F1-forum karting: Episode 2

öö ruz

Speed for ever
Mitähän maksaisi tuo auton, mekaanikon, huollon, auton säätmisen vuokraaminen SuperCup kisoihin ...varmaan lähtisi aika "edullisesti"[/QUOTE]

400-500€ Edullinen vai ei?

ervi

Active member
Jaa..a pelkäänpä että ei varmaan 500 egellä irtoa. Jo setti renkaita maksaa helposti sen 200 egeä. SuperCupissa taidetaan ajaa koko kisa samalla setillä mutta jo pelkille renkaille saa laskea sen parisataa. Olisiko 500 - 1 kilojuuro lähemempänä totuutta...kysymällähän tuo selviäisi.

Vai siis onko tuo 400 - 500 euroa se hinta jolla tuo kisa tosiaan lähtee ?

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Tuon kisakaluston vuokraamisen yhteydessä oli maininta, että renkaat ja bensat eivät sisälly mukaan.. Eli loppuhinta lähestyisi sitten sitä summaa 1K..

Kenny

Thö spesölist
Sijainti
tampere, finland
Juu siis on toi mahdollista tommonen kaluston vuokraus, oon ite ajellu Vortex ROK Cuppia tän kesän vuokrakalustolla ja tämmönen olis laskelma:

Kisamaksu 50€
Bensat + öljyt 20€
Renkaat 200€ (jos sattuu sataan välillä niin tuplaantuu.. :( )
Auton vuokra n. 300 €
Kertalisenssi 12€ (ellei ole lisenssiä ennestään)

Eli semmonen 600€ on tollasen kisan budjetti ja jos on viksu niin ajaa sellasen keskellä viikkoo jollon ehtii treenaan päivällä.

Tietysti voi säästää ja ajaa vanhoilla renkailla josta ei luultavasti oo haittaa jos ekaa kertaa on kisoissa. Vanhoja saa jollain 20-50€ sarja..

Ne Haaparannan vehkeet millä te kävitte ajaan on todellakin Parilla Leopardeja, kiertää kisavireessä (vuokrakäytössä kaukana siitä) 17000r/min ja kulkee himpun kovemmin ku Rotax MAX. Viime kesänä Haaparannan Sami ajo yhen SuperCup kisan hyvinkäällä niillä vuokravehkeillä ja niitä hajos kaks sen kisan aikana kun niitä ei ollu pitkään aikaan huollettu ja sitten pistettiinkin hieman laulamaan..

Viimeksi muokattu:

ervi

Active member
Aika rouhea on tuo 600 euroa/kisa....4 kisaa ja sillä jo saa oman auton. Tosin jos haluaa vaan lähteä periaatteella kerta elämässä niin mikäs siinä....tuppaa vaan olemaan niin hauskaa tuo ajelu ettei se siihen kertaan kuiteskaan jää.

Harmittavasti täällä itärajan suunnassa lähin aikamiesten sarja on tuo Oldboys ja sekin tuppaa olemaan turhan kaukana...no ehkä Jyväskylän kisa olisi vielä mahdollista ajella.

Kenny

Thö spesölist
Sijainti
tampere, finland
ervi sanoi:
Aika rouhea on tuo 600 euroa/kisa....4 kisaa ja sillä jo saa oman auton. Tosin jos haluaa vaan lähteä periaatteella kerta elämässä niin mikäs siinä....tuppaa vaan olemaan niin hauskaa tuo ajelu ettei se siihen kertaan kuiteskaan jää.

Harmittavasti täällä itärajan suunnassa lähin aikamiesten sarja on tuo Oldboys ja sekin tuppaa olemaan turhan kaukana...no ehkä Jyväskylän kisa olisi vielä mahdollista ajella.
Niinno se vuokrakalusto mikä maksais ton 600 kisa on käytännössä uusi eli ei sitä ihan 4 kisan vuokralla osteta..

Kyseinen kalusto maksaa uutena himpun vajaa 6000€..

Örfil

Guest
Olen edelleen ja etenkin lopun ikääni katkera että mua ei kutsuttu tähän kisaan mukaan ;) Onneksi payback time tuli :D

FO110K

Banned
Olen edelleen ja etenkin lopun ikääni katkera että mua ei kutsuttu tähän kisaan mukaan ;) Onneksi payback time tuli :D
olihan tästä piiiiitkät jarnat forumilla tuolloin, oma moka jos ei seuraile topicceja aktiivisemmin ;)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Olikohan tämä se reissu, kun istuin jaskan Nissan Micrassa. Taisipa olla.