F1 2013

Scalarik

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Sain juuri oman ensimmäisen kauden ajettua (Legendary AI, ei ajoapuja, ratti) Lotarilla, ja tuplamestaruus tuli, 14 voitolla. Kuskimestaruus varmistui jo Suzukan sateessa, tallimestaruuden Red Bull lahjoitti Intiassa omalla tuplakeskeytyksellään. Toiseksi kaudelle sitten Red Bullille ja nyt kaksi ensimmäistä kisaa voitettu putkeen.

Kyllä. Itse olin kerran Caterhamilla muutaman vuoden ja kärkikahinoissa jatkuvasti. Kuten myös tallitoverini.
Ei itseasiassa kehity. Yleisön pyynnöstä tuo niin kutsuttu "Tier-system" jossa tiimit liikkuvat ylös-alas poistettiin F1 2013:sta. Eli ei auta Caterhamilla ajella vuosia, pohjalla pysyy kuin kivi.

Muistelet Davros varmaan aiempia Codemastersin pelejä, itsekin muistan Caterham/Lotuksella F1 2011:ssa Trullin sijoittuneen jatkuvasti kymppisijan tienoille uran toisella kaudella.

Davros

Well-known member
Ai perhana. Olisiko se sitten ollut 2012. 2011:ta en ole ikinä edes pelannut.

Irwin

Well-known member
Vieläkö porukkaa jaksaa pelata F12013 (Ps3)? Olisiko kiinnostusta jollekin 50% pituiselle kisasessiolle jollain legendaarisella radalla?

ProjectMaster

Well-known member
Vieläkö porukkaa jaksaa pelata F12013 (Ps3)? Olisiko kiinnostusta jollekin 50% pituiselle kisasessiolle jollain legendaarisella radalla?
Kyllä on kiinnostusta, tosin kahdestaan aika rasittavaa pelata. Onko tuossa mahdollista saada gridi täyteen AI kuskeilla?

antimikael

Well-known member
Sijainti
Tampere
mä voin tulla kans ajeleen, eli onhan meitä jo kolme ja AI autoja loppu gridi täyteen. Imola on aika siisti rata, mutta mulle sopii ihan mikä vaan.

ProjectMaster

Well-known member
Legendaarisella et tarkoita varmaankaan vain Classic ratoja? Imola on siisti, mutta en kuitenkaan sitä valitsisi. Silverstone pilattu, joten ei sitäkään. Monaco ehkä hitusen liian ahdas meille :D Jäljelle jää Spa, Monza, Montreal, Interlagos?

antimikael

Well-known member
Sijainti
Tampere
Monza sopii mulle ihan hyvin, koskas ajeltas mulla on keskiviikkosin ja sunnuntaisin kasilta kisat tuolla plf1-sarjassa mut muuten sopii kaikki muut illat ajella. Ajatteko muutan ratilla vai ohjaimella itse ajelen ratilla (DFGT) muuten ihan ok ratti mutta polkimet ihan hanurista. Tommoset viritykset piti tehdä että sai jarruun jotain vastusta

Ilman tota jarru on liian löysä ja puolikas squash pallo on viä tungettu tonne jarru pedaalin alle :)

Miikhail

Well-known member
Voisi ajella kyllä jonkun pidemmän kisan, mutta ei korjaantunut tuo rattiongelma uudella muuntajalla. Ei tätä kyllä ohjaimella jaksa pelata. :eek:

ProjectMaster

Well-known member
Ps3 tunnuksia pöytään ja pelaamaan! Vai jääkö tämä vain pelkäksi ajatukseksi?

antimikael

Well-known member
Sijainti
Tampere
Pistetääs tommonen lista pystyyn johonka voi copypaste-menetelmällä heittää oman psn:tunnuksen listan jatkoksi :)

1, antimikael
2,
3,
4,
5,

Katotaan jos saatas edes muutamia kuskeja niin vois tässä lähitulevaisuudessa ajella vaikka 50% kisan aika-ajoineen.
Ja lisätkää vaan mut psn-kavereihin niin voin invailla kisoihin sitten joskus.

Nasty Boy

-2-
Sijainti
Tuusula
Täältä vois kans tulla yx ps3 kuski kurvailee, jos ajankohta vaan osuu...

