F1-forum karting: Tulokset & jälkipeli

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4401
Kiitokset kaikille mukana olleille tiukasta väännöstä ja reilusta pelistä. Kivaa oli ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita riitti... :D

Harjoitukset: #7

Auto oli mielestäni todella hyvä, tosin #4 tai #8 verrattuna kulkupuoli ei ollut yhtä hyvä mutta varsinnkin jarrut teki minuun vaikutuksen, tuntuma ja raja missä pyörät liukkutuu löytyi todella helposti ja jarrulla pystyi kääntämään jarrutuksen loppuvaiheessa mutkaan sisälle.
Aika oli melko vaatimaton 50.x josta olisi varmaan 2 sekuntia lähtenyt helposti puhtaalla radalla ja kierroksella.


Aika-ajo #8

Auto oli edelliseen verrattuna paljon nopeampi, kulkua riitti suorilla huomattavasti enemmän, jarruista puuttui tuntuma miltei täysin ja läheltä piti tilanteita oli melkein joka kierroksella takasuoran jälkeisessä kovassa jarrutuksessa takapyörien liukkutuessa ja miehen liukuessa penkin puolelta toiselle kylkien huutaessa tuskaa. Aika oli itsellekin täysi yllätys.


Kisa #4

Oma kisa tyssähti lähtöön jossa meni 4 ohi ja samalla taistelu voitosta oli käytännössä ohi. :jaska: Ei vaan viivalta irronnut kuten piti, takaraivossa kummitteli Haaparannan kommentit kytkimen polttamisesta ja viivalla jäämisestä, jos jarrulla sitoo...
No onnistuu viivalle jääminen näköjään noinkin. :jaska:
Nikon kanssa oli hyvää vääntöä, kurkin pariinkin otteeseen sivuilta etsien ohitus paikkaa, Nikolla oli ohelmaa joka kierroksella kaasu pohjassa ajattavassa pitkässä oikeassa (T3) jossa kierroksella X näytti että nyt menee kyllä todella leveeks, rohkeasti vaan piikkiä edeltävään oikeaan sisälle ja ohi. Herrasmies peliä, ei turhia kiilaamisia.:thumbup: Valdea sain kiinni n. 10 metriä miltei joka kierroksella mutta kierrokset eivät vaan riittäneet saavuttamiseen saatikka ohittamiseen joka näillä nopeuseroilla olisi ollut miltei mahdoton.

No katsojille tuli sitten koko rahan edestä tarjottua puhtaita ohituksia, toivottavasti piditte eikä ne aiheuta jälkipuntia.:
 
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Katoin aluksi että markoj postannu ja olin jo että mitä helvettiä....
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä katoin ihan samaa ja olin jo, että mitä helvettiä....
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mäkin katsoin hetken kun Jone ja Joni postaili tänne.

....ja vaihdoin nikkiä:ahem:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
En taida jaksaa vaihtaa, kun tää on ollu eri yhteyksissä käytössä kait yli 15 vuotta. Noi muut vois kyllä vaihtaa.
 

dzeidzei

Well-known member
Liittynyt
3.8.1999
Viestit
1574
Laitan tähän lyhyesti omat tunnelmani radalla tapahtuneesta.

Harjoitusajo: Ekaksi tuli fiilis, että kylläpä kiihtyy verrattuna aikaisemmin ajamiini mikroautoihin. Melko tärisevä ja meluisa kinneri. Ajettavuus kuin muissakin mikroissa. Ehkä alkujännityksestä johtuen tämä harjoitteluosio tuntui kaikkein raskaimmalta.

Aika-ajo: Nyt oli vähän kivempi ajaa, mutta vieläkään en oikein oppinut rataa. Tuloksena 10. nopein aika 15 ajajan joukosta. Enempää en olisi uskaltanut toivoakaan!

