F1 2013

Davros

Well-known member
:thumbup: Ihan mielenkiintoinen vertailu. Montako kierrosta ajoit?
Luultavasti meni parikymmentä per auto, koska suunnilleen aina kierroksella jotain tiettyä mutkaa kokeilin eri vaihteilla jne. Lopussa sitten muutama aikakierros.

Viimeksi muokattu:

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Piti tämä nyt sitten hommata, mutta on postissa vielä! Playsta 17 euroa, ei Classic-versio. Pelaako tätä vielä joku vai onko tuo se se.. Corsa vienyt kaikki? Jotain liigaa pystyyn / onko jollain suositella jotain kuolevaisille tarkoitettua kisailua?

ProjectMaster

Well-known member
Hyvä peli on, ei suurempaa valittamista. Tosiaan jotain asiallista vastusta olisi mukava saada, onlinepelit kun on täynnä ties mitä pellejä. Tietysti riippuu konsolista.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
PC puolella online kisat huutaa osanottajista tyhjää. Vituttaa koska juuri enimmäkseen tuli onlinenä tuota peliä ajeltua ja nyt sitten ei voi kun kukaan ei pelaa.

SAATANA.

Jabsu

Hirvimettällä
Itse ostin tämän pelin alesta joulunaikaan, että vois pelata nettipeliä. Mutta eihän perkele siellä ketään ollut, muutama hassu tyyppi jotka nekin vain kiilailivat.

Marussia

Well-known member
Nyt tarttis vinkkejä miten saa auton kääntymään paremmin hitaisiin mutkiin, varsinkin neulansilmiin? Ongelma koskee siis 2013 vuoden autoja.

Miikhail

Well-known member
Logitechin Driving force GT -ratti sanoi ilmeisesti sopimuksensa irti. Sepangin pääsuoran jarrutuksessa ihmettelin kun ei vaihteet vaihdu alaspäin vaikka kuinka painaa. Noh, ajattelin että meni vaihdelaatikko autosta ja palasin varikolle valikosta. Seuraavalla kokeilulla vaihteet vaihtui ehkä joka kolmannella painalluksella. Sammutin konsolin ja käynnistin uusiksi pelin, nyt ratin näppäimistä tapahtuu mitä sattuu, vasen nuoli toimii oikeana ja R1 toimii X-nappina yms. En googlettamalla löytänyt vastauksia, olisiko jollekin täällä käynyt samoin? :thumbfh:

e. taitaa olla muuntajassa tai johdossa vika, ratin napit toimivat normaalisti kun ratti on kytketty pelkästään usbilla konsoliin. :doubtful:

Viimeksi muokattu:

P1 Rai

West Coast
Sijainti
Siellä
Minulla on kanssa ks. Logitech. Ei ole näppäinvikoja vielä ainakaan ollut, mutta ratti jotenkin heiluu ylös-alas suunnassa kummallisesti. Ja joskus kuuluu rattia kääntäessä kolinaa, eli jokin on irronnut sieltä sisältä. Mutta ihan hyvin se silti toimii. Sekin kolina lakkaa, kun kääntelee nopeasti rattia.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
e. taitaa olla muuntajassa tai johdossa vika, ratin napit toimivat normaalisti kun ratti on kytketty pelkästään usbilla konsoliin. :doubtful:
Siltähän tuo kuulostaa. Varmaan jännitteet heiluu ja piirit ei tiedä oikein aina mitä tehdä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Minulla on kanssa ks. Logitech. Ei ole näppäinvikoja vielä ainakaan ollut, mutta ratti jotenkin heiluu ylös-alas suunnassa kummallisesti. Ja joskus kuuluu rattia kääntäessä kolinaa, eli jokin on irronnut sieltä sisältä. Mutta ihan hyvin se silti toimii. Sekin kolina lakkaa, kun kääntelee nopeasti rattia.
Turhat kolinat lähtee kolinanpoistajalla. Nyt 9,90 € Anttilasta.

