Ronttu
Well-known member
- Liittynyt
- 12.3.2006
- Viestit
- 650
Laitan tänne saman mitä yhdelle toiselle foorumille:
Olen hätäseen kerennyt vasta testaamaan, kun eilen sain PS3:lle F1 2013 Classic Editionin.
Positiivista että taidettu mennä jonkin verran grafiikassa eteenpäin ja siistin näköstä toimintaa varikolla. Hiekalla kun ajaa niin tuntu ettei ihan niin tökerön näköistä ole enään se hiekka joka renkaista lentää.
Vanhoilla autoilla siisti ajaa, hieno fiilis, mitä parin kierroksen aikana kerkes fiilistelee, tuntu että niitä saa oikeasti ajaa.
Aika paljon ajanu 2012 peliä, niin tuntu että siinä jos menit liian kovaa kurviin aliohjasi auto todella rankasti, jotenki oudolta tuntu. Tuntuu että tässä 2013 versiossa ajaminen on helpompaa, voi kovempaa mennä kurviin eikä puske samalla tavalla.
Niin vähän kerenny vasta testaa, että vaikea vielä sanoa niin tarkasti tuntemuksia, mutta itselle jäi fiilis että hyvältä vaikuttaa. Jos jää alussa hyvä fiilis, se on tosi positiivista.
2011, 2012 ja 2013 versiota olen pelannut samalla ratilla, Logitechin DFGT. Taas huomas et jos ei säädä ohjausta, niin auto lähtee seilaamaan suoralla ajettaessa, mutta sekin korjaantuu kun ohjausta säätää, hain apua netistä tähän.
En oo kerenny testaa niin että ajaa 2012 peliä ja heti perään 2013 versiota, että millanen ero on ohjaus tuntumassa, mutta tuntuu että tässä 2013 versiossa tuntee selvästi sen kääntösäteen, mikä F1 autossa on pieni. 2012 pelissä tuli rattia väännettyä yli siitä pisteestä missä renkaat oli jo ääriasennossa.
Onko kukaan muu havainnut, että jos ajaa ns. ylikovaa kurviin ja vaikka ratti ei ole ääri asennossa, niin tulee ns. löysä tunne ohjaukseen, ihan kun vastus ratista häviää kokonaan tietyssä pisteessä? Ihan kuin ois tuntunu että tätä ei tapahdu jos ajat oikealla nopeudella tai hitaasti kurviin, eli ns. ei aja ylikovaa. Mietin että onko tällä tunteella tarkoitus simuloida aliohjaamisen tunnetta, että liian kovaa mennää suhteessa siihen miten suuressa kulmassa renkaat ovat?
Mielestäni tämä on sen luokan peli, että ehdottomasti pitää olla ratti ja polkimet ja niitäkin pitää säätää, esim. suoralla seilaamisen saa helposti pois asetuksilla.
Olen hätäseen kerennyt vasta testaamaan, kun eilen sain PS3:lle F1 2013 Classic Editionin.
Positiivista että taidettu mennä jonkin verran grafiikassa eteenpäin ja siistin näköstä toimintaa varikolla. Hiekalla kun ajaa niin tuntu ettei ihan niin tökerön näköistä ole enään se hiekka joka renkaista lentää.
Vanhoilla autoilla siisti ajaa, hieno fiilis, mitä parin kierroksen aikana kerkes fiilistelee, tuntu että niitä saa oikeasti ajaa.
Aika paljon ajanu 2012 peliä, niin tuntu että siinä jos menit liian kovaa kurviin aliohjasi auto todella rankasti, jotenki oudolta tuntu. Tuntuu että tässä 2013 versiossa ajaminen on helpompaa, voi kovempaa mennä kurviin eikä puske samalla tavalla.
Niin vähän kerenny vasta testaa, että vaikea vielä sanoa niin tarkasti tuntemuksia, mutta itselle jäi fiilis että hyvältä vaikuttaa. Jos jää alussa hyvä fiilis, se on tosi positiivista.
2011, 2012 ja 2013 versiota olen pelannut samalla ratilla, Logitechin DFGT. Taas huomas et jos ei säädä ohjausta, niin auto lähtee seilaamaan suoralla ajettaessa, mutta sekin korjaantuu kun ohjausta säätää, hain apua netistä tähän.
En oo kerenny testaa niin että ajaa 2012 peliä ja heti perään 2013 versiota, että millanen ero on ohjaus tuntumassa, mutta tuntuu että tässä 2013 versiossa tuntee selvästi sen kääntösäteen, mikä F1 autossa on pieni. 2012 pelissä tuli rattia väännettyä yli siitä pisteestä missä renkaat oli jo ääriasennossa.
Onko kukaan muu havainnut, että jos ajaa ns. ylikovaa kurviin ja vaikka ratti ei ole ääri asennossa, niin tulee ns. löysä tunne ohjaukseen, ihan kun vastus ratista häviää kokonaan tietyssä pisteessä? Ihan kuin ois tuntunu että tätä ei tapahdu jos ajat oikealla nopeudella tai hitaasti kurviin, eli ns. ei aja ylikovaa. Mietin että onko tällä tunteella tarkoitus simuloida aliohjaamisen tunnetta, että liian kovaa mennää suhteessa siihen miten suuressa kulmassa renkaat ovat?
Mielestäni tämä on sen luokan peli, että ehdottomasti pitää olla ratti ja polkimet ja niitäkin pitää säätää, esim. suoralla seilaamisen saa helposti pois asetuksilla.