Kisa: Lähdin B-finaaliin kolmannesta ruudusta. Ajattelin ajaa varman päälle ja rankaista muiden virheistä. Vaan aivan päinvastoin kävi! Lähdössä ampaisin heti kärkeen! Autoni (nro. 10) tuntui kiihtyvän hyvin paikaltaan lähtiessä. Liekö syynä kytkimen säätö vai oma keveyteni (70 kg.) Vajaan kierroksen olin johdossa kunnes spinnasin ja useampi auto meni ohi! Sain yhden auton kiinni ja yritin sitä koko loppukisan ohittaa, vaan eipä aivan onnistunut. Tuloksena sija 12. kokonaiskilpailussa.

Mutta oli tuo silti hauskaa puuhaa! Vaikkakin melko hikistä. Suurin osa osallistuneista jäi minulle vieraiksi, eli en osanut yhdistää nimimerkkiä ja naamaa. Muutaman olin tavannut pari vuotta sitten livenä. En sitten ehtinyt lähteä sinne jälkipeleihinkään, oli sovittuna muuta. Mutta kiitos kaikille osallistuneille ja erityisesti Janille, joka tämän meille järkkäsi!
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
markoj sanoi:
En taida jaksaa vaihtaa, kun tää on ollu eri yhteyksissä käytössä kait yli 15 vuotta. Noi muut vois kyllä vaihtaa.
Mihis/milloin markoj on kadonnut live-tsätistä?
 

vender

Well-known member
Liittynyt
29.5.2000
Viestit
191
Sijainti
Loimaa
mahtavaa oli kyl päästä ajeleen kunnon karteilla, ennen vaan tollasia nelitahti tussuja ajellu ;)

raskasta hommaa on kyllä, aika-ajoissa meinas jo oksennus tulla ku ei ollu tullu tankattua aamulla

uusiks vaikka heti!

ja kiitoksia järkkääjälle :thumbup:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Harjoitussessio oli mielenkiintoinen. Radalle piti mennä kokeneet konkaerit ensin, mutta jostain syystä lista lueteltiin järjestyksessä, enkä siniä vaiheessa enää vittiny lähtee vetäytymään... noh, hyvinhän se meni.

Aika-ajo meni myös ihan ok vaikka hidas olinkin.

Kisaan sain sitten aivan "oudon" auton (nro 6), kun sekä harkat, että a-a:n ajoin autolla nro 1, joka oli tätä kisa-autoa laiskempi tehoissa (ja tasaisempi kaasu), mutta muuten vakaampi ajettava. Kutosella huitelin rallityyliin jonkin kierroksen, ja lopulta pari kierrosta ennen ruutulippua vetäydyin varikolle VEDOTEN lähinnä käsivoimiini. En enää voinut olla 100% varma, että ne loppusuoran nopeat mutkat menis OK, joten oli fiksumpaa vetäytyä. Toisaalta kuulemma monet muutkin autot tärisi, joten eipä tuo sinänsä syyksi kelpaa, sattui vaan se ykkösbiili olemaan henk.koht suosikkini. :p

Kisasta viel sen verran, että startti oli mulle täysi yllätys, vaikka tää miekkonen sen aika hyvin selittikin, emmä osannu aavistaa että se niin nopeesti lähettää. Sit käytännössä katselin että edesolevat lähtee ennenku ite löysäsin jarrun. Ainakin edessäolevan päänliikkeiden mukaan ei hänkään ollut ihan varma oliko kyseessä oikea startti... :p

Alberrtia (AUTOA NRO 1), seurasin koko kisan ajan vetäytymiseeni saakka. Heti ensimmäisellä kierroksella siinä tiukassa sinisentynnyrin mutkassa olin vetää renkaat lukossa alberti kylkeen. Tarkoituksnei ei edes ollut ohittaa...missasin vain jarrutuksen totaalisestil ONNEKSI Albert kerkesi juuri ja juuri kääntää edestäni mutkaan. Muuten ois voinu napsahtaa...toki oli hidas kohta kyseessä...mutta silti.

