi sutiminen ilman luistonestoa aivan yliliioteltu tämän vuoden painoksessa, ei mitään järkeä. Ajotyyli pitää muuttaa sellaseks että vaan joka mutkassa ulos lämä tiskissä ja antaa sutia kun ei niistä voi muutenkaan ajaa ilman että menettää aikaa.

Muuten kyllä grafiikat on parantunut paljon, AI on tarpeeksi agressiivinen ja F1 Classic oli tehty paremmin mitä odotin.

E: näköjään mulla rengaskulutus ihan eri luokkaa kun AI:lla 25% kisoissa kun ne vetää yhellä stopilla ihan kevyesti kisan mutta meikäläisen ajotyyli vaatii näköjään 2 stoppia kun kisan lopussa jotain 3 sekkaa per kierros hitaampi :/

Viimeksi muokattu:

MrMasaTasa

Well-known member
Pistetääs careeriraporttia...

Ensin nuorten kuskien testi, jossa opetellaan ajamaan suoraa linjaa:confused:
Sitten vähän muitakin testejä, ja tallipaikka Toro Rossolta. Kaikki kisat 25%. Ekan kisan aika-ajossa viimeinen, ja kisassa tokavika (ryssin Vettelin:p)
Sitten älysin laittaa jarruavut kokonaan pois (en ollut muistanut koko juttua:nope:) ja heti 5 sekkaa paremmat ajat. Niin, Malesian aika-ajoissa sijalle 18, kun Vergne oli kuudestoista. Kisassa olin viidentenä, mutta ennen vikaa kierrosta tuli ilmoitus, että varikolle, kun on bensa loppu. Enpä mennyt, kun oli niin hyvä sijakin, ja se oli vain yksi kierros. Takasuoralla alkoi Sauberia ja Force Indiaa mennä ohi ties mistä, vaikka KERS oli päällä. Maalisuoralla bensa loppui sitten ihan tyystin, ja liu´uin maaliin kolmantenatoista. Iso miinus tästä kisasta oli se, että Buttonille oli eräässä mutkassa ensimmäisellä kierroksella rengasrikko (olinkohan minäkin osallisena tapahtumasarjaan:rolleyes:), eikä autoa millään kierroksella siirretty pois. Sitten tuli keltaiset liput aina kun joku ajoi siitä ohi:mad_old:.
Kiina sitten. Aika-ajo kuiva, hyvät sijoitukset (mä 16. ja Vergne 15.) mutta kisassa sitten satoi. Ekassa mutkassa Di Resta pikkusen vaan tönäsi mua, ja kumpikin pyörähti. Kolme autoa keskeytti. Takasuoran päässä joku ajoi täysiä kylkeen=renkaat rikki=keskeytys. Bahrainin aika-ajoissa olin 12. kun Vergne 18.

Pitäkää tunkkinne.

Davros

Well-known member
Noniin, tänään tuli peli ja muutaman kisan ajoin. Ekana Kimillä Nurburgringillä 25% kisan. Aika-ajoissa kolaroin Alonson kanssa ja viimeinen lähtöruutu. Kisassa sitten starttasin kovemmilla, ja olin Lotuksella suunnilleen samassa vauhdissa kuin Maldonado. :D Kuudentenatoista tulin, mutta sitten tuli rankkua, kun ajoin vikan shikaanin liian monta kertaa suoraksi. 20 sekunnin aikarangaistuksen myötä yhdeksästoista.
Sitten otinkin Emerson Fittipaldilla 5 kiekan kisan Jerezissä. Siitä ei tullut oikein mitään kun en rataa ollut ennen missään pelissä ajanut. Niin monesti ajoin pitkäksi että lopetin kesken.
Sitten vielä Häkkisellä Sao Paulolla viiden kierroksen kisa, jossa olin toinen Mansellin jälkeen. Oma vaikutelmani pelistä on hyvä siihen verrattuna mitä odotin. Tässä ois pelin hyvät ja huonot puolet minun mielestä.

+ AI kisaa oikeasti nyt sinua vastaan, eikä joka mutkassa pääse helposti ohi.
+ Startti paljon vaikeampi.
+ Peileistä näkee jotain.
+ Grafiikat hieman parempia omasta mielestäni
+ Enemmän vaikeustasoja
+ Klassikko autot yllätti. Odotin paljon huonompaa noista.
+ Prosentuaalinen rengaskuluma.

- Setup glitch on vieläkin pelissä, vaikkakaan ei niin paha kuin edellisessä. 1-1 aero on vieläkin paras kaikilla radoilla.
- Voi vieläkin ajaa n. sata km/h toista autoa perään, ilman että etusiipi menee rikki.
- Jos ajat radan ulkopuolella, niin vieläkin iskee itsestään jarrun pohjaan.
- Tämä saattaa johtua ratistanikin, mutta kun käännän jossain mutkassa rattia vaikka 90 astetta, niin se itsestään kääntää joskus rattia vielä enemmän. Olisi kiva tietää onko teillä samanlaisia ongelmia, vai johtuuko minun ratistani/ratin asetuksista.

Elikkäs, peli oli kyllä paljon parempi kuin odotin, mielestäni selvästi edellistä vuosimallia parempi. Huomenna sitten aloittelen uramodin Lotuksella.