Marussia

Well-known member
Onko PS3-versiossa heikot forcet vai onko mulla ratti paskana? Tuntuu että välillä tiehen ei ole mitään tuntumaa, kanttareiden ylitykset kyllä täristää, mutta esim. auton puskeminen ei juuri tunnu ratissa miltään.

Jabsu

Hirvimettällä
Onko PS3-versiossa heikot forcet vai onko mulla ratti paskana? Tuntuu että välillä tiehen ei ole mitään tuntumaa, kanttareiden ylitykset kyllä täristää, mutta esim. auton puskeminen ei juuri tunnu ratissa miltään.
Tämä taitaa olla itse pelin ominaisuus. PC:llä sama homma, ei mitään tuntumaa saa rattiin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ittellä on myös pelistä se tuntuma, että juurikin tuntuma puuttuu. Aikaisemmissa versioissa sitä vielä oli. Tässä ei sitten senkään vertaa.

ProjectMaster

Well-known member
Olisko teillä logitechin rattiin jotain asetuksia, kun on pari juttua mikä vaivaa ajaessa. Heti kun aloitin pelaamaan siirsin "Wheel weight" asetuksen 100%, joka on ihan tyydyttävä ratkaisu. Ongelma on ratin kääntösäteessä. Esimerkiksi Silverstonen vanha ensimmäinen mutka on todella kamala ajettava sillä ratilla, kun ratti on maksimiasennossa niin auto vain puskee ulos radalta. En ole itse saanut tuota kuin huonompaan suuntaan asetuksia säätämällä.

Jabsu

Hirvimettällä
Olisko teillä logitechin rattiin jotain asetuksia, kun on pari juttua mikä vaivaa ajaessa. Heti kun aloitin pelaamaan siirsin "Wheel weight" asetuksen 100%, joka on ihan tyydyttävä ratkaisu. Ongelma on ratin kääntösäteessä. Esimerkiksi Silverstonen vanha ensimmäinen mutka on todella kamala ajettava sillä ratilla, kun ratti on maksimiasennossa niin auto vain puskee ulos radalta. En ole itse saanut tuota kuin huonompaan suuntaan asetuksia säätämällä.
PC vai konsoli?

Scalarik

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Vedät siihen (Copseen) yhen vaihteen alaspäin kutoselle, niin johan kääntyy. Ainoastaan Time Trialissa saattaa mennä kaasu pohjassa.

Tietysti asetuksista voit kokeilla muuttaa steering linearitya, saat ohjauksen kovassa vauhdissa herkemmäksi. Pelihän yrittää defaulttina vakauttaa menoa siten, että kovissa vauhdeissa täytyy kääntää enemmän tietyn kääntöasteen saavuttaakseen, kuin hitaissa vauhdeissa.

Miikhail

Well-known member
Toiselle kaudelle etenin uralla, ja siirryin Kimin aisapariksi. Ei riitä vauhti lotarissa, Q3:seen pääsy tekee tiukkaa. Albert Parkissa taktikoin ja starttasin kovilla renkailla, tuloksena kakkossija. Kiinassa ei vauhti riitä mihinkään, lähtöruutu 10 ja lopputulos Kimin perässä 8. Joku on varmaankin pelannut useampia kausia, kehittyykö tuo kärry suhteessa muihin, jos vain pysyy samassa tiimissä pitkään ja tekee niitä r&d tehtäviä?

Davros

Well-known member
Toiselle kaudelle etenin uralla, ja siirryin Kimin aisapariksi. Ei riitä vauhti lotarissa, Q3:seen pääsy tekee tiukkaa. Albert Parkissa taktikoin ja starttasin kovilla renkailla, tuloksena kakkossija. Kiinassa ei vauhti riitä mihinkään, lähtöruutu 10 ja lopputulos Kimin perässä 8. Joku on varmaankin pelannut useampia kausia, kehittyykö tuo kärry suhteessa muihin, jos vain pysyy samassa tiimissä pitkään ja tekee niitä r&d tehtäviä?
Kyllä. Itse olin kerran Caterhamilla muutaman vuoden ja kärkikahinoissa jatkuvasti. Kuten myös tallitoverini.