Noh, mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Minua seurasi kuulemma Otto "Valker" HONKANEN hengitysetäisyydellä suurimmanosan kisasta, tosin tämän sain tietää vasta kisan jälkeen. Ei mulla ollut hajuakaan että joku tulee perässäkin. :rolleyes:

Valkerien kommenttien mukaan mun auto tykkäs luistella...


Ihan jees, oma kunto sais olla paree. Jälkipeli jäi vähän kesken erään romu PC:n ja hirveän väsymyksen takia...joskus uusiksi.

Wilpuri.... :nope:


..

PS. Moon ihan täynnä mustelmia ja SAATANAN VÄSYNYT.

NIH!
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Harkkasessiosa tuntui auto ihan unelmalta ja kun ajan kuulin, tajusin että se oli vissiin aika lussu ja sen takia tuntui hyvältä.
Aika-ajossa otin minulle "suositellun" kuutosen ja kulku oli kyllä aivan eri luokkaa. Ei vaan taipunu auto kuskin tavoille ja meni ihme reuhtomiseksi. Lisäksi viimeisessä aika-ajoerässä oli joku kirous päällä, pahimmalla kierroksella ajoin ohi neljästä autosta - joko spinnanneesta, ulosajaneesta tai hidastelevasta autosta. Erää pidennettiin varmaan vähän sen takia ja sinne mahtui puhtaatkin kierrokset alkuun ja loppuun. Kuski ei vaan osannut taltuttaa autoa ja käyttää tilannetta hyväkseen. Kolmosruutu oli kuitenkin ihan positiivinen.
Kisan ennakkoasetelmat oli aika synkät koska veikkasin, että kärkipari karkaa ja sain kolmannen kerran uuden auton alle. Onneksi Markon auto pölläytti lähdössä sinisen pilven ja oma (kymppi muuten) lähti kuin vimmattu. Ekassa mutkassa tavallaan ahdistelin Valdea, mutta ulkomutkasta ei paljon tehty. Valde karkasi välittömästi ja itsellä tuntui olevan käsittämätön vikuri alla. Jarruissa aina heti poikittain ja hirveitä sladeja aina kun kaasulle meni. Suorilla kuitekin lauloi kivasti. No, ei siinä mennyt kuin muutama kierros, kun Marko tuli kokeilemaan. Vielä kierroksen se siitä pysyi takana kunnes pitkä oikea meni taas sikalinkussa ja Marko tuli vastustamattomasti ja siististi ohi. Siitä seuraavasta neulasta maalisuoralle ero oli venähtänyt jo ainakin sekunnilla - puhuttiin ihan eri vauhdeista. Loppukisan ero kasvoi eteen ja taakse ja ei oikein tullut sitä kisaa mitä toivoin. Valde voitti selvästi, Marko olisi tarjonnut kovan vastuksen (päivän nopein kierros), jos auto olisi lähtenyt kunnolla ja kapea kärki oli katettu näillä kahdella miehellä. Eiköhän oikea mies voittanut ja oikea mies ajanut kisan nopeimman. Onnea!:thumbup:
Väsymys iski myös täällä aika pahasti kun päästiin Hyvinkäältä syömästä. Oli tarkoitus mennä päviäunille välittömästi mutta joku kärtti uimaan sen verran ponnekkaasti, että oli pakko lähteä. :D Nyt on muutaman oluen pöhnä ja pitäis lähteä etsimään foorumilaisia hesasta, koitetaan löytää. Kiitos organisaattorille ja seuralle, hauskaa oli!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Harjoitukset: Hyppäsin sattumalta valitsemaani autoon numero neljä. Auto oli loistava. Ilmeisen tehokas ja penkki oli kuin tehty meikäläisen ahterille. Joten ei käy selittäminen kalustosta, miksi lopetin harjoitussessioni 3 kierroksen jälkeen. Vauhti oli nimittäin melkoista ja voimat meni aika tyystin. Paras harjoitusaikani jäi yli minuutin.