Anaatti

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Yksi kisa uraa takana lotarilla. Paalu ja helppo voitto legend-tasolla. AI ei siis ainakaan ekan kisan persuteella vakuuttanut. Ajomalli tuntui jopa hieman enemmän arcadelta kuin aijemmin, tai sitten se johtuu jo edellisessä postissa mainittuun ratin asetuksiin. Virtuaaliratti tuntuu tekevän mutkissa täysin omiaan, eikä vastaan välillä mitenkään oman G27:n asentoa. Todella ärsyttävä "ominaisuus" kun et tunnet itse ajavasi autoa. Kaikki ajo-avut luonnollisesti pois. Muuten vaikuttaa melko samalta kuin aijemmat. Hieman paremmat grafiikat ja pyörii hienosti ultra-asetuksilla. Kevyttä casuaali kaahausta, ei hirveästi kostuta vanhaa simumiestä :frown:

Ronttu

Well-known member
ei hirveästi kostuta vanhaa simumiestä :frown:
Sitä olen toivonut että näistä F1 peleistä tehtäisiin mahdollisimman aitoja. Jarruttaessa rengas lukossa tarpeeks pitkään, sais kyllä jo tämän tason pelissä tulla se sileä kohta renkaaseen.

2012 versiossa Pleikkarilla aika surkea grafiikka kun vertaa Gran Turismoon. Vielä en oo itse päässyt pelaamaan peliä. Tilattu on jo Classic Edition.

Kiva kuulla kokemuksia. Etenkin niiltä jotka pelanneet ratin kanssa ja kokemusta myös aikaisemmasta 2012 pelistä.

tieri

Banned
Suurimmat erot, mitä itse olen huomannut 2012 versioon on paremmat grafiikat ja luistoneston medium asetus. Ajo malli on samaa arcade huttua, kun edellisinä vuosinakin. Olisivat edes Forza 4:sta pöllineet fysiikka moottorin ja naittaneet sen hienoon grafiikka moottoriinsa. Olisit tullut huimasti parempi peli kerta heitolla.

Tämä kaikki siis entiseltä PC simumieheltä jonka perse ei enää kestä laitteistokehityksen perässä juoksemista ja pelaa tätä nykyä ajoittain xbox360:llä ilman rattia.

Nyt kun tätä oikein miettii, niin Geof Gammondin (toiv. nimi meni edes lähelle)F1 Grand Prix pelissäkin taisi jo olla parempi ajotuntuma. Tosin silloin jo oli ratti käytössä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
- Tämä saattaa johtua ratistanikin, mutta kun käännän jossain mutkassa rattia vaikka 90 astetta, niin se itsestään kääntää joskus rattia vielä enemmän. Olisi kiva tietää onko teillä samanlaisia ongelmia, vai johtuuko minun ratistani/ratin asetuksista.
Ei ole ainakaan mulla tapahtunut, ainakaan jos ei lueta perän irtoamisia, josta toki ohjaus vähän kevenee.

KimiFan1

Well-known member
On kyllä ihan kamala frame rate pleikkarilla, tarvii näemmä jatkaa vaa piraattiversion pelaamista koneella ja myydä toi pleikkari-versio pois...:wall:

Anaatti

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Ei ole ainakaan mulla tapahtunut, ainakaan jos ei lueta perän irtoamisia, josta toki ohjaus vähän kevenee.
Virtuaali-ratin heiluminen kanttareiden päällä on pelin ominaisuus. Itsekkin luulin bugiksi kunnes foorumeilta luin toista. Todella ärsyttävä efeckti, koska ratin vispaaminen on pelkkä silmänlume. Niin renkaat kuten oikea rattikaa kädessä ei liiku mihinkään tärinää lukuunottamatta. Tämä vain tehostaa tunnetta etäisestä tuntumasta autoon. Sutiminen on toinen asia, mutta tätä osasi odottaa jo aijemmista peleistä. Sisäkaarteen rengas tuntuu jauhavan jatkuvasti tyhjää aiheuttamatta minkäänlaista yliohjaamista, kunnes jossain vaiheessa valmis spinniefecti tapahtuu(aina samalla tavalla). Tämän korjaamiseen riittää kaasu nostaminen tai ratin suoristaminen. Edellä mainitut asiat pilaavat harmittavan paljon pelin muuten hyvää fiilistä. Ajomalliin panostaminen ajopelissä pitäisi olla itsestään selvyys. Tässä tapauksessa se ainoa selkeästi pelielämystä heikentävä seikka :wall:

Ronttu

Well-known member
Jos on sama ratti millä tuli pelattua F1 2012, niin käyköhän tähän uuteen samat asetukset?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ittellä ainaki ajoasennossa jää virtuaaliratti oman ratin taakse piiloon, joten ei ole itseasiassa edes hirveästi kiinnostanut, mihin se virtuaaliratti sojoittaa, kunhan oman ratin tuntumat ovat oikeanlaiset ja auto käyttäytyy kuten kuuluukin.

lankine

Well-known member
Sijainti
fin
Jos on sama ratti millä tuli pelattua F1 2012, niin käyköhän tähän uuteen samat asetukset?
Itsellä ainakin settingseissä % ovat kaikissa 1-6 välillä, kun taas viime vuoden pelissä ne oli 10-20%:ssa. (forceista en osaa sanoa)

Parempi peli kaikinpuolin, verrattuna aikaisempiin.