1, antimikael
2, SensPreds46
3, Nasty_Boy_1
4,
5,

antimikael

Well-known member
Sijainti
Tampere
Tässä väliaika viihteenä voinkin linkittää kisan joka tuli ajeltua tuolla PLF1-sarjassa. Ajettiin 100% kisoja vielä silloin ja täydet 53 kierrosta oli kovaa vääntöä podiumista. Kisaan starttas muistaakseni 10 kuskia ja tossa tommonen kisa-edit mun näkökulmasta, kivaa oli.

https://www.youtube.com/watch?v=WDoXADOFrvk

Miikhail

Well-known member
Onkohan tämä bugi vai joku ominaisuus. Aika-ajoissa ei anna vaihtaa renkaita, vaan rengasruudussa lukee kaikkien renkaitten kohdalla "damaged", eikä anna vaihtaa mihinkään. Ajelin sitten aika-ajot läpi samoilla renkailla, mutta kisassa kun menen varikolle, ei vaihda renkaita, vaan ruutu näyttää että samat kuluneet renkaat edelleen alla. :doubtful:

ProjectMaster

Well-known member
Oisko nyt tänään vaikka 18:00 joku pleikalla valmis ottamaan ton 50% kisan? Ilmoitelkaahan.

Jaleht

Well-known member
Ajeleeko täältä joku boxilla tätä peliä? Itse haluaisin kaverin Co-Oppiin, tosiaan Xboxin puolelle ja padilla pelailen.

ProjectMaster

Well-known member
Raporttini yhdestä kisasta:

Jenson Buttonin McLarenilla liikkeellä ratana Spa. 50% kisa One Shot Q. Aika-ajo sujui juuri niinkuin pitikin ja paaluhan sieltä napsahti 0.032 sekunnin erolla Alonsoon. Hamilton kolmas. Startti sujui hyvin ja pidin kärkipaikkani. Takanani oli kuitenkin tiiviissä nipussa Alonso, Hamilton ja Mark Webber paikkoja vaihdellen. Pysyin kuitenkin kärjessä ensimmäiseen varikkostoppiin asti ja laitoin Primet alle. Hamiltonin varikkostoppi oli kierrosta myöhemmin ja mies tuli varikolta juuri edelleni. Radalla oli pitkä suora juuri varikon jälkeen ja menin lämmenneillä kumeilla helposti Hamiltonin edelle. Muut putosivat kyydistä.

Pystyin pitämään Hamiltonin takanani kisan puoliväliin asti, jolloin hän aika tökerösti tökkäsi minut ulos radalta ennen bussipysäkin shikaania. Onnistuin palaamaan radalle vaurioitta, mutta Hamilton meni ohi. Hamilton oli selvästi nopeampi ja ennen toisia stoppeja hänellä oli kuuden sekunnin ero minuun. Felipe Massa kolmantena pari sekuntia minua perässä. Optionit alle kisan loppuun.

Peli alkoi näyttää selvältä. En saanut Hamiltonin eroa kiinni, mutta Massa jäi. Kakkostila tuntui varmalta. Luontoäiti puuttui kuitenkin peliin ja alkoi sataa kierroksella 17. Tämän ja ensi kierroksen ajoin normaalisti, mutta kierroksella 19 huomioin olosuhteet ja päätin ottaa riskin ja käydä varikolla hakemassa välikelin renkaat jo nyt. Riski kannatti, sillä kun palasin radalle rata oli todella märkä. Seitsemän kilometrin rata on todella pitkä ja tuskallinen väärillä renkailla ja nousin ajamalla takaisin toiseksi. Muut kävivät hakemassa välikelin renkaat kierrosta myöhemmin ja nousin kärkeen 4 sekuntia Hamiltonin edelle.

Sade yltyi viimeisellä kierroksella jopa niin suureksi, että välikelin renkaat eivät enää pitäneet kunnolla. Hamilton oli todella nopea ja sai minut kiinni kesken kierroksen. Onnistuin kuitenkin pitämään pintani ja ylitin ruutulipun reilun kymmenyksen erolla Hamiltoniin. Felipe Massa 10 sekuntia jääneenä kolmas. Todella viihdyttävä kisa, jossa oli koko ajan kamppailu käynnissä.