Aika-ajot: Aika-ajoissa sain sitten motivaatiota kun pysyin Charlien perässä helposti. Sitten Charlien ajaessa hitaammin yhden mutkan, spinnasin ja renkaat ehtivät jäähtyä autoa työnnellessäni takaisin ajolinjalle. Tämän takia spinnasin pari kertaa uudestaan ja jouduin ajamaan yhden hitaan kierroksen perään. Sen jälkeen päätin kokeilla jälleen, vaikka voimat alkoivat jo ehtyä. Otin varman päälle ja ajoin yhden ehjän kierroksen. Sen jälkeisellä kierroksella tein taas virheen ja siinäpä se aikakin ehti mennä. Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt, etten jäänyt toiseksi viimeisestä edes sekuntia. Ajasta olisi varmasti tippunut pois sekunti jos toinenkin, jos voimat olisivat riittäneet. Aika-ajon aikana jo huomasin että kunto riittää muutamaan nopeeaan kierrokseen peräjälkeen, joten osasin jo ennen starttia epäillä jaksanko maaliin asti.

Kisaan lähdin viimeisestä ruudusta ja kuten dzeidzeillä, minun autossani tuntui olevan kiihtyvyys paikallaan. Kuittasin lähdössä Charlien helposti ja olisin noussut ehkä enemmänkin ellen olisi ottanut turvallisuussyistä ekaa mutkaa varman päälle. Charlien kanssa minulla olikin sitten vääntöä ja Otto Hokkanen pääsi karkaamaan. Kunnes sitten spinnasin voimieni loputtua ja Charlie meni ohitse. Sen jälkeen ajoin muistaakseni vielä yhden kokonaisen kierroksen ja ajoin varikolle. Yksinkertaisesti voimat loppuivat käsistä enkä pystynyt ajamaan kovaa. Taidot, nopeus ja rohkeuskin olisi riittänyt, mutta ruis ranteessa ei. :(
Mutta en selittele sen enempää. Miehessä vika sillä auto oli mahtava. Ja fiilis oli aika uskomaton, vaikka ajoinkin paljon vähemmän kierroksia kuin muut. Harvoin sitä pääsee tuollaista tykkiä kokeilemaan, joten täytyy sanoa, että olen tyytyväinen. Nyt on pakko kyllä mennä sinne Elixiaan kuntoilemaan ja ensi kesänä sitten uudestaan! :)
 

dzeidzei

Well-known member
Liittynyt
3.8.1999
Viestit
1574
NS: Oman eräni jälkeen tulin heti katsomaan, että kenelle se 10-auto tulee ja miten sen lähtö onnistuu. Ja pirteästi se sullakin lähti! Itselläni pääsuoralla se oli myös nopeampi kuin muut. Spinnasin sillä kaksi kertaa ja pari kertaa oli lähellä, eli oli se tosiaan vikuri. Harkat ajoin nelosella ja se oli vakaampi, mutta tärisi enemmän ja oli tehottomampi.

Autoissa oli ilmeisesti muutenkin paljon eroja (ja osa taisi hieman hajotakin), mutta niinhän se usein on noissa touhuissa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Dominic sanoi:
Kisaan sain sitten aivan "oudon" auton (nro 6), kun sekä harkat, että a-a:n ajoin autolla nro 1, joka oli tätä kisa-autoa laiskempi tehoissa (ja tasaisempi kaasu), mutta muuten vakaampi ajettava. Kutosella huitelin rallityyliin jonkin kierroksen, ja lopulta pari kierrosta ennen ruutulippua vetäydyin varikolle VEDOTEN lähinnä käsivoimiini. En enää voinut olla 100% varma, että ne loppusuoran nopeat mutkat menis OK, joten oli fiksumpaa vetäytyä. Toisaalta kuulemma monet muutkin autot tärisi, joten eipä tuo sinänsä syyksi kelpaa, sattui vaan se ykkösbiili olemaan henk.koht suosikkini. :p
Mulla oli aika pitkälti varmasti sama syy että auto ois saanu olla lusmumpi, mutta vakaampi. Toki kuitenkin korostan, että miehessä vika. Autoa en vaihtanut, koska tuon nelosen penkki oli optimaalinen ja sain loistavan ajoasennon. (Joku toinen nelosta ajanut voipi todistaa oliko se #4 kova auto, vai kuvittelinko minä vain?)

Mutta tosiaan näin sen turvallisuuden kannalta parhaaksi vetäytyä, koska kädet puutuneena olisin spinnannut pahassa paikassa ja takaa ois seuraavana sitten tullut tietenkin kierroksella ohittava Valde, ja sit ois voinu tulla ruumiita. Eli ehottomasti päätös oli oikea. Myöhemmin vasta tuli mieleeni, että olisin voinut pitää varikolla pienen huilin ja palata sitten radalle sopivaan väliin, mutta eihän tuo silloin käynyt mielessä.
 

dzeidzei

Well-known member
Liittynyt
3.8.1999
Viestit
1574
Jacques sanoi:
(Joku toinen nelosta ajanut voipi todistaa oliko se #4 kova auto, vai kuvittelinko minä vain?)

En voi verrata, kuin numeroja 4 ja 10, joilla ajoin, mutta kymppi tuntui tehokkaammalta ja nelosella oli taas helpompi pysyä radalla. Ehkä nelosella olis kisassa pärjänny paremmin, mutta kymppi oli hauskempi!
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Pitää kai sitten raapustaa oma kisarapo:

Aika-ajoon valkkasin luottoauton kasin, mutta se peli ei kestänyt alkuunkaan. Yhtään puhdasta (ohituksista tai pyörähdelleiden väistämisistä vapaata) kierrosta ei ehtinyt tulla, kun moottori lakkasi käymästä kolmannella nopealla; samaan aikaan kaasarin kurkku oli sentin irti ja tulppa irti! Erikoinen sattuma. Yllätykseksi aika-ajoaika oli kuitenkin vain kymmenyksen Markoa hitaampi. Jos laite olisi kestänyt kasassa, niin ajasta olisi lähes varmasti lähtenyt monta kymmenystä vapailla kierroksilla.

Ennen kisaa järkeilin, että olin kärsinyt jo niin kohtuuttomasti auto-ongelmista, että voin valkata luottoauton kasin. :idea: :eek: No, kasi olikin lähdössä hyvä ja pääsin heittämällä Markosta ohi. Käsittääkseni erilaiset lähdöt perustuivat 90% vain autojen erilaisiin ominaisuuksiin, ei kytkinten polttamisiin tai polttamatta jättämisiin (Haaparanta luultavasti liioitteli sitäkin vaaraa tapansa mukaan). Ekassa mutkassa NS kurkki ulkokurvista, mutta tiesihän sen, ettei sieltä ulkoa tulla. Ensimmäiset kierrokset meni nätisti kaikin puolin ja eroa syntyi turvallisesti. Kisan ajelin loppuun turvallisessa johdossa. Kisan jälkeen selvisi, että Marko oli tullut takaa kovaa ja ajanut erittäin hyvän kierrosajan (hänelle kisan nopein 46.85, itselleni 46.92). Jos lähdöstä olisimme selvinneet kärkiparina, niin kilpailu olisi luullakseni ollut erittäin tiukka.

Kilpailun ehdoton pettymys oli NS, jolta viimevuotisen perusteella odotin kovaa vastusta. :nope: :p :eek!: NS tosin sai selvästikin huonoja menopelejä.

Millos Marko saan kokeilla Bilandia Tattarisuolla? :confused: Jossain vaiheesa kesää käyn yhden kart'in-clubin kaverin kanssa ajamassa Mikko Melkkilän (Biland-luokan sm-kakkonen ja myös kart'in-clubin kisaajia). Periaatteessa voisin maksaa jonkin verran rahaa, jos joskus pääsisi Tattiksella hieman pyörittämään.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jacques sanoi:
Mulla oli aika pitkälti varmasti sama syy että auto ois saanu olla lusmumpi, mutta vakaampi. Toki kuitenkin korostan, että miehessä vika. Autoa en vaihtanut, koska tuon nelosen penkki oli optimaalinen ja sain loistavan ajoasennon. (Joku toinen nelosta ajanut voipi todistaa oliko se #4 kova auto, vai kuvittelinko minä vain?)
MarkoT osaa valaista. Marko ainakin ajoi ko. autolla tosi hyvän kierrosajan.

Mutta tosiaan näin sen turvallisuuden kannalta parhaaksi vetäytyä, koska kädet puutuneena olisin spinnannut pahassa paikassa ja takaa ois seuraavana sitten tullut tietenkin kierroksella ohittava Valde, ja sit ois voinu tulla ruumiita.
:p :rolleyes: :cool:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jaahas, pitääkö tässä sitten jälkipelien päätteeksi laittaa vielä omat kommenttinsa!

Elikkäs harjotukset:
Mun piti ajaa ekassa erässä, mutta lopulta ISOille miehille sopivia autoja löytyi vain 1kpl, jonka Sammy oli ehtinyt viedä -> minä jäin odottelemaan seuraavaa erää. Jonka alkaessa ensimmäinen tunne oli "WAU" autojen kulku ja tärinä oli jotain ennen kokematonta. Sitten olikin aika ruveta ettimään linjoja ... joo, kerran spinni asfaltilla ja kerran kanttarin kautta nurtsille ja kun sain auton punnerrettua takas radalle, niin harkat oli jo ohi, ei mitään kunnollista aikaa :nope: - onneksi tiesin, että AA:ssa on varaa parantaa omaa aikaa ja reilusti, paras aika: 56,5

Aika-ajo:
Autojen koko ongelma oli tiedossa, mutta minä ajoinkin ekassa AA:ssa, joten alkoi olla käsistä voimat loppu, jo ajojen alussa. Mutta tämä ei ole onnettomalle suoritukselleni selitys :mad:

Eli ekalla nopealla sain jonkinlaisen kiekan .. joka oli lähinnä lämmittelyä ... tokalla nopealla nurtsille, ehdin vielä kolmannen nopean tehdä, joka meni kohtuullisesti, kunnes tein alottelijamaisen mogan .. tullessani pääsuoralle näin ruutulipun ja n. 30-50m ennen maalilinjaa höllensin kaasua :jaska: kunnes tajusin mogani ja painoin tallan takasin pohjaan, mutta peli oli jo menetetty :nope:

Maalissa hävetti, olin erän viimeinen ja hävisin mm. Dominicille :nope: Aika 53.33 .. joka näytti jäävän koko joukon hitaimmaksi, kunnes tuli viimeisen(kolmesta) AA-ryppään aika, josta Otto Hokkanen, Charlie ja Jacques onnistuivat ajamaan minua hitaammin, joten lähtöruudukseni oli tulossa ruutu 12, B-finaalin 5 ruutu, kunnes alkoi FIAmainen tapahtumaketju.

Tässä vaiheessa oli selvinnyt, että myös OttoH oli liian iso kaikkiin muihin, paitsi miesten autoon, jota oli vain yksi, mutta myös se, että Sammypiru mahtuu yhteen toiseenkin autoon, joten teimme kompromissin, minut (minusta ja Otosta nopeampana) nostettiin A-finaaliin ja näin saimme miesten auton käytön jaettua tasaisesti, otto B ja minä A-finaalissa. Toisaalta tämä oli ilo, toisaalta en saanut "kostaa" Dominicille hänen minua parempaa AA-aikaa ja veikkasin, että B-finaalissa olisi ollut kivempaa kisailua "omantasosten" hahmojan kanssa...

Wilpuri voitti B-finaalin, mutta luovutti(väsymyksen takia) paikkansa hahmolle X, kuka tiputettiin B-finaaliin minun takia, joten näin "oikeus" voitti....

Lähdin A-Finaaliin 2 viimeisestä paikasta, tämä B-finaaliin tiputettu oli takanani ja FO110K edessäni ... sain hyvän lähdön ja ohitin FO110K:n samoin tein ja ahdistin jopa muita hahmoja ... pari mutkaa, kunnes heidän nopeutensa oli minulle liikaa ... pari kiekkaa ajoin rauhassa, kunnes FO110K:n ohittanut B-finaalin tiputettu hahmo oli ihan perässä .. kunnes hän kierroksen jälkeen ohitti minut paikassa, jossa jarrutin selkeästi "varovasti" aika-ajojen spinnin takia (joka tapahtui ko. kohdassa) no sitten huomasin hänenkin vauhtinsa minulle pikkasen liian kovaksi, jatkuviin ohitusyrityksiin, joten rupesin pitämään eroa FO110K:n pahimpana uhkana ... se pysyikin kurissa kunnes edellä ajanut B-finaaliin tiputettu hahmo (kiva nimi, eikö?) pyörähti ja pääsinkin hänestä ohi ... ilm. suunnilleen näihin aikoihin FO110K:lta hävisi jarrut joten takanani, turvallisen välimatkan päässä, ajoi yksi auto ja edessäni tavoittamattomissa yksi. No pian tälle edessä ajavalle kävi jotain .. ja pääsin kantaankin, valitettavasti kisa loppui 1½ -kierroksen päästä, joten en ohitusta päässyt yrittämään, vaikka siihen olisi voinut olla jopa mahollisuuksia, sillä nyt pysyin kannassa ja tietyillä osilla rataa sain eroa jopa kiinni :ahem:

Oma paras 51,5

Niin ja loppukommentteja:
Jälkipelit: Perkele, nyt ruvetaan alottelee muualla kun raflassa, alkaa nää möötet / jälkipelit käydä liian kalliiksi :mad:
Autot: Perkele, ekaa kertaa eläessäni voin sanoa, että en mikroautolla uskaltanut hakea rajojani - kulkua riitti :ahem:
Ajoaika: Harkkojen ja aika-ajon ajaminen yhteen teki tiukkaa ... kisa ois voinut olla pidempi ja myöhemmin ei käsissä tuntunut lain -> Sisäradoilla ajaminen on kevyempää ja voi ajaa pidempää yhteenmenoon, mutta lopputulos yhtä lyhyistä sessioista on käsille kauheempi. Hankalasti selitetty, mutta sisäradalla jaksaa ajaa siis pidempää yhteen menoon, mutta jos ajaa yhtä kauan, niin sisäradan jälkeen kädet on kipeet, ulkoradan jälkeen (tai tämän tapahtuman) ei :)

Kuvia tulee myöhemmin, kunhan jaksan kameran purkaa. Kaikki kuvaajat, jos haluatte, niin ottakaa privalla yhteys jotta saadaan kuvat yhteen paikkaan.

Laitan myös huomenna kierrosdataa noista lipuskoista, jotka otin mukaan, kisailijat, jos viitsitte ilmoitella privaan
Nimi (jonka ilmoititte radalla) + Nikki yhistelmät, niin saadaan niistä luettavampia, kiits!

Niin ja kiitos järjestelijälle :thumbup:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4401
Jacques sanoi:
(Joku toinen nelosta ajanut voipi todistaa oliko se #4 kova auto, vai kuvittelinko minä vain?)
Nelonen oli mielestäni kovin auto, todisteena nopein kierros. Auto sopi allekirjoittaneen hanskaan parhaiten, istuin oli tip top passeli, kun #8 istuin oli liian iso ja mutkissa tuli liuttua puolelta toiselle ja kyljet ei tykkää tästä tunnetusti hyvää...
 
